Vraagje ivm draadloze router van telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Draco888 schreef:iemand een idee waar het aan kan liggen, naast misschien een slechte (geconnecteerde) ehternet kabel of muren ed die het signaal storen ?
In Windows zie je normaal een ruwe indicatie van de signaalsterkte... is die minimaal, of eerder aan de sterke kant ? Probeer anders eens een tijd te werken dichter bij het AP zodat je een slecht signaal kan uitsluiten, al is dat meestal wel de oorzaak.
Draco888 schreef:Deze thread heeft me alvast al geholpen door mijn vermoeden te bevestigen dat je als gebruiker geen (volledige) toegang hebt tot de ap, maar zijn er instellingen die je wel kan tweaken?
Geen idee waar je dat gelezen hebt, want de AP's die Telenet plaatst (oa. via de tijdelijke gratis promotie) worden volledig eigendom van jou, en je kan ze dus ook volledig configureren of zelfs verkopen als je het ding beu bent.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Of installeer netstumbler, geeft je een veel betere indicatie van signaal, noise, etc..
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Patje schreef: Die switch is wel nodig als er Digitale TV aan te pas komt (vermoed ik) en dat is wel het geval in een Goldshake.
Is niet altijd nodig. Je kan perfect met alleen een router werken.
Zie: http://www.it-source.be/blogs/tom-leclu ... -televisie
Laatst gewijzigd door rpr 17 nov 2009, 11:35, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

rpr schreef:Is niet altijd nodig. Je kan perfect met alleen een router werken.
Zie: http://www.it-source.be/content/dd-wrt- ... -televisie
Ook al is het technisch mogelijk, het vereist...

- specifieke hardware voor DD-WRT
- het schenden van je garantievoorwaarden
- het kunnen plaatsen van de router daar waar ook je UTP naar je TV vertrekt
- ...

... kortom ik zou dit niet meteen aan iedereen aanraden. Tevens creeer je een hoop verwarring bij mensen die denken dat je digitale TV wel achter een router kan plaatsen (wat dus ook met deze aanpassing niet mogelijk is, wat je doet is namelijk een poort gewoon niet routen, en gewoon over de interne switch laten gaan).
rpr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

r2504 schreef:
rpr schreef:Is niet altijd nodig. Je kan perfect met alleen een router werken.
Zie: http://www.it-source.be/blogs/tom-leclu ... -televisie
Ook al is het technisch mogelijk, het vereist...

- specifieke hardware voor DD-WRT
- het schenden van je garantievoorwaarden
- het kunnen plaatsen van de router daar waar ook je UTP naar je TV vertrekt
- ...

... kortom ik zou dit niet meteen aan iedereen aanraden. Tevens creeer je een hoop verwarring bij mensen die denken dat je digitale TV wel achter een router kan plaatsen (wat dus ook met deze aanpassing niet mogelijk is, wat je doet is namelijk een poort gewoon niet routen, en gewoon over de interne switch laten gaan).
Het is inderdaad specifieke hardware maar sommige standaard routers ondersteunen dit ook. Schending van welke garantie voorwaarden? Je kan dd-wrt perfect kopen op legale hardware. Ik dacht dat het buffalo was die hiermee begonnen was.
En het inderdaad gewoon een poort aansluiten op de wan poort. Maar het bespaart stroom en tuurlijk dat deze oplossing niet voor iedereen zal weggelegd zijn maar dat zijn alle oplossingen. De oplossing van telenet switch + accesspoint neemt meer plaats in en je kan maar x aantal toestellen aansluiten afhankelijk van uw abonnement.

En dan spreken we nog niet over de voordelen van dd-wrt tegen een standaard router.
Marcske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoi
Ik had eerst ook het door TN (D-Link) draadloos accesspoint. Het signaal liet hiervan echt te wensen over. Ook een netwerk tussen verschillende computers met de door TN geplaatste switch was een nahtmerrie. Op advies van iemand die er wel iets van weet, heb ik me een draadloze router (N)+ USB ontvanger (N) van D-LINK (DKT-400) op Kapazaa op de kop kunnen tikken voor 20€ en heb deze router achter de TN switch geplaatst. (en de door TN geplaatse weg genomen)Dit werkt echt super. Op een oude laptop geeft de verbinding overal in het huis nu een bijna volledig signaal en snelheid 270 Mbps !!! Ook het netwerk werkt nu perfect. En inderdaad de TN Digitale ontvanger moet achter de switch blijven staan anders werkt dit bij ook niet meer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Marcske schreef:snelheid 270 Mbps !!!
Dat geeft hij aan... maar heb je ze ook al eens ECHT gemeten ?
Marcske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dat geeft hij aan... maar heb je ze ook al eens ECHT gemeten ?
Als ik nu een speedtest doe kom ik ook bijna aan de snelheid die TN opgeeft Nl gemiddeld 19000 Kbps.
Vroeger met de door TN geplaatste access point was dit maar +- 5000 kbps.

Is er een andere tool waarmee ik dit juist kan testen en meten ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Marcske schreef:Als ik nu een speedtest doe kom ik ook bijna aan de snelheid die TN opgeeft Nl gemiddeld 19000 Kbps.
Tja, 19 en 270 is nog wel een serieus verschil (19 Mbps haal ik trouwens ook op m'n 54 Mbps wireless).
Marcske schreef:Is er een andere tool waarmee ik dit juist kan testen en meten ?
Map gewoon een drive van een andere PC, en doe in DOS gewoon een COPY van een grote file met je chrono ernaast.
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Probeer even het gratis Diskmark http://crystalmark.info/software/Crysta ... dex-e.html op een netwerkshare...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”