dommel bende oplichters!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

ik heb al 2 maanden 139 euro van dommel te goed...
altijd sturen ze me via hun ticket systeem de melding dak geduld moet hebben....
nu als ik zelfs een ticket open sluiten ze dit gewoon zonder reactie...

ik ben nog maar 2 maanden klant maar heb bij deze mijn domiciliering opgezegt...

ombudsman op te hoogte gebracht,maar die heeft nog niet gereageerd...
ik heb via dommel een cityconnect zonder vaste lijn dus raw coper of zoiets...

deze firma is echt slecht, oplichters en ik moet er niets meer van weten,de komende 10 maanden kunne ze achter hun geld fluiten,kan me ni schelen uiteindelijk wat ze met mijn 139 euro doen,maar ik betaal geen cent nimeer!

zet dommel je op een zwarte lijst of kunne die dat niet?

ik veronderstel dat ze 10 maanden die raw coper aan belgacom enz moeten betalen?

ik heb al aangetekende brief gestuurd naar dommel en daar reageren ze zelfs niet op?
wat kan ik nog meer doen?

Volgens mij heb ik al meer als voldoende gedaan,

Wat denken jullie?

Groetjes,
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Ik veronderstel dat niet betalen het alleen maar erger gaat maken. (Niet voor hen, maar voor u.)

Gaat het om de 139 euro van de modem? Zo ja, is er een probleem geweest met de levering, of hoe zit het precies?
Laatst gewijzigd door Fireblade 06 nov 2009, 20:24, in totaal 1 gewijzigd.
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik kan je frustratie's begrijpen maar het zal je zeker niet verder helpen.

Wil je eerst wat meer verduidelijking geven waarom je weg wil?

Waarom moet dommel je 139euro terug betalen?

Aangetekend opzeggen kan pas als je je abo voldaan hebt dus ga je waarschijnlijk een annulering boete moeten betalen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Kan snappen dat je je gal wilt spuwen, maar kan je wat specifieker zijn met wat er juist is gebeurd?
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

FunkStar schreef:Ik kan je frustratie's begrijpen maar het zal je zeker niet verder helpen.

Wil je eerst wat meer verduidelijking geven waarom je weg wil?

Waarom moet dommel je 139euro terug betalen?

Aangetekend opzeggen kan pas als je je abo voldaan hebt dus ga je waarschijnlijk een annulering boete moeten betalen.
ik veronderstel na al wat ik al gedaan heb voor mijn 139 euro terug te krijgen,dommel mij niet weer eens gaat laten betalen hoor...
ik heb alles op de bank laten afsluiten en morgen ga ik een aanvraag doen bij een andere provider(die wel eerlijk is ten opzichtte van zijn klanten)
dommel= 1 grote hoop bende dieven!
ik heb genoeg beijwzen,aangetekende zendingen,tickets die ze zomaar zonder respons afsluiten...

ik heb voldoende bewijzen naar mijn mening,
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

Fireblade schreef:Ik veronderstel dat niet betalen het alleen maar erger gaat maken. (Niet voor hen, maar voor u.)

Gaat het om de 139 euro van de modem? Zo ja, is er een probleem geweest met de levering, of hoe zit het precies?
fireblade,

ik had een modem,maar ze beweerden dat die ni compatibel was...
ik kon het niet geloven,maar ze beweerde het dus ik had via hun een modem telefonisch besteld..
ze hebben die op proforma gezet en betaald....
en rara de dag na de betaling werktte alles,
dus volgens mij hebben ze me gewoon int zak gezet gead en mijn lijn ni open gezet ofzo...
dus die modem was nog niet naar me verzonden
ik heb hun onmiddelijk gebeld en ze gingen die modem ni opsturen en da geld op mijn account in surpluss zetten...

maar verschil tussen zeggen en doen....
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Vind het wel straf dat het werkt en toch nog verplichten ze je tot aanschaf van die modem. (voor andere nieuwe klanten)
Veel geluk bij deze administratieve rompslomp...
Everything that has a beginning has an end.
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

Jelly schreef:Vind het wel straf dat het werkt en toch nog verplichten ze je tot aanschaf van die modem. (voor andere nieuwe klanten)
Veel geluk bij deze administratieve rompslomp...
jelly,

het werktte niet,maar de dag na mijn betaling van die nieuwe modem wel!
dus volgens mij stond het nog ni volledig open mijn verbinding bij hun...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Je lijn zal nog niet geactiveerd geweest zijn omdat men dacht dat je nog geen vdsl modem beschikte.
Maar men blijft dus wel beweren dat je een modem via hun moet aanschaffen om een werkende Dommel VDSL verbinding te bekomen...

Bij edpnet is men eerlijk. Heb je een bbox2 dan kan je deze gerust blijven gebruiken.
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik voorspel eerlijk gezegd problemen. Je zaak lijkt me niet echt juridisch sterk. Ze gaan de twee dingen als apart beschouwen: je mag niet stoppen met je dsl verbinding te betalen omdat ze iets anders niet aan je terugbetalen. Ik hbe er hier gelezen die bijna een jaar hebben moeten wachten op terugbetaling van een borg. s**** indd... Hun aangetekende brieven halen ze maar om de x weken eens op, heb ik zo al mogen lezen.

De vraag is of jij het zo ver wil laten komen en, als dat moment er is, of Dommel het de moeite gaat vinden om je een proces aan te doen. Volgens de wet en hun algemene voorwaarden zullen ze wel gelijk hebben, vermoed ik. Ook al heb jij moreel gezien wel gelijk, volgens mij, en zou dit in eender welk ander bedrijf geen problemen geven...

Kzou zeggen: je Internetverbinding werkt, dus blijf die betalen. En contacteer een advocaat i.v.m. je modem terugbetaling.
Jelly schreef:Je lijn zal nog niet geactiveerd geweest zijn omdat men dacht dat je nog geen vdsl modem beschikte.
Maar men blijft dus wel beweren dat je een modem via hun moet aanschaffen om een werkende Dommel VDSL verbinding te bekomen...

Bij edpnet is men eerlijk. Heb je een bbox2 dan kan je deze gerust blijven gebruiken.
Het gaat hier om cityconnect, dus adsl2+.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

Jelly schreef:Je lijn zal nog niet geactiveerd geweest zijn omdat men dacht dat je nog geen vdsl modem beschikte.
Maar men blijft dus wel beweren dat je een modem via hun moet aanschaffen om een werkende Dommel VDSL verbinding te bekomen...

Bij edpnet is men eerlijk. Heb je een bbox2 dan kan je deze gerust blijven gebruiken.
idd ze beweerden dat mijn modem ni ging werken enz...
maar ik heb niks misdaan ik had recht om die modem af te zeggen(14 dagen bedenktijd enz)
en ze leven dit niet na..

ik heb al aangetekend gezonden,tickets geopent bij hun die ze zomaar afsluiten zonder gevolg
ik heb de ombudsman al op de hoogte gebracht... maar die heeft nog ni geantwoord...
omdat ik het zo beu ben achter alles te moeten aanzitten heb ik mijn domiciliering laten intrekken...

en had ik nu graag edpnet ofzo willen nemen,kan ik een aanvraag doen terwijl dommel nog op mijn koperpaar zit?
en kan dommel die aanvraag van edpnet tegenhouden?
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

Goztow schreef:Ik voorspel eerlijk gezegd problemen. Je zaak lijkt me niet echt juridisch sterk. Ze gaan de twee dingen als apart beschouwen: je mag niet stoppen met je dsl verbinding te betalen omdat ze iets anders niet aan je terugbetalen. Ik hbe er hier gelezen die bijna een jaar hebben moeten wachten op terugbetaling van een borg. s**** indd... Hun aangetekende brieven halen ze maar om de x weken eens op, heb ik zo al mogen lezen.

De vraag is of jij het zo ver wil laten komen en, als dat moment er is, of Dommel het de moeite gaat vinden om je een proces aan te doen. Volgens de wet en hun algemene voorwaarden zullen ze wel gelijk hebben, vermoed ik. Ook al heb jij moreel gezien wel gelijk, volgens mij, en zou dit in eender welk ander bedrijf geen problemen geven...

Kzou zeggen: je Internetverbinding werkt, dus blijf die betalen. En contacteer een advocaat i.v.m. je modem terugbetaling.
Jelly schreef:Je lijn zal nog niet geactiveerd geweest zijn omdat men dacht dat je nog geen vdsl modem beschikte.
Maar men blijft dus wel beweren dat je een modem via hun moet aanschaffen om een werkende Dommel VDSL verbinding te bekomen...

Bij edpnet is men eerlijk. Heb je een bbox2 dan kan je deze gerust blijven gebruiken.
Het gaat hier om cityconnect, dus adsl2+.
goztow een advocaat kost teveel hiervoor en dommel weet dit maar al te goed dat voor 139 euro niemand een advocaat neemt...
dus ik heb cityconnect van 16 euro per maand en ze hebben nog 139 euro van me voila als ze hunne plan trekken,ik hoef van mijn kant niet meer aardig te doen! en ik zal dat dan ook niet meer doen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ze kunnen het niet tegenhouden maar administratief blijf je aan hun contract vasthangen. Denk tweemaal na. Eerst gaan ze je een verwittiging sturen per mail, die je nooit gaat krijgen. Dan gaan ze je adsl-verbinding afsluiten, wat je niet gaat merken. En dan komt er een incassobureau, dat je gaat vragen de achterstand of de opzeggingsvergoeding te betalen + 100 € incassokosten. En als je dan nog niet betaalt, ja dan is het het grote vraagteken. Gaan ze je een proces aandoen voor die 10 * 16 €? Misschien niet, misschien wel...

Volgens mij ben je beter om door te gaan met betalen en je Internetverbinding te behouden en zelf die 139 € gaan zoeken. Maar dat is mijn bescheiden mening. Als je met bovengaand niks inzit, then be my guest.

Even een kleine waarschuwing: ik heb met edpnet ook een probleem bij opzegging gehad waar ikzelf en de ombudsman vroegen aan edpnet om een geste. Bij opzeggingen weigert edpnet je aan de telefoon te woord te staan, het moet via e-mail en ze sturen dan gewoon uittreksels uit hun alg. voorwaarden op. Ik heb uiteindelijk 4 keer de prijs van het dispuut betaald om van het incassobureau af te zijn. Good luck als je nu bij hen tekent...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

Goztow schreef:Ze kunnen het niet tegenhouden maar administratief blijf je aan hun contract vasthangen. Denk tweemaal na. Eerst gaan ze je een verwittiging sturen per mail, die je nooit gaat krijgen. Dan gaan ze je adsl-verbinding afsluiten, wat je niet gaat merken. En dan komt er een incassobureau, dat je gaat vragen de achterstand of de opzeggingsvergoeding te betalen + 100 € incassokosten. En als je dan nog niet betaalt, ja dan is het het grote vraagteken. Gaan ze je een proces aandoen voor die 10 * 16 €? Misschien niet, misschien wel...

Volgens mij ben je beter om door te gaan met betalen en je Internetverbinding te behouden en zelf die 139 € gaan zoeken. Maar dat is mijn bescheiden mening. Als je met bovengaand niks inzit, then be my guest.

Even een kleine waarschuwing: ik heb met edpnet ook een probleem bij opzegging gehad waar ikzelf en de ombudsman vroegen aan edpnet om een geste. Bij opzeggingen weigert edpnet je aan de telefoon te woord te staan, het moet via e-mail en ze sturen dan gewoon uittreksels uit hun alg. voorwaarden op. Ik heb uiteindelijk 4 keer de prijs van het dispuut betaald om van het incassobureau af te zijn. Good luck als je nu bij hen tekent...
jamaar kan dommel mij wel verplichten te betalen als ik als klant nog 139 euro te goed heb?
ik dacht toch dat ik even veel rechten had als iedereen?
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

boy 2000 schreef:
goztow een advocaat kost teveel hiervoor en dommel weet dit maar al te goed dat voor 139 euro niemand een advocaat neemt...
dus ik heb cityconnect van 16 euro per maand en ze hebben nog 139 euro van me voila als ze hunne plan trekken,ik hoef van mijn kant niet meer aardig te doen! en ik zal dat dan ook niet meer doen
Je kan de ,: Vrederechter eens overwegen,advocaat heb je hierbij niet nodig.
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

destertjes schreef:
boy 2000 schreef:
goztow een advocaat kost teveel hiervoor en dommel weet dit maar al te goed dat voor 139 euro niemand een advocaat neemt...
dus ik heb cityconnect van 16 euro per maand en ze hebben nog 139 euro van me voila als ze hunne plan trekken,ik hoef van mijn kant niet meer aardig te doen! en ik zal dat dan ook niet meer doen
Je kan de ,: Vrederechter eens overwegen,advocaat heb je hierbij niet nodig.
Ok ik ga daar eens horen volgende week...

kan dommel mijn contract eenzijdig zomaar verbreken? ik bedoel als ze dit bijvoorbeeld lezen?
wat ik wel van plan ben is het volgende:
mijn domiciliering is opgeschorst ... dus binnen enkele weken ga ik herinneringsmails krijgen dak nog saldo open heb staan he...
vanaf dat ik deze krijg bel ik terug naar dommel en vraag ik hoe het nu verder zit...
wat denken jullie?

Int ergste geval hou ik inderdaad mijn internet nog 10 maanden en de dag dat ikkan vertrekken mogen ze heel de nest afsluiten..
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Ze gaan uw contract niet eenzijdig verbreken.
Zij gaan u wel zonder internet zetten als u de volgende facturen niet betaald.
Stuur hen een ticket waarin u hen wegens zware nalatigheid in gebreke stelt
en schrijft ,uw contract bij hen te zullen opzeggen als ze niet maken dat u uw 139€ terug hebt.
Maakt de nodige copie's van wat u hen schrijft en hun antwoorden of sluitingen van tickets zonder antwoord,
en het antwoord waarin Dommel bevestigt uw ticket te hebben ontvangen
en beloofd binnen de 5 dagen te zullen antwoorden,
als ze dat nog steeds sturen + een copie van wat je 5 dagen later ziet,
mooie leesstof waarbij een rechter,even zijn wenkbrouwen zal fronsen
en neem deze maar mee naar het vredegerecht.
Dommel zal gedagvaard worden,maar die sturen hun kat en daar lacht de vrederechter niet mee.
Stuurt Dommel wel iemand,dan zal die het goed moeten kunnen uitleggen om de handelwijze gerechtvaardigd te krijgen.
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Je kan ook je contract verbreken en dan betaal je een schadevergoeding van 75€. Dit zou naar het schijnt bij wet zijn vastgelegd maar heb dit nog niet teruggevonden ergens.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Boy2000, zoals ik reeds zei: op zich zijn het in mijn ogen twee verschillende handelstransacties door hetzelfde bedrijf. Bij de ene handelstransactie zijn ze correct, volgens mij, bij de andere niet.

Volgens mij sta je met je bedenkingsrecht compleet in je rechte schoenen, ik neem aan dat je de modem ook hebt teruggestuurd en je bedenkingsrecht aangetekend hebt laten gelden? Met dat probleem kan je dan stappen ondernemen zoals bijvoorbeeld diegene die door desertje worden voorgesteld. Wat je niet weet, is dat desertje zelf een historiek met zich meedraagt van "aansturen op confrontatie". Mijn ervaring leert me dat je nog zo veel gelijk mag hebben als je wil, maar dat je gelijk krijgen soms wat handigheid vraagt...
jphermans schreef:Je kan ook je contract verbreken en dan betaal je een schadevergoeding van 75€. Dit zou naar het schijnt bij wet zijn vastgelegd maar heb dit nog niet teruggevonden ergens.
Ik denk dat dit een mythe is, ik heb hier nog nooit van gehoord.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Als klant trek je zo goed als altijd aan het kortste eind. Maakt zo goed als niks uit bij welke provider je zit. Lees hun kleine lettertjes maar eens. Daar staan niks dan plichten in voor jou en rechten voor hun. Vaak staat er in de voorwaarden expliciet dat je in geen geval geld terug kan krijgen, maar wel in sommige gevallen een niet-geldelijke compensatie (maar daar heb je zelden recht op).
Bij mijn provider - waar ik al 5 jaar klant bij ben - is er recentelijk een probleem voorgevallen waardoor ik 3 weken zonder internet zat. Volgens hun lag de oorzaak bij de firma waar een zekere Eva hier van op het forum voor werkt. Toen ben ik eens in de kleine lettertjes gaan kijken : ik kon pas zonder kosten weg bij hen als ze TWEE MAANDEN LANG geen internet opleverden. Zonder recht op compensatie uiteraard. Vanzelfsprekend moest ik gewoon blijven betalen. En bovenaan hun voorwaarden prijkt dan ook nog heel fier dat ze zijn goedgekeurd door Test Aankoop. Oh ja, en dan las ik hier onlangs dat mijn provider nog bij de 2 beste van de klas hoort.

Je kan het in jouw geval eventueel eerst proberen via de vrederechter je geld te recupereren. Als dat niet lukt zal je je 139 Euro als verloren kunnen beschouwen. Zeg tijdig (niet té vroeg en niet té laat) je contract bij hen op en zoek een andere en betere ISP. Helaas kan ik je niet adviseren wie die voor jou ideale ISP zou moeten zijn (ben er zelf nog naar aan het zoeken).
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

Goztow schreef:Boy2000, zoals ik reeds zei: op zich zijn het in mijn ogen twee verschillende handelstransacties door hetzelfde bedrijf. Bij de ene handelstransactie zijn ze correct, volgens mij, bij de andere niet.

Volgens mij sta je met je bedenkingsrecht compleet in je rechte schoenen, ik neem aan dat je de modem ook hebt teruggestuurd en je bedenkingsrecht aangetekend hebt laten gelden? Met dat probleem kan je dan stappen ondernemen zoals bijvoorbeeld diegene die door desertje worden voorgesteld. Wat je niet weet, is dat desertje zelf een historiek met zich meedraagt van "aansturen op confrontatie". Mijn ervaring leert me dat je nog zo veel gelijk mag hebben als je wil, maar dat je gelijk krijgen soms wat handigheid vraagt...
jphermans schreef:Je kan ook je contract verbreken en dan betaal je een schadevergoeding van 75€. Dit zou naar het schijnt bij wet zijn vastgelegd maar heb dit nog niet teruggevonden ergens.
Ik denk dat dit een mythe is, ik heb hier nog nooit van gehoord.
Ik ga maandag terug een aangetekend ebrief op de post doen richting dommel...
en wacht dan nog max 1 maandje af...
maar kan ik een factuur betalen met mededeling van het factuurnummer of beter klantennummer?
vermits dit via domiciliering was en deze geblokkeerd is heb ik geen referentienummer..
ik ga zo betalen,maar absoluut geen domiciliering meer... mijn vertrouwen is weg bij dommel...
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

boy 2000 schreef: maar kan ik een factuur betalen met mededeling van het factuurnummer of beter klantennummer?
vermits dit via domiciliering was en deze geblokkeerd is heb ik geen referentienummer..
ik ga zo betalen,maar absoluut geen domiciliering meer... mijn vertrouwen is weg bij dommel...
Indien je een factuur wil betalen waarvan je geen mededeling meer hebt is de beste methode: een mededeling te gebruiken bestaande uit

Code: Selecteer alles

FACTUURNUMMER/ KLANTNUMMER
Ik ken maar enkele firma's die bij het gebruik van een foutive mededeling vb niet in formaat van ***000/000000/000*** deze direct terug storten op u rekening.
Meeste firma's zullen de betaling meestal toewijzen aan de juiste factuur wanneer ze een factuur & klantnummer hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Dat dommel niet snel is om iets terug te betalen is al lang bekend, tot nu toe nog maar 1x een terugbetaling nodig gehad, maar dat duurde ook eventjes voor dat geregeld was. Denk dat ze het toen gedaan hebben door de volgende maand gratis te maken (factuur van 1cent die automatisch betaald werd). Denk dat je er gewoon wat meer geduld mee moet hebben, hoe frustrerend dat ook kan zijn. Tot nu toe heb ik zelf nog niet veel te klagen gehad van Dommel. Ben er net deze maand 4 jaar klant. Heb tot nu toe 2 maal de technische dienst moeten contacteren. De eerste keer gebeld, hebben ze ticket aangemaakt, 15 minuten later was het opgelost en belden ze mij om na te vragen of alles in orde was, vond ik zeer goede klantenservice. 2e keer moest ik van repair-profiel op normaal profiel gezet worden, en had'k een probleempje met de router. Ticket online aangemaakt, duurde iets meer als een week, toen belde ze me op dat ze die dag nog me terug op het normaal profiel zouden zetten, het andere probleem waren ze nog niet zeker van en hiervoor wouden ze eerst afwachten hoe het ging op het normaal profiel. Ze waren misschien niet heel snel om te antwoorden op mijn ticket, maar ik kan begrijpen dat ze het een beetje druk hebben.

Nouwja dit is mijn verhaal, vond gewoon dat het eens nodig was om dommel eens in een goed daglicht te stellen. Voor zover ik heb gemerkt is de facturatie dienst bij dommel niet zo heel geweldig, maar voor de rest blijft het voor mij een super provider. Ik weet nog goed dat ik vroeger om de paar maanden op het CRM paneel het nieuws kon nakijken en hier altijd wel iets leuk voor de klant te vinden was, zoals verhoogd limiet, niet meetellen van packet overhead voor limiet, oneindig upload, ...

Ik persoonlijk denk dat het belangrijkste wat je moet hebben bij dommel, geduld is. Ze zijn misschien niet perfect, maar dat is geen enkele provider.

/end
Een tevreden Dommel klant en ex-Wanadoo->Tiscali->Scarlet gebruiker.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

foxhound schreef:Dat dommel niet snel is om iets terug te betalen is al lang bekend, tot nu toe nog maar 1x een terugbetaling nodig gehad, maar dat duurde ook eventjes voor dat geregeld was. Denk dat ze het toen gedaan hebben door de volgende maand gratis te maken (factuur van 1cent die automatisch betaald werd). Denk dat je er gewoon wat meer geduld mee moet hebben, hoe frustrerend dat ook kan zijn.

...

Voor zover ik heb gemerkt is de facturatie dienst bij dommel niet zo heel geweldig, maar voor de rest blijft het voor mij een super provider.
Wat je hier aan haalt is dikke nonsens. Dommel moet niet achterbaks zijn als het op financiën aankomt. Hun klanten sluiten ze na één aanmaning via mail direct af, maar zelf wachten ze ettelijke maanden om klanten hun geld terug te storen, zelf aftrekken van hun volgende factuur is teveel moeite. Dat ze een kleine provider zijn en in een underdog positie zitten wil niet zeggen dat ze niet correct moeten zijn.

Tot op heden ben ik ook een tevreden klant, maar moesten ze het ooit flikken om mij zo in't zak te zetten, ik zou direct in Landen staan om die helpdesker die mij afscheept een muilpeer te geven. En dat meen ik.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dommels facturatie is volledig automatisch. Je moet dus de juiste omschrijving hebben of ze luiten je af. Maar die zal wel op de factuurmstaan zeker?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

Trojan schreef:
foxhound schreef:Dat dommel niet snel is om iets terug te betalen is al lang bekend, tot nu toe nog maar 1x een terugbetaling nodig gehad, maar dat duurde ook eventjes voor dat geregeld was. Denk dat ze het toen gedaan hebben door de volgende maand gratis te maken (factuur van 1cent die automatisch betaald werd). Denk dat je er gewoon wat meer geduld mee moet hebben, hoe frustrerend dat ook kan zijn.

...

Voor zover ik heb gemerkt is de facturatie dienst bij dommel niet zo heel geweldig, maar voor de rest blijft het voor mij een super provider.
Wat je hier aan haalt is dikke nonsens. Dommel moet niet achterbaks zijn als het op financiën aankomt. Hun klanten sluiten ze na één aanmaning via mail direct af, maar zelf wachten ze ettelijke maanden om klanten hun geld terug te storen, zelf aftrekken van hun volgende factuur is teveel moeite. Dat ze een kleine provider zijn en in een underdog positie zitten wil niet zeggen dat ze niet correct moeten zijn.

Tot op heden ben ik ook een tevreden klant, maar moesten ze het ooit flikken om mij zo in't zak te zetten, ik zou direct in Landen staan om die helpdesker die mij afscheept een muilpeer te geven. En dat meen ik.

euhm ze hebben wel tijd voor mijn ticket te sluiten zonder respons te geven! dus in mijn ogen zijn ze van slechte wil!!
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

boy 2000 schreef: euhm ze hebben wel tijd voor mijn ticket te sluiten zonder respons te geven! dus in mijn ogen zijn ze van slechte wil!!
Misschien dat helpdeskers beoordeeld worden op basis van hoeveel problemen ze opgelost hebben ? En dat zal dan waarschijnlijk gemeten worden aan het aantal tickets dat ze afgesloten hebben vermoed ik.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ze kunnen je geen nieuwe info geven dan wat ze reeds gezegd hadden, dus sluiten ze af zonder reactie.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

boy 2000 schreef: euhm ze hebben wel tijd voor mijn ticket te sluiten zonder respons te geven! dus in mijn ogen zijn ze van slechte wil!!
Als ze zo zijn, heb je een gegronde reden om uw contract op te zeggen,zonder een opzeggingsvergoeding te betalen.
U kunt(zult) uw gelijk halen bij de rechtbank wat betreft uw 139€,vraag ook de terugbetaling van de gedane kosten om ze zover te hebben gekregen :judge:
Dommel mag proberen gelijk te halen bij de rechtbank als u geen opzeggingsvergoeding betaalt.
Met plezier kom ik supporteren.
Indien nodig een mondje helpen. :student:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Ik heb de indruk dat Dommel helemaal geen opzeggingsvergoeding heeft/kent?

zonet nog een vriend gehad die geen domiciliering wenste...
klant sinds augustus...
in september kreeg ie al 2 herinneringen om te betalen (terwijl ie al bij de eerste melding betaald heeft)
deze maand kreeg ie 4 herinneringen... bij de 4de de melding dat ie binnen de 24h zal afgesloten worden tenzij hij asap het bewijs van betaling kon doorfaxen...

blijkbaar is hun finance ploeg daar opgestapt of ligt hun controlesysteem op zijn gat?
maar over een "boete" wordt niet gesproken...

misschien maar direct van gelegenheid gebruikmaken om dan naar een andere isp over te stappen die deftig kan zien dat er betaald wordt?
in tussentijd is natuurlijk de maand december al betaald (alhoewel dommel beweerd van niet)...
(bij dommel betaal je ruimschoots op voorhand...in tegenstelling tot bijv Tele2)
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

skynetbbs schreef:Ik heb de indruk dat Dommel helemaal geen opzeggingsvergoeding heeft/kent?
Het heet er "Early cancelation fee"

:curt: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 27#p278627 :troosten:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

destertjes schreef:
skynetbbs schreef:Ik heb de indruk dat Dommel helemaal geen opzeggingsvergoeding heeft/kent?
Het heet er "Early cancelation fee"

:curt: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 27#p278627 :troosten:
Daar werd dus in alle 6 email meldingen die ik tot op heden ontving geen referentie naar gemaakt alvast :

"Since no payment has been received so far, all services related to this invoice will be removed from our servers and databases within 24 hours.
If the payment already has been executed, please fax us a proof of payment at +32 70 224 305 to avoid deletion.

Thank you for your confidence in our company & products!"

en dat 22h geleden op een zondag :-)
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Bij Dommel werkt hun gehele administratie automatisch. Dus als je bv verkeert betaald of weet ik veel wat, zoals 1€ te weinig, dan word dit aanzien als niet betaald. betaal je daarna een 2de keer 1€ dan zal je er als betaald uitkomen enz...
Wens je geholpen worden door een persoon, dan moet je gewoon geduld hebben, zoals die gratis maand bij homeconnect, ik heb ze uiteindelijk gekregen maar het heeft maanden geduurd.
Probleem is denk ik algemeeen dat ze nog steeds met te weinig personeel zitten daar ten opzichte van het aantal klanten en het succes.

Bij mij werkt het nu al maanden zonder problemen, en in begin was ik ook razend. Geduld moet je hier gewoon uitoefenen en blijven hun contacteren, heb hun soms 10 keer per dag gebeld om het opgelost te krijgen. De aanhouder wint :)
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

skynetbbs schreef:
destertjes schreef:
skynetbbs schreef:Ik heb de indruk dat Dommel helemaal geen opzeggingsvergoeding heeft/kent?
Het heet er "Early cancelation fee"

:curt: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 27#p278627 :troosten:
Daar werd dus in alle 6 email meldingen die ik tot op heden ontving geen referentie naar gemaakt alvast :

"Since no payment has been received so far, all services related to this invoice will be removed from our servers and databases within 24 hours.
If the payment already has been executed, please fax us a proof of payment at +32 70 224 305 to avoid deletion.

Thank you for your confidence in our company & products!"

en dat 22h geleden op een zondag :-)
Dat bevestigd het automatische systeem :D doe dat op eender welke moment, zelf nadat je iemand aan de telefoon of mail krijgt. het zal automatisch blijven gaan, pas als een persoon zin heeft om jouw klacht of probleem op te lossen, dan schiet er actie in de zaak!!
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

GunSmoke007 schreef:Bij Dommel werkt hun gehele administratie automatisch. Dus als je bv verkeert betaald of weet ik veel wat, zoals 1€ te weinig, dan word dit aanzien als niet betaald. betaal je daarna een 2de keer 1€ dan zal je er als betaald uitkomen enz...
Wens je geholpen worden door een persoon, dan moet je gewoon geduld hebben, zoals die gratis maand bij homeconnect, ik heb ze uiteindelijk gekregen maar het heeft maanden geduurd.
Probleem is denk ik algemeeen dat ze nog steeds met te weinig personeel zitten daar ten opzichte van het aantal klanten en het succes.

Bij mij werkt het nu al maanden zonder problemen, en in begin was ik ook razend. Geduld moet je hier gewoon uitoefenen en blijven hun contacteren, heb hun soms 10 keer per dag gebeld om het opgelost te krijgen. De aanhouder wint :)


hallo,

ik heb vandaag via email van dommel een iets beter antwoord gekregen,dit na 2 maanden!!
ik heb hun op de hoovgte gebracht dat ik openstaande facturen niet meer betaal manueel,dat ze mijn tegoed van 139 euro nog hebben...
ze hebben erop gereageerd dat ze het zo snel mogelijk in orde gingen brengen en ze hebben me op prioriteit 3 gezet ...
is dat hoog of laag? :-)

Groetjes,
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

boy 2000 schreef:.
ze hebben erop gereageerd dat ze het zo snel mogelijk in orde gingen brengen en ze hebben me op prioriteit 3 gezet ...
is dat hoog of laag? :-)

Groetjes,
Modbreak:
Trolling wordt niet geapprecieerd
Beginnen ze bij 1 of bij 5 ? ? :angel:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

GunSmoke007 schreef: Dat bevestigd het automatische systeem :D doe dat op eender welke moment, zelf nadat je iemand aan de telefoon of mail krijgt. het zal automatisch blijven gaan, pas als een persoon zin heeft om jouw klacht of probleem op te lossen, dan schiet er actie in de zaak!!
kortom binnenkort "mailtje 5" gelieve early cancellation fee te betalen :-/
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Van die "early cancelation fee" krijgt ge gene mail

Je krijgt er ineens een "invoice" van

nadien email's om die invoice te betalen

en aan de bank vragen ze of de annulering van uw domiciliëring geen vergissing is :twisted:
boy 2000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 okt 2009, 23:27

destertjes schreef:Van die "early cancelation fee" krijgt ge gene mail

Je krijgt er ineens een "invoice" van

nadien email's om die invoice te betalen

en aan uw bank vragen ze of de annulering van uw domiciliëring geen vergissing is :twisted:
ik heb vandaag mijn eerste herinnering gekregen...
hoeveel herinneringen krijg je zo voor ze je zouden afsluiten?
en hoeveel termijn per herinnering?

groeten,
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”