BelgacomTV legt bom onder Belgisch voetbal

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

BelgacomTV zal na volgend seizoen nooit meer 44,7 miljoen euro per jaar betalen voor de rechten op de Jupiler League. Dat schrijft de krant De Morgen.

De aanbieder van digitale tv blijft boos omdat het de testmatchen tussen Standard en Anderlecht niet mocht uitzenden en denkt genoeg klanten te hebben om zonder de exclusieve rechten verder te kunnen. Daardoor zullen de eersteklasseclubs wellicht met een pak minder moeten leren leven.

Aankloppen bij de grootste concurrent van BelgacomTV zal weinig opleveren. Telenet heeft vandaag 857.000 klanten voor digitale tv en realiseerde dat zonder te bieden op het Belgische voetbal.

Wel in het voetbal geïnteresseerd is BeTV, een pakket betaalzenders die eigendom zijn van de Waalse kabelmaatschappij VOO. BeTV betaalde 1,2 miljoen euro voor de uitzendrechten op de testmatchen tussen Anderlecht en Standard.

Die wedstrijden, die door de hervormde voetbalcompetitie niet langer mogelijk zijn, waren niet in het voetbalcontract opgenomen. VOO biedt wel enkel in Wallonië en Brussel digitale tv aan en zal volgens De Morgen dus niet geïnteresseerd zijn in de rechten voor het hele land.

Ivan De Witte, voorzitter van de profliga, begrijpt de ontgoocheling over de testmatchen bij BelgacomTV. Hij hoopt dat de plooien nog gladgestreken kunnen worden.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ivan De Witte, voorzitter van de profliga, begrijpt de ontgoocheling over de testmatchen bij BelgacomTV. Hij hoopt dat de plooien nog gladgestreken kunnen worden.
Daar gaat zijn nieuwe auto, en ambitie voor hun nieuwe stadion in Gent.
+-45M, ze moesten hun eigen schamen, zoveel te geven voor het belgische "voetbal". Binnenkort terug Sportweekend om 20h :banana:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ga akkoord: het ganse bedrag was al schandalig hoog.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ben eens benieuwd hoeveel Belgacom TV klanten weer gefrustreerd vertrekken naar Telenet als ze hun Belgische competitie niet behouden.
Everything that has a beginning has an end.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jelly schreef:Ben eens benieuwd hoeveel Belgacom TV klanten weer gefrustreerd vertrekken naar Telenet als ze hun Belgische competitie niet behouden.
De BGC-TV klanten die ik persoonlijk kennen hebben inderdaad voetbal als enige reden voor BGC-TV... en zonder voetbal denk ik niet dat ze lang BGC-TV klant zullen blijven.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

de Belgacom TV-klanten die ook een voetbalabonnement 'all foot op my club hebben, is een absolute minderheid.
Dus mocht BGC in de toekomst niet meer beschikken over de voetbalrechten, zullen ze niet veel klanten verliezen hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Wat bied telenet dan meer aan dat belgacom klanten zullen weggaan. Het enige dat veranderd is dat het voetbal minder is?
Laatst gewijzigd door FunkStar 06 nov 2009, 16:56, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

FunkStar schreef:wat bied telenet dan meer aan dat belgacom klanten zullen weggaan omdat het voetbal minder is?
Excuseer voor de verwarring, dit is als de rechten gedeeld zouden worden door Telenet/BeTV.

En hollebollegijs: Dus had Belgacom nooit zoveel geld moeten geven aan de voetbalrechten om Begacom TV klanten te winnen?
Ze hebben misschien geen volledig abonnement maar de enkele Belgacom TV klanten die ik ken zijn toch van hun Prime abonnement overgeschakeld naar Belgacom TV puur voor de voetbal.

Er zullen natuurlijk voldoende klanten zijn die geen voetbal kijken, maar als je in het verleden voor meer als 100% voor de rechten gaat en nadien je trouwe klanten in de kou laat staan door de licentie niet te verlegen...
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Ik ben een van die mensen die vroeger Belgacom Tv had speciaal voor de voetbal.
Toen had ik dus alles bij belgacom, zowel internet en digitv.
Nu was voor mij het limietenpakket bij belgacom te klein en wou ik mijn internet veranderen naar een andere provider. Maar dit wou belgacom niet toelaten, dus heb ik maar telenet in huis genomen en dommel voor internet. Beide zijn perfect ok, maar nu zit ik met het spijtige verhaal dat ik geen voetbal meer kan zien natuurlijk. Heb mij dan maar ineens al 2 jaar een abonnement gaan kopen bij mijn ploeg rsca :)
Ik keek vroeger infeite 3 dagen naar de voetbal, vrijdag zaterdag en zondag. Nu alleen dus nog naar men eigen ploeg int stadion.

Dus voor mij komt er weer hoop als belgacom de rechten niet meer koopt... dan kan ik misschien bij telenet of anderen dit terug nemen. Maar 1 ding is zeker ik blijf naar het stadion wandelen :D
proximusboy
Pro Member
Pro Member

denk eerder dat de gratis tv meer aanslaat dan slogan belgisch voetbal !
zeker nu het zo droevig gesteld is met de voetbal !
Hebben vorige week een enquete gekregen wat we vonden van voetbal en uitenlands voetbal.
misschien is het naar aanleiding van die resultaten.
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Ze gaan toch moeten dokken belgacom, als een andere weg loopt met de rechten mogen ze hun digitale brol begraven binnen een paar jaar.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Als ik vraag waarom iemand digitaal kijkt is het bij Telenet bijna altijd omdat ze het er toch gratis bijkrijgen. De meeste mensen denken dat ze hun kabel dan niet meer moeten betalen met die shakes.
Bij Belgacom is het bijna altijd voor het voetbal. Ik neem regelmatig klanten over die digitaal kijken bij belgacom. Behalve als ze met belgisch voetbal zitten, dan kan ik er niet aan. Ik heb ondertussen een 30-tal potentiële klanten die willen omschakelen naar alternatieve provider als die belgisch voetbal kan aanbieden.
Behalve als ze met belgisch voetbal zitten, dan kan ik er niet aan. Zou schoon zaak zijn dat dat monopolie verdwijnt.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Het monopolie zal dan wel ergens anders naartoe gaan, zeker? En dat zal volgens mij ook niet goedkoper zijn, in het beste geval even duur.

Volgens mij zijn die voetbalrechten voor BGC een verlieslatende activiteit.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Goztow schreef:Het monopolie zal dan wel ergens anders naartoe gaan, zeker? En dat zal volgens mij ook niet goedkoper zijn, in het beste geval even duur.

Volgens mij zijn die voetbalrechten voor BGC een verlieslatende activiteit.
Als je al +- €'45 miljoen mag betalen voor de rechten dan is het sommetje vlug gemaakt denk ik...
En dan heb je nog niet eens de operationele kost...

Is voor Belgacom nooit bedoeld geweest om winst mee te maken uit de voetbal, puur om het TV product gelanceerd te krijgen.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Hopelijk ook voetbal op telenet...
(Ik wil geen belgacom internet en als belgacom mij geen tv alleen wil aanbieden is dat pech voor hen.)

Ik vind het in elk geval super dat er nog eens verwezen werd naar die testmatchen want dat was toch helemaal onsportief (dus niet alleen op het veld)
Het mag dan wel niet in het contract gestaan hebben het was een gevolg van het reglement van de competitie en dus een deel ervan.

Ik ken maar 2 belgacom tv klanten, beide voor de voetbal...
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Heronic schreef:Hopelijk ook voetbal op telenet...
(Ik wil geen belgacom internet en als belgacom mij geen tv alleen wil aanbieden is dat pech voor hen.)

Ik vind het in elk geval super dat er nog eens verwezen werd naar die testmatchen want dat was toch helemaal onsportief (dus niet alleen op het veld)
Het mag dan wel niet in het contract gestaan hebben het was een gevolg van het reglement van de competitie en dus een deel ervan.

Ik ken maar 2 belgacom tv klanten, beide voor de voetbal...
je kan perfect belgacom tv krijgen zonder belgacom internet hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Jelly schreef:
Is voor Belgacom nooit bedoeld geweest om winst mee te maken uit de voetbal, puur om het TV product gelanceerd te krijgen.
voila, hij heeft gelijk. meer moet je daar niet achter zoeken.
en ik zeg u nogmaals van de 700.000 belgacom tv klanten is het een zeer kleine minderheid die een abonnement All Foot of My Club hebben hoor.
dus mochten ze de rechten niet meer hebben op het voetbal, ze zouden niet veel klanten verliezen hoor.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:en ik zeg u nogmaals van de 700.000 belgacom tv klanten is het een zeer kleine minderheid die een abonnement All Foot of My Club hebben hoor.
Tja, aan de rest geeft men het tegenwoordig gratis :lol:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

'k Zou het toch wreed jammer vinden moesten ze de rechten niet meer hebben. Nu goed, gelukkig betaalt mijn werkgever een groot deel van mijn abo-kosten. :-D
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Steven7
Premium Member
Premium Member

hollebollegijs schreef:
Als je een vaste lijn neemt van 18,4 euro bij belgacom ja. Bovendien blokkeert belgacom dat je op hetzelfde koperpaar internet van een andere provider kan nemen.
Wil je op het andere koperpaar adsl van een andere provider dan kan je 9.95 euro bijbetalen of rekent belgacom zelf een gelijkaardige extra kost door aan de alternatieve provider.
Als je geen vaste lijn wil, wel belgacom TV en ADSL via een alternatieve provider betaal je m.a.w. 18,4 euro extra voor de vaste lijn die je niet nodig hebt om Belgacom-TV te kunnen krijgen. Daar bovenop moet je nog eens 9,95 euro bijbetalen voor je discovery-lijn omdat belgacom dit verplicht als je de internet niet bij hun neemt.
Met 28,35 euro maandelijkse meerkost die belgacom aanrekent om je internet bij een alternatieve provider te nemen blokkeert belgacom kunstmatig de concurrentie. Dan heb ik het niet eens over het feit dat die alternatieve operator bovendien nog een kost aan belgacom moet betalen om over dat koperpaar te gaan.
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer

Steven7 schreef:
hollebollegijs schreef:
Als je een vaste lijn neemt van 18,4 euro bij belgacom ja. Bovendien blokkeert belgacom dat je op hetzelfde koperpaar internet van een andere provider kan nemen.
Wil je op het andere koperpaar adsl van een andere provider dan kan je 9.95 euro bijbetalen of rekent belgacom zelf een gelijkaardige extra kost door aan de alternatieve provider.
Als je geen vaste lijn wil, wel belgacom TV en ADSL via een alternatieve provider betaal je m.a.w. 18,4 euro extra voor de vaste lijn die je niet nodig hebt om Belgacom-TV te kunnen krijgen. Daar bovenop moet je nog eens 9,95 euro bijbetalen voor je discovery-lijn omdat belgacom dit verplicht als je de internet niet bij hun neemt.
Met 28,35 euro maandelijkse meerkost die belgacom aanrekent om je internet bij een alternatieve provider te nemen blokkeert belgacom kunstmatig de concurrentie. Dan heb ik het niet eens over het feit dat die alternatieve operator bovendien nog een kost aan belgacom moet betalen om over dat koperpaar te gaan.
Oeh die was raak! Heeft Telenet ook van die kapsones? We zijn misschien van plan om telenetinternet en -telefoon buiten te gooien maar we willen de optie open houden om telenet digitale tv te nemen in de nabije toekomst. Weet iemand daar iets van?
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Steven7 schreef:
hollebollegijs schreef:
Je maakt nog altijd gebruik van belgacom's infrastructuur dus heeft belgacom wel het recht voor kosten aan te rekenen. Ik denk niet dat een andere provider een ander koper paar gaat komen leggen ofzo. En dat belgacom blokkeert dat je internet op je Digi tv koper paar is volgens mij omdat je anders gewoon internet gratis hebt.
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew

Bij Telenet is er geen concurrentieprobleem want er is geen concurrentie: de kabel zit potdicht. Dus Telenet "ambeteert" zijn concurrenten niet, het heeft ze door zijn deal met de Vlaamse regering gewoonweg uitgesloten.
Steven7
Premium Member
Premium Member

FunkStar schreef:
Je maakt nog altijd gebruik van belgacom's infrastructuur dus heeft belgacom wel het recht voor kosten aan te rekenen. Ik denk niet dat een andere provider een ander koper paar gaat komen leggen ofzo. En dat belgacom blokkeert dat je internet op je Digi tv koper paar is volgens mij omdat je anders gewoon internet gratis hebt.
Die kost die Belgacom aanrekent voor het gebruik van de lijn (+- 7 euro dacht ik) is een objectieve kost, opgelegd door het BIPT. tot daar volg ik je.
Maar dat belgacom je verplicht een discovery-lijn te nemen is pure winst die zelfs niets te maken heeft met een kost die ze hebben of een onmogelijkheid om het op een andere manier te doen.
Waarom moet je trouwens nog een telefoonabonnement van 18,4 euro erbij nemen als je geen internet wil via Belgacom?

ADSL Belgacom + TV = 65,25 - 12,75 voor het combinatiepakket = 52,25
Aangezien internet GO apart 41,75 euro kost, is de kostprijs dan van TV zonder pakket 23,5 euro
pakweg EDPnet met 29,95 euro als concurrent:

29,95 (ADSL) + 23,5 (TV van belgacom) = 53,45 Dit is m.a.w. 11,8 euro goedkoper met 100 GB i.p.v. 25 GB limiet.

Maar dan komt het:

Internet komt van de concurrentie, dus geen combinatie-voordeel van 23,5 euro
Internet komt van de concurrentie, dus vaste lijn verplicht van 18,4 euro
Internet komt van de concurrentie, dus discovery-lijn op tweede koperpaar verplicht van 9,95 euro

In totaal betaalt de klant 51,85 euro extra. Trek hiervan die 11,8 euro af die de concurrentie goedkoper is voor haar product met meer mogelijkheden (gratis .be-domeinnaam) en capaciteit (100 GB ipv 25 GB).
Dan wil dat zeggen dat een klant 40,05 euro nodeloos meer betaalt als hij zijn internet niet via belgacom wil.

Het ergste van dit alles is dat de overheid wil dat we met zijn allen digitaal gaan kijken. Doordat de overheid de praktijken van belgacom (netwerk kunstmatig duur maken voor de concurrentie) en telenet (netwerk niet moeten openstellen voor concurrentie) tolereert, drijft ze de mensen nog in handen van deze duopolisten. Bovendien worden er dan projecten gestart met gratis belgacom- en telenet-internet gedurende het eerste jaar om de mensen aan de computer te krijgen.
Maar wel klagen dat er te weinig concurrentie is en de prijs van breedband zo duur is.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”