Ik heb wat email problemen bij scarlet, het lijkt erop dat hotmail en gmail smtp servers worden geblocked. De pop3 broertjes werken wel.
Nogal irritant dat alleen smtp.scarlet.be werkt. Prima voor een thuis pc, maar voor een laptop die meegenomen worden naar het werk is het knap lastig.
Ik snap ook niet waar het vandaan komt, ik snap dat providers elkaars smtp servers blockeren, maar hotmail en gmail? En ik ben nog geen andere provider tegen gekomen die ze blocked. Het universiteits netwerk van Leuven heeft er bijvoorbeeld totaal geen moeite mee, en in Nederland heb ik tig providers gehad en ging het ook altijd goed.
Kan dit kloppen? Of doe ik iets fout?
Wordt SMTP geblocked?
Ik zal het eens na gaan kijken, voor de zekerheid.
Maar, in NL of de KULeuven werkt het allemaal wel naar behoren. En ik denk niet dat dezelfde server benaderd vanaf een andere provider andere instellingen vereist.
En als dat wel het geval is ben ik nog steeds de l*l want het hele punt was nou net dat ik niet iedere keer mijn instellingen wil veranderen.
Maar, in NL of de KULeuven werkt het allemaal wel naar behoren. En ik denk niet dat dezelfde server benaderd vanaf een andere provider andere instellingen vereist.
En als dat wel het geval is ben ik nog steeds de l*l want het hele punt was nou net dat ik niet iedere keer mijn instellingen wil veranderen.