Ik zit hier op kot in Gent, we hebben net een nieuwe wifi-router gekocht die de adsl2+ standaard ondersteund. Nu blijkt dat we hier slecht 4mbit halen (4640kb/s zie ik de webconfig van de router). We bellen hier naar belgacom waarom dit geen 4mbit is, en geen 12mbit. Ze antwoorden: "die 12mbit is niet gegarandeerd, die is er alleen als glasvezel is aangesloten, dat kunnen we doen op vraag, maar dan komen daar kosten bij. Glasvezel wordt voor iedereen aangesloten einde 2010".
Zijn er nog mensen waar dit voorkomt ? Ik vind niet dat ze dan het volle abbonnementsgeld mogen aanrekenen. Dat is gewoon corrupt.
4mbit in plaats van 12 mbit
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Is inderdaad enkel wanneer VDSL2 beschikbaar is. Welke aansluiting is er aanwezig in jouw kot?
Aangesloten op VDSL2 (komende van ADSL) gebeurt inderdaad op aanvraag. Kosten zijn daarvoor 50 euro wanneer je enkel Internet Go hebt. Je krijgt dan een Bbox2-modem.
Aangesloten op VDSL2 (komende van ADSL) gebeurt inderdaad op aanvraag. Kosten zijn daarvoor 50 euro wanneer je enkel Internet Go hebt. Je krijgt dan een Bbox2-modem.
Amaj, en waarom werden we daar niet van op de hoogte gebracht. Thuis (tegen de grens met nederland) woon ik in een vrij klein dorp en daar vertelt mijn router dat we 9mbit halen, zonder vdsl boe of ba... En hier in hartje gent kan dat niet.
-
- Elite Poster
je zal op adsl2+ zijn aangeslotenbrechtvb schreef:Amaj, en waarom werden we daar niet van op de hoogte gebracht. Thuis (tegen de grens met nederland) woon ik in een vrij klein dorp en daar vertelt mijn router dat we 9mbit halen, zonder vdsl boe of ba... En hier in hartje gent kan dat niet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
dit heeft niks met corruptie te maken. Trouwens verschillende prijzen aanrekenen voor éénzelfde abonnement is niet toegelaten.brechtvb schreef:Ik zit hier op kot in Gent, we hebben net een nieuwe wifi-router gekocht die de adsl2+ standaard ondersteund. Nu blijkt dat we hier slecht 4mbit halen (4640kb/s zie ik de webconfig van de router). We bellen hier naar belgacom waarom dit geen 4mbit is, en geen 12mbit. Ze antwoorden: "die 12mbit is niet gegarandeerd, die is er alleen als glasvezel is aangesloten, dat kunnen we doen op vraag, maar dan komen daar kosten bij. Glasvezel wordt voor iedereen aangesloten einde 2010".
Zijn er nog mensen waar dit voorkomt ? Ik vind niet dat ze dan het volle abbonnementsgeld mogen aanrekenen. Dat is gewoon corrupt.
je snelheid is gewoonweg afhankelijk van op welk techniek je kan worden aangesloten (adsl; adsl2+ of vdsl2).
Intussen kan 70,00 % via vdsl2 surfen, tegen eind 2010 zou bijna iedereen daarop moeten kunnen aangesloten worden.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Vooralleer conclusies te trekken:brechtvb schreef:Kvind het toch wel straf om in een boeregat 9mbit te halen, en in Gent met 4mbit moeten toekomen. Dus als we daar een Dommel Cityconnect abbo nemen, zal ik ook weer niet meer an 4mbit halen?
Kan je eens je lijnwaarden opgeven. Zoek ook eens op of je ADSL of ADSL2+ hebt.
Dit moet je in je modem vinden ...
Als je lijnwaarden eem hoger profiel toelaten, dan raad ik je aan om via 0800/22700 te proberen om jou op een hoger profiel te krijgen. Met een beetje geluk haal je 9Mbps of zelfs 12Mpbs (afhankelijk van je lijnwaarden).
Het 4.6 Mpbs profiel kreeg je vroeger standard bij Internet-Go, en ik denk niet dat oude abonnementen automatisch op een hogere snelheid worden omgezet, dat moet je zelf aanvragen.
Ik heb hier (voorlopig) ook geen VDSL, maar op mijn ADSL2+ heb ik (na lang aandringen) toch een hoger profiel gekregen, en ik haal nu netjes de 12.000 kbps (synchro).
Met boerengat heeft dit niets te maken ... Jouw boerengat thuis kan toevallig redelijk dicht bij een centrale zijn ... en daar heb je dan goede lijnwaarden (er staan ook telefooncentrales op de buiten hoor
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
En .. jouw kot in Gent kan toevallig wel ver van de centrale zijn, of in een zeer oude woning met voor-oorlogse telefoonbekabeling
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Wees blij, ik haal 3mbps, vroeger altijd 3,3mbps.
Een tijd geleden kreeg ik problemen waarna ze me op 2mbps zetten.
Na 3 telefoons zijn ze dan 2x langsgekomen en hebben ze in de straat een kabel vervangen, waarna ik dus m'n 3,3mbps terug had.
Meer is niet mogelijk, en nu zag ik gisteren dat het blijkbaar weer op 3mbps staat.
Wel straf, bij m'n tante een straat verder is't maar 2,2mbps, wij hebben beide adsl go.
M'n opa woont in mijn straat aan de overkant en 4 huizen verder, en met adsl light haalt hij 4,6mbps.
Zoek de logica![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Die f*ckers op de helpdesk steken het altijd op de afstand, maar nochtans woont m'n opa dus even ver van de centrale als ik, en met een goedkoper abo krijgt hij een hogere snelheid.
Binnenkort maken we misschien wel de overstap naar Bgc Tv, dus met vdsl2 zal ik dan misschien een deftige snelheid hebben.
Een tijd geleden kreeg ik problemen waarna ze me op 2mbps zetten.
Na 3 telefoons zijn ze dan 2x langsgekomen en hebben ze in de straat een kabel vervangen, waarna ik dus m'n 3,3mbps terug had.
Meer is niet mogelijk, en nu zag ik gisteren dat het blijkbaar weer op 3mbps staat.
Wel straf, bij m'n tante een straat verder is't maar 2,2mbps, wij hebben beide adsl go.
M'n opa woont in mijn straat aan de overkant en 4 huizen verder, en met adsl light haalt hij 4,6mbps.
Zoek de logica
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Die f*ckers op de helpdesk steken het altijd op de afstand, maar nochtans woont m'n opa dus even ver van de centrale als ik, en met een goedkoper abo krijgt hij een hogere snelheid.
Binnenkort maken we misschien wel de overstap naar Bgc Tv, dus met vdsl2 zal ik dan misschien een deftige snelheid hebben.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik begrijp niet wat de bedoeling is van jouw bijdrage hier .... en wat die f*ckers op de helpdesk met jouw snelheid te maken hebben. Zoals hier al zoveel keer is uitgelegd is de snelheid die je maximaal kan krijgen gewoon afhankelijk van de lijnwaarden .... en daar kan de helpdesk niet veel aan veranderen. Afstand tot de centrale is een factor, de fysieke toestand van je koperpaar kan ook invloed hebben.jack the ripper schreef: Die f*ckers op de helpdesk steken het altijd op de afstand, maar nochtans woont m'n opa dus even ver van de centrale als ik, en met een goedkoper abo krijgt hij een hogere snelheid.
En ook nog: het heeft niets maken met hoever je van de centrale woont, maar hoelang de koperdraad is tussen de woning en de centrale. Iemand die aan de overkant bvan de straat woont, 4 huizen verder ... kan perfect een kortere lijn hebben.
Inderdaad, als je naar VDSL2 kan zijn al die problemen opgelost.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Plus Member
Welja, met die "f*ckers" is gans de miserie begonnen een tijd terug.philippe.deleye schreef:Ik begrijp niet wat de bedoeling is van jouw bijdrage hier .... en wat die f*ckers op de helpdesk met jouw snelheid te maken hebben. Zoals hier al zoveel keer is uitgelegd is de snelheid die je maximaal kan krijgen gewoon afhankelijk van de lijnwaarden .... en daar kan de helpdesk niet veel aan veranderen. Afstand tot de centrale is een factor, de fysieke toestand van je koperpaar kan ook invloed hebben.jack the ripper schreef: Die f*ckers op de helpdesk steken het altijd op de afstand, maar nochtans woont m'n opa dus even ver van de centrale als ik, en met een goedkoper abo krijgt hij een hogere snelheid.
En ook nog: het heeft niets maken met hoever je van de centrale woont, maar hoelang de koperdraad is tussen de woning en de centrale. Iemand die aan de overkant bvan de straat woont, 4 huizen verder ... kan perfect een kortere lijn hebben.
Inderdaad, als je naar VDSL2 kan zijn al die problemen opgelost.
Philippe.
Hun oplossing voor uitvallen enzo is altijd uw snelheid verlagen, terwijl het evengoed aan hun bekabeling kan liggen.
Had ik niet blijven terugbellen dan hadden ze zich er vanaf gemaakt met het excuus 'de afstand' en zat ik met 2mbps terwijl het altijd probleemloos aan 3,3 werkte.
'k wil maar zeggen, ze gebruiken dat gewoon als lapmiddeltje om het echte probleem niet te hoeven oplossen.
In mijn geval was het dus gewoon een probleem met hun kabel in de straat, had ik niet blijven reclameren dan hadden ze die kabel gewoon laten steken ipv die te repareren.
-
- Plus Member
'k ga wachten tot we hier Bgc tv nemen, dat zal ook voor binnenkort zijn denk ik.olitox schreef:Gkunt ook de speed optie nemen, 9 of 12 mbits op adsl2+. 50€ activatiekost.
Dan heb ik vdsl2 en geen activatiekost^^
Kdenk dat je nog altijd een activatiekost van 50€ moet betalenjack the ripper schreef:'k ga wachten tot we hier Bgc tv nemen, dat zal ook voor binnenkort zijn denk ik.olitox schreef:Gkunt ook de speed optie nemen, 9 of 12 mbits op adsl2+. 50€ activatiekost.
Dan heb ik vdsl2 en geen activatiekost^^
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Als ik voor een jaar gratis belgacom tv neem op het kot, dan krijg ik een maand gratis internet, en korting op de vaste lijn, dus komt het neer op 2,25 euro om te activeren naar adsl2+. Maar ik moet wel een jaar intekenen.
Nu blijkt, ergens in de kleine lettertjes op een belgacom pagina staat:
Maar ik vraag mij nog altijd af waarom belgacom de volle 42,xx euro durft aanrekenen als er maar een effectieve 4mbit wordt geleverd.
Nu blijkt, ergens in de kleine lettertjes op een belgacom pagina staat:
Wat op aarde ?Als u niet bent aangesloten op Belgacom TV moet de Speed optie geactiveerd worden (via het gratis nummer 0800 22 800) om uw surfsnelheid te verhogen van 4 naar 12 Mbps.
Prijs van deze omschakeling : gratis voor Belgacom Internet Plus klanten, gratis voor nieuwe Belgacom Internet Go klanten tot 31/12/2009, € 50 voor bestaande Belgacom Internet Go klanten.
Maar ik vraag mij nog altijd af waarom belgacom de volle 42,xx euro durft aanrekenen als er maar een effectieve 4mbit wordt geleverd.
-
- Plus Member
M'n opa en m'n tante zouden normaliter geen activatiekost moeten betalen. Enige kosten die ze gemaakt hebben is 99 euro voor een set Ruckussen.olitox schreef:Kdenk dat je nog altijd een activatiekost van 50€ moet betalenjack the ripper schreef:'k ga wachten tot we hier Bgc tv nemen, dat zal ook voor binnenkort zijn denk ik.olitox schreef:Gkunt ook de speed optie nemen, 9 of 12 mbits op adsl2+. 50€ activatiekost.
Dan heb ik vdsl2 en geen activatiekost^^(als er geen promo is)
Tenzij ze die 50 euro alsnog via de factuur aanrekenen dan, maar volgens de verkoopster is er geen activatiekost (promo ofzo zeker).