[Misschien niet in de goede categorie, al heb ik liefst een Ubuntu-oplossing]
Ik heb enkele (15tal) dvd's gekocht met series erop. Maar wanneer ik van plan ben op bij iemand thuis een serie te gaan zien neem ik altijd al die dvd's mee, omdat we op voorhand niet weten naar wat we gaan kijken.
Omdat ik steeds op de pc kijk en het veel gemakkelijker is, heb ik een 2,5'' harde schijf gekocht van 500 Gb en ga ik proberen zoveel mogelijk dvd's daar op te zetten, zodat ik enkel mijn harde schijf moet meenemen en niet altijd op zoek moet gaan naar die schijfjes.
In welk formaat zet je best een dvd op je harde schijf?
In de tijd dat ik nog Windows had gebruikte ik DvdShrink, maar ik weet niet welk formaat dat was en vooral, of dat een goed formaat is.
Best niet te veel kwaliteitsverlies en voor de rest moet het met een standaard mediaplayer (windows mediaplayer, vlc, ...) werken.
Merci
[Als je toevallig ook een Ubuntu-programma daarvoor weet, is dat ook goed, maar anders zoek ik dat wel op, of rip ik ze op een andere (Windows)pc]
DVD opslaan op harde schijf
-
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Ubuntu heb je acidrip dvdripper (kan je zelf instellen, ik zet gewoon om naar .avi), dvd::rip, DVD encoder OGMRip, K9copy (omzetten DVD9->DVD5), Dvd95 converter doet hetzelfde als K9copy en dan is er ook nog DVD Movie Backup en Brasero.
In Ubuntu 9.10 kan je deze vinden via Toepassingen->Ubuntu Softwarecentrum->Audio en video.
Smaken verschillen, welke het best aan jouw doel beantwoord zal je dus zelf moeten uitvissen.
In Ubuntu 9.10 kan je deze vinden via Toepassingen->Ubuntu Softwarecentrum->Audio en video.
Smaken verschillen, welke het best aan jouw doel beantwoord zal je dus zelf moeten uitvissen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je zegt dat je ze op PC leest. Is de DVD-inhoud dan wel in DVD-formaat of zijn het al .avi's? Indien het al avi's zijn, dan gewoon kopiëren. Indien niet kan je er gewoon iso's van maken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Als je een exacte kopie wil van je dvd dan zetten ze het om naar iso, zo behoud je de menu's en de hele rimram.Goztow schreef:Je zegt dat je ze op PC leest. Is de DVD-inhoud dan wel in DVD-formaat of zijn het al .avi's? Indien het al avi's zijn, dan gewoon kopiëren. Indien niet kan je er gewoon iso's van maken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik wil inderdaad een exacte kopie, incl. alle menu's enz.AnD schreef:Als je een exacte kopie wil van je dvd dan zetten ze het om naar iso, zo behoud je de menu's en de hele rimram.
Dus .avi en dergelijke is geen optie.
Iso zou eventueel gaan, alleen werkt dat niet standaard op iedere (Windows)-pc. Kan je eigelijk gewoon de bestanden op een dvd kopieren in een map?
-
- Elite Poster
Ja, ik ken ook al die programma's. Maar ik kan die moeilijk bij iedereen installeren.Goztow schreef:Virtual DVD drives ftw
Het is de bedoeling: Er belt iemand of we samen een dvd'ke gaan zien. Ik ga naar hem thuis en neem gewoon mijn harde schijf mee en verbindt die met zijn computer en we kiezen naar wat we kijken. Ik kan moeilijk beginnen met eerst een iso-programma te installeren op zijn pc.
Maar ik zal wat experimenteren met verschillende bestandsformaten.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik zie geen andere oplossing. Als je in het even wat converteert, zal je moeten codex installeren. Iedereen kan sowieso een virtual cd programma gebruiken .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
DVD Decrypter... als je het nog kan vinden.
-
- Pro Member
Je kan ook gewoon de portable versie van VLC (http://portableapps.com/apps/music_video/vlc_portable) op je HD zetten. Die speelt die ISO's zonder probleem af.
-
- Elite Poster
Heb enkele voorstellen geprobeerd, maar voorlopig gebruik ik DVD Shrink (jammer genoeg moet ik daarvoor wel naar een Windows pc)
Dit geeft 2 mappen AUDIO_TS en VIDEO_TS en ik kan de dvd afspelen met WIndows Media Player en met Vlc. (De rest niet getest)
Dus voorlopig ben ik tevreden. Tenzij er iemand een beter alternatief heeft?
ISO is ook een mogelijkheid, het voordeel bij DVD Shrink is dat het regio-vrij is en dat ge kunt kiezen wat ge mee back-upt.
Dit geeft 2 mappen AUDIO_TS en VIDEO_TS en ik kan de dvd afspelen met WIndows Media Player en met Vlc. (De rest niet getest)
Dus voorlopig ben ik tevreden. Tenzij er iemand een beter alternatief heeft?
ISO is ook een mogelijkheid, het voordeel bij DVD Shrink is dat het regio-vrij is en dat ge kunt kiezen wat ge mee back-upt.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
je kan dat altijd via mount doen of ..
http://www.ubuntugeek.com/mount-and-unm ... -them.html
nu regiovrij maken zou moeten gaan met css2 lib ga naar mediabuntu en install de certificaten.. en dan installeer je de libs samen met vobcopy zou dat voldoende moeten zijn.
http://www.ubuntugeek.com/mount-and-unm ... -them.html
nu regiovrij maken zou moeten gaan met css2 lib ga naar mediabuntu en install de certificaten.. en dan installeer je de libs samen met vobcopy zou dat voldoende moeten zijn.
-
- Elite Poster
Ondertussen een aanvaardbare oplossing gevonden.
Oplossing 1
Als *.iso en Portable VLC mee installeren.
In Ubuntu kan je dat bijna standaard openen en op windows met Portable VLC (tenzij er een alternatief geinstalleerd staat)
Oplossing 2
Rippen met DVD Shrink, eventueel wat opties aanpassen zodat er minder ruimte wordt ingenomen. (Is te openen met Windows Media Player en VLC)
Als extra ook Portable VLC mee geinstalleerd.
Merci voor alle tips. Ik gebruik voorlopig een mix van beide oplossingen (afhankelijk van hoe groot de dvd is).
Oplossing 1
Als *.iso en Portable VLC mee installeren.
In Ubuntu kan je dat bijna standaard openen en op windows met Portable VLC (tenzij er een alternatief geinstalleerd staat)
Oplossing 2
Rippen met DVD Shrink, eventueel wat opties aanpassen zodat er minder ruimte wordt ingenomen. (Is te openen met Windows Media Player en VLC)
Als extra ook Portable VLC mee geinstalleerd.
Merci voor alle tips. Ik gebruik voorlopig een mix van beide oplossingen (afhankelijk van hoe groot de dvd is).