graag had ik wat meer info gehad over deze router die 'verplicht' wordt gekoppeld aan het speedconnect abbonement.
Als ik op internet wat foto's probeer te zoeken vind ik nooit een router die antennes heeft voor een wlan netwerk.
Kan iemand een foto posten van de router die dommel verkoopt?
Hoeveel Lan poortjes heeft deze trouwens, want ik zou het internet moeten verdelen naar 8 pc's. In de kelder bevindt zich momenteel een 8 poorts router, maar deze moet dan waarschijnlijk in bridged mode gezet worden zodat deze enkel als switch werkt om een dubbel NAT te voorkomen?
En hoe zit dat met admin-rechten op die sagem? Heb je als gebruiker alle rechten om poorten enzo open te zetten of niet??
Bedankt voor de feedback alvast
Gebruikservaring sagem 3464 wlan vdsl2 router
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Antennes zitten intern, maar de wifi functionaliteit zou behoorlijk slecht werken.
Geen ervaring mee, want ik gebruik afzonderlijke Linksys AP's.
Een switch zal je nog nodig hebben, die router heeft 4 ethernet aansluitingen. Je kan bij uw oude router DHCP uitschakelen, zo kan je die nog als switch gebruiken.
Admin rechten heb je niet, maar er is wel een publiekelijk gheim admin wachtwoord daarvoor. Veel meer valt er daar overigens niet mee te doen.
Een switch zal je nog nodig hebben, die router heeft 4 ethernet aansluitingen. Je kan bij uw oude router DHCP uitschakelen, zo kan je die nog als switch gebruiken.
Admin rechten heb je niet, maar er is wel een publiekelijk gheim admin wachtwoord daarvoor. Veel meer valt er daar overigens niet mee te doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Gebruik hier ook een linksys AP (dd-wrt), is echt geen aangename router om mee te werken, best in bridge zetten en firewall e.d. uitzetten.TomG schreef:Antennes zitten intern, maar de wifi functionaliteit zou behoorlijk slecht werken.
Wireless werkt echt slecht.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Ik ben alvast helemaal niet te spreken over de Sagem die ze in je maag splitsen.
Het draadloos gedeelte is inderdaad dramatisch te noemen: regelmatig valt alles gewoon weg (en het ligt aan de Sagem, want ik heb héél wat draadloze dingen en ze verliezen dan allemaal tegelijkertijd verbinding, iets wat ik met m'n Fritz!box nog niet heb voorgehad). En met regelmatig bedoel ik minstens één maal daags...
Verder heb je 4 LAN poorten op de Sagem, maar door de fijne "oh-lookz-i-can-handicapz-people" firmware van Belgacom werken er by default slechts 2. De andere 2 zijn voorbehouden voor BelgacomTV, ook al heb je daar bij Dommel uiteraard geen ene *** aan. Gelukkig vallen de ristricties op de admin interface relatief makkelijk te omzeilen, zodat je de overige 2 poorten nog wel kan activeren. Maar je blijft dus met de gebrekkige firmware zitten, waardoor o.a. de USB en VOIP functionaliteit wegvalt.
Kortweg: zeer ontevreden. Zo ontevreden dat ik mijn oude Fritz!box van onder het stof heb gehaald en nu een Sagem modem (in bridge) heb van 139€. Not a happy camper.![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Het draadloos gedeelte is inderdaad dramatisch te noemen: regelmatig valt alles gewoon weg (en het ligt aan de Sagem, want ik heb héél wat draadloze dingen en ze verliezen dan allemaal tegelijkertijd verbinding, iets wat ik met m'n Fritz!box nog niet heb voorgehad). En met regelmatig bedoel ik minstens één maal daags...
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Verder heb je 4 LAN poorten op de Sagem, maar door de fijne "oh-lookz-i-can-handicapz-people" firmware van Belgacom werken er by default slechts 2. De andere 2 zijn voorbehouden voor BelgacomTV, ook al heb je daar bij Dommel uiteraard geen ene *** aan. Gelukkig vallen de ristricties op de admin interface relatief makkelijk te omzeilen, zodat je de overige 2 poorten nog wel kan activeren. Maar je blijft dus met de gebrekkige firmware zitten, waardoor o.a. de USB en VOIP functionaliteit wegvalt.
Kortweg: zeer ontevreden. Zo ontevreden dat ik mijn oude Fritz!box van onder het stof heb gehaald en nu een Sagem modem (in bridge) heb van 139€. Not a happy camper.
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
mmvoor die sagem mag je belgacom bedanken. zij hebben deze als standaard gekozen net zoals dommel heeft gekozen voor de siemens in combinatie met hun homeconnect.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik ben erin geslaagd om de 3de en 4de poort op de Sagem 3464 'open te zetten'. Ik geraak via deze poorten wel op het internet, maar ik kan niet communiceren met de andere PC's die op de Sagem aangesloten zijn. Het is alsof er een scheiding is tussen LAN1 en LAN2 en TV1 en TV2.
Heeft iemand gelijkaardige ervaringen ? Eventueel een oplossing ?
Heeft iemand gelijkaardige ervaringen ? Eventueel een oplossing ?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ik ben heel tevreden over de Sagem maar gebruik hem ook enkel voor het "normale" surfen en niet voor het hosten van servers of zo. Ik ben ook persoonlijk heel tevreden over het wireless gedeelte dat een beter signaal geeft dan mijn oude dlink.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
Hoe kan je de TV1 en TV2 poorten openzetten? Ik heb 3 netwerkaansluitingen nodig en het zou dom zijn de modem daaom in "bridge" te zetten (wat dat ook betekent) als er een eenvoudige manier bestaat om TV1 en TV2 te gebruiken. Met Dommel ben je daar toch niets mee..
De links met username=admin&password=admin en username=admin&password=BGCVDSL2 lijken mij geen admin rights te geven.
Ook in "Routing" -> "Route" waar volgens sommigen de bestaande config van de poorten kunnen uitgevinkt worden staat niets.
De links met username=admin&password=admin en username=admin&password=BGCVDSL2 lijken mij geen admin rights te geven.
Ook in "Routing" -> "Route" waar volgens sommigen de bestaande config van de poorten kunnen uitgevinkt worden staat niets.
-
- Starter
Ik heb sinds deze week ook zo'n Sagem ..ben nl overgeschakeld van ADSL2 naar VDSL2 en mijn download ging van 15 Mbps naar ...8,4 Mbps ...!!! Goe bezig
(
Verder,heeft er iemand een handleiding om zo'n Sagem door te 'lussen' naar een Linksys WRT610N...geraak er niet uit ....DHCP staat nu op op Sagem ZONDER Linksys omwille van de configproblemen...maar ik krijg maar 1 ip-adres ,de rest nada....Moet er mssn nog iets veranderd worden op de Sagem zodat alle devices een ipadres krijgen?? ( ben nogal newbie in networking,buiten ipconfig e.d.)
Liesft zou ik mijn Linksys er terug tussen zetten (vroeger met de Ztxel werkte dit nl wel , en perfect zelfs).Kan iemand mij enige raad geven in de goeie richting ?? Tx. op voorhand.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Verder,heeft er iemand een handleiding om zo'n Sagem door te 'lussen' naar een Linksys WRT610N...geraak er niet uit ....DHCP staat nu op op Sagem ZONDER Linksys omwille van de configproblemen...maar ik krijg maar 1 ip-adres ,de rest nada....Moet er mssn nog iets veranderd worden op de Sagem zodat alle devices een ipadres krijgen?? ( ben nogal newbie in networking,buiten ipconfig e.d.)
Liesft zou ik mijn Linksys er terug tussen zetten (vroeger met de Ztxel werkte dit nl wel , en perfect zelfs).Kan iemand mij enige raad geven in de goeie richting ?? Tx. op voorhand.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
gaat alleen met de BGC sagems, mss kun je de dommel firmware vervangen door bgc firmware (op eigen risico).vvdb schreef:Hoe kan je de TV1 en TV2 poorten openzetten? Ik heb 3 netwerkaansluitingen nodig en het zou dom zijn de modem daaom in "bridge" te zetten (wat dat ook betekent) als er een eenvoudige manier bestaat om TV1 en TV2 te gebruiken. Met Dommel ben je daar toch niets mee..