Installatie nieuwe Scarlet One + BGC TV

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Beste Userbase members,

In de hoop mijn vader te overtuigen wil ik een simpele vraag stellen!


Vraag: Voor BGC TV wil ik niet met Powerlan of Wireless adapters werken dus zullen er 2 gaten moeten geboord worden. (Van in het bureau -> garage -> living) volgens mijn vader gaat de installateur deze zelf boren. Ik ben van mening dat de installateur dat absoluut niet gaat willen/kunnen doen en ons één van de 2 andere toepassingen gaat aansmeren.

Antwoord?: ...?


PS: Woensdag namiddag 25/11/2009 komen ze dit installeren hopelijk heb voor woensdag een antwoord en kan ik zelf de handen uit de mouw steken!


Alvast bedankt

Jelle
Afbeelding
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Volgens mij doet de installateur dat wel. Degene dat hier was geweest had al op 2 plekken TV moeten installeren die dag en hij had daar bijna 100m kabel moeten trekken zei hij.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Dit staat op de Scarlet site
Telecom: € 111,55
• U hebt reeds een DSL modem of u koopt er één in de Scarlet Webshop.
• Zodra wij uw DSL-lijn activeren, contacteert een installateur u voor een afspraak.
• Hij zorgt eventueel voor extra bekabeling (20 m inbegrepen) en de installatie van de DSL-splitter(s).
• U configureert zelf uw modem en uw computer.
• Onze installateurs hebben steeds splitters en modems bij. De kosten hiervoor zijn rechtstreeks aan de installateur te betalen.
Full telecom: € 129,00
• U hebt reeds een DSL modem of u koopt er één in de Scarlet Webshop.
• Zodra wij uw DSL-lijn activeren, contacteert een installateur u voor een afspraak.
• Hij zorgt eventueel voor extra bekabeling (20 m inbegrepen) en de installatie van de DSL-splitter(s).
• Hij sluit de modem aan, zorgt eventueel voor extra bekabeling (20 m inbegrepen), de installatie van de DSL-splitter(s) en configureert uw computer.
• Onze installateurs hebben steeds splitters en modems bij. De kosten hiervoor zijn rechtstreeks aan de installateur te betalen.

Misschien eens bellen voor duidelijke afspraken zodat je niet voor verassingen komt te staan.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Iemand anders want bellen is voor mij geen optie meer hoor na 4keer 30min aan de telefoon en toch geen zekerheid te hebben. No thx


Iemand met ervaring van de installatie?
Afbeelding
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

ALs e dan toch zo twijfelt waar boort ge die dan ni zelf? das nu toch ni moeilijk 2 gaatjes boren?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Monkey schreef:ALs e dan toch zo twijfelt waar boort ge die dan ni zelf? das nu toch ni moeilijk 2 gaatjes boren?


Ik wil wel maar ik mag niet van mijn ouders...

Die zeggen ge weet toch niet waar je die gaten moet boren? Ik zeg dan jawel gewoon ze moeten gewoon in de living uitkomen maar t'is der al weer serieuze boel voor geweest. Ouders toch... *zucht*
Afbeelding
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

auw bummer man :s
gewoon vooral denken dat je de modem op het begin punt moet zetten waar uw lijn binnen komt en dan van daar uit ne kabel nodig hebt naar uwe decoder dus zo kunde da wel uitlegge hoe die kabels moeten liggen ... ;)

grtz
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Monkey schreef:auw bummer man :s
gewoon vooral denken dat je de modem op het begin punt moet zetten waar uw lijn binnen komt en dan van daar uit ne kabel nodig hebt naar uwe decoder dus zo kunde da wel uitlegge hoe die kabels moeten liggen ... ;)

grtz


mhm, begin punt waar de lijn binnen komt. Is da dan echt waar het uit te grond komt of waar de eerste leiding is naar getrokken aangezien ons bakje altijd in den bureau heeft gestaan. Anders heb ik nog een probleemke de bij er is namelijk geen stopcontact in de buurt waar de kabel binnen komt :D


It seems like I got myself into serious troubles :D
Afbeelding
ostendenoare
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2009, 15:02

Ja menskes ik zit met hetzelfde probleem (eigenlijk een luxe probleem) ??
Mijn kabel van Belgacom (vroeger toch zeker?) komt binnen in een put in de garage oranje kleurige kabel.
Wou graag een nieuwe betere binnenlijn leggen, afgeschermd en niet zoals nu met tussenstukken en aftakkingen, weliswaar door mezelf gesoldeerd, maar toch met gemiddeld 5Mb snelheid en zonder grooote problemen. Maar durf dat niet goed zelf aansluiten.
Als ze op 4 december komen met de nieuwe modem kan ik die persoon dan in dat gat laten kruipen om de modem daar te plaatsen en de verdeling van daar uit laten doen. Ik zit n.l ook met 3 telefoons op mijn copperjet en dat op één stopkontakt met domino stekkers.
Zoals jullie zien is het hier niet gecompiceerd :-D :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Als der vdsl komt moet die zobizo rechtstreeks op de intro zitten.
Maar of dien technieker in een put gaat kruipen is maar zeer de vraag.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

FunkStar schreef:
Monkey schreef:ALs e dan toch zo twijfelt waar boort ge die dan ni zelf? das nu toch ni moeilijk 2 gaatjes boren?


Ik wil wel maar ik mag niet van mijn ouders...

Die zeggen ge weet toch niet waar je die gaten moet boren? Ik zeg dan jawel gewoon ze moeten gewoon in de living uitkomen maar t'is der al weer serieuze boel voor geweest. Ouders toch... *zucht*



Dien technieker gaat ook aan u vragen waar die gaten moeten komen ze :)
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

BUMP:

Zijn er echt geen mensen die deze installatie hebben laten uitvoeren en die een woordje uitleg willen geven?

+ -

wat doen ze precies?!
Afbeelding
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

FunkStar schreef:BUMP:
Zijn er echt geen mensen die deze installatie hebben laten uitvoeren en die een woordje uitleg willen geven?
+ -
wat doen ze precies?!

Nu vrijdag (4/12) komen ze bij mij een installatie doen en dan zal ik het zeggen wat ze doen.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

jphermans schreef:
FunkStar schreef:BUMP:
Zijn er echt geen mensen die deze installatie hebben laten uitvoeren en die een woordje uitleg willen geven?
+ -
wat doen ze precies?!

Nu vrijdag (4/12) komen ze bij mij een installatie doen en dan zal ik het zeggen wat ze doen.



Hier zijn ze al geweest hoor. Propere installatie maar gaten boren ze dus niet. Ik heb dan maar voor Devolo toepassing gekozen dan kan ik dit later gebruiken voor de tv boven. Installateur heeft wel even bezig geweest. Ze hadden hem het verkeerde nummer in de straatverdeler gegeven dus ik kreeg geen vdsl signaal door & dan de telefoon die niet geactiveerd raakte of zoiets.

van 11u05 tot 12.00 en dan van 13.00-15.30 was deze aanwezig laatste half uur heeft deze uitleg gegeven over Digitale tv aan mijn ouders.
Afbeelding
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

jphermans schreef:
FunkStar schreef:BUMP:
Zijn er echt geen mensen die deze installatie hebben laten uitvoeren en die een woordje uitleg willen geven?
+ -
wat doen ze precies?!

Nu vrijdag (4/12) komen ze bij mij een installatie doen en dan zal ik het zeggen wat ze doen.

Zijn dus bij mij geweest op 4/12 maar die kerel kreeg geen signaal op de bestaande verbinding/lijn.
Nu dus bijna een week later nog niets, geen internet, geen telefonie en zeker geen tv.
Bel dagelijks met de klanten dienst en daar vinden ze het al vrij irritant dat ik elke dag bel voor de status.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

Hebben ze u dan tenminste gezegd wat er ongeveer nog moet gebeuren? Als op de hoofdlijn geen signaal is kan het zijn dat ze wachten tot Belgacom (splicersteam) de lijn moeten maken ... (kan wel ff duren)

grtz
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Monkey schreef:Hebben ze u dan tenminste gezegd wat er ongeveer nog moet gebeuren? Als op de hoofdlijn geen signaal is kan het zijn dat ze wachten tot Belgacom (splicersteam) de lijn moeten maken ... (kan wel ff duren)
grtz

Hebben dus al eens de stoep komen open breken om een kabel te "lassen" maar nog steeds geen signaal.
Nu zegt Scarlet dat ze aan het wachten zijn tot wanneer dommel (vorige provider ) de lijn vrijgeeft.
Nu maandag 14/12 nog steeds niets. Kan ik daarvoor ergens een klacht indienen ?
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

jphermans schreef:
Monkey schreef:Hebben ze u dan tenminste gezegd wat er ongeveer nog moet gebeuren? Als op de hoofdlijn geen signaal is kan het zijn dat ze wachten tot Belgacom (splicersteam) de lijn moeten maken ... (kan wel ff duren)
grtz

Hebben dus al eens de stoep komen open breken om een kabel te "lassen" maar nog steeds geen signaal.
Nu zegt Scarlet dat ze aan het wachten zijn tot wanneer dommel (vorige provider ) de lijn vrijgeeft.
Nu maandag 14/12 nog steeds niets. Kan ik daarvoor ergens een klacht indienen ?



klacht tegen Scarlet, Dommel, Belgacom?

je zou beter voor klacht tegen onbekenden gaan :D
Afbeelding
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

FunkStar schreef:
jphermans schreef:
Monkey schreef:Hebben ze u dan tenminste gezegd wat er ongeveer nog moet gebeuren? Als op de hoofdlijn geen signaal is kan het zijn dat ze wachten tot Belgacom (splicersteam) de lijn moeten maken ... (kan wel ff duren)
grtz

Hebben dus al eens de stoep komen open breken om een kabel te "lassen" maar nog steeds geen signaal.
Nu zegt Scarlet dat ze aan het wachten zijn tot wanneer dommel (vorige provider ) de lijn vrijgeeft.
Nu maandag 14/12 nog steeds niets. Kan ik daarvoor ergens een klacht indienen ?

klacht tegen Scarlet, Dommel, Belgacom?
je zou beter voor klacht tegen onbekenden gaan :D

Bestaat er dan niets zoals recht op internet ?
Of ben ik hier verkeerd in ?
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”