Nieuwe Scarlet Abonnementen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

RL schreef:Ik ben zelf ook overgestapt van de oude naar de nieuwe formule met behoud van 100GB. Ik heb de digitale tv niet genomen zodat mijn abonnementskosten naar 40€ daalden.
Deze formule wil ik ook nemen en net als jij van de oude Scarlet One overstappen. Maar dat via de website voor elkaar krijgen is blijkbaar niet te doen. Telkens kom ik uit op een nieuw contract naast het bestaande.

Morgen dan maar eens telefonisch doen en wéér die juffrouw haar pleidooi aanhoren om toch maar die waardeloze digitale tv van hun te nemen. :roll:
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik heb de formule MET digi besteld maar wat ik mij dan afvraag, is het mogelijk om van digi tv af te stappen dan?

Heb het gevoel dat mijn ouders gaan flippen op da toestel :D (ze zijn niet echt voor zulke snufjes)

+ moet ik dan bij belgacom of scarlet zijn


Iemand?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Vladimirke schreef:
RL schreef:Ik ben zelf ook overgestapt van de oude naar de nieuwe formule met behoud van 100GB. Ik heb de digitale tv niet genomen zodat mijn abonnementskosten naar 40€ daalden.
Deze formule wil ik ook nemen en net als jij van de oude Scarlet One overstappen. Maar dat via de website voor elkaar krijgen is blijkbaar niet te doen. Telkens kom ik uit op een nieuw contract naast het bestaande.

Morgen dan maar eens telefonisch doen en wéér die juffrouw haar pleidooi aanhoren om toch maar die waardeloze digitale tv van hun te nemen. :roll:
Lap, ik had weer een andere dame deze keer en het was een moeilijke. :evil:
Plots blijk ik niet te kunnen overstappen naar Scarlet One zonder TV met behoud van de 100Gb ook al heb ik al jaren Scarlet One. :eek:
Over 2 weken zouden ze wel weer iets nieuws aanbieden zei ze, dus ik ga eens afwachten.

Wat wel raar is:
Ik heb die wijziging van formule via de website geprobeerd en plots staat in mijn account dat ik op 9-11-2009 Scarlet One mét TV besteld heb, iets wat absoluut niet waar is. Ik heb dit afgebroken omdat ik enkel een nieuw abbo naast het bestaande kom afsluiten. De mogelijkheid om een abbo te wijzigen is disabeld.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb ook one met tv besteld,maar dat kan nog heeeel lang duren voor u effectief aangesloten word ze,ten eerste word scarlet overstelpt met aanvragen,en ten tweede,ik heb de indruk dat dig. tv van scarlet nog maar zeer beperkt te verkrijgen is,in mijn geval zou het nog zelfs jaren kunnen duren.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

fluppie schreef:Ik heb ook one met tv besteld,maar dat kan nog heeeel lang duren voor u effectief aangesloten word ze,ten eerste word scarlet overstelpt met aanvragen,en ten tweede,ik heb de indruk dat dig. tv van scarlet nog maar zeer beperkt te verkrijgen is,in mijn geval zou het nog zelfs jaren kunnen duren.
5weken duurt het normaal, maar wat je daar zegt van zeer beperkt klopt denk ik niet hoor. Ik woon hier echt in de boeren buiten (dorpje met 400inwonders) en ik kan het krijgen.
Afbeelding
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

En huppa!
Scarlet heeft 20/maand voor onbeperkt terug gedaan.
Nu zonder activatie....
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

FunkStar schreef:
fluppie schreef:Ik heb ook one met tv besteld,maar dat kan nog heeeel lang duren voor u effectief aangesloten word ze,ten eerste word scarlet overstelpt met aanvragen,en ten tweede,ik heb de indruk dat dig. tv van scarlet nog maar zeer beperkt te verkrijgen is,in mijn geval zou het nog zelfs jaren kunnen duren.
5weken duurt het normaal, maar wat je daar zegt van zeer beperkt klopt denk ik niet hoor. Ik woon hier echt in de boeren buiten (dorpje met 400inwonders) en ik kan het krijgen.
Ok,ik zal maar blijven hopen op een vlug wonder.
Gebruikersavatar
DonRaveN
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Scarlet speelt vuil spel? ( ik ben al klant van de tijd dat het nog Planet Internet was )
dit staat er op mijn.scarlet.be
Scarlet One: Aangekocht op 15/10/2009 --> Idd, op die dag heeft scarlet mij gebeld om te vragen of ik digitale tv wou, ik weigerde dit!
maar toch zei het lieve dametje aan de tel. dat ze zouden langs komen met een nieuwe modem, omdat ik op het nieuwe vdsl netwerk zou komen.

Ik klaag niet, ik ben blij met mijn nieuwe snelheid 12/1mbit en nog steeds 100gb/maand ipv 3.3mbit

Maar heb ik nu een nieuw contract getekend zonder mijn weet ofzo? zit ik nu een jaar vast? niet dat ik wil overstappen ofzo hè, i'm just asking :)
Greetings
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

DonRaveN, lees mijn laatste post eens, ze staat iets hoger dan de jouwe. Ik heb net hetzelfde aan de hand, op 9-11-2009 heb ik zelf gebeld om mijn abbo om te zetten naar een goedkoper model en sindsdien staat ook dat ik een bestelling gedaan heb.

Voor alle duidelijkheid, tijdens dit gesprek heb ik nog niets toegezegd en enkel wat info gevraagd.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Bij mij staat er ook zoiets, terwijl ze enkel gebeld hebben om een datum af te spreken om de nieuwe modem te komen installeren. Digitale TV is hier niet beschikbaar. Dus enkel omdat zij een nieuwe modem komen installeren heb ik een nieuwe contractdatum? :roll:
stof
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2007, 11:54
Locatie: wingene

Hier hetzelfde. Ze hebben mij gebeld om de scarlet box te komen vervangen. Vroeg nog of ik kon weigeren, kon niet, anders ging ik 'geen internet' meer hebben. Toegezegd voor een datum in december. In mijn scarlet zie ik nu staan : migratie lopende, met nieuwe datum van inschrijving.
Ze plannen blijkbaar wel goed de overschakeling naar het Belgacom netwerk, voorlopig lof daarvoor, maar een nieuwe contractdatum hieraan verbinden vind ik toch niet netjes.
bjorndevos
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 apr 2009, 09:23

Bij mij staat er nu ook scarlet one aangekocht 19/10/2009. Daarvoor stonden er zelfs 2 scarlet one's eentje migratie lopende en de 1st vermelde van 2009. Op 6 november hebben ze de modem vervangen. Alhoewel ik ook digitale tv besteld heb. Maar de technieker zei dat het alleen maar de modem was dat hij kwam vervangen. Nu ik dan gebeld naar scarlet en die zei me dat digitv voor december of zelfs maar voor januari gaat zijn omdat dit een nieuwe technologie is (VDSL2). Maar die nieuwe technologie is bij mij al aanwezig. Ik heb al een paar keer gebeld en heb soms de indruk dat de mensen aan de telefoon er zelf nie veel van afweten. Nuja ik zal wel zien wanneer ik digitv krijg.
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

FunkStar schreef:Ik heb de formule MET digi besteld maar wat ik mij dan afvraag, is het mogelijk om van digi tv af te stappen dan?

Heb het gevoel dat mijn ouders gaan flippen op da toestel :D (ze zijn niet echt voor zulke snufjes)

+ moet ik dan bij belgacom of scarlet zijn


Iemand?
Ik heb Scarlet toen gebeld om door te geven dat ik geen tv wilde. Daarop kreeg ik te horen dat ik het per fax moest bevestigen en voor de zekerheid ook nog eens de technieker waarschuwen als die langskwam. Fax gestuurd en toen de technieker kwam wist die inderdaad van niks :-)
Momenteel staat er in mijn.scarlet.be dat ik Scarlet One met TV heb besteld. Volgende maand eens zien wat er echt op de rekening staat (op de vorige stonden alle installatiekosten enzo netjes op nul). Ik heb een vermoeden dat ik ze zal moeten bellen ivm de tv maar dat weet ik volgende maand pas.
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

Heb juist toch maar eens gebeld naar de klantendienst in verband met het schrappen van Belgacom TV.
Wat blijkt, men heeft mij toen in september het faxnummer van de commerciële afdeling gegeven (02/275.36.71). Mijn fax moest echter naar een andere afdeling op faxnummer 02/275.49.41. Tja, je zou zeggen dat ze mijn faxbericht dan even op een tafel bij die andere afdeling kunnen gooien maar blijkbaar gooit men zulke faxberichten gewoon weg bij de commerciële afdeling :eek:

Het zal nu wel met terugwerkende kracht op de juiste datum in orde komen hoop ik dan maar :-)
Tofke01
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:59

Hallo allemaal,

Ik vraag mij af of er nu wel of niet VDSL beschikbaar is in mijn straat.

Allereerst had ik naar het gratis nummer van Scarlet gebeld, waar ze me wisten te zeggen dat VDSL NIET beschikbaar is.

Ook via de website van scarlet, krijg ik dat het One-abonnement (met tv) niet beschikbaar is, enkel telefoon+internet (40eur).

Dit was blijkbaar opgevallen door iemand van de technische dienst van Scarlet en ik kreeg een telefoontje van een vlotte verkoper. Hij beweerde dat er wél VDSL beschikbaar is in mijn gemeente en dat ik dus zonder probleem BelgacomTV kan nemen. Hij vertelde er ook nog bij dat die van de commerciele dienst er niks van kennen...

Ik vroeg toch nog wat bedenktijd en heb via de site van EDP-net mijn beschikbaarheid van VDSL nagegaan, maar hier zeggen ze ook NIET aansluitbaar.

Ook de belgacomsite vermeld: belgacomTV in standaardkwaliteit is OK, ik kan 2 TV's aansluiten (betekend dit ADSL2+ beschikbaar???), maar belgacomTV in HD zou niet gaan (en voor HD heb je VDSL nodig, toch?). Voor de zekerheid ook nog eens naar Belgacom gebeld en daar zeggen ze hetzelfde, GEEN VDSL.

Hmmm.... Seffes nog eens naar de technische dienst van Scarlet bellen en kijken of ik iemand anders aan de lijn krijg en voor verduidelijking vragen.

Mijn redenering klopt toch als ik zeg dat scarlet enkel belgacom TV kan aansluiten als VDSL beschikbaar is? En is er verschil tss VDSL en VDSL2 qua kabels die er nodig zijn in de straat?

Mercikes voor uw aandacht!
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Ja, je kan enkel Belgacom TV krijgen bij Scarlet One als er VDSL beschikbaar is. Maar volgens mij weten ze daar niet goed hoe alles zit.
Gisteren kwam er een technieker die nieuwe Scarlet box installeren en volgens de gegevens die hij gekregen had, zou hier ook VDSL2 mogelijk zijn. Hij is dus speciaal gaan kijken en er is nog nergens kort genoeg een ROP aanwezig. Spijtig, want ik wil die digitale tv wel...
Hun gegevens kloppen dus niet altijd. Als er op de belgacom site opkomt dat je geen HD kan nemen, zal het wel niet aanwezig zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”