Betere Internetaanbieding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
StevenVD
Starter
Starter

Hey,

Even om te beginnen laten weten dat we een KMO zijn (niet groot genoeg om echt een geheel aangepast abbonement te gaan bespreken met belgacom/skynet aangezien dit toch iets te duur is; we zijn eerder op zoek naar een packet dat basis aangeboden wordt), en we dus absoluut geen begacomtv nodig hebben.
Ook willen we zeker niet veranderen van provider.

Wij zijn nu bij belgacom plus en willen graag iets sneller met meer volume?
Wat raden jullie aan

mvg
StevenVD
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je bij Belgacom wilt blijven en je wilt iets sneller dan Plus, ga dan voor Pro Compact M: 20/1,4 Mbps met ongelimiteerd volume (geen FUP maar ongelimiteerd). 86 euro exclusief BTW maar je hebt daarvoor wel nog een classic line nodig.

86,70 euro (PC-M) + 15,21 euro (CL) = 101,91 euro exclusief BTW.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat Lordutopia zei, overwel Skynet generation: zelfde als de Go maar met 100 GB (voor 35 €).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Wat Lordutopia zei, overwel Skynet generation: zelfde als de Go maar met 100 GB (voor 35 €).
Op de site staat 12/1,0 Mbps voor SKynet Generation in plaats van 20/1,4 Mbps.

Wel een interessant aanbod.
Nu betaal ik € 41,75 voor ADSL Home op raw copper.
Internet generation kan met of zonder vaste lijn, is dus ook raw copper.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:86 euro exclusief BTW maar je hebt daarvoor wel nog een classic line nodig.
Niet waar, ik heb het op Raw-copper en ik betaal niet bij. Is gewoon een kwestie van onderhandelen.

Hou er ook rekening mee dat je pas als onderneming behandeld word als je een professioneel abonnement neemt. Gezien zo goed als elke onderneming tegenwoordig niet zonder internet kan (mail, calculatie of andere SaaS...) is het belangrijk dat indien er problemen zijn je problemen ook snel opgelost worden. Bij Belgacom ben je dan nog steeds aan het beste adres (in mijn ogen). Dat is ook de hoofd reden waarom ik van Dommel (Netconnect Plus) naar Belgacom (Pro Compact M) geswitcht ben. Ik betaal nu misschien meer, maar ik ben ook wel zeker dat er een technieker zal komen binnen redelijke tijd wanneer het plat ligt. Je moet het ook bekijken als "wat is het meeste waard" die XX EUR die ik meer betaal per maand of mijn eigen werk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Wat ik denk: als je als KMO internet nodig hebt en je kan niet zonder, dan is investeren in een internetverbinding met degelijke uptime en betrouwbare provider, zeer belangrijk. Een multimediale KMO (een bedrijf dat internet zwaar gebruikt) gaat geen internet-abonnement van 25 euro bij Mobistar nemen. De bakker, slager of chocolatier gaat dat misschien wel doen.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

de TS zegt dat het voor een KMO is, dus ga ik er vanuit dat internet een noodzaak is. De bakker/slager hebben in principe zelfs geen internet nodig in de zaak zelf ;) (of ik heb een totaal verkeerde visie)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid

gr4vity schreef:de TS zegt dat het voor een KMO is, dus ga ik er vanuit dat internet een noodzaak is. De bakker/slager hebben in principe zelfs geen internet nodig in de zaak zelf ;) (of ik heb een totaal verkeerde visie)
Ik zeg het maar. :)

Een bakker is toch ook een KMO?
Mateo
Starter
Starter

Zojuist een test gedaan ,

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 670.8 KByte/sec
(=5366 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 165.4 KByte/sec
(=1323 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 702.0 Conn/min

voor een internet go abonnement .. is dit niet iets te laag ?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@Mateo

Die website die jij gebruikt om te testen, vind ik persoonlijk niet echt nauwkeurig. Gebruik bijvoorbeeld eens www.speedtest.net
Mateo
Starter
Starter

Uzzi schreef:@Mateo

Die website die jij gebruikt om te testen, vind ik persoonlijk niet echt nauwkeurig. Gebruik bijvoorbeeld eens http://www.speedtest.net
http://www.speedtest.net/result/621262997.png
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@Mateo

Dat ziet er perfect normaal uit voor een 12/1 verbinding.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Als je niet zonder internet kan zou ik eerder twee providers nemen: een adsl abbo + een kabel abbo.
Je betaalt dan ongeveer dezelfde prijs als een Pro Compact.
De kans dat de twee providers op hetzelfde moment down zijn is toch veel kleiner.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Als je bij Belgacom wilt blijven en je wilt iets sneller dan Plus, ga dan voor Pro Compact M: 20/1,4 Mbps met ongelimiteerd volume (geen FUP maar ongelimiteerd). 86 euro exclusief BTW maar je hebt daarvoor wel nog een classic line nodig.

86,70 euro (PC-M) + 15,21 euro (CL) = 101,91 euro exclusief BTW.
excuseer, enkele opmerkingen

Pro Compact met optie M bestaat niet meer. Het is ofwel de standardversie ofwel met optie L
En een Pro Compact kan ook zonder vaste lijn verkregen worden.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Aha, dat is goed nieuws dan. Bedankt voor de opmerking. :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”