Kaart telefooncentrales en ROP's

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Op vraag van belgacom is de kaart verwijderd.
Laatst gewijzigd door Trojan 30 jul 2010, 16:47, in totaal 1 gewijzigd.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Trojan schreef:
shahab schreef:+ Waar kan je zien hoever je van de centrale af van dommel woont?
http://www.minnebach.be/philip/google/b ... bgc_2.html

Rood en blauw zijn de centrales, geel zijn de straatcabines (enkel area2.1 (antwerpen)).

Pas op, ge zijt niet altijd op de dichtste centrale aangesloten.

En nog een feit: ge kunt niet van centrale veranderen!

damn thx, ik kende deze site niet.


Zonder het te beseffen passeer ik de laatste 7 jaar bijna dagelijks deze centrale lol :D

Damn moesten mijn ouders niet verhuist zijn zou ik op < 500 meter van de centrale wonen :(
Routebeschrijving naar Jozef Braetstraat, 9700 Oudenaarde
2,6 km – ca. 4 min.
Dan is nog de vraag volgen de kabels de straat of nemen ze een langere/kortere weg
Afbeelding
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Ge ziet dan wel de centrales , maar toch nie welke da ge gebruikt?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

FunkStar schreef:damn thx, ik kende deze site niet.
Duh, ik heb die zelf gemaakt.
Dan is nog de vraag volgen de kabels de straat of nemen ze een langere/kortere weg
Normaal volgen deze de straten, onze lassers moeten er altijd aan kunnen. Ze kunnen moeilijk iemand zijn hof omspitten voor een kortere weg. :wink:
shahab schreef:Ge ziet dan wel de centrales , maar toch nie welke da ge gebruikt?
Mensen die een vaste lijn hebben van belgacom kunnen naar 1923 bellen, dan zegt een leuk wijfke een hoop letters en cijfers, vb: "03CEN000012345" de eerste 6 cijfers en letters duiden uw centrale aan. En dan vergelijkt ge die met een pinpoint in uw buurt op mijn kaart.

Mensen zonder vaste lijn zullen bij hun isp moeten smeken om hun dslref te weten te komen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Trojan schreef:
FunkStar schreef:damn thx, ik kende deze site niet.
Duh, ik heb die zelf gemaakt.
Woops sorry man, super mooi gemaakt. Ik heb effectief zeker een week gezocht achter een site zoals deze waar ik de centrales kon vinden.

-> RESULT: 0.0

Enige mogelijkheid om straat centrales uit te breiden? (momenteel alleen antwerpen)

Als ik nu mijn straat in een PM geef kan jij dan even kijken ofzo?
(Ik kan begrijpen als iedereen dat begint te vragen je waarschijnlijk vol gespamt zal worden but I can only try :wink: )


PS: Ik veronderstel dat je bij belgacom werkt dan? Wat is je functie als ik mag vragen? Puur uit interesse ofc!
Laatst gewijzigd door FunkStar 03 nov 2009, 19:13, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

FunkStar schreef:Enige mogelijkheid om straat centrales uit te breiden? (momenteel alleen antwerpen)
Ooit als ik eens zin heb.
Als ik nu mijn straat in een PM geef kan jij dan even kijken ofzo?
No can do sir.
PS: Ik veronderstel dat je bij belgacom werkt dan? Wat is je functie als ik mag vragen? Puur uit interesse ofc!
CEO.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

FunkStar schreef:Enige mogelijkheid om straat centrales uit te breiden? (momenteel alleen antwerpen)
Done, normaal staan nu alle straaverdelers van heel belgië er op.

Voor mensen met een 24" scherm (zoals ik) is er nog een leuke toevoeging op: http://www..be/philip/google/belgacom/bgc_2_big.html

Go and spread the word!
Laatst gewijzigd door Trojan 22 jun 2011, 21:51, in totaal 1 gewijzigd.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Trojan schreef:
FunkStar schreef:Enige mogelijkheid om straat centrales uit te breiden? (momenteel alleen antwerpen)
Done, normaal staan nu alle straaverdelers van heel belgië er op.

Voor mensen met een 24" scherm (zoals ik) is er nog een leuke toevoeging op: http://www.minnebach.be/philip/google/b ... 2_big.html

Go and spread the word!

You rock dude :) ;)

En vooral die 24" toep is zalig :) alhoewel ik nu op mijn werk op zo een gay 19" zit :)


edit: lol eindelijk weet ik waar de straat centrale staat! en ik zit juist op 500 meter :(! ik hoopte toch dichter!
edit 2: Ik mag eigenlijk niet klagen. Moest ik ergens anders in mijn boere gat gewoond hebben was ik pas dik gescheten :) (sorry voor mijn taalgebruik!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Trojan schreef:Rood en blauw zijn de centrales, geel zijn de straatcabines (enkel area2.1 (antwerpen)).
- Bedoel je hiermee dat geel de ROP's zijn (dus deze afstand telt voor VDSL)
- En dat rood en blauw centrales zijn (waarbij de afstand telt voor ADSL en ADSL2+)

Correct ?
Trojan schreef:Pas op, ge zijt niet altijd op de dichtste centrale aangesloten.
Hoe komt dat ? Slots (in de centrale) volzet ofzo ?
Trojan schreef:En nog een feit: ge kunt niet van centrale veranderen!
Waarom is dat ?

P.S. Bedankt om de straatcabines op de kaart te zetten :thumbs: (deze komen te voorschijn, als je op het maximum inzoomt). Nu weet ik ook eindelijk waar mijn kabine staat :)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Gent32m schreef:
Trojan schreef:Rood en blauw zijn de centrales, geel zijn de straatcabines (enkel area2.1 (antwerpen)).
- Bedoel je hiermee dat geel de ROP's zijn (dus deze afstand telt voor VDSL)
- En dat rood en blauw centrales zijn (waarbij de afstand telt voor ADSL en ADSL2+)

Correct ?
Ongeveer ja, 70% van die gele tjoepkes heeft een rop, de rest niet. Rood zijn de hoofdcentrales en blauw de tussencentrales.
VDSL2 kan ook uit een centrale ipv rop komen als je dicht genoeg woont (minder dan 1km).
Trojan schreef:Pas op, ge zijt niet altijd op de dichtste centrale aangesloten.
Hoe komt dat ? Slots (in de centrale) volzet ofzo ?
Neen, dat is gewoon historisch zo gegroeid. Belgacom heeft indertijd besloten om uw straat aan te sluiten op centrale x, en daar valt niks aan te doen.
Trojan schreef:En nog een feit: ge kunt niet van centrale veranderen!
Waarom is dat ?
Omdat de kabels er nu eenmaal liggen en aangesloten zijn, belgacom is niet van plan om nog nieuwe kabels te trekken op grote schaal, tenzij voor een nieuwe woonwijk. Het is voor belgacom goedkoper om al die klanten te migreren VDSL2 dan ze aan te sluiten op een centrale die misschien maar één kilometer dichter is om klanten van olo's iets snellere adsl te geven.
P.S. Bedankt om de straatcabines op de kaart te zetten :thumbs: (deze komen te voorschijn, als je op het maximum inzoomt). Nu weet ik ook eindelijk waar mijn kabine staat :)
Graag gedaan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Trojan schreef:
FunkStar schreef:Enige mogelijkheid om straat centrales uit te breiden? (momenteel alleen antwerpen)
Done, normaal staan nu alle straaverdelers van heel belgië er op.

Voor mensen met een 24" scherm (zoals ik) is er nog een leuke toevoeging op: http://www.minnebach.be/philip/google/b ... 2_big.html

Go and spread the word!
Great! Hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Misschien kunnen de mods de laatste posts splitsen en er een sticky van maken.


Ik kan best begrijpen dat sommige mensen topics in "Dommel" niet lezen en daardoor deze schitterende informatie missen.
Ik was in ieder geval al heel lang opzoek achter deze info!
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Trojan heeft een berichtje van mij gekregen :-)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Dit is echt wel fijn zeg

Nice Trojan !
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het kaartje is nu ook op userbase te vinden, onder het menu "Services" bovenaan!
http://userbase.be/services/belgacom-te ... dc-rop-kvd
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Yup, thumbs up! :beerchug:

(ik zit op 100m van de ROP, nice)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

P.S. Bedankt om de straatcabines op de kaart te zetten :thumbs: (deze komen te voorschijn, als je op het maximum inzoomt). Nu weet ik ook eindelijk waar mijn kabine staat :)

Graag gedaan.
Ja, heel goed gedaan, gij wilt wat meer opgeroepen worden 's nachts, omdat er een verdeler vernield is voor een alarm-installatie uit te schakelen en inbraak? :nono:
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Cool :-D Wist totaal niet waar onze centrale stond. De ROP staat voor 't huis :bdaysmile:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

rowan schreef:Ja, heel goed gedaan, gij wilt wat meer opgeroepen worden 's nachts, omdat er een verdeler vernield is voor een alarm-installatie uit te schakelen en inbraak? :nono:
Alsof ge met een kaartje iets daar aan verandert. Er staat nog altijd een belgacom-logo op die kastjes, net zoals er een Interelectra/Infrax/... logo en telefoonnummer op de KVD's voor teledistributie hangt. Als criminelen iets willen doen daarmee kunnen ze makkelijker hun ogen gebruiken dan zo'n online kaartje eh ;)
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

damn moesten mijn ouders niet verhuist zijn zou ik op < 500 meter van de centrale wonen :(

Routebeschrijving naar Jozef Braetstraat, 9700 Oudenaarde
2,6 km – ca. 4 min.
Lol ge kunt er niet naastkijken er staat aan de voorkant RTT op het gebouw en er steekt een gsm mast uit!
Alsof ge met een kaartje iets daar aan verandert. Er staat nog altijd een belgacom-logo op die kastjes, net zoals er een Interelectra/Infrax/... logo en telefoonnummer op de KVD's voor teledistributie hangt. Als criminelen iets willen doen daarmee kunnen ze makkelijker hun ogen gebruiken dan zo'n online kaartje eh
Zie je wel een groot gebouw zien ze nog niet staan, maar dankzij dit kaartje wel. Ik heb toch mijn vragen over de oorsprong van al deze gegevens, en misbruik is niet uit te sluiten. Mss zit Vendetta hierachter :?
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Trojan schreef:
FunkStar schreef:damn thx, ik kende deze site niet.
Duh, ik heb die zelf gemaakt.
Dan is nog de vraag volgen de kabels de straat of nemen ze een langere/kortere weg
Normaal volgen deze de straten, onze lassers moeten er altijd aan kunnen. Ze kunnen moeilijk iemand zijn hof omspitten voor een kortere weg. :wink:
shahab schreef:Ge ziet dan wel de centrales , maar toch nie welke da ge gebruikt?
Mensen die een vaste lijn hebben van belgacom kunnen naar 1923 bellen, dan zegt een leuk wijfke een hoop letters en cijfers, vb: "03CEN000012345" de eerste 6 cijfers en letters duiden uw centrale aan. En dan vergelijkt ge die met een pinpoint in uw buurt op mijn kaart.

Mensen zonder vaste lijn zullen bij hun isp moeten smeken om hun dslref te weten te komen.
ik heb net naar 1923 gebeld en inderdaad de lex centrale nummer is overeenstemmend met deze die mijn isp (edpnet ) ook opgeeft.
Maar nummer staat niet opgenomen , is de gele ( lex ) volledig ?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

rowan schreef:
damn moesten mijn ouders niet verhuist zijn zou ik op < 500 meter van de centrale wonen :(

Routebeschrijving naar Jozef Braetstraat, 9700 Oudenaarde
2,6 km – ca. 4 min.
Lol ge kunt er niet naastkijken er staat aan de voorkant RTT op het gebouw en er steekt een gsm mast uit!
jah ik let niet echt wat er op de gebouwen staat ze, der sta idd een gsm mast die had ik ook zien staan maar de link niet gelegd tussen gsm-mast en ROP :oops:

@ Rowan: Zoals de meesten hier zeggen als ze u rop willen vinden, zullen ze dit ook wel zonder kaartje kunnen. En dan nog, wat gaan ze doen? U rop in de fik steken of da kastje openbreken en zo al aandacht trekken voor ze beginnen inbreken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

FunkStar schreef:
rowan schreef:
damn moesten mijn ouders niet verhuist zijn zou ik op < 500 meter van de centrale wonen :(

Routebeschrijving naar Jozef Braetstraat, 9700 Oudenaarde
2,6 km – ca. 4 min.
Lol ge kunt er niet naastkijken er staat aan de voorkant RTT op het gebouw en er steekt een gsm mast uit!
jah ik let niet echt wat er op de gebouwen staat ze, der sta idd een gsm mast die had ik ook zien staan maar de link niet gelegd tussen gsm-mast en ROP :oops:
Er is ook geen link tussen gsm-masten en ROP's. Als je wil weten welk gebouw van belgacom is, zoek dan gewoon het lelijkste gebouw in uw gemeente.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Er is ook geen link tussen gsm-masten en ROP's. Als je wil weten welk gebouw van belgacom is, zoek dan gewoon het lelijkste gebouw in uw gemeente.
Lol, dat is het gebouw van de belastingen :wink:
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Trojan schreef:Er is ook geen link tussen gsm-masten en ROP's. Als je wil weten welk gebouw van belgacom is, zoek dan gewoon het lelijkste gebouw in uw gemeente.

Dan was ik toch juist, ik dacht misschien GSM -> telefonie -> telefoon centrale(ja ik had hier rop geschreven maar da was een foutje)


mhm in oudenaarde gebruiken ze gewoon het oud stations gebouw wat zeker niet lelijk is, mooier dan het huidige (beetje vervallen nu wel) maar het belastingsgebouw in oudenaarde is toch ook niet zo lelijk ver van toch (marlboroughlaan)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Trojan schreef:Mensen die een vaste lijn hebben van belgacom kunnen naar 1923 bellen, dan zegt een leuk wijfke een hoop letters en cijfers, vb: "03CEN000012345" de eerste 6 cijfers en letters duiden uw centrale aan. En dan vergelijkt ge die met een pinpoint in uw buurt op mijn kaart.
Mensen zonder vaste lijn zullen bij hun isp moeten smeken om hun dslref te weten te komen.
Euh... ik heb het zonet geprobeerd maar krijg een melding dat ik een volledig nummer moet vormen.
Vreemd, want 1924 doet het wél bij mij. Zou ik toch niet op een Belgacom-centrale aangesloten zijn (als EDPNet-klant)?
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Sinna schreef:
Trojan schreef:Mensen die een vaste lijn hebben van belgacom kunnen naar 1923 bellen, dan zegt een leuk wijfke een hoop letters en cijfers, vb: "03CEN000012345" de eerste 6 cijfers en letters duiden uw centrale aan. En dan vergelijkt ge die met een pinpoint in uw buurt op mijn kaart.
Mensen zonder vaste lijn zullen bij hun isp moeten smeken om hun dslref te weten te komen.
Euh... ik heb het zonet geprobeerd maar krijg een melding dat ik een volledig nummer moet vormen.
Vreemd, want 1924 doet het wél bij mij. Zou ik toch niet op een Belgacom-centrale aangesloten zijn (als EDPNet-klant)?
1924 kunt ge enkel doen als ge een vaste lijn hebt (met kiestoon).
Voor 1923 moet ge uw volledig telefoonnummer ingeven, deze krijg je 'normaal' van uw ISP.

ALLE ADSL klanten zijn aangesloten op een belgacom centrale.

Tenzij ge thuis een dslam en een bas hebt staan, en een glasvezelverbinding naar ams-ix. :wink:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Trojan schreef:Voor 1923 moet ge uw volledig telefoonnummer ingeven, deze krijg je 'normaal' van uw ISP.
Ah, nu is het duidelijk en ja, 't werkt weldegelijk! Merci!
Ik ging ervan uit dat er iets verkeerd liep toen die digitale secretaresse mijn volledig nummer vroeg. Raar dat ze dat niet kunnen detecteren, terwijl het bij 1924 wél kan.

Nog zo van die 'geheime' maar (meestal in technische gevallen) zeer bruikbare nummers (ev. via PM)?
Computer(k)nul
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Zal het uiteindelijk via al die ROP's mogelijk zijn om VDSL te krijgen? Want er staat er hier blijkbaar eentje op 100-200m van ons huis. Hier is nog geen VDSL beschikbaar alleszins. De gewone centrale staat dus inderdaad waar ik dacht. Ongeveer 1,5 km hier vanaf met de auto en toch zit ik volgens Scarlet op 3,2 km er vanaf :(
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Om even te verduidelijken: Geel zijn gewoon straatcabines, maar in 70% van alle straatcabines zit een ROP.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Ja, maar ik bedoel dus of er uiteindelijk in allemaal een ROP gaat komen?
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Trojan,

De ROP die 1923 me gegeven heeft kan ik niet terugvinden op jouw kaart. Hoe ziet zo'n ROP eruit?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

themaxxz schreef:Trojan,

De ROP die 1923 me gegeven heeft kan ik niet terugvinden op jouw kaart. Hoe ziet zo'n ROP eruit?
Heb je goed gezocht achter een witte kast?

Je moet dat plan met een korreltje zout nemen het is nogaltijd volgens coördinaten die er ietsje naast kunnen zitten.

vb van mij mij: De rop staat op de kaart aan de linker kant van de baan en in het echt aan de rechterkant.

Code: Selecteer alles

    | |
--- | | ----
    | | 

legende:

---: zijstraat
| |: hoofdstraat


Afbeelding
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Witte kasten staan er hier genoeg, zelfs eentje op 10m maar daar staat interelectra op.
Maar op het kaartje kan ik geen kast vinden met het nummer dat overeenkomt met hetgeen je via 1923/1924 kan krijgen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Centrale Blankenberge:
Afbeelding
Rop:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Even verduidelijken, een rop is er enkel als er vdsl2 in steekt, anders is het een gewone straatcabine (kvd). Op de onderste foto staat links de straatcabine en rechts de rop.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat betekent "population: x"?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ah lol, ik heb dat indertijd gebruikt om een verschil te maken tussen de verschillende centrales en straatcabines. Niks van aantrekken, zal dat er wel eens uitsmijten.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Als ik bel naar 1923 krijg ik het volgende te horen: 57IEP00000******, waar de sterretjes mijn telefoonnummer is zonder zonenummer.

Daarmee zie ik aan de hand van de eerste 6 cijfers en letters dus dat ik aangesloten ben op de centrale in Ieper.
Is er ook een manier om te weten te komen op welke ROP ik aangesloten ben? We hebben VDSL2.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Jullie niet, wij wel.

Zie op dat kaartje welke gele bolletjes er in uw regio zijn, voor de rest kan je enkel maar gokken en hopen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”