http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 091110_073
De Amerikaanse maker van computerspelen, Electronic Arts (EA), schrapt 1.500 banen. De afvloeiingen komen bovenop de 1.100 banen die het bedrijf eerder schrapte. EA kondigde ook nog aan dat het de specialist in onlinespelletjes Playfish overneemt voor 275 miljoen dollar.
De gamesindustrie staat vooral in de VS zwaar onder druk. EA heeft tijdens het derde kwartaal een nettoverlies geleden van 391 miljoen dollar, tegen een verlies van 310 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar. De omzet daalde met 12 procent.
De ontslagen maken deel uit van een herstructureringsplan waarbij EA jaarlijks 100 miljoen dollar wil besparen. Verschillende fabrieken zullen worden gesloten en het bedrijf wil ook minder nieuwe games op de markt brengen.
Playfish maakt gratis spelletjes voor socialenetwerksites als Facebook en Netlog. Dergelijke digitale spelletjes zijn goed voor 12 procent van EA’s inkomsten. Die markt groeit nog, terwijl die van traditionele videogames afneemt. "We richten ons op wat werkt en wat van belang is", luidt het bij EA.
Spelletjesfabrikant Electronic Arts schrapt 1.500 jobs
Dat casual games steeds populairder worden daar verschiet ik eigenlijk niet van. Bij die games ligt de nadruk op gameplay en niet op graphics. Je hebt er ook geen dure game PC voor nodig en bovendien zijn zo'n games dikwijls gratis, ofwel heel goedkoop in aankoop (20 euro of minder).
Bij commerciële games kijkt men tegenwoordig enkel naar graphics, terwijl de gameplay dikwijls te wensen over laat. Wat ben je met een knap ogende game als die ronduit saai is om te spelen? En dan maar de schuld van slechte verkoopcijfers op piraterij steken. Mensen willen gewoonweg niet meer 50 euro geven aan een game die dikwijls maar half afgewerkt is, vol bugs zit of gewoon na 10 minuten al tegensteekt.
Bij commerciële games kijkt men tegenwoordig enkel naar graphics, terwijl de gameplay dikwijls te wensen over laat. Wat ben je met een knap ogende game als die ronduit saai is om te spelen? En dan maar de schuld van slechte verkoopcijfers op piraterij steken. Mensen willen gewoonweg niet meer 50 euro geven aan een game die dikwijls maar half afgewerkt is, vol bugs zit of gewoon na 10 minuten al tegensteekt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik ga je niet tegenspreken, volg de laatste jaren de games niet meer echt.....maar indertijd toch veel van Medal Of Honour genoten.....KK schreef:Dat casual games steeds populairder worden daar verschiet ik eigenlijk niet van. Bij die games ligt de nadruk op gameplay en niet op graphics. Je hebt er ook geen dure game PC voor nodig en bovendien zijn zo'n games dikwijls gratis, ofwel heel goedkoop in aankoop (20 euro of minder).
Bij commerciële games kijkt men tegenwoordig enkel naar graphics, terwijl de gameplay dikwijls te wensen over laat. Wat ben je met een knap ogende game als die ronduit saai is om te spelen? En dan maar de schuld van slechte verkoopcijfers op piraterij steken. Mensen willen gewoonweg niet meer 50 euro geven aan een game die dikwijls maar half afgewerkt is, vol bugs zit of gewoon na 10 minuten al tegensteekt.
maar die specificaties wat die spellen eisen van uw pc....bij ieder spel kan je nieuwe pc kopen.....
Weer zo'n voorbeeld van een game die net released is, maar eigenlijk verre van afgewerkt is:
http://tweakers.net/nieuws/63666/techni ... are-2.html
http://tweakers.net/nieuws/63666/techni ... are-2.html
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Neen, dat is een voorbeeld van een game gemaakt voor consoles en waar enkel een slechte port naar PC van gemaakt is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Zoals 90% van de PC games tegenwoordig.Goztow schreef:Neen, dat is een voorbeeld van een game gemaakt voor consoles en waar enkel een slechte port naar PC van gemaakt is.
@FunkStar: In CoD5 werden profiles ook al online opgeslagen hoor
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Niet je gameprofiel, dat wordt lokaal opgeslaan. In c:\Documents and Settings\\Local Settings\Application Data\Activision\CoDWaW\ (XP).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Erelid
- Berichten: 2117
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
- Locatie: Zelzate Belgie
- Contacteer:
Ik heb geen enkel probleem gehad met installeren vanaf dvd, 35 min en de boel draaide, in single player een echteKK schreef:Weer zo'n voorbeeld van een game die net released is, maar eigenlijk verre van afgewerkt is:
http://tweakers.net/nieuws/63666/techni ... are-2.html
must voor de shooters onder ons. Multy player is mijn ding niet maar met wat ik al gelezen heb zijn er daar wat problemen
met servers.
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Idd en ze hadden al vlug door dat zo je profile kon manupileren!Goztow schreef:Niet je gameprofiel, dat wordt lokaal opgeslaan. In c:\Documents and Settings\\Local Settings\Application Data\Activision\CoDWaW\ (XP).
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Alsof het online opslaan zou helpen om manipulaties te voorkomen. Trouwens, het heeft weinig zin om je game profiel te manipuleren. Als je snel aan top level wil geraken, ga dan in fast rank servers. De fun zit hem net in het geleidelijk aan evolueren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Erelid
- Berichten: 2117
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
- Locatie: Zelzate Belgie
- Contacteer:
Ik nooit, de single player is goed genoeg voor mij,Astralon schreef:Blijkbaar verschillende COD players.
Spelen jullie wel eens online?
ondertussen uitgespeeld op "recruit" op naar "regular"
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"