Heb ik even iets leuk voor...
- De activatie van mijn Cityconnect aansluiting was voorzien voor 08/10. Er is toen iemand van Belgacom langsgekomen voor de activatie. Echter nog geen aansluiting. "Uw modem synchronizeert niet".
- Modem getest bij een vriend van me die ook cityconnect heeft in Leuven. Modem helemaal in orde. Binnen de 30 seconden verbonden. (Het probleem zou dan bij Belgacom liggen)
- Nog eens iemand van Belgacom langs geweest om de lijn na te kijken (Lijn helemaal in orde tot aan de centrale. Probleem zou bij Dommel liggen)
- Vandaag na aandringen mijn case admin bij Dommel aan de telefoon gehad. Er zijn geen poorten meer beschikbaar in de centrale om mijn lijn aan te hangen, en de poort waar ik momenteel aan hang is kapot... Het zal nog 2 a 3 weken duren eer dit opgelost is...
Dit kan toch wel even niet. Het heeft volgens mij geen zin om de verbinding op te zeggen omdat het mij wrs meer kost dan ik terug zou winnen...
Bij mijn ouders thuis hebben we ook dommel (homeconnect) en daar hebben we nooit problemen gehad.
Nieuwe aansluitingen in Leuven - geen poorten meer
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Homeconnect maakt dan ook gebruik van de Belgacom DSLAMS, voor hun cityconnect hebben ze eigen apparatuur staan.unxplained schreef: Bij mijn ouders thuis hebben we ook dommel (homeconnect) en daar hebben we nooit problemen gehad.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Homeconnect zit idd in Leuven ook over cityconnect. Overal waar mogelijk sluit Dommel aan op cityconnect. Nu is het de vraag of het hun eigen DSLAM is dan wel dat het de poorten zelf zijn. Ook al heeft Dommel dan een DSLAM, er moeten nog steeds verbindingen gemaakt worden.
Dit verhaal komt mij zeer bekend voor en duurt al 4 weken bij mij.
Technieker is langsgekomen om de binnenbekabeling op het app in orde te brengen, lijn werkt volgens hem.
Dommel kan lijn testen ziet dat er een modem aanhangt MAAR mijn modem kan niet synchroniseren.
Heb modem dan bij een vriend getest (heeft wel een tiscali abbo) en daar werkt alles perfect. ADSL lichtje brandde na 10 sec, terwijl ik op mijn app geen enkel adsl signaal binnen krijg.
Dommel technicus wou dat ik mijn modem testte, of er een andere aan hangen. Maar blijkbaar werkt mijn modem perfect...
Mag wel is stoppen deze zever
Technieker is langsgekomen om de binnenbekabeling op het app in orde te brengen, lijn werkt volgens hem.
Dommel kan lijn testen ziet dat er een modem aanhangt MAAR mijn modem kan niet synchroniseren.
Heb modem dan bij een vriend getest (heeft wel een tiscali abbo) en daar werkt alles perfect. ADSL lichtje brandde na 10 sec, terwijl ik op mijn app geen enkel adsl signaal binnen krijg.
Dommel technicus wou dat ik mijn modem testte, of er een andere aan hangen. Maar blijkbaar werkt mijn modem perfect...
Mag wel is stoppen deze zever
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Het kan zijn dat uw modem niet sterk genoeg is om synchro vast te houden.Poky schreef:Dommel kan lijn testen ziet dat er een modem aanhangt MAAR mijn modem kan niet synchroniseren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Dat is totaal onwaarschijnlijk als hij elders wel synchro houdt. Ook al is de configuratie anders, synchro zou hij zowiezo moeten houden. Desnoods aan 128/128 kbit Mijn inziens ligt het of aan de lijnkwaliteit, of aan de splitter/contactpunt. Is het het eerste contact in het huis?
Afstand tot de centrale is geen probleem melde de technieker mij dus zou mij ook ten sterkste verwonderen.
Ik krijg gewoon niks van adsl signaal binnen (ben wel maar een leek op dit gebied), met andere woorden het lampje gaat niet aan op de modem (d link dsl-g624t).
En zoals eerder gezegd werkte bij ne maat echt alles perfect, 30 sec ofzo en alles was in orde plus snelheid was ook in orde. Zonder aan de instellingen te komen (moest hem wel op pppoe zetten omdat hij met pasw en username werkt bij Tiscali)
Verder ik woon op een appartement, de belgacom box staat beneden. Vandaar uit vertrekt een kabel naar mijn appartement. En mijn modem staat aangesloten op de enigste 5polige/rj11 contact doos.
Heb geen splitter nodig omdat het een raw copper lijn is en ik dus geen telefonie heb
Ik krijg gewoon niks van adsl signaal binnen (ben wel maar een leek op dit gebied), met andere woorden het lampje gaat niet aan op de modem (d link dsl-g624t).
En zoals eerder gezegd werkte bij ne maat echt alles perfect, 30 sec ofzo en alles was in orde plus snelheid was ook in orde. Zonder aan de instellingen te komen (moest hem wel op pppoe zetten omdat hij met pasw en username werkt bij Tiscali)
Verder ik woon op een appartement, de belgacom box staat beneden. Vandaar uit vertrekt een kabel naar mijn appartement. En mijn modem staat aangesloten op de enigste 5polige/rj11 contact doos.
Heb geen splitter nodig omdat het een raw copper lijn is en ik dus geen telefonie heb
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Wil geen bal zeggen. Ik ben meermaals tegengekomen dat de modem van de klant niets doet, bij een gewone bbox maakt hij wel synchro maar valt weg na een minuut, maar als ik er een bbox2 aan hang werkt dat perfect. Ge moet niet zomaar veronderstellen dat het altijd aan belgacom ligt, want een andere modem kan een wereld van verschil betekenen.Goendi schreef:Dat is totaal onwaarschijnlijk als hij elders wel synchro houdt. Ook al is de configuratie anders, synchro zou hij zowiezo moeten houden.
Niet dat ik beweer dat in zijn geval het probleem bij zijn modem ligt, maar het het enige dat de klant zelf kan controlleren/aanpassen alvorens onze techs moeten langskomen.
Het laagste profiel is maar 512Kbit (downstream).Desnoods aan 128/128 kbit
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Mja hoe moet het nu verder vraag ik mij af ?
Maandag gebeld naar dommel, op de middag heb ik mail gestuurd dat ze iets verandert hadden (dat dit ook een paar dagen zou duren).
Vrijdag nog altijd geen brandend adsl lampje, int weekend zit ik thuis dus kan ik niks testen.
Ben eigelijk echt ten einde raad, modem kan ik niet lenen ofzo. Dus ik zou dan ne nieuwe moeten kopen gewoon om te testen of het niet aan mijn modem ligt (terwijl de modem die ik heb perfect werkt bij ne vriend van mij)?
Zit ook al een maand zonder internet dusja begint echt wel wat erg te worden.
Wanneer mag ik verwachten dat die ''aanpassing'' bij BGC in orde is?
En kan ik stappen overwegen (schadevergoeding ?) om mijn
1) maand zonder internet
2) gsm kosten voor altijd naar helpdesk te bellen
te recompenseren
Maandag gebeld naar dommel, op de middag heb ik mail gestuurd dat ze iets verandert hadden (dat dit ook een paar dagen zou duren).
Vrijdag nog altijd geen brandend adsl lampje, int weekend zit ik thuis dus kan ik niks testen.
Ben eigelijk echt ten einde raad, modem kan ik niet lenen ofzo. Dus ik zou dan ne nieuwe moeten kopen gewoon om te testen of het niet aan mijn modem ligt (terwijl de modem die ik heb perfect werkt bij ne vriend van mij)?
1) maand zonder internet
te recompenseren
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Kijk, dit zal je niet echt helpen maar ik vrees dat je geduld, geduld, geduld zal moeten hebben als je het wil opgelost zien. Welkom bij Dommel, noemen ze dat...
Misschien kan je wel opzeggen wegens "dienst niet geleverd binnen redelijke termijn". Dan moet je hen een aangetekende brief sturen met daarin een termijn waarbinnen ze het kunnen oplossen (een zogenaamde in gebreke stelling). Indien het tegen die datum niet opgelost is, je overschrijvingen stopzetten. Echter: dan mag je bijna zeker fluiten naar de betalingen die je tot nu toe al gedaan hebt: die zie je nooit meer terug. Dommel weet ook dat je voor die 50 € niet naar de rechter stapt.
Je "beste" oplossing is dus geduld hebben, vrees ik. En je kan hen altijd vragen om de facturatie op te schuiven tot het werkt, vragen staat vrij...
Misschien kan je wel opzeggen wegens "dienst niet geleverd binnen redelijke termijn". Dan moet je hen een aangetekende brief sturen met daarin een termijn waarbinnen ze het kunnen oplossen (een zogenaamde in gebreke stelling). Indien het tegen die datum niet opgelost is, je overschrijvingen stopzetten. Echter: dan mag je bijna zeker fluiten naar de betalingen die je tot nu toe al gedaan hebt: die zie je nooit meer terug. Dommel weet ook dat je voor die 50 € niet naar de rechter stapt.
Je "beste" oplossing is dus geduld hebben, vrees ik. En je kan hen altijd vragen om de facturatie op te schuiven tot het werkt, vragen staat vrij...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Facturatie opschuiven is een farce bij Dommel. Dat gingen ze bij mij doen, en'k zou in oktober (van verleden jaar) een factuur krijgen met "al betaald" op. Oktober begint, en ipv een factuur van oktober met "al betaald", krijg ik ineens een factuur van november. Met de facturatie opschuiven, betaal je gewoon nog altijd, maar zeggen ze ineens dat je "betaalt voor de maand die komt", wat blijkbaar van de maand die komt verzet wordt naar de maand die komt na de maand die komt. Heb, toen ik vroeg waarom november na september komt, en niet oktober, met het bijbehorende factuur voor oktober, alleen gevloek en gescheld gekregen van de helpdesk.
Wat ik in uw geval zou doen, is niet meer betalen en een aangetekende brief naar Dommel sturen met bericht hierin niet meer te betalen totdat het probleem is opgelost. Je zal zien dat het dan snel in orde is (of dat ze je snel toelaten naar een echte provider te gaan), want dat is nu net het zwakke punt van Dommel. Van service en product trekken ze zich daar geen bal van aan, zolang ze maar geld krijgen. Stop je dat, dan zullen ze wakker schieten.
Wat ik in uw geval zou doen, is niet meer betalen en een aangetekende brief naar Dommel sturen met bericht hierin niet meer te betalen totdat het probleem is opgelost. Je zal zien dat het dan snel in orde is (of dat ze je snel toelaten naar een echte provider te gaan), want dat is nu net het zwakke punt van Dommel. Van service en product trekken ze zich daar geen bal van aan, zolang ze maar geld krijgen. Stop je dat, dan zullen ze wakker schieten.
Kmoet wel zeggen dat ik altijd vrij snel geholpen werd, en krijg/kreeg toch de indruk dat zijzelf er vrij ''weinig'' aan konden doen.
Iig het begint nu een beetje te lang te duren EN ik krijg geen zekerheid van wanneer het allemaal wel in orde zou worden gebracht.
Of wat nu juist het probleem is, volgens mij scheelt er iets aan de lijn/centrale (binnenbekabeling heeft een technieker op orde gebracht, en modem werkt perfect bij een vriend van mij die weliswaar op Tiscali is aangesloten). Maar dat kunnen ze mij ook niet met zekerheid zeggen.
Gewoon een dikke miserie eigelijk, had gedacht dat dit toch allemaal vrij rap in orde ging komen (1 tot 2 weken kan ik perfect mee leven).
Telenet was binnen de week in orde bv.
Iig het begint nu een beetje te lang te duren EN ik krijg geen zekerheid van wanneer het allemaal wel in orde zou worden gebracht.
Of wat nu juist het probleem is, volgens mij scheelt er iets aan de lijn/centrale (binnenbekabeling heeft een technieker op orde gebracht, en modem werkt perfect bij een vriend van mij die weliswaar op Tiscali is aangesloten). Maar dat kunnen ze mij ook niet met zekerheid zeggen.
Gewoon een dikke miserie eigelijk, had gedacht dat dit toch allemaal vrij rap in orde ging komen (1 tot 2 weken kan ik perfect mee leven).
Telenet was binnen de week in orde bv.
-
- Member
Koop in elk geval geen nieuwe modem. Daar scheelt niets mee. Bij mij vroegen ze net hetzelfde. Ik heb mijn modem getest bij een vriend van me die ook cityconnect in leuven heeft en dat werkte perfect.Poky schreef:Mja hoe moet het nu verder vraag ik mij af ?
1) maand zonder internet
te recompenseren
In elk geval. Na 3 weken wachten (zoals ze beloofd hadden) bel ik vandaag naar de helpdesk voor een statusupdate. Het ticket hadden ze blijkbaar al gesloten en er werd me verteld dat ik nog 1 a 2 weken zal moeten wachten. Ik vrees ook dat ik gewoon geduld zal moeten hebben.
Ik ga ze wel in gebreke stellen. Straks vertrekt er een mooie aangetekende brief.
Hoera, tis in orde
Wat bleek?
BGC Technieker die eerst was gekomen had alles fout aangesloten qua binnenbekabeling.
Gisteren is een andere technieker langsgekomen en werkte alles onmiddelijk.
Heb het wel maar 5 min kunnen testen
Speedtest : http://www.speedtest.net/result/633250621.png
Commentaar hierop (want zou niet weten wat ik normaal zou moeten halen), ben op 2,5 km van de centrale volgens Dommel.
Persoonlijk vond ik de download wat tegenvallen.
Kan het liggen aan de modem/instellingen?
Ook heeft Dommel mijn facturatie 2maanden opgeschort om de periode te compenseren dat ik al betaalde maar geen inet had
Wat bleek?
BGC Technieker die eerst was gekomen had alles fout aangesloten qua binnenbekabeling.
Gisteren is een andere technieker langsgekomen en werkte alles onmiddelijk.
Heb het wel maar 5 min kunnen testen
Speedtest : http://www.speedtest.net/result/633250621.png
Commentaar hierop (want zou niet weten wat ik normaal zou moeten halen), ben op 2,5 km van de centrale volgens Dommel.
Persoonlijk vond ik de download wat tegenvallen.
Kan het liggen aan de modem/instellingen?
Ook heeft Dommel mijn facturatie 2maanden opgeschort om de periode te compenseren dat ik al betaalde maar geen inet had
-
- Member
1.5 mbit is inderdaad wel erg traag. Bij ons thuis zitten we op 3.8 km met homeconnect en daar halen we nog 4.6 mbit...
Maar dus bij u zou het niet aan het capaciteitsprobleem gelegen hebben? Wanneer was de originele activatiedatum?
Maar dus bij u zou het niet aan het capaciteitsprobleem gelegen hebben? Wanneer was de originele activatiedatum?
Ik dacht dat het aan de lijn te wijten was (want BGC technieker had alles in orde gebracht)
Heb dan een nieuwe lijn gekregen (in de centrale), BGC technieker is afgekomen (andere persoon).
Die heeft gezien dat de binnenbekabeling NIET op orde was (gepruts door 1e technieker).
Heeft alles in orde gebracht en twerkte perfect....
Kheb denk ik mijn eerste factuur betaald rond begin november/eind oktober
Heb dan een nieuwe lijn gekregen (in de centrale), BGC technieker is afgekomen (andere persoon).
Die heeft gezien dat de binnenbekabeling NIET op orde was (gepruts door 1e technieker).
Heeft alles in orde gebracht en twerkte perfect....
Kheb denk ik mijn eerste factuur betaald rond begin november/eind oktober
-
- Member
Na lang wachten ben ik op 31 december eindelijk aangesloten geraakt.
Het probleem lag al sinds het begin bij Belgacom. In totaal 4 techniekers langsgeweest. De laatste was een zeer vriendelijke mens die meteen merkte dat de lijn gestoord was (ergens een voeding vervangen als ik mij goed herinner).
Nu het kan wel zijn dat Dommel met een capaciteitsprobleem zat, maar als de eerste 2 techniekers van Belgacom hun werk hadden gedaan, had ik niet moeten wachten tot Dommel weer voldoende capaciteit had (bijna 3 maanden...).
Het probleem lag al sinds het begin bij Belgacom. In totaal 4 techniekers langsgeweest. De laatste was een zeer vriendelijke mens die meteen merkte dat de lijn gestoord was (ergens een voeding vervangen als ik mij goed herinner).
Nu het kan wel zijn dat Dommel met een capaciteitsprobleem zat, maar als de eerste 2 techniekers van Belgacom hun werk hadden gedaan, had ik niet moeten wachten tot Dommel weer voldoende capaciteit had (bijna 3 maanden...).