Verbinding valt steeds weg, wat te doen?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
UTerror
Starter
Starter
Provider

Hello,

Iemand die ik ken heeft problemen met zijn telenet internet verbinding. Deze valt namelijk de hele dag door op onregelmatige tijdstippen weg.

Enkele maanden geleden is het begonnen (net toen de persoon dringend foto's moest doorsturen naar de redactie van de krant voor te drukken de volgende nacht). We hebben toen direct naar de klantendienst gebeld aangezien het nogal dringend was en toen is er een afspraak gemaakt om een technieker langs te sturen.
De volgende dag is de technieker langs geweest, maar na enkele tests bleek dat het probleem niet bij de installatie van deze persoon lag, maar wel aan het telenet netwerk daar in de straat/buurt. De technieker kon er niets aan doen en heeft het doorgegeven aan de netwerkdienst (zegt hij toch...).
Dezelfde week zou er nog een netwerk technieker langskomen om het probleem op te lossen.
Wij hebben toen niemand gezien en ook geen papiertjes in de bus gekregen.
De eerste maand zijn we rustig gebleven en hebben we nog even afgewacht. Het probleem gaat echter niet over!

Wij hebben dan maar weer eens gebeld naar de klantendienst en eerst kregen we als antwoord dat er inderdaad een probleem is en dat de modem regelmatig wegvalt. De voorgestelde oplossing: Wacht gewoon een half uurtje, 't zal dan wel weer werken.
Het spreekt voor zich dat we daar niet tevreden mee waren en na een hele tijd is er dan toch weer een (gewone) technieker mogen langskomen.

Die persoon heeft gewoon bevestigd wat wij al lang wisten. Het probleem ligt bij het netwerk en niet de installatie in huis. Hij heeft ook even de andere mensen in de straat nagekeken en allemaal hebben ze hetzelfde probleem (=upload signaal valt steeds weg, dl signaal is goed). Die persoon heeft een afspraak gemaakt bij een netwerktechnieker (met eigen ogen gezien!) voor de volgende dag.
De volgende dag dan maar weer ervoor gezorgd dat ik daar aanwezig was, maar er is niemand komen opdagen.
Weer geen enkele netwerk technieker gezien en het probleem blijft maar duren.

Naar de klantendienst bellen haalt niets uit. Die willen na enig zaagwerk wel een gewone technieker sturen, maar daar zijn we dus niets mee.
Vorige dinsdag ben ik daar ook een laptop gaan neerzetten die elke 10 min enkele sites nakijkt om te kijken of de verbinding nog werkt of niet.
Daar heb ik dan uiteraard log files van om te kunnen aantonen hoe vaak de verbinding wegvalt.

Wat ik nu dus graag had willen weten is wat ik hier nog kan aan doen. De persoon is nog geen jaar geleden verhuisd en toen hebben ze hem een HD digicorder aangesmeerd (die hij niet gebruikt, maar ze wouden het niet terugnemen bij de installatie). Ik vermoed dus dat hij nog een lopend contract zal hebben en dus niet zomaar kan opzeggen.

Is het mogelijk om aan de hand van die log files toch nog een opzegging te doen aangezien de problemen blijven duren en de techniekers maar niet willen komen? Hoe pak ik dit dan het beste aan?

Alvast bedankt,
UT
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Als er inderdaad een probleem is tussen de modem en het kopstation dan zou ik voorstellen dat je nog eens naar de klantendienst belt.
Leg het probleem nog eens uit. Benadruk dat er al verschillende keren gebeld is en dan er nog steeds geen oplossing is.
Als dit allemaal niet helpt vraag dan of je a.u.b. iemand van second level support kan spreken.

Je kan natuurlijk ook een PB (persoonlijk bericht) sturen naar Charlotte.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”