'k denk dat je dit enkel kan binnen een NAT netwerk allé als je ip range private is maar eens je over WAN ip's gaat ga je toch een probleem krijgen. omdat als ik het goed voor heb windows zelf zoekt naar computers in jouw subnet dus als je een lan ip hebt 192.168.1.2 is je subnet 255.255.255.0 en niet 255.255.255.255 zoals in een wan en kijkt het niet verder dan 1 ip.The Conquer schreef:\\computernaam\share
Telenet Wireless AP - Windows filesharing
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ik heb al IP adressen gekregen startend met 81 of 84. Zolang ik in de 81 reeks zit kan ik de shares bereiken.
Zodra 1 pc in de 84 reeks zit is die niet meer bereikbaar.
Vandaar dat ik er een router zou willen tussensteken en mij afvraag of de Belkin van iBood daar goed voor is.
Met m'n speedtouch 706 Adsl modem lukt het me niet. Die kan dan ook geen onderscheid maken tss wan en lan.
Vandaar dat ik er een router zou willen tussensteken en mij afvraag of de Belkin van iBood daar goed voor is.
Met m'n speedtouch 706 Adsl modem lukt het me niet. Die kan dan ook geen onderscheid maken tss wan en lan.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Da's toch gewoon een router (met NAT ed.)... hang daar gewoon een switch achter en je bent klaar.The Conquer schreef:Met m'n speedtouch 706 Adsl modem lukt het me niet. Die kan dan ook geen onderscheid maken tss wan en lan.
-
- Plus Member
- Contacteer:
En toch lukt het me niet...
Krijg nog steeds externe ip adressen...
Config is nu
Krijg nog steeds externe ip adressen...
Config is nu
Code: Selecteer alles
kabelmodem -> switch -> speedtouch -> pc's en laptops
|-> digicorder
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ben ik nu zo mis?
Een speedtouch 706 Adsl modem heeft toch helemaal geen WAN poort?
Dus zonder WAN poort kan je toch geen NAT opzetten bij dit soort modems?
Volgens mij is bij The Conquer alles aangesloten op de LAN poorten en werkt de 706 Adsl modem gewoon als switch.
Dus zonder WAN poort kan je toch geen NAT opzetten bij dit soort modems?
Volgens mij is bij The Conquer alles aangesloten op de LAN poorten en werkt de 706 Adsl modem gewoon als switch.
Laatst gewijzigd door Astralon 23 okt 2009, 15:25, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Contacteer:
-
- Deel van't meubilair
Was ik daarnet nog vergeten te schrijven... is inderdaad een ADSL modem waar je dus bij TN niets mee kan doen.Astralon schreef:Ben ik nu zo mis?
Persoon heeft dus een nieuwe (wireless) router nodig... en ja die Belkin zal wel voldoen.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik meende juist het zelfde te schrijven als het gaat om een dsl modem kan je daar niks mee aanvangen op de kabel. Heel misschien als er een linux variant opstaat met iptables zou je het per interface kunnen configureren, en dan kan het nog lukken, anders denk ik dat je pech hebt.
waarschijnlijk omdat je dan binnen de zelfde subnet blijft, .. ik weet niet maar ik denk dat telenet zijn ip's niet met een 255.255.255.255 subnet verdeelt maar per /16 of /24 en dus u een subnet geeft van 255.255.0.0 of 255.255.255.0 waardoor je dus smb shares kan gebruiken binnen dat subnet, ook poort filtering is niet actief binnen dat subnet, ..omdat het ip verkeer niet via de router gaat maar rechtstreeks naar de computer binnen het subnet, 'k heb nooit telenet maar wat ik van hier en daar al vernomen heb denk ik dat het wel zoiets zal zijn.
The Conquer schreef:Ik heb al IP adressen gekregen startend met 81 of 84. Zolang ik in de 81 reeks zit kan ik de shares bereiken.
waarschijnlijk omdat je dan binnen de zelfde subnet blijft, .. ik weet niet maar ik denk dat telenet zijn ip's niet met een 255.255.255.255 subnet verdeelt maar per /16 of /24 en dus u een subnet geeft van 255.255.0.0 of 255.255.255.0 waardoor je dus smb shares kan gebruiken binnen dat subnet, ook poort filtering is niet actief binnen dat subnet, ..omdat het ip verkeer niet via de router gaat maar rechtstreeks naar de computer binnen het subnet, 'k heb nooit telenet maar wat ik van hier en daar al vernomen heb denk ik dat het wel zoiets zal zijn.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Zo, ik heb die Belkin N+ router geïnstalleerd en nu werkt alles perfekt
Voor de mogelijkheid om een harde schijf aan die router te hangen moet je hem niet kopen, de snelheid is zeer traag, zijnde ca 2MB/sec.
Ik vraag mij nu wel nog af of ik op de een of andere manier die switch er nog vantussen kan halen. Alle pc's verbinden nu via de router die op zijn beurt aan de switch hangt, samen met de digicorder.
kan dit:
Voor de mogelijkheid om een harde schijf aan die router te hangen moet je hem niet kopen, de snelheid is zeer traag, zijnde ca 2MB/sec.
Ik vraag mij nu wel nog af of ik op de een of andere manier die switch er nog vantussen kan halen. Alle pc's verbinden nu via de router die op zijn beurt aan de switch hangt, samen met de digicorder.
kabelmodem -> switch -> belkin router -> pc's (wifi en lan)
|-> digicorder
kabelmodem -> belkin router -> pc's (wifi en lan)
|-> digicorder
-
- Deel van't meubilair
Nee... een digicorder/box mag NIET achter een router hangen.The Conquer schreef:kan dit:
-
- Plus Member
- Contacteer:
- Marcske
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb ivm met de Speedtouch het volgende gevonden op internet. Je zou er een WAN poort mee kunnen maken op de Speedtouch zodat deze als router zou te gebruiken zijn.
Is er iemand die dit wil/kan testen, want ik heb hier ook nog zo een ding staan.(Maar ik durf er niet zomaar mee experimenteren.)
Zie volgende Link
http://www.miels.nl/speedtouch780-router.html
Is er iemand die dit wil/kan testen, want ik heb hier ook nog zo een ding staan.(Maar ik durf er niet zomaar mee experimenteren.)
Zie volgende Link
ik heb dit succesvol gebruikt om mijn eigen speedtouch 716v5 te patchen en te kunnen gebruiken met Telenet, zie mijn volledige post hierover:Marcske schreef:Ik heb ivm met de Speedtouch het volgende gevonden op internet. Je zou er een WAN poort mee kunnen maken op de Speedtouch zodat deze als router zou te gebruiken zijn.
Zie volgende Link
http://mytselection.blogspot.com/2009/0 ... patch.html
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Toch wel:r2504 schreef:Nee... een digicorder/box mag NIET achter een router hangen.The Conquer schreef:kan dit:
http://www.it-source.be/blogs/tom-leclu ... -televisie
Sommige routers die geen dd-wrt draaien kan je hetzelfde bekomen!
Trouwens er zijn belkins die dd-wrt ondersteunen.
-
- Deel van't meubilair
Toch niet, na die ingreep is de betreffende poort ook niet meer 'geroute'. Je hebt maw. van een deel van je router terug een gewone switch gemaakt (die dan wel in hetzelfde doosje zit).rpr schreef:Toch wel:
Juist vanwege dergelijke onjuiste uitspraken zorg je dus voor verwarring en valse verwachtingen ! Dus nogmaals, een TN Decoder kan NIET achter een router !
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Altijd al gelezen en gehoord dat een digicorder aan een switch van de modem moet hangen, NIET/nooit achter een router !
telenet zal dat nooit zo aansluiten, want telenet doet geen router support.
telenet zal dat nooit zo aansluiten, want telenet doet geen router support.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Marcske
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Heb ik ook gedaan en alles werkt nu perfect.(D-Link DIR-615 + DWA-140 = Beide N versie)Je kan hier ook gewoon een tweedehands routerke kopen in de te koop sectie, voor 15 €of zo...
Zie onsderstaande post van een ander onderwerp
Hoi
Ik had eerst ook het door TN (D-Link) draadloos accesspoint. Het signaal liet hiervan echt te wensen over. Ook een netwerk tussen verschillende computers met de door TN geplaatste switch was een nahtmerrie. Op advies van iemand die er wel iets van weet, heb ik me een draadloze router (N)+ USB ontvanger (N) van D-LINK (DKT-400) op Kapazaa op de kop kunnen tikken voor 20€ en heb deze router achter de TN switch geplaatst. (en de door TN geplaatse weg genomen)Dit werkt echt super. Op een oude laptop geeft de verbinding overal in het huis nu een bijna volledig signaal en snelheid 270 Mbps !!! Ook het netwerk werkt nu perfect. En inderdaad de TN Digitale ontvanger moet achter de switch blijven staan anders werkt dit bij ook niet meer.
-
- Pro Member
Eindelijk iemand die toch mee is.TomG schreef:Door uw WAN poort en één van de LAN poorten op dezelfde VLAN te zetten, wordt er daartussen geswitcht, niet gerouteerd. Dus moet perfect werken.
Als je een vlan maakt van 1 poort met de wan poort dan wordt de wan en die poort in een soort switch modus geplaatst waardoor elk apparaat (In dit geval digibox/digicorder) een ip krijgt van telenet.
Het enige voordeel van deze oplossing is dat je de switch kunt afkoppelen en dus stroom kunt besparen.
-
- Deel van't meubilair
Twee posts ervoor had ik al hetzelfde geschreven... maar er blijven van die smartasses afkomen dat je sommige routers kan aanpassen en dat het dan wel gaat (zonder te begrijpen wat men eigenlijk doet).rpr schreef:Eindelijk iemand die toch mee is.
-
- Pro Member
Sorry maar dit is juist het omgekeerde zeggen:r2504 schreef:Twee posts ervoor had ik al hetzelfde geschreven... maar er blijven van die smartasses afkomen dat je sommige routers kan aanpassen en dat het dan wel gaat (zonder te begrijpen wat men eigenlijk doet).rpr schreef:Eindelijk iemand die toch mee is.
r2504 schreef:Toch niet, na die ingreep is de betreffende poort ook niet meer 'geroute'. Je hebt maw. van een deel van je router terug een gewone switch gemaakt (die dan wel in hetzelfde doosje zit).rpr schreef:Toch wel:
Juist vanwege dergelijke onjuiste uitspraken zorg je dus voor verwarring en valse verwachtingen ! Dus nogmaals, een TN Decoder kan NIET achter een router !
Je kan dit perfect. Dat poort 1 en 2 op dezelfde vlan zitten zorgt ervoor dat je digicorder ook een ip van telenet krijgt.
-
- Deel van't meubilair
Volgens mij weet je ook niet meer wat je schrijft... eerst zeg je dat iemand mee is op basis vanrpr schreef:Je kan dit perfect. Dat poort 1 en 2 op dezelfde vlan zitten zorgt ervoor dat je digicorder ook een ip van telenet krijgt.
... en dan ga je zeggen dat ik fout ben op basis van ...wordt er daartussen geswitcht, niet gerouteerd
Moet je mij eens zeggen wat daar anders aan is ?betreffende poort ook niet meer 'geroute'. Je hebt maw. van een deel van je router terug een gewone switch gemaakt
En erger nog, dat ga je nog eens terug zeggen dat het wel ACHTER een ROUTER kan
Nee, nee, nee en nogmaals nee... door de aanpassing zit de Digicorder NIET ACHTER een router, maar gewoon rechtstreeks op de interne SWITCH ! (het enige wat je bereikt hebt is dat het in hetzelfde doosje zit).
-
- Pro Member
Ik zie al waar dat ik ben misgelopen. Deels heb je gelijk. Ik interpreteer achter de router als fysiek achter. De digicorder hangt aan de router. Inderdaad op een switch met de lan poort maar niet in hetzelfde netwerk als de lan.r2504 schreef:Volgens mij weet je ook niet meer wat je schrijft... eerst zeg je dat iemand mee is op basis vanrpr schreef:Je kan dit perfect. Dat poort 1 en 2 op dezelfde vlan zitten zorgt ervoor dat je digicorder ook een ip van telenet krijgt.
... en dan ga je zeggen dat ik fout ben op basis van ...wordt er daartussen geswitcht, niet gerouteerd
Moet je mij eens zeggen wat daar anders aan is ?betreffende poort ook niet meer 'geroute'. Je hebt maw. van een deel van je router terug een gewone switch gemaakt
En erger nog, dat ga je nog eens terug zeggen dat het wel ACHTER een ROUTER kan
Nee, nee, nee en nogmaals nee... door de aanpassing zit de Digicorder NIET ACHTER een router, maar gewoon rechtstreeks op de interne SWITCH ! (het enige wat je bereikt hebt is dat het in hetzelfde doosje zit).
Mijn excuses u had gelijk
Maar toch bespaar je een switch en een accesspoint.
-
- Plus Member
- Contacteer:
-
- Deel van't meubilair
Fysiek heb je het doosje wat zowel switch als router functionaliteit heeft. Daarom is je interpretatie "fysiek achter de router" ook niet correct, omdat je iets fysieks koppelt aan iets functioneels.rpr schreef:Ik zie al waar dat ik ben misgelopen. Deels heb je gelijk. Ik interpreteer achter de router als fysiek achter. De digicorder hangt aan de router. Inderdaad op een switch met de lan poort maar niet in hetzelfde netwerk als de lan.
Het gaat hem mij niet om persoonlijk gelijk, wel om de verwarring die men veroorzaakt door dergelijke incorrecte uitspraken. Iemand die niet echt thuis is in de materie gaat na het lezen van dergelijke dingen uiteindelijk verder vertellen dat je wel degelijk een decoder achter een router kan hangen (en is soms al lang vergeten dat het enkel bij bepaalde routers kan, en dat je er ook nog andere firmware moet voor installeren).rpr schreef:Mijn excuses u had gelijk
Inderdaad, en zolang je dat maar in de correcte context plaatst is daar niets mis mee.rpr schreef:Maar toch bespaar je een switch en een accesspoint.
-
- Deel van't meubilair
Mits wat zoeken kan je dat hier meermaals vinden...Marillian schreef:Inzage het bovenstaande gesprek: Kan iemand me zeggen hoe ik die poort restrictie (zodat poort 1 en 2 beiden een WAN ip krijgen van TN voor de TN corder en switch) in kan stellen?
ik heb hier alle posts nagelezen maar raak er niet uit in mijn opstelling: PC, MAC, Digicorder via powerline aan de TN modem gekoppeld werkt filesharing niet volledig
surfen, mailen:
=> noprob en 27mps download 1.1mps upload snelheid gemeten met http://www.speedtest.net/
filescharing:
=> mac + firewall + bestandsdeling => pc ziet mac
=> pc + Telenet Security Pack firewall + bestandsdeling => mac ziet pc en printer NIET
=> pc + ZONDER firewall + bestandsdeling => mac ziet pc en printer WEL
=> pc + Windows firewall + bestandsdeling => mac ziet pc en printer WEL
de firewall op de pc (telenet security pack) is geconfigureerd volgens de online help (Online SupportInternetBeveiligingTelenet Security Pack) van telenet, maar dan voor alle IP adressen (wegens geen router in huis) en niet voor een range
settings: voor all ip adressen, in en uitgaand verkeer toelaten voor:
- SMB over TCP/IP (TCP)
- SMB over TCP/IP (UDP)
- Windows-bestandsdeling en netwerkprinters
- Bladeren op Windows-netwerk
- ICMP (Internet Control Message Protocol)
ik veronderstel dat ik nog iets moet openzetten maar vind na uren surfen en proberen geen enkele weerkende opsteling met de firewall
ps: router is geen optie omdat ik geen kabels heb of kan bijleggen naar mijn living en dan zou mijn digibox achter die router komen te zitten en trouwens het ligt bij de firewall configuratie dus eer moet een oplossing mogellijk zijn
surfen, mailen:
=> noprob en 27mps download 1.1mps upload snelheid gemeten met http://www.speedtest.net/
filescharing:
=> mac + firewall + bestandsdeling => pc ziet mac
=> pc + Telenet Security Pack firewall + bestandsdeling => mac ziet pc en printer NIET
=> pc + ZONDER firewall + bestandsdeling => mac ziet pc en printer WEL
=> pc + Windows firewall + bestandsdeling => mac ziet pc en printer WEL
de firewall op de pc (telenet security pack) is geconfigureerd volgens de online help (Online SupportInternetBeveiligingTelenet Security Pack) van telenet, maar dan voor alle IP adressen (wegens geen router in huis) en niet voor een range
settings: voor all ip adressen, in en uitgaand verkeer toelaten voor:
- SMB over TCP/IP (TCP)
- SMB over TCP/IP (UDP)
- Windows-bestandsdeling en netwerkprinters
- Bladeren op Windows-netwerk
- ICMP (Internet Control Message Protocol)
ik veronderstel dat ik nog iets moet openzetten maar vind na uren surfen en proberen geen enkele weerkende opsteling met de firewall
ps: router is geen optie omdat ik geen kabels heb of kan bijleggen naar mijn living en dan zou mijn digibox achter die router komen te zitten en trouwens het ligt bij de firewall configuratie dus eer moet een oplossing mogellijk zijn
Laatst gewijzigd door woro 25 maa 2010, 07:27, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
Nochtans zonder router heb je geen enkele controle over de subnets waarin je beide PC's terecht komen... resultaat zijn dergelijke problemen, plus het aanrekenen van verkeer tussen je beide PC's. Als je geen kabels kan leggen zal je een extra powerline adapter moeten aanschaffen zodat je je Digicorder in een apart netwerk kan zetten, en je PC's achter een router.woro schreef:ps: router is geen optie omdat ik geen kabels heb of kan bijleggen naar mijn living en dan zou mijn digibox achter die router komen te zitten en trouwens het ligt bij de firewall configuratie dus eer moet een oplossing mogellijk zijn
een router is geen oplossing want de pc staat in dezelfde plaats als de digicorder en ik kan daar geen kabels krijgen zonder ferme breekwerkenr2504 schreef:Nochtans zonder router heb je geen enkele controle over de subnets waarin je beide PC's terecht komen... resultaat zijn dergelijke problemen, plus het aanrekenen van verkeer tussen je beide PC's. Als je geen kabels kan leggen zal je een extra powerline adapter moeten aanschaffen zodat je je Digicorder in een apart netwerk kan zetten, en je PC's achter een router.woro schreef:ps: router is geen optie omdat ik geen kabels heb of kan bijleggen naar mijn living en dan zou mijn digibox achter die router komen te zitten en trouwens het ligt bij de firewall configuratie dus eer moet een oplossing mogellijk zijn
zoals ik zei het zit em in de configuratie van de firewall want zonder firewall of met die van windows ipv die van het security pack werkt het wel
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
2 powerlines kopen , zoals r2504 al aangeeft.
Dat gaat over je electriciteitsnetwerk , heb je geen extra kabel voor nodig.
Daar hang je dan je Digicorder aan en je gebruikt de bestaande netwerkcablage voor je PC.
Zo kan je eenvoudig een router plaatsen.
Of je voorziet je PC van een draadloze netwerkkaart en laat die verbinden met een routertje.
Dat gaat over je electriciteitsnetwerk , heb je geen extra kabel voor nodig.
Daar hang je dan je Digicorder aan en je gebruikt de bestaande netwerkcablage voor je PC.
Zo kan je eenvoudig een router plaatsen.
Of je voorziet je PC van een draadloze netwerkkaart en laat die verbinden met een routertje.
Floris Bakker for president!
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Kijk toch maar eens na of je geen dual-UTP kan trekken door de bestaande buizen waar nu telefoonbekabeling ligt. Dat was voor mij de oplossing.woro schreef:ik kan daar geen kabels krijgen zonder ferme breekwerken
Wat betreft de rest van dit topic:
Koop toch gewoon een router en breng dat debiel access point naar het containerpark.
Jullie hebben jullie allemaal laten vangen aan die misleidende "1 euro draadloze installatie" promotie.
Maar een basic installatie bij Telenet is altijd gratis en je wordt tenminste niet opgescheept met zo'n waardeloos access point.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Vanwaar komt die " ter waarde van € 149" eigenlijk waar men het op de spotjes over heeft ?
Zo'n D-link AP kost bijlange zoveel niet.
Floris Bakker for president!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Dat is toch bij alles zo, ook bij de digiboxen.cavecat schreef:Vanwaar komt die " ter waarde van € 149" eigenlijk waar men het op de spotjes over heeft ?
Het is wel met installatie inbegrepen, al zou dat dan hoogstens 50 euro mogen kosten vind ik, maarja, je kent Telenet...