Dommel snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
vincentius
Starter
Starter

Ik denk dat ik met mijn verbinding sneller zou kunnen gaan dan de 4 MBit waar ik op gecapped zit.
Hier zijn de gegevens van de status van mijn verbinding (BTW, ik woon helemaal alleen in mijn straat, de verbinding tot aan de grote baan is 500 meter, dus volgens mij zit ik hier praktisch alleen op de verbinding.

Hier zijn de gegevens die bij de status van mijn modem staan.
DSL Status

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: G.992.5 (ADSL2+)
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 20 db
Downstream Line Attenuation: 46
Upstream Line Attenuation: 44
Downstream Transmit Power: 18
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
PVC Connection

PVC Status: UP
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Met een Downstream Margin van 10 db kan je normaal geen hogere snelheid aan zonder disconnects.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

vincentius schreef:Ik denk dat ik met mijn verbinding sneller zou kunnen gaan dan de 4 MBit waar ik op gecapped zit.
Hier zijn de gegevens van de status van mijn verbinding (BTW, ik woon helemaal alleen in mijn straat, de verbinding tot aan de grote baan is 500 meter, dus volgens mij zit ik hier praktisch alleen op de verbinding.

Hier zijn de gegevens die bij de status van mijn modem staan.
DSL Status

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: G.992.5 (ADSL2+)
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 20 db
Downstream Transmit Power: 18
Nope dan denk je verkeerd, zo te zien is 4640 het hoogst haalbare voor jou
Laatst gewijzigd door Patje 02 nov 2009, 16:48, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
vincentius
Starter
Starter

En valt daar niets aan te veranderen zonder gans de straat open te leggen?

De lijn is hier samen met het huis gelegd ongeveer 15 jaar geleden.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Dit zijn tekenen dat je wel een redelijk eindje van de adsl centrale afwoont dus je snelheid rechtvaardigd ....
The eternal and true pessimist :D
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

vincentius schreef:En valt daar niets aan te veranderen zonder gans de straat open te leggen?

De lijn is hier samen met het huis gelegd ongeveer 15 jaar geleden.
Dat zal niet helpen, volgens de Line attenuation heb je 46db_ wat overeen komt met een afstand tussen de 4 & 5km van de centrale!
veel te ver voor adsl.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
vincentius
Starter
Starter

Lekker leuk dat internet via de kabel te lage limieten heeft.
Ik heb al vaker gelezen dat 4-5km van de centrale gelijk staat aan 1 mbit en die toestanden. Waarom bump ik dan tegen de 4 mbit aan op speedtest etc.
Afbeelding
(de high ping is er pas sinds een paar uurtjes)
vincentius
Starter
Starter

Even een bump.

Is het mogelijk om een VDSL2 connectie aan te vragen zonder dat het eigenlijk beschikbaar is in de straat?
Ik wil wel betalen om het beschikbaar te laten maken, dat hebben mijn ouders hier jaren geleden ook laten doen voor alle telecom -en elektriciteitslijnen.

Omdat we hier zo afgelegen zitten vrees ik dat er anders niets van die VDSL2 in huis zal komen...

Zou Telenet beter zijn in mijn geval? Ik heb hier al een digicorder staan. Kan ik mijn snelheden te weten komen via die modem?

Dit zijn mijn huidige waarden.

Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Je kan helaas geen VDSL2 verbinding aanvragen zonder dat het beschikbaar is. Het is ook zo dat de technische infrastructuur van VDSL2 enorm kostelijk is, een dergelijke kost is in principe voor een privaat persoon niet te dragen (en de gemiddelde in de industriezone gevestigde KMO ook niet).

Het is misschien beter om over te stappen op een telenet abonnement met FUP (vanaf juli) als je zowel snelheid als volume belangrijk vind.

Tip: Bel eens naar Belgacom en doe alsof je heel geïnteresseerd bent in Belgacom TV. Misschien dat ze op die manier iets lossen over de toekomstige beschikbaarheid (en dus de komst van VDSL2 op jou locatie).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vincentius schreef:Zou Telenet beter zijn in mijn geval? Ik heb hier al een digicorder staan. Kan ik mijn snelheden te weten komen via die modem?
bij Telenet is er niet echt het probleem met afstand tot centrale, de snelheden die ze opgeven haal je meestal wel. jij mag ondertussen al blij zijn dat je 4 mbit haalt op zo'n afstand van de centrale. als je sneller wil, en vdsl is geen optie, zal u zich tot Telenet moeten wenden :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Telenet lijkt me ook de enige andere mogelijke oplossing.
vincentius
Starter
Starter

Van zodra den dommel afgelopen is wordt dat hier Fibernet...
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

xenne schreef:
vincentius schreef:Zou Telenet beter zijn in mijn geval? Ik heb hier al een digicorder staan. Kan ik mijn snelheden te weten komen via die modem?
bij Telenet is er niet echt het probleem met afstand tot centrale, de snelheden die ze opgeven haal je meestal wel. jij mag ondertussen al blij zijn dat je 4 mbit haalt op zo'n afstand van de centrale. als je sneller wil, en vdsl is geen optie, zal u zich tot Telenet moeten wenden :|
Of vraag aan belgacom om je bij dichterbij gelegen centrale aan te sluiten, als die beschikbaar is.
Eenvoudige test, witte gids openen tel nummers van je buren invullen en testen of belgacomtv ( vdsl ) beschikbaar is.
Belgacom moet hoe "willen" overschakelen, je bent wel breedband klant bij de concurrentie !!
vincentius
Starter
Starter

Nja, ik heb het niet met de witte gids gedaan, maar gewoon met adressen.
En zelfs de buurman van de dichtstbijzijnde ROP (of verdeelkast of whatever) kon geen toegang krijgen tot Belgacom TV.
Ik geef het op.
Kan ik met die Motorolamodem van de Digicorder een gemakkelijke overstap naar Telenet doen? (ja, naar hun unlimited-plan)
Of gaan ze ons hier nog ne modem en ne router en ne switch aansmeren. (wat kunt ge trouwens allemaal weigeren?) Router hier is een linuxdoos en de switch is nog geen 2 jaar oude gigabit 5-poortsswitch.
Xantos
Member
Member

Bij mijn weten komen ze een andere modem zetten (gratis), normaal kun je je eigen router en of switch gebruiken die je al hebt.

copy/paste van hun site :

Ook als je nog geen klant bent, kan je meteen kiezen voor Telenet FiberNet. Je betaalt dan € 50 voor een Comfort-installatie van Telenet FiberNet en een eenmalige activeringskost van € 50.

end copy/paste
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”