Ik ben eind juni/begin juli verhuisd, en heb m'n Discoverylijn van BGC mee verhuisd. Nu krijg ik een rekening aan van juli-augustus, een rekening van €133,90. Die is opgedeeld in het volgende:
Abonnementen
Telefoonlijn Discovery Line
Totaal september: €8,2231
Telefoonlijn Discovery Line
Totaal oktober: €8,2231
-------------------
Totaal: €16,4462
Eenmalige kosten
Diverse
Administratiekost schorsingsbericht
Betreffende factuur 5922080293 €9,0000
Installatiekosten
Forfaitaire verplaatsingskosten: €32,2314
Telefoonlijn Classic: €54,5455
--------------------------------------
Totaal: €95,7769
Totaal van alle rubrieken (excl. BTW): €112,2231
Heb ik de volgende vragen:
1) Wat is me dat over dat schorsingsbericht?
2) Ze hadden me niks gezegd dat die technieker die ze blijkbaar sowieso naar hier moesten sturen, ook al had ik hen gezegd dat er hier mensen voor mij zaten die evengoed internet hadden, dat dat mij iets ging kosten (laat staan €32!)
3) Telefoonlijn Classic: €54,5455 <----- Wat is me dat?
Rekening
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Als ik je bericht zo lees lijkt mij dat de verhuis van je Discovery Line niet goed verlopen is.
De Discovery Line op je vorig adres is afgesloten en je hebt een aansluiting 'gekregen' op je nieuwe adres. Die aansluiting is echter niet je verhuisde Discovery Line, maar een nieuwe Classic Line!
Wellicht verklaart dit ook waarom er €54,5455 aangerekend wordt voor een Classic Line (lees: 3 maand abbo).
Dat er kosten zijn aan een verhuis is jammer maar niet overkoombaar.
Ik heb zelf net een verhuis achter de rug, maar ik heb de stappen gevolgd die EDPNet mij aanraadde.
Die verhuis is voor zover ik zie vlekkeloos verlopen.
De factuur ervan is binnen, het bedrag ontsnapt me nu (maar dat kan je terugvinden op de site van Belgacom zelf).
Waarom neem je geen contact op met Belgacom om de zaak uit te leggen? Er zal wel een al dan niet logische verklaring voor zijn.
De Discovery Line op je vorig adres is afgesloten en je hebt een aansluiting 'gekregen' op je nieuwe adres. Die aansluiting is echter niet je verhuisde Discovery Line, maar een nieuwe Classic Line!
Wellicht verklaart dit ook waarom er €54,5455 aangerekend wordt voor een Classic Line (lees: 3 maand abbo).
Dat er kosten zijn aan een verhuis is jammer maar niet overkoombaar.
Ik heb zelf net een verhuis achter de rug, maar ik heb de stappen gevolgd die EDPNet mij aanraadde.
Die verhuis is voor zover ik zie vlekkeloos verlopen.
De factuur ervan is binnen, het bedrag ontsnapt me nu (maar dat kan je terugvinden op de site van Belgacom zelf).
Waarom neem je geen contact op met Belgacom om de zaak uit te leggen? Er zal wel een al dan niet logische verklaring voor zijn.
Computer(k)nul
Kan ik voorlopig niet. M'n GSM is binnen voor herstelling (bij 3rd party, want Nokia is zo leuk om te zeggen dat je geen garantie hebt op een toestel dat je tijdens je vakantie gekocht hebt, en weigert het voor dezelfde reden -- gekocht buiten Europa -- te herstellen. Dank u, Nokia. Nooit koop ik bij jullie nog, als Nokia binnen Europa een volledig ander bedrijf met volledig andere producten is -- behalve dat je deze GSM ook in de FNAC kan kopen -- dan buiten Europa. Van klantvriendelijkheid en service gesproken...)
-
- Member
@ Klant,
Alles al in orde ? ?![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
? ? Ik heb aan BC vandaag m'n 10é creditnota van dit jaar moeten(mogen) vragen
en m'n 10é creditnota van dit jaar gekregen![Troosten :troosten:](./images/smilies/pet.gif)
Alles al in orde ? ?
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
![Off Topic :offtopic:](./images/smilies/icon_off%20topic.gif)
en m'n 10é creditnota van dit jaar gekregen
![Troosten :troosten:](./images/smilies/pet.gif)
GSM is 'onherstelbaar' verklaard, en Nokia weigert garantie te geven, alhoewel dat toestel <1 jaar oud is. Heb momenteel het budget niet om een nieuw toestel te kopen, en zit dus met een met een zwaar bekrast scherm, waar'k eigenlijk niet echt mee kan werken. Da's dus enkel om opgebeld te worden en niet om zelf te bellen. Heb maw. dus nog niet naar BGC gebeld. 'k Geloof niet da'k een herinneringsrekening gekregen heb ook. Nu ja, 'k moet nog om en bij de €1250 van Proximus (komt intrest bovenop), en die reageren niet. Proximus is uiteindelijk ook BGC, dus'k sta er al bij al niet echt om te springen om die rekening te betalen. Ik ben van het principe m'n rekeningen altijd dik op tijd te betalen, zonder dat er herinneringen verstuurd moeten worden (behalve bij Dommel indertijd, want die hebben ineens m'n rekeningen een maand te vroeg beginnen te versturen, met betaaltermijn ook een maand te vroeg) en nu bij deze. Als ze met mijn voeten rammelen of denken mij in't zak te kunnen zetten, is mijn goodwill om een rekening op tijd te betalen weg, hoor. BGC is daar wat dat betreft heer en meester in. 'k Laat't gewoon even zijn en zien wel hoe lang het duurt vooraleer ze opgeven of ik toch maar eens verder ga met dat ding. De laatste rekening die ik betaald heb voor die Discovery-lijn, was trouwens rond de tijd dat ik verhuis, en was ipv. €19,90 (Discovery-lijn voor 2 maanden. Al bij al toch ook wel duur voor een lijn waar je eigenlijk geen telefoon op hoort aan te sluiten) €28,90. Ik zou die rekening eigenlijk eens terug moeten vinden om te zien waar die extra €9 van komt.
-
- Pro Member
eerst en vooral wil ik zeggen dat nokia bijna nooit gsms hersteld.
Dit wordt hersteld in repaircenters
meestal is dat dynafic of eurotwice en ze hetstellen daar alles wat electronica aangaat
zo is mijn toshiba laptop 5 keer binnnegeweest bij dynafic en iedere keer na 1 tot 4 weken terug stuk
heb dan mijn stoute schoenen aangetrokken en toshiba nederland gebeld die verantwoordelijk is voor benelux en hebben daar in de fabriek hersteld en nooit geen problemen meer.
Met dit verhaal wil ik duidelijk maken dat je niet altijd op de fabrikant mag schieten.
Maar het is al een tijdje dat nokia dit doet 3 jaar geleden waren ze nog strenger en moest hij gestuurd worden land van herkomst.
Nokia is populair en ook bij malafide mensen. dit is gewoom om de parallelle markt tegen te gaan, en soms ook omdat hij anders in elkaar zit.
Een kennis van mij heeft een nokia center hersteldienst en ik had een 6110 navigator kwam uit dubai. Luidspreker was kapot buiten garantie en wist dat ik moest betalen 25 euro
maar toen hij het toestel opendeed kon hij er nie aan werken omdat de toestellen langs hier de speaker gewoon appart is en die toestellen van daar de speaker op de printplaat gelast is.
Soms is het moeilijk te begrijpen maar als je het ziet snap je het dan wel
Dit wordt hersteld in repaircenters
meestal is dat dynafic of eurotwice en ze hetstellen daar alles wat electronica aangaat
zo is mijn toshiba laptop 5 keer binnnegeweest bij dynafic en iedere keer na 1 tot 4 weken terug stuk
heb dan mijn stoute schoenen aangetrokken en toshiba nederland gebeld die verantwoordelijk is voor benelux en hebben daar in de fabriek hersteld en nooit geen problemen meer.
Met dit verhaal wil ik duidelijk maken dat je niet altijd op de fabrikant mag schieten.
Maar het is al een tijdje dat nokia dit doet 3 jaar geleden waren ze nog strenger en moest hij gestuurd worden land van herkomst.
Nokia is populair en ook bij malafide mensen. dit is gewoom om de parallelle markt tegen te gaan, en soms ook omdat hij anders in elkaar zit.
Een kennis van mij heeft een nokia center hersteldienst en ik had een 6110 navigator kwam uit dubai. Luidspreker was kapot buiten garantie en wist dat ik moest betalen 25 euro
maar toen hij het toestel opendeed kon hij er nie aan werken omdat de toestellen langs hier de speaker gewoon appart is en die toestellen van daar de speaker op de printplaat gelast is.
Soms is het moeilijk te begrijpen maar als je het ziet snap je het dan wel
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zeg jongens, gaat deze topic over het herstellen van een GSM of over de verhuis van een Discovery line ?
* Wat betreft de verhuis: Bel gewoon naar de klantendienst 0800/22800 >> doorkiezen naar problemen met faktuur.
Indien iets verkeerd gelopen gaan ze dit vlug oplossen, en je krijgt binnenkort een kredietnota.
Vraag ook gelijk om die 9.00 EUR "schorsingsbericht" te annuleren.
* Als je een discussie wilt over het hersetllen van een gsm, start dan aub een andere topic.
* Wat betreft de verhuis: Bel gewoon naar de klantendienst 0800/22800 >> doorkiezen naar problemen met faktuur.
Indien iets verkeerd gelopen gaan ze dit vlug oplossen, en je krijgt binnenkort een kredietnota.
Vraag ook gelijk om die 9.00 EUR "schorsingsbericht" te annuleren.
* Als je een discussie wilt over het hersetllen van een gsm, start dan aub een andere topic.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik heb daar nog eens een factuur voor gekregen, nu met een papier over een 'afbetalingsplan' bij. Dat ze in de plaats eens eerst tegoei hun factuur bekijken... Soit, heb geprobeerd te bellen, maar er pakt niemand op. Op het factuur staat "Van 8.00u tot 16.20u tel.: 1927 of tel.: 0800 22 320". Nu, ik kan pas naar huis vertrekken om 16:30. Hoe moet ik dan in godsheernaam tussen 8.00 en 16.20u bellen? Ik heb daartussen geen tijd. Van klantvriendelijkheid kennen ze bij Belgacom precies toch op alle vlakken alles... Zeker omdat ze het zelf moeten zeggen in de eerste zin van de bijkomende brief: "Kwaliteit en klantentevredenheid vormen voor Belgacom essentiële criteria voor haar dienstverlening" Ze zitten trouwens wat verder in die brief half te dreigen met juridische proceduren:
"(...) zal u vermijden: (...) dat een eventuele juridische procedure wordt gestart, met de daaraan verbonden kosten"
Wel mooi om daar al passief mee te dreigen vanwege iets dat hun fout is (wie rekent er nu €50 aan voor 'klassieke telefoonlijn' aan een klant dat geen klassieke telefoonlijn heeft? Laat staan de rest van die €133), en een normale mens de kans niet geven om er voor te bellen (wie sluit z'n callcenter nu om 16:20...? Kan een gewone werkmens niet bellen, tenzij het tijdens de werkuren is, wat niet altijd gaat/niet overal geapprecieerd wordt)
"(...) zal u vermijden: (...) dat een eventuele juridische procedure wordt gestart, met de daaraan verbonden kosten"
Wel mooi om daar al passief mee te dreigen vanwege iets dat hun fout is (wie rekent er nu €50 aan voor 'klassieke telefoonlijn' aan een klant dat geen klassieke telefoonlijn heeft? Laat staan de rest van die €133), en een normale mens de kans niet geven om er voor te bellen (wie sluit z'n callcenter nu om 16:20...? Kan een gewone werkmens niet bellen, tenzij het tijdens de werkuren is, wat niet altijd gaat/niet overal geapprecieerd wordt)
Belgacom is om je dood te lachen...ik ben al ruim anderhalve maand bij ze weg en ze kwamen er vandaag pas achter.
Toen ik een maand geleden met ze belde vertelden ze me doodleuk dat ik nog bij ze zat en dat mijn factuur terecht was.
Even navragen doen ze niet en vriendelijk zijn ze ook niet.
Je moet anders voor de lol eens 0800-22600 nemen, de klanten dienst, na het drukken van 40 duizend nummers kan je nog eens enkele uren wachten voor er iemand aan de andere kant is, die vervolgens niets weet en niks anders doet dan je proberen zo snel mogelijk af te schepen.
Anyway, het beste wat je doet is op Internet gaan en de factuur betwisten, want dan hoef je hem voorlopig niet te betalen en zetten ze er een slimmerik (die ook niet heel erg snel is) op om het op te lossen.
Want met bellen kom je geen pukkel verder.
Toen ik een maand geleden met ze belde vertelden ze me doodleuk dat ik nog bij ze zat en dat mijn factuur terecht was.
Even navragen doen ze niet en vriendelijk zijn ze ook niet.
Je moet anders voor de lol eens 0800-22600 nemen, de klanten dienst, na het drukken van 40 duizend nummers kan je nog eens enkele uren wachten voor er iemand aan de andere kant is, die vervolgens niets weet en niks anders doet dan je proberen zo snel mogelijk af te schepen.
Anyway, het beste wat je doet is op Internet gaan en de factuur betwisten, want dan hoef je hem voorlopig niet te betalen en zetten ze er een slimmerik (die ook niet heel erg snel is) op om het op te lossen.
Want met bellen kom je geen pukkel verder.
Die hun rommel werkt niet. Ik krijg dit wanneer ik m'n laatste factuur wil bezien.
Eens zien of hun zever in IE wel werkt.
Nope, zowel in Firefox als in IE werkt hun rommel niet. Hoera voor de klantvriendelijkheid van Belgacom...
Edit: Heb via hun FAQ gezocht, en maar 1 ding gevonden voor wanneer het niet werkt. Dat lukte ook niet, en heb die vraag als "heeft niet geholpen" gerate, met een uitleg waarom. Krijg'k een automatische bevestigingsmail ervan, helemaal in't Frans. Da's ook weer vriendelijk van hen, want die weten potverdekke goed da'k Nederlandstalig ben. Dat staat zo ook specifiek vermeld in m'n profiel.
Wel mooi dat ze hier zelfs reclame voor maken op het factuur zelf, maar dat ik het gewoon zelf niet mag zien!Forbidden
The resource you have requested is secured.
Explanation
There are two possible reasons why this message appeared:
1. You are not logged in to this secure domain.
2. You are logged in to this secure domain, but do not have the correct permissions to access the resource.
Solutions
You have an account for this secure domain but need to log in: You must first access this resource via HTTPS (SSL) and login to the secure domain. Re-access the page using HTTPS.
You do not have an account with this secure domain:
You are logged in but still denied access to the page: If you continue to get this message, you probably do not have the correct permissions to access the resource.
[none BUTTON]
Eens zien of hun zever in IE wel werkt.
Nope, zowel in Firefox als in IE werkt hun rommel niet. Hoera voor de klantvriendelijkheid van Belgacom...
Edit: Heb via hun FAQ gezocht, en maar 1 ding gevonden voor wanneer het niet werkt. Dat lukte ook niet, en heb die vraag als "heeft niet geholpen" gerate, met een uitleg waarom. Krijg'k een automatische bevestigingsmail ervan, helemaal in't Frans. Da's ook weer vriendelijk van hen, want die weten potverdekke goed da'k Nederlandstalig ben. Dat staat zo ook specifiek vermeld in m'n profiel.
Dat is nu toch echt om van omver te vallen...
Nu geraak ik er eindelijk wel op. Vraag me niet wat het verschil is tegenover een paar uur eerder. Als ik nu 'een klacht wil opmaken' voor dat factuur, zoals eerder in deze thread en op hun FAQ werd uitgelegd, krijg ik het volgende:
Nu geraak ik er eindelijk wel op. Vraag me niet wat het verschil is tegenover een paar uur eerder. Als ik nu 'een klacht wil opmaken' voor dat factuur, zoals eerder in deze thread en op hun FAQ werd uitgelegd, krijg ik het volgende:
Die willen hun klanten écht niet willen voorthelpen... Beetje koeioneren, ja.Beste klant,
De on line opmaak van uw klacht is niet mogelijk.
Gelieve ons gratis nummer 0800 22 900 te contacteren (beschikbaar tijdens de kantooruren).
Privacy Policy .