Telecomprovider BASE lanceert een nieuw flat rate product: “Postpaid 5 @ 80 euro”. Het bedrijf adverteert met ongelimiteerd bellen en sms'en maar hanteert wel bepaalde voorwaarden. Zo mag je maximaal 5000 smsjes per maand versturen en maximaal 6 uur per dag of 30 uur per week bellen. Inbegrepen in het product is 500 MB om mobiel te surfen via je GSM.
Via een speciaal opgerichte website, met bijhorende filmpjes, vergelijkt de telco zijn product met de mobiele producten van Mobistar en Proximus.
Flat rate is een term die eerder nog nooit gebruikt werd in België. In Duitsland werd het al eerder geïntroduceerd. Het woord betekent dat je onbeperkt mag bellen, sms’en en mms’en voor een vast bedrag per maand.
http://burnthattree.wordpress.com/
BASE lanceert flatrate voor 80 euro per maand
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18
maar de berekening met mobistar is nie juist
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Ik begrijp wel niet hoe iemand 80€ wil uitgeven per maand aan een mobiele telefoon, maar ok... Als die prijs (allicht binnen 5 jaar ofzo) halveert, zal ik er eens over nadenken!
ooh. shiny.
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ken mensen die rekeningen hadden die vlot boven de 300 Euro per maand gingen... ik verschoot er zelf ook van dat dit frequent voorkomt.
Voor deze mensen is een vast bedrag van 80 Euro een serieuze besparing elke maand !
Daar ik zelf maandelijks 20 Euro gsm onkosten heb is het voor mij persoonlijk een aanzienlijke meerkost elke maand.
Zulke nieuwe tariefplannen zijn natuurlijk altijd goed voor de onderlinge concurrentie in deze categorie, zo gaat de prijs in de toekomst wellicht omlaag van deze "flat rate" abonnementen.
Al vrees ik voor een Amerikaanse trend waar ze alles flat rate en unlimited noemen maar er nooit iets unlimited is.
Voor deze mensen is een vast bedrag van 80 Euro een serieuze besparing elke maand !
Daar ik zelf maandelijks 20 Euro gsm onkosten heb is het voor mij persoonlijk een aanzienlijke meerkost elke maand.
Zulke nieuwe tariefplannen zijn natuurlijk altijd goed voor de onderlinge concurrentie in deze categorie, zo gaat de prijs in de toekomst wellicht omlaag van deze "flat rate" abonnementen.
Al vrees ik voor een Amerikaanse trend waar ze alles flat rate en unlimited noemen maar er nooit iets unlimited is.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
300 euro... da's dan toch geen persoonlijk gebruik meer ? Denk dat je dan beter wat minder aan je GSM hangt als je wil besparen.pm schreef:Ik ken mensen die rekeningen hadden die vlot boven de 300 Euro per maand gingen... ik verschoot er zelf ook van dat dit frequent voorkomt. Voor deze mensen is een vast bedrag van 80 Euro een serieuze besparing elke maand !
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Die reactie had ik ook r2504
In ieder geval, abonnementen als dit hebben in elk geval zeker hun nut voor mensen met een extreem hoog gebruik.
En hoe meer concurrentie hoe meer de prijzen zullen zakken !
Voor 40 euro zou ik het misschien overwegen, maar aan die prijsklasse zitten we nog laaang niet
In ieder geval, abonnementen als dit hebben in elk geval zeker hun nut voor mensen met een extreem hoog gebruik.
En hoe meer concurrentie hoe meer de prijzen zullen zakken !
Voor 40 euro zou ik het misschien overwegen, maar aan die prijsklasse zitten we nog laaang niet
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Euh... Vroeger zat ik regelmatig aan een veelvoud van 80 euro
Veel in de file staan en over een carkit beschikken is een gevaarlijke combinatie
nu zit ik vaak in de trein en dan is onbeperkt smsen voor 10 euro/maand een fantastische optie.
Mijn verbruik, inclusief dataverbruik, schommelt nu tussen 20 en 50 euro.
Veel in de file staan en over een carkit beschikken is een gevaarlijke combinatie
nu zit ik vaak in de trein en dan is onbeperkt smsen voor 10 euro/maand een fantastische optie.
Mijn verbruik, inclusief dataverbruik, schommelt nu tussen 20 en 50 euro.
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
prachtige reclame,
letterlijk de cijfers op tafel gooien, mooi mooi van base.
letterlijk de cijfers op tafel gooien, mooi mooi van base.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18
maar ze moeten wel juist zijn
zeker in het geval van mobistar
let op !! het is en blijft goedkoop en een goed product
zeker in het geval van mobistar
let op !! het is en blijft goedkoop en een goed product
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18
deze morgen in de morgen
Wij zijn voor vergelijkende reclame.
Op voorwaarde dat vergeleken wordt wat vergelijkbaar is.
Sinds enkele dagen voert een telecomoperator een vergelijkende reclamecampagne. Onder toezicht van een gerechtsdeurwaarder menen ze te kunnen aantonen goedkoper te zijn dan wij.
Maar er is een probleem: de campagne vergelijkt appels met peren. Want ze vergelijken een van hun abonnementen, dat u verplicht bent te nemen voor 24 maanden, met een formule van Mobistar waarbij u opzegt wanneer u wilt. (Natuurlijk hebben wij ook een gelijkaardige formule zoals die van hen, maar ze achtten het blijkbaar niet nodig om het daarover te hebben.)
En er is nog een probleem. Om tot hun besluit te komen, baseren ze zich op een uitzonderlijk groot verbruik, om niet te zeggen een buitensporig verbruik: 30uur bellen naar een ander netwerk. Dertig uur, daarvoor moet u al uw uiterste best doen en bovendien komt dat zelden voor. Laten we het even anders stellen. Dertig uur bellen zou erop neerkomen dat u uw appels niet meer per kilogram maar per ton koopt. En wees gerust, voor die klanten die toch tonnen appels zouden consumeren, hebben wij vanzelfsprekend veel voordeligere formules dan die voor het belgedrag waarover sprake in de reclamespot.
Natuurlijk hadden wij nog kunnen aanhalen dat u met Mobistar geniet van een kwaliteitsnetwerk dat al 13 jaar zijn diensten bewijst.
Wij zouden u nog kunnen zeggen dat u met Mobistar en zijn 180 Mobistar Centers de garantie heeft op een volledige en onberispelijke service.
En wij zouden er nog kunnen aan toevoegen dat wij, sinds 1996, meer hebben bijgedragen tot prijsdalingen in de telefoniesector dan wie dan ook.
Maar dat is ons punt niet. Wij zijn immers voorstander van concurrentie, van een competitieve geest, van vergelijkingen. Maar wij zijn ook - en vooral - voorstander van fair play.
Want alleen zo kan de consument appels met appels vergelijken. En peren met peren.
Wij zijn voor vergelijkende reclame.
Op voorwaarde dat vergeleken wordt wat vergelijkbaar is.
Sinds enkele dagen voert een telecomoperator een vergelijkende reclamecampagne. Onder toezicht van een gerechtsdeurwaarder menen ze te kunnen aantonen goedkoper te zijn dan wij.
Maar er is een probleem: de campagne vergelijkt appels met peren. Want ze vergelijken een van hun abonnementen, dat u verplicht bent te nemen voor 24 maanden, met een formule van Mobistar waarbij u opzegt wanneer u wilt. (Natuurlijk hebben wij ook een gelijkaardige formule zoals die van hen, maar ze achtten het blijkbaar niet nodig om het daarover te hebben.)
En er is nog een probleem. Om tot hun besluit te komen, baseren ze zich op een uitzonderlijk groot verbruik, om niet te zeggen een buitensporig verbruik: 30uur bellen naar een ander netwerk. Dertig uur, daarvoor moet u al uw uiterste best doen en bovendien komt dat zelden voor. Laten we het even anders stellen. Dertig uur bellen zou erop neerkomen dat u uw appels niet meer per kilogram maar per ton koopt. En wees gerust, voor die klanten die toch tonnen appels zouden consumeren, hebben wij vanzelfsprekend veel voordeligere formules dan die voor het belgedrag waarover sprake in de reclamespot.
Natuurlijk hadden wij nog kunnen aanhalen dat u met Mobistar geniet van een kwaliteitsnetwerk dat al 13 jaar zijn diensten bewijst.
Wij zouden u nog kunnen zeggen dat u met Mobistar en zijn 180 Mobistar Centers de garantie heeft op een volledige en onberispelijke service.
En wij zouden er nog kunnen aan toevoegen dat wij, sinds 1996, meer hebben bijgedragen tot prijsdalingen in de telefoniesector dan wie dan ook.
Maar dat is ons punt niet. Wij zijn immers voorstander van concurrentie, van een competitieve geest, van vergelijkingen. Maar wij zijn ook - en vooral - voorstander van fair play.
Want alleen zo kan de consument appels met appels vergelijken. En peren met peren.
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Appels met appels en peren met peren, maar ik ken er genoeg die met rekeningen van €150 tot 200 per maand zitten in welke formule dan ook.
Mobistar moet niet zeuren, als ze zo voor concurrentie zijn moeten ze maar iets gelijkaardigs aanbieden.
Over die langlopende contracten kunnen ze beter zelf zwijgen want iedere week probeert één of andere Mobistar verkoper me zoiets aan te smeren om nog maar te zwijgen over de TN €1 truuk.
Mobistar moet niet zeuren, als ze zo voor concurrentie zijn moeten ze maar iets gelijkaardigs aanbieden.
Over die langlopende contracten kunnen ze beter zelf zwijgen want iedere week probeert één of andere Mobistar verkoper me zoiets aan te smeren om nog maar te zwijgen over de TN €1 truuk.
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18
Vele dingen zijn wel juist in de reclamespot.
Het jammerlijke is dat ze vergeten bij te zeggen dat de 2 hoofdrolspelers en zeker proximus niet altijd mag doen wat ze willen van het bipt.
Het jammerlijke is dat ze vergeten bij te zeggen dat de 2 hoofdrolspelers en zeker proximus niet altijd mag doen wat ze willen van het bipt.
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv