alternatief Homeconnect? (enkel VOIP)

Plaats reactie
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hey,

Ik schakel binnenkort over naar VDSL2 bij onze beminde Belgacom (Belgacom Generation Internet), waar ik m'n Dommel Homeconnect laat vallen. Niet wegens ontevredenheid voor de verandering blijkbaar, maar wel wegens de noodzakelijke overstap (afstand..) naar VDSL2.

Dan heb ik voor 29 euro VDSL2, wat fantastisch is, maar heb ik nog geen telefoonlijn.

Ik heb nu een 050/56.... nummer bij Homeconnect en zou dit graag houden & via m'n volgende VOIP provider ook altijd kunnen behouden.

Is dit mogelijk?

Ik heb al enkele zaken gelezen hier:
- Nomado: 42 euro/jaar alles inclusief behalve vaste lijnen van telenet & mobiel.
- Weepee
- Callcheap
- Tele2 (overgenomen door BASE, vindt er geen info over)
- Belgacom I-talk (prijzig)
- Betamax

De eisen zijn niet zo streng denk ik:
- goedkoop bellen, liefst een all in formule à la homeconnect of 's avonds + weekends enz.
- vast nummer behouden
- alles doen wat een normale telefoon kan?

Alvast bedankt om me in de juiste richting te sturen :)

Nomadisch moet het zeker niet zijn, ik zal enkel van thuis bellen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

chaoske schreef:Ik heb al enkele zaken gelezen hier:
- Nomado: 42 euro/jaar alles inclusief behalve vaste lijnen van telenet & mobiel.
- Weepee
- Callcheap
- Tele2 (overgenomen door BASE, vindt er geen info over)
- Belgacom I-talk (prijzig)
- Betamax
.
- Vast nummer behouden lukt alleen bij Nomado, WeePee, 3* ...
- Voip bij Tele2 zal niet lukken als je naar Belgacom (Generation) overstapt.
- i-Talk wordt (voorlopig) niet meer aangeboden.
- Betamax alleen voor goedkoop uitbellen. Geen belgische Voip-in nummers.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Mogelijkheid 1
* Inbound nummer nemen bij Weepee
* Uitgaand bellen via een betamax-provider (met eventueel freedays = gratis naar vaste lijnen)

Kostprijs: €9 + belkosten (ev. niet vaste lijnen)

Mogelijkheid 2
* Alles via 3starsnet

Kostprijs: €20/jaar + belkosten

Mogelijkheid 3
* Alles via Nomado

Kostprijs: €42/jaar + belkosten (niet vaste lijnen)

Mogelijkheid 4
* Alles via Weepee

Kostprijs: €9 + belkosten

Overige Mogelijkheden
(aan te vullen)


PS: Ik heb alles uit mijn hoofd getypt, dus het kan zijn dat er een klein foutje in zit, vooral qua prijs
PS2: Weepee is niet jaarlijks (merci voor het verbeteren VOID)
Laatst gewijzigd door driesve 08 nov 2009, 13:34, in totaal 1 gewijzigd.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bedankt voor de overzichtelijke samenvatting! :)

We gaan het zo gemakkelijk mogelijk houden, ik betaal gerust wel iets meer (nog altijd véél minder dan BG telefonie) om zeker te zijn van de kwaliteit & simpliciteit. (dus inbound & outbound gewoon hetzelfde)

De keuze zal naar nomado of weepee gaan.. Ik vraag in het nomado forum wel enkele ervaringen.

Hartelijk bedankt voor de hulp! (en al is het gewoon ook de bevestiging dat VOIP steviger in z'n schoenen begint te staan)
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Correctie,

De kost voor een nieuw nummer of een nummer te porteren bij Weepee is éénmalig 9€, niet jaarlijks bij mijn weten.

Mvg,
VOiD
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
myT
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:46

en bij WeePee heb je nu ook Skype ondersteuning, werkt hier behoorlijk goed. en is idd éénmalige kost van 9euro. Nadien enkel gesprekskosten te betalen.
wat achtergrondinfo voor Weepee configuratie die misschien voor jou ook nuttig kan zijn: http://mytselection.blogspot.com/2009/0 ... patch.html
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Nomado is ALLE vasten lijnen OOK Telenet.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Chaoske,

Hoeveel minuten bel je per maand ? Als je heel weinig belt ben je zoals mijzelf voordeliger af met Weepee waar je geen vaste kosten hebt buiten de eenmalige nummerportering. Bel je daarentegen veel dan zou ik inderdaad richting Nomado of 3stars gaan of bv. Weepee inbound met een Betamax kloon outbound.

Met vriendelijke groeten,
VOiD
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@BasMSI: ik heb je reactie ivm telenet ook in het ander topic gelezen. Ik had gisteren een chat met de nomado support en zij vertelde me dat alles inclusief is behalve telenet landlines... Ik zou je graag geloven, maar als de support zegt dat ze het aanrekenen, verwacht ik me aan kosten voor telenetlijnen, indien niet, zoveel te beter ;)

@ Void: 90 minuten ongeveer per maand, is vrij weinig :)

Is dat geen te ingewikkelde boel om inbound met weepee (= enkel om je nummer te behouden, helemaal niet om te bellen?) en outbound met een betamaxkloon (= nonoh?) te bellen.

Een betamaxkloon (sorry voor de beginnersvraag :) ) kan geen inbound? Of kan je nummer niet behouden?

Alvast bedankt voor de support ;)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Een betamaxkloon (sorry voor de beginnersvraag :) ) kan geen inbound? Of kan je nummer niet behouden?
Nee, maar je kan wel Inboud via Weepee en outbound via betamax.
Dus je betaalt eenmalig € 9 een Weepee en uw gesprekskosten gaan via betamax.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Driesve,

Neen, inbound via Betamax is momenteel niet mogelijk in Belgie. Een vergelijking van de verschillende Betamax providers kan je bv. hier terugvinden: http://backsla.sh/betamax

Persoonlijk heb ik er ook voor geopteerd om alles via 1 provider te laten verlopen nl. Weepee. Het is mij niet de moeite waard om mij bezig te houden met verschillende providers om enkele centiemen per minuut te sparen gezien ik zo weinig bel.

Ik ben zelf zeer tevreden van Weepee en gun hun dus ook die paar extra euros per maand die ik mischien elders zou kunnen uitsparen. Daar tegenover staat dan wel dat de kwaliteit naar mijn ervaring bij Weepee constant is wat ik niet kan zeggen over Betamax (voipbuster etc.) en de Weepee support met kop en schouders uitsteekt boven elke ander voipprovider ik reeds gebruikt heb.

Met vriendelijke groeten,
VOiD
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik sluit mij aan bij VOiD. Ik heb zelf ook nog nooit te klagen gehad van Weepee en het is zeker niet zo dat ze duur zijn. Het hangt natuurlijk wel van je belgedrag af, want veel mensen hebben "gratis" bellen maar doen er eigenlijk niet voldoende mee om er voordeel bij te hebben.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

chaoske schreef:@BasMSI: ik heb je reactie ivm telenet ook in het ander topic gelezen. Ik had gisteren een chat met de nomado support en zij vertelde me dat alles inclusief is behalve telenet landlines... Ik zou je graag geloven, maar als de support zegt dat ze het aanrekenen, verwacht ik me aan kosten voor telenetlijnen, indien niet, zoveel te beter ;)
Raar, want ze hebben mij verzekerd dat het inclusief is.
Mag ik weten wie je gesproken hebt?

Ik heb het nagevraagd, ALWEER! En ja Telenet nummers is inclusief!
Dus een ieder die van de helpdesk daar te horen krijgt dat het niet zo is, laat me de naam van de gesprokene weten.
Laatst gewijzigd door BasMSI 09 nov 2009, 20:00, in totaal 1 gewijzigd.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

VOiD schreef:Driesve,
Daar tegenover staat dan wel dat de kwaliteit naar mijn ervaring bij Weepee constant is wat ik niet kan zeggen over Betamax (voipbuster etc.) en de Weepee support met kop en schouders uitsteekt boven elke ander voipprovider ik reeds gebruikt heb.
Precies, dat was ook mijn probleem bij Betamax, de enorm wisselende kwaliteit van hun lijnen.
En alsook het volledig ontbreken van enige vorm van support, je kan ze mailen maar ze reageren nooit.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

VOiD schreef: Een vergelijking van de verschillende Betamax providers kan je bv. hier terugvinden: http://backsla.sh/betamax
VOiD
superlink VOiD, heb mij direct lid gemaakt van rynga.com (outbound gsm) :-D

Bel ook niet veel (standaard BTC voip account 24/24 naar 20 landen), Mediomobile (16 cent alle netwerken, naar Medionmobile 6 cent), zal rynga instellen als standaard gsm operator thuis in fritzbox 7270 (belregel, moet ik nog uitzoeken)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

satsurfer schreef: Bel ook niet veel (standaard BTC voip account 24/24 naar 20 landen), Mediomobile (16 cent alle netwerken, naar Medionmobile 6 cent), zal rynga instellen als standaard gsm operator thuis in fritzbox 7270 (belregel, moet ik nog uitzoeken)
Je gaat er nog achter komen dat Betamax naar GSM of Telenet vaak beroerde tot onverstaanbare kwaliteit is.
Je bespaard, maar na diverse slechte gesprekken ga je het grondig beu worden.
Tijdens testen is Betamax enorm goede kwaliteit, maar eens je een week of wat verder bent is het pakken minder.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

BasMSI schreef:[
Je gaat er nog achter komen dat Betamax naar GSM of Telenet vaak beroerde tot onverstaanbare kwaliteit is.
Je bespaart, maar na diverse slechte gesprekken ga je het grondig beu worden.
Tijdens testen is Betamax enorm goede kwaliteit, maar eens je een week of wat verder bent is het pakken minder.
Die ervaring heb ik wel nog niet gehad. Bij mij is het altijd al perfect gegaan, bel wel bijna alleen naar GSMs, en af en toe een vaste lijn.
Maar iedereen zijn eigen voorkeur.

Maar als je enige telefoon een VOIP verbinding is (*), dan zou ik persoonlijk ook kiezen voor een totaalpakket(=Weepee, Nomado, 3starsnet) omdat je dan zeker(der) bent van kwaliteit.

(*) Ik heb thuis nog een Classic Line van Belgacom, omdat mijn ouders die willen behouden. Dus als Betamax niet goed werkt (nog niet gebeurd), kan ik die nog altijd gebruiken, of mijn gsm natuurlijk.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

driesve schreef:Maar als je enige telefoon een VOIP verbinding is (*), dan zou ik persoonlijk ook kiezen voor een totaalpakket(=Weepee, Nomado, 3starsnet) omdat je dan zeker(der) bent van kwaliteit..
ikzelf heb BTC voip (niet los te kopen) en zeer tevreden, dus zoek enkel goedkope gsm-voipoperator voor sporadisch gebruik.....

heb altijd nog mijn MedionMobile (16 cent/min.), wat ook niet duur is zonder abbokost
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@BasMSI

Stuurde PM naar uw inbox:

"Dit bericht werd door de auteur verwijderd voordat het afgeleverd kon worden "
door BasMSI op ma nov 09, 2009 21:04"
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

thx guys.

Ik ga me aansluiten bij Weepee, nee nomado!:)

@ BasMSI: het was een engelstalige dame, Sally/Suzy/ iets dergelijks.

Na lang wikken & wegen uiteindelijk toch voor de all - in formule van Nomado gekozen, omdat we van homeconnect kwamen en sommige maanden zullen we wel iets meer bellen, andere iets minder. Het geeft toch een leuk gevoel om nooit echt te moeten denken dat je niet té lang mag bellen. Nee, gewoon doorbellen, op je gemak :)

Nu nog nummer overdragen & the residential pack bestellen :)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Die naam ken ik niet.
Maakt niet uit, zal zelf wel even uitzoeken wie het was :-D
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”