Beste
ik ben in bezit van een homecinema Pioneer RCS LX 60 D
Ik heb mijn belgacom decorder aangesloten via scartkabel en er zit ook een HDMI kabel aangesloten tss home cinema en decorder .
Mijn vraag is wat kan ik doen en wat moet ik nog instellen ?
mvg
combinatie decorder home cinema
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dus je hebt nu:
Belgacom-decoder -> TV via Scart
Belgacom-decoder -> Versterker via HDMI
Versterker -> TV via HDMI
?
In dat geval is die Scart-verbinding niet nodig, maar moet je versterker wel altijd ook aan staan wil je beeld/geluid van BelgacomTV hebben denk ik...
Belgacom-decoder -> TV via Scart
Belgacom-decoder -> Versterker via HDMI
Versterker -> TV via HDMI
?
In dat geval is die Scart-verbinding niet nodig, maar moet je versterker wel altijd ook aan staan wil je beeld/geluid van BelgacomTV hebben denk ik...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Niet altijd... sommige versterkers doen een soort passthru van HDMI1 (als je er meerdere hebt) als het toestel uitstaat.meon schreef:In dat geval is die Scart-verbinding niet nodig, maar moet je versterker wel altijd ook aan staan wil je beeld/geluid van BelgacomTV hebben denk ik...
Om de audio van HDMI af te halen heb je echter wel een recente versterker nodig... modellen van amper 6 maanden oud kunnen dit soms zelf nog niet. In dat geval moet je optisch van je decoder (TN decoder heeft alvast een optical out) naar je versterker gaan.
-
- Pro Member
- Bedankt: 5 keer
Idd je kan beter via Optical of coax een verbinding maken tussen decoder en versterker voor het geluid.