Sun Virtualbox 3.0.10

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider

iemand die mij kan vertellen hoe ik bestande van mijn pc kan overbrengen naar een virtueel besturingssysteem in Virtualbox, heb zelf in de settings al een share map aangegeven en bij de USB mijn externe HD aangeduid ook knippen (pc) en plakken (virtueel machine) lukt niet. EN/Of verwijzijng naar een goede handleiding want deze vindt ik momenteel enkel voor het installeren van Virtualbox
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Copy/Pasten gaat volgens mij niet kunnen. Voor VMWare gebruik je VMWare Converter, ik vermoed dat voor VirtualBox ook iets dergelijks moet bestaan...
En anders een image trekken van je pc en restoren in een nieuwe virtuele machine en hopen dat je gast-systeem nog opstart...
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Als ge regelmatig bestanden moet kopieren doet ge dat best via een netwerk share, voor Windows systemen gebruik ik daarvoor de C$ share. Voor andere systemen moet ge een share mounten, via Samba of Likewise. Ge kunt ook SCP gebruiken, of rsync, ssh, wget, kortom, de gebruikelijke manieren om bestanden op een ander systeem te krijgen :wink:
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:
Provider

Zo doe ik het; maar dit is niet noodzakelijk de beste methode.

voor dat ik de virtual pc start heb ik bij de settings gemaakt dat de usb-stick wordt herkend(eenmalig en dit heb je waarschijnlijk al gedaan).

Eerst kopier ik de bestanden van mijn pc op de usb-stick en ik trek vervolgens de usb-stick uit
dan ga ik naar de virtual pc en steek de usb-stick terug in => herkend de usb-stick en kan zo de bestanden openen.

in de andere richting werkt het ook.

(als ik de stick niet uithaal en terug insteek herkend hij hem niet of op de pc of op de virtualpc, afhankelijk van wat actief was toen ie werd ingestoken)

ik hoop dat het ook voor jou werkt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

meon schreef:Voor VMWare gebruik je VMWare Converter, ik vermoed dat voor VirtualBox ook iets dergelijks moet bestaan...
Als het louter over het overbrengen van bestande gaat kan je een VMWare virtual disk gewoon mappen (rechts klikken op de .vmdk en "Map Virtual Disk" selecteren) in je host OS. Tevens kan je vanuit het Guest OS steeds de shared folders bereiken die gedefinieerd staan op de VM zelf.

Nu los van specifieke oplossingen voor VM Ware is het steeds mogelijk vanuit een guest OS een Windows share aan te spreken (bijvoorbeeld C$ van je host).
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

r2504 schreef:
meon schreef:Voor VMWare gebruik je VMWare Converter, ik vermoed dat voor VirtualBox ook iets dergelijks moet bestaan...
Als het louter over het overbrengen van bestande gaat kan je een VMWare virtual disk gewoon mappen (rechts klikken op de .vmdk en "Map Virtual Disk" selecteren) in je host OS. Tevens kan je vanuit het Guest OS steeds de shared folders bereiken die gedefinieerd staan op de VM zelf.

Nu los van specifieke oplossingen voor VM Ware is het steeds mogelijk vanuit een guest OS een Windows share aan te spreken (bijvoorbeeld C$ van je host).
Als je vmware tools geïnstalleerd hebt, kan je gewoon kopieren en pkakken naar je vm.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

crapiecorn schreef:
r2504 schreef:

Als je vmware tools geïnstalleerd hebt, kan je gewoon kopieren en pkakken naar je vm.
virtualbox heeft ook zijn "vmware tools", dit is alleen veel eenvoudiger te installeren (dan bij bvb. linux distros).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

crapiecorn schreef:Als je vmware tools geïnstalleerd hebt, kan je gewoon kopieren en pkakken naar je vm.
Ik kan Copy-Paste doen van tekst... maar niet van bestanden.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Zou normaal gezien toch moeten werken, ik heb wel eens gehad dat het na een suspend niet meer werkte, maar na een reboot ging het terug.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”