beschikbaarheid vdsl

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

Weet iemand of belgacom nog steeds bezig is met het uitbreiden van hun VDSL netwerk?
Ik zit hier nog steeds op een 4mbit lijntje.
Bij ADSL2+ viel ik er al naast en nu blijkbaar ook.
Ik woon in temse, das nu toch niet zo'n boerengat he :???: :lol:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

De uitbreiding is nog bezig maar niemand heeft daar zicht op.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
elrocco
Plus Member
Plus Member

Hier in Grembergen zelfde situatie... :cry:
BGC kon me totnutoe nog geen enkele keer antwoord geven van hoe de planning eruit ziet... :?
Nochtans nieuwe wijk, waar veel (218 woningen) mensen de keuze moeten maken of ze ondermeer met BGC of Telenet digitaal TV gaan kijken.
Gezien BGC zich de moeite niet troost om dit hier(in de wijk) efkes te komen aansluiten, verliezen ze mijn inziens heel wat klanten...
Maja...

Elrocco 8)
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

ok, bedankt voor jullie antwoord. :worship:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

elrocco schreef:Hier in Grembergen zelfde situatie... :cry:
BGC kon me totnutoe nog geen enkele keer antwoord geven van hoe de planning eruit ziet... :?
Nochtans nieuwe wijk, waar veel (218 woningen) mensen de keuze moeten maken of ze ondermeer met BGC of Telenet digitaal TV gaan kijken.
Gezien BGC zich de moeite niet troost om dit hier(in de wijk) efkes te komen aansluiten, verliezen ze mijn inziens heel wat klanten...
Maja...

Elrocco 8)
Zo'n wijk wordt niet "efkes" aangesloten. Dat vergt planning. Belgacom moet ook nog de toestemming krijgen van het stad.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

elrocco schreef:Hier in Grembergen zelfde situatie... :cry:
Maja...

Elrocco 8)
En nieuwe wijk is geen garantie hoor, ikzelf ken iemand die in een nieuwe wijk woont en waar in de volledige wijk belgacom tv niet mogelijk is.
Afbeelding
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste,

Via volgende link kan je controleren of VDSL2 bij jou beschikbaar iS:

http://tinyurl.com/bgctvhd

Als je HD-tv kan ontvangen is ook VDSL2 beschikbaar.

Vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Mja, vorig jaar december/januari hebben ze hier de hele straat (voetpad) open gesmeten om de buizen voor de glasvezel te leggen, 3-4 maand later hebben ze de kast voor een ROP 200meter van mijn huis gezet en sindsdien : zilch, rien, nothing, nada . . . niemand in onze straat kan BGC-TV nemen, zelfs adsl2 is niet mogelijk.

Ik kan gerust begrijpen dat het niet op 12-3 gaat , maar een jaar tussen leggen van de buis/installeren van de ROP-kast en de (nog niet) ingebruikname....
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hier moeten ze zelfs nog beginnen de straat open te gooien om de fibers te trekken... Kan makkelijk nog een jaar duren dus ben ik sterk aan het overwegen over te schakelen naar Telenet (die hebben 'n stuk hogere snelheden, enkel weinig volume..:s). Als VDSL hier beschikbaar is volgend jaar kunnen we dan nog terug overschakelen, maar 3,5Mbit/0,35mbit is momenteel toch echt te traag aan het worden om nog 'n jaar daarmee verder te prullen..
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Wat ik echter zo irritant vind is dat ze wel overal gas aan het leggen zijn en de grond daarna weer netjes toegooien (na een hele tijd open gelegen te hebben met alle nadelen eraan)

Maar geen enkele ISP die zegt van 'Oh, nu dat het toch open ligt, zullen we geen deal maken om meteen ook fiber te leggen, dat komt ons goedkoper uit!' ?

Of heb ik het mis ... ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

SplinterByte schreef:Wat ik echter zo irritant vind is dat ze wel overal gas aan het leggen zijn en de grond daarna weer netjes toegooien (na een hele tijd open gelegen te hebben met alle nadelen eraan)

Maar geen enkele ISP die zegt van 'Oh, nu dat het toch open ligt, zullen we geen deal maken om meteen ook fiber te leggen, dat komt ons goedkoper uit!' ?

Of heb ik het mis ... ?
Belgacom is van plan om dit te doen. 't Is te zeggen, toch de kabelgoten leggen. :)
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Draco888 schreef:Mja, vorig jaar december/januari hebben ze hier de hele straat (voetpad) open gesmeten om de buizen voor de glasvezel te leggen, 3-4 maand later hebben ze de kast voor een ROP 200meter van mijn huis gezet en sindsdien : zilch, rien, nothing, nada . . . niemand in onze straat kan BGC-TV nemen, zelfs adsl2 is niet mogelijk.

Ik kan gerust begrijpen dat het niet op 12-3 gaat , maar een jaar tussen leggen van de buis/installeren van de ROP-kast en de (nog niet) ingebruikname....
Ze proberen zo snel mogelijk overal the upgraden, maar vergeet aub ni dat dat ENORM veel geld kost. :?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Devilzown schreef:Ze proberen zo snel mogelijk overal the upgraden, maar vergeet aub ni dat dat ENORM veel geld kost. :?
Wat is een paar 100 miljoen nu voor een bedrijf dat met een oorlogskas zit van ettelijke miljarden ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Beter gezegd: er zomaar geld naar gooien helpt niet. Dat vergt planning.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Inderdaad. Daarnaast vermoed ik dat het leggen van glasvezel en het uitbouwen van zo'n netwerk niet door Jan met de Pet met een schopje gebeurt. Gequalificeerd personeel is een must.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Hier hebben we 3 jaar geleden een nieuwe straat gekregen, maar ze hebben wel geen vdsl lijnen gelegd. Dus of je nu een nieuwe straat krijgt of niet dat zal er niet veel aan doen.
Voor adsl2+ (ik weet het, het is geen vdsl) ben ik eens nagegaan in welke straten ze dat konden krijgen hier in de buurt en als ik het goed bekeken heb (aan de hand van de lijst op de dxadsl website) dan zitten we hier in een driehoek waar dat niet te krijgen is. De grenzen zijn het kanaal (aan de andere kant van het kanaal hebben ze adsl2+ wel), de Genkersteenweg en de grens met Genk (Bokrijk).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”