Met alle respect voor het werk van de newsposters ...

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
inter
Pro Member
Pro Member
Provider

maar persoonlijk vind ik het wat te aan het worden. Ik heb de gewoonte om gewoon nieuwe posts te bekijken, wanneer ik dan kijk naar de threads van newsposters heb ik 99% al gelezen op andere sites. Het wordt nu nog erger want nu staan er ook al links naar tweakers.nl. Interessante krantenartikelen tot hiertoe maar ga ik nu ook nog eens alle posts van tweakers hier te zien krijgen?
Met alle respect voor het werk van de newsposters maar is het echt nodig om het werk van andere (grote) fora hier ook nog eens te kopiëren?

waarom ik dit schrijf?
1. originaliteit
2. bandbreedte en dbopslagruimte kosten geld
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:
Provider

Over de originaliteit ga ik me niet uitspreken. Ik volg ze niet echt zo de nieuwsposts. Ik heb ook te weinig tijd om andere sites te gaan lezen/uitpluizen en dan kom ik hier wel aan m'n trekken.

Wat betreft de bandbreedte en opslagruimte. Er is momenteel wel nog wat overschot hoor. Het is niet zo dat er een nijpend tekort aan is. En als we binnenkort onze eigen server hebben, dan zal dit al helemaal geen probleem meer zijn.

Cheers
Afbeelding
inter
Pro Member
Pro Member
Provider

zou het dan niet beter zijn een link te zetten naar de url van interessante fora? dan kunnen de mensen nog veel meer lezen ...

ik wil gerust dingen lezen die ik nergens anders vind :)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Ik vind inter wel een punt hebben ...

Als we schaamteloos telkens de newsposts van andere fora gaan copieren wanneer zij die veelal zelf al hebben overgenomen van ergens anders (alleen zetten zij daar nog hun eigen begeleidende tekst bij) dan lijkt me dit toch niet echt de netiquette volgen.

Een newspost a la Tweakers met een eigen tekst én hun bronnen gebruiken is volgens mij veel beter dan de post copiëren.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

dat is meer werk dan want je moet zelf een inleiding schrijven ;)
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Provider

AnD: Eeeuh jah, dat is volgens mij toch wat newsposter wil zeggen, neen?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Provider

Dit is mij ook al opgevallen eigenlijk ... als ik toevallig 's morgens eerst tweakers lees en daarna UB dan heb ik een aantal dingen al gezien .. soms zie ik die een dag later op UB verschijnen...

Ik gebruik persoonlijk het forum menu niet maar click gewoon op 'Nieuwe Berichten' want ik heb zowel op't werk als thuis cookies staan die mij automatisch inloggen. En dan kan je dus niet filteren (naar ik weet) zodanig dat je de newsposts niet ziet maar enkel de replies op (message) posts.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

De nieuwsposters bij userbase zijn wel vrijwilligers, hebben ook niet alle mogelijkheid contacten te leggen met Giganten zoals MS en Linux en zovele andere. Wij steken er wel uren in, voorstel...laat diegenen die het niet zo goed vinden de functie van nieuwsposter overnemen.
Ik dacht dat gasten welke userbase bezoeken er wel voldoende informatie vinden, als je een bepaald nieuws al gelezen hebt dan overspring je dat gewoon, niets is zo simpel als dat.
(zoniet News Post Howto aanpassen)
En veel respect merk ik idd niet.

Wellicht is Blue-Sky te oud geworden :roll:
Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:
Provider

Het is soms ook wel zo dat het nieuws hier eerder dan tweakers staat. En tweakers copieert ook maar gewoon van andere sites. (met een eigen inleiding)

Ok, ik zou hier ook liever wat nieuws zien staan wat je nergens anders terugvindt, maar da's heel veel werk en daar kruipt enorm veel tijd in en niet iedereen heeft dat zomaar, dus ik apprecieer wat ik krijg. ;)

greetz,

Nob
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Blue-Sky schreef:De nieuwsposters bij userbase zijn wel vrijwilligers, hebben ook niet alle mogelijkheid contacten te leggen met Giganten zoals MS en Linux en zovele andere. Wij steken er wel uren in, voorstel...laat diegenen die het niet zo goed vinden de functie van nieuwsposter overnemen.
Ik dacht dat gasten welke userbase bezoeken er wel voldoende informatie vinden, als je een bepaald nieuws al gelezen hebt dan overspring je dat gewoon, niets is zo simpel als dat.
(zoniet News Post Howto aanpassen)
En veel respect merk ik idd niet.

Wellicht is Blue-Sky te oud geworden :roll:

Ja ik vind dat je gelijk hebt Blue-Sky. Ik bezoek UB regelmatig en ik vind het juist goed dat hier alles netjes samengevat staat, als je iets al hebt gezien/gelezen dan sla je dat toch over.
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Ik probeer als nieuwsposter alles op de voet te volgen maar ook ik moet mijn mosterd ergens vandaan halen. Vandaar dat ik ook niet gewoon copy-paste. Ik geef er mijn eigen draai aan en ik merkte reeds dat tweakers én bepaalde vlaamse kranten mijn in eigen bewoordingen gebrachte nieuws klakkeloos overnemen.

Ik vind wel dat we op UB niet gewoon mogen een artikel copy-pasten.We moeten op zijn minst in eigen bewoordingen een samenvatting geven en dan een of meerdere links.

Tevens verwacht ik toch respect voor nieuwsposters én moderatoren, die elk toch heel wat tijd in UB steken. En inderdaad... wie klachten heeft over het nieuws probeert zelf maar eens wat orgineels te posten.

Met vriendelijke groeten,

Spock
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Spock,

That's the spirit. En ook aan blue-sky zeg ik chapeau ... want jullie maken hiervoor elke dag tijd vrij om voor ons relevant nieuws op te snorren. Maar daar gaat het ook niet om. Inter heeft zijn mening gegeven en anderen hebben ook hun mening gegeven. Respect is er genoeg .. anders zou er niemand reageren op de newsposts of zou er al lang iets op gezegd zijn.

Ik vind gewoon persoonlijk dat een eigen inbreng een meerwaarde geeft aan om het even welk (nieuws)bericht.

Mvg,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Slekken
Pro Member
Pro Member
Provider

De nieuwsposts worden door mij alleszins zeer gewaardeerd. Respect for the newsposters!

greetz
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Respect man ;), jullie zijn goed bezig, doe zo verder!
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:
Provider

Oproep aan de Newsposters,

Keep up the good work en als er dan eens een reactie komt dat het minder is :lol: keep smilling.
Het nieuws word overal gegaard en het hier lezen, waar het dan zonder reclamebanners en storende popups gegeven word is op zich al een verzuchting.
Een dikke pluim voor onze newsposters en dit zeg ik niet alleen omdat ik hier mod ben.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
sparkiii
Plus Member
Plus Member
Provider

Ja een dikke pluim aan ons allemaal!

Al is het nieuws nog zo snel, de newsposters van userbase achterhalen het wel ;-)

Grtz,
sparkiii

Ps: Van zodra ik terug beter ben hoop ik opnieuw wat meer te kunnen gaan posten (grumbles)
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Provider

en wat als we nu een pact sluiten met tweakers.net (en een belgisch broertje worden) en dan gewoon op onze homepage in de sidebar een sectie zetten met het laatste nieuws op tweakers.net?
kunt ge ook doen voor andere grote sites
ale denk toch dat dat moet gaan,
met samurize krijg je wel de headers te zien op je bureaublad
en zo hoeven we niet meer tweakers.net te typen, maar kunnen we lekker handig de linkjes openen vanop onze homepage :)
de pispaal <<
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Hoeven we zelfs geen pact voor te sluiten hoor, is gewoon hun rss-feed hier implementeren. Maar als het er al komt zal het niet in deze versie van deze site zijn ...
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

mijn bescheiden mening is dat UB UB moet zijn en geen Tweakers. Wemoeten uitgaan van onze sterkte en we kunnen beter worden dan Tweakers of eender wie dan ook. We hebben contacten met providers. We gaan binnenkort ook het een en het ander vernieuwends doen. So stay tuned. Maar om een tweede Tweakers te worden... daar bedank ik alvast voor.

Greetz,

Spock
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”