Speciaal Nomado pakket

BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Hoi Gasten,

Nomado heeft een interessant pakket voor de forum leden van Userbase.
Heel goedkope VoIP met de kwaliteit van gewone analoge telefoon.
Uiteraard kan je het proberen voor je beslist, 1 uur kan je gratis bellen om het te testen op http://www.nomado.eu

Het pakket bevat:

Bryssel (per jaar) 41.32€

"FreeCall Bryssel" is an annual pack that offers you a Belgium phone number + free calls* to European destinations and more for only 41.32€/year (49.99 Tvac) that is less than 4€/month Residential Account only

- Free calls to landlines (except special numbers) in 34 countries see the list

- Subscribe and start calling immediately

- call for FREE and UNLIMITED to any Nomado user around the globe

- Refill your account whenever you want, credit validity is unlimited

- Be reachable on your Belgian number anywhere you are in the world

- 3 lines at the same time

- Free call forwarding (only call costs to GSM or so)

- Free answering machine (send via email to you)

- Free caller ID (in/out bound)

* Fair use policy let you call around 600 minutes per month. After this limit, normal rates could apply.

Ik heb het even van hun website geplukt! (en aangevuld)
Overdracht van je huidige vaste lijn nummer kan ook, en kost eenmalig 18 euro.

De link naar dit is: https://www.nomado.eu/eshop/product_inf ... ts_id/176/

Verder worden er voor de free-nummers geen connectie kosten aangerekend, dus 600 minuten fair use en geen connectie kosten.
Ook kan je naar 0800, 0900 en 070 nummer bellen!

Ik was er al een tijdje over bezig, maar samen met Nomado zijn we tot dit resultaat gekomen en ik hoop dat veel mensen er plezier aan hebben.
Voor mij is het in elk geval het pakket waar ik al een tijd achter zocht.

Goedkoop Voip en goede kwaliteit, mijn nummer heb ik wel laten overdragen omdat Voip veel voordelen heeft.
Modbreak:
Userbase vzw heeft niets te maken met deze aanbieding, userbase vzw kan dan ook in geen enkel geval verantwoordelijk geacht worden voor eventuele problemen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Mooi aanbod. Wanneer mijn resterende 10€ krediet bij Betamax op is, ga ik dit zeker eens uitproberen! Thanks Bas.
ooh. shiny.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Als je een Fritz!box hebt, dan zou ik dat Betamax krediet aanhouden om die 10 euro aan GSM verkeer op te maken.
Want Betamax (als je de juiste hebt) is iets goedkoper naar GSM.
En met een Fritz! kan je toch belregels opstellen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ziet er inderdaad niet slecht uit BAsMSI ... zal dit eens testen van't weekend.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Als ze vragen hou je aan ze komt, zeg dan Userbase....heb ik er ook nog wat aan :banana:

Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

BasMSI schreef:Als ze vragen hou je aan ze komt, zeg dan Userbase....heb ik er ook nog wat aan :banana:
Daar stel je me nu teleur, zie...

Mooi aanbod! Ik ga het toch eens overwegen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

allright
kwaliteit eens proberen
en in december stap ik over
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:
BasMSI schreef:Als ze vragen hou je aan ze komt, zeg dan Userbase....heb ik er ook nog wat aan :banana:
Daar stel je me nu teleur, zie...
Ik krijg er gratis minuten door, als je niks ingeeft krijgt niemand iets.
Is een mooie geste voor de tijd die ik erin heb gestoken :wink:

Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ja, maar langs de andere kant is het niet echt eerlijk dat jij iets krijgt voor iedereen die je klant kan maken. Dat had je eigenlijk moeten vermelden voor je de hulp van de rest van de users in schakelde ;)

Het zou bijvoorbeeld voor mij net een reden zijn om niet te vermelden dat ik via userbase kom ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Dan vermeld jij het toch niet?

Als je iemand anders kent geef je lekker minuten aan die persoon.

Waarom ben jij zo negatief? Ik dacht een fijne deal voor iedereen gemaakt te hebben.
Mag ik dan vragen Userbase te noemen, zodat ik wat extra bel minuten krijg?

Van mijn part geef je het aan een ander, je hebt er zelf niets aan, en als jij een vriend hebt die er iets aan heeft, wel geef het aan hem.
Maar aan niemand geven is zonde.

Afbeelding
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Volkomen gelijk! En een mooi aanbod!
Everything that has a beginning has an end.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

BasMSI schreef:Als je een Fritz!box hebt, dan zou ik dat Betamax krediet aanhouden om die 10 euro aan GSM verkeer op te maken.
Want Betamax (als je de juiste hebt) is iets goedkoper naar GSM.
En met een Fritz! kan je toch belregels opstellen.
bij mijn weten is carrefour Mobile of Medion Mobile nog iets goedkoper zonder abbo :-)

3starsnet is soms nog goedkoper (proximus)
BasMSI schreef:En met een Fritz! kan je toch belregels opstellen.
je kan verschillende voip operatoren instellen....
vb *121# is 3starsnet
*122# is internetcalls
*123# is weepee
.....

of bedoel je dat de fritz weet...0476 is proximus, dus best 3starsnet gebruiken?
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ja je kan met fritz opgeven welke provider voor nummer-reeksen gebruikt moeten worden.
In elk geval in mijn 7270 kan dat.
Als je wilt weten hoe, dan starten we beter een nieuw topic, want deze gaat daar niet over.

Afbeelding
dirki112
Starter
Starter

Eén ding niet vergeten: volgens informatie van Nomado zit bellen naar Telenet nummers NIET in het pakket.

Ik ben klant van 3starsnet, kreeg dit weekend mailtje. Onrechtstreeks melden zij een prijsverhoging!
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

dirki112 schreef:Eén ding niet vergeten: volgens informatie van Nomado zit bellen naar Telenet nummers NIET in het pakket.
Ow ow ow ?! Als dat zo is, dan is het al een pak minder interessant...
ooh. shiny.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:
dirki112 schreef:Eén ding niet vergeten: volgens informatie van Nomado zit bellen naar Telenet nummers NIET in het pakket.
Ow ow ow ?! Als dat zo is, dan is het al een pak minder interessant...
ik wil geen sluikreclame maken voor belgian-telecom (nietwaar LordUtopia :twisted: ), maar met mijn profiel (<40 GB downloaden) vind ik 45 (betaal 43 €) voor 24/24 u. naar 20 landen bellen (incl. 30 min. gsm -> fix), OOK telenetnr.'s!!!! toch nog altijd 'de beste koop', dan adsl operator + 'losse' voip-operator....die dure interconnectie tarieven aanrekent of verschil naar TN of BGC bellen + abbokost.....
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

BasMSI schreef: Nomado heeft een interessant pakket voor Userbase gebruikers.
Heel goedkope VoIP met de kwaliteit van gewone analoge telefoon.
Uiteraard kan je het proberen voor je beslist, 1 uur kan je gratis bellen om het te testen op http://www.nomado.eu
Hi BasMi
Ik vindt het een mooi aanbod ... en een potentiele besparing voor sommigen die hun vaste lijn hiermee kunnen opzeggen.
Persoonlijk zal ik niet overgaan, omdat ik best tevreden ben met mijn huidige combinatie WeePee/Sipgate (inbound) en Betamax (outbound) met de FritzBox. Zowel kwa kwaliteit, mogelijkheden en kosten.
Maar voor mensen die het iets eenvoudiger willen houden, of bijvoorbeeld maar 1 provider kunnen kiezen op hun ATA is dit aanbod wel te overwegen !
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik snap niet wat hier goedkoop aan is. Heb even de vergelijking gemaakt voor binnenlandse SMS berichten via Nomado of via mijn huidige provider Poivy (Betamax clone). Bij Nomado schommelt de prijs tussen 9 en 10 cent per sms, afhankelijk van de provider waar je het naar toe stuurt. Bij poivy bedraagt de prijs 3 cent, onafhankelijk van de provider naar wie je het bericht stuurt. Dat is een derde van de prijs. Maar ik zal wel slecht kunnen rekenen zeker? Zie bijlagen voor vergelijking tussen Nomado en Poivy.
Bijlagen
Poivy.png
(11.34 KiB) 1971 keer gedownload
Nomado.png
(25.01 KiB) 1972 keer gedownload
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

BasMSI heeft niet beweerd dat dit het goedkoopste pakket is, ook al is zijn kritiek op Betamax soms kort door de bocht. :-)

Zoals Philippe vermeldt, kan het inderdaad wel een interessante aanbieding zijn voor mensen die van een Belgacom vaste lijn afwillen en beperkt zijn tot 1 voip-operator. Blijkbaar zit ik met dezelfde configuratie als Philippe en ga ik ook niet veranderen.

Het is wel een goed initiatief en als BasMSI een graantje meepikt zonder dat dat anderen benadeelt, is het hem van harte gegund.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Belgacom en Telenet zijn gewoon duur, daar moet je niet veel voor doen om goedkoper uit te komen, kijk zelf even mee:

http://www.test-aankoop.be/telefonie/op ... 539923.htm

Het ligt er ook maar net aan hoe je belgedrag is.

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jack Daniels schreef:Heb even de vergelijking gemaakt voor binnenlandse SMS berichten via Nomado of via mijn huidige provider Poivy (Betamax clone). Bij Nomado schommelt de prijs tussen 9 en 10 cent per sms, afhankelijk van de provider waar je het naar toe stuurt. Bij poivy bedraagt de prijs 3 cent, onafhankelijk van de provider naar wie je het bericht stuurt.
Hoewel ik een fervent gebruiker ben van de Betamax diensten voor telefonie, moet ik wel toegeven dat het vertsuren van SMS via Betamax allesbehalve plezant is. Tenzij je je afzendernummer niet meegeeft, komen SMS'sen van Betamax niet aan bij Mobistar gebruikers (en naar ik recent vernomen heb, ook niet bij Proximus of was het Base ?). Nomado is dus inderdaad duurder, maar misschien wel veel betrouwbaarder dan Betamax - wat betreft SMS.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Bij Proximus komen berichten via Betamax nog steeds aan. Vandaag nog even gecheckt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BasMSI... kan je hier een officieel statement van Nomado krijgen ?

Op hun website kan ik dit niet meteen vinden...
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
BasMSI... kan je hier een officieel statement van Nomado krijgen ?

Op hun website kan ik dit niet meteen vinden...
Jawel, die zijn wel inbegrepen.
Echter, het is mogelijk als mensen het enkel voor naar Telenet te bellen gaan gebruiken.
Dan is het geen fair-use meer, want de boel is berekend op normaal gebruik naar alle netten toe en niet naar 1 enkele.

We hebben het besproken en ze gaan wel optreden mochten mensen het misbruiken, het vervelende is dat Telenet enorm hoge kosten rekent voor de connectie, maar jij als klant kan niet zien dat je naar Telenet of Versatel belt.
Eigenlijk zou de Bipt hier eens moeten ingrijpen, want iedereen heeft dit probleem, waar je ook zit.
Ook bij GSM verkeer is dit aan de hand, en het is belachelijk dat er nog geen verplichte gelijkschakeling is, beter zou helemaal opheffen van die onzinnige connectie kost die providers aanrekenen.

Dus ja, het is inbegrepen.

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:
r2504 schreef:
het vervelende is dat Telenet enorm hoge kosten rekent voor de connectie, maar jij als klant kan niet zien dat je naar Telenet of Versatel belt.
Eigenlijk zou de Bipt hier eens moeten ingrijpen, want iedereen heeft dit probleem, waar je ook zit.
sorry, maar ik speel hier advocaat van de duivel :lol:

Bij Belgian-Telecom kan ik -in theorie- maximum 40u/maand bellen!...en dit kan in theorie ook allemaal naar Telenet/Versatellijnen zijn.... :eek:

Hoe kan dit voor 45(43) € (adsl2+ + telefoonlijn 24/24 20 landen + gsm inkl.) dan, waarbij je al 25à30 € mag rekenen voor de adsl kost + 10 € voor een 'passieve' adsl-lijn.....en dan moet je nog 24/24 u. kunnen bellen/caller-ID/30 min. gratis gsm -> fix bellen (overdag rekent belgacom dan nog schandalige interconnectie tarieven naar TN bij happy time)

enkel hun (BTC) tarieven fix naar gsm of gsm naar gsm vind ik véél te duur! dan kan ik evt. voipy op mijn fritz instellen...

ik begrijp niet dat Betamax (klonen) zo goedkoop -vooral fix- kunnen werken (zonder onderscheid van 078/tn/versatelnr.). Hoe kunnen de kleinere spelers hier tegen concurreren?

Of is dit kort door de bocht BasMSI?
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wel, Betamax komt van buiten Belgie dat is vaak goedkoper, geen connectie cost en vaste tarieven.
Ps. als je goedkoop naar GSM wilt bellen in Belgie, neem dan een buitenlands GSM abbo, is veel goedkoper, maar je hebt wel 2 GSM's op zak :bang:

Maar je kan met Betamax geen 070/0800/0900 lijnen bellen.

Over die Belgian-Telecom kom ik niets te weten, ze werken met ADSL2+ net als Dommel, maar ik kan dat niet krijgen, wat dan?
Daar kan ik niets over vinden of testen op hun website.

Maar we hebben het hier niet over Internet incl telefonie maar over VoIP alleen, ongeacht je internet.
Zo is het ook niet duidelijk of ze Voip gebruiken, want Voip kan je overal ter wereld gebruiken met je eigen nummer.

Dommel, Tele2, Versatel, etc bieden dit allemaal aan, maar kan je het ook buiten hun netwerk gebruiken?

Ik heb geen idee en ze promoten dat ook niet, bieden ze wel echte Voip? Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat als ik bv in Frankrijk zit en ik heb een Internet verbinding dat mijn 011 nummer gewoon werkt en dat ik gewoon Belgische 0800/0900/070 etc nummers kan bellen.
En daar gaat het mij over, gewoon telefoon op je huisnummer ongeacht waar je bent.

Doen of kunnen ze dat ook? Geen idee, moet je zelf uitzoeken, ze lopen er niet mee te koop als het kan.

Het grootste probleem in België is dat de Bipt niks doet, daarom zijn providers met (minder mogelijkheden) goedkoper dan Belgische providers.
Nomado kan best nog goedkoper, maar de belachelijke connectie kost is een van de problemen, en buitenlandse providers hebben daar geen last van voor zover ik het allemaal goed begrepen heb.

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

BasMSI schreef:Echter, het is mogelijk als mensen het enkel voor naar Telenet te bellen gaan gebruiken.
Dan is het geen fair-use meer
Een bedrijf met dergelijke filosofie daar stap je toch niet naar over... dit is echt te gek voor woorden (en zoals je zelf aangeeft heb je hier als klant zelf niet het minste idee van).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:Over die Belgian-Telecom kom ik niets te weten, ze werken met ADSL2+ net als Dommel, maar ik kan dat niet krijgen, wat dan?
Daar kan ik niets over vinden of testen op hun website.

Maar we hebben het hier niet over Internet incl telefonie maar over VoIP alleen, ongeacht je internet.
Zo is het ook niet duidelijk of ze Voip gebruiken, want Voip kan je overal ter wereld gebruiken met je eigen nummer.

Dommel, Tele2, Versatel, etc bieden dit allemaal aan, maar kan je het ook buiten hun netwerk gebruiken?

Ik heb geen idee en ze promoten dat ook niet, bieden ze wel echte Voip? Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat als ik bv in Frankrijk zit en ik heb een Internet verbinding dat mijn 011 nummer gewoon werkt en dat ik gewoon Belgische 0800/0900/070 etc nummers kan bellen.
En daar gaat het mij over, gewoon telefoon op je huisnummer ongeacht waar je bent.
nee, BTC werkt via voip, maar geeft de username niet vrij in hun thomson (zoals tele2, mobi*).

Ik ben vorig jaar in september aangesloten bij BTC, en heb wel nog een username+paswoord gekregen, daar ik met mijn eigen fritzbox wenstte te werken....Heb horen zeggen, dat ze dit nu niet meer toestaan.
Ge moet natuurlijk de Solobox abbo nemen (alles in 1)

Idd. kon ook met mijn pda vanuit frankrijk naar BE bellen, of gebeld worden....(wanneer wifi in de buurt)

Had ook eerst 3starsnet overwogen, maar die peperdure connectietarieven naar TN doet mijn maag keren....en flat-fee abbo doen ze ook niet. Nochtans -éénmalig- gesubsidieerd
http://www.3starsnet.be/data/File/13-12 ... roject.pdf
en hun site is na al die jaren nog altijd onoverzichtelijk......
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

r2504 schreef:
BasMSI schreef:Echter, het is mogelijk als mensen het enkel voor naar Telenet te bellen gaan gebruiken.
Dan is het geen fair-use meer
Een bedrijf met dergelijke filosofie daar stap je toch niet naar over... dit is echt te gek voor woorden (en zoals je zelf aangeeft heb je hier als klant zelf niet het minste idee van).
Goh, ze dekken zich in, hé. Maar je kan er toch eigenlijk niet voor sukkelen, voor die 4 € per maand, of zie ik dat nu verkeerd? Hoeveel kans heb je dat jij net diegene bent die enkel en alleen je abo gebruikt naar telenetnummers?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Goh, ze dekken zich in, hé. Maar je kan er toch eigenlijk niet voor sukkelen, voor die 4 € per maand, of zie ik dat nu verkeerd? Hoeveel kans heb je dat jij net diegene bent die enkel en alleen je abo gebruikt naar telenetnummers?
Het aantal TN telefonie klanten kan je vandaag niet meer op één hand tellen, dus het risico is reeel, maar vooral je kan er zelf niets aan doen, je weet het zelfs nog niet. Nu momenteel betaal ik 50 euro bij TN voor internet en telefonie, en aangezien ik deze laatst zeer weinig gebruik was ik VoIP aan het overwegen. Feit is echter dat indien ik m'n telefonie opzeg, ik slechts 7 euro bespaar (inderdaad, da's 3 euro per maand... maar dat weegt niet op tegen dergelijke "risico's").
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Goh, ze dekken zich in, hé. Maar je kan er toch eigenlijk niet voor sukkelen, voor die 4 € per maand, of zie ik dat nu verkeerd? Hoeveel kans heb je dat jij net diegene bent die enkel en alleen je abo gebruikt naar telenetnummers?
Sorry, maar er is geen mens die enkel naar Telenet belt.
Want je kan niet zien waar overgedragen nummers zich bevinden.
Heeft niks met indekken te maken, maar fair use = fair use en dat is ongelijk aan naar 1 enkel netwerk bellen.
Er is naar is naar het totale belgedrag van de huidige klanten gekeken, en op basis daarvan hebben ze besloten een pakket aan te bieden.
Zou wel heel straf zijn als jij net die ene bent die het wel voor elkaar krijgt enkel naar TN te bellen.

Het probleem van dit ligt bij de schandalige connectie tarieven die TN andere providers oplegt.
Zou iedereen massaal naar de ombudsdienst voor Telecom schrijven, vooral omdat je de rekening pas achteraf krijgt, dan kan er iets gebeuren.
Het probleem van dit is niet de andere providers maar enkel en alleen Telenet, want die rekent het aan.
Belgacom is bv veel en veel goedkoper in die connectie kost.

Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

BasMSI schreef:
r2504 schreef: Goh, ze dekken zich in, hé. Maar je kan er toch eigenlijk niet voor sukkelen, voor die 4 € per maand, of zie ik dat nu verkeerd? Hoeveel kans heb je dat jij net diegene bent die enkel en alleen je abo gebruikt naar telenetnummers?
Heeft niks met indekken te maken, maar fair use = fair use en dat is ongelijk aan naar 1 enkel netwerk bellen.
Er is naar is naar het totale belgedrag van de huidige klanten gekeken, en op basis daarvan hebben ze besloten een pakket aan te bieden.
Zou wel heel straf zijn als jij net die ene bent die het wel voor elkaar krijgt enkel naar TN te bellen.

...
En waarom zou dat nu niet kunnen? Met onze vaste lijn bellen wij ook hoofdzakelijk (>95%) naar de vaste telefoon van een beperkt aantal personen (3-4). Wat als die allemaal bij Telenet zouden zitten (is nu niet het geval)? Zou ik dan, omdat ik hoofdzakelijk naar Telenet nummers bel, plots geen recht meer hebben op de FUP-minuten? Dat kan toch niet?

En op http://www.crdc.be kan je perfect zien op welk netwerk een bepaald nummer (vast of GSM) zich bevindt. Het kan echter toch niet de bedoeling zijn dat je telkens voor je belt gaat checken of die wel of niet via Telenet belt?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Maglor schreef:En waarom zou dat nu niet kunnen? Met onze vaste lijn bellen wij ook hoofdzakelijk (>95%) naar de vaste telefoon van een beperkt aantal personen (3-4). Wat als die allemaal bij Telenet zouden zitten (is nu niet het geval)?
Same comment hier... familie en meeste vrienden zitten ondertussen bij Telenet. Ok, het zal geen 100% zijn, maar is het dan voldoende dat ik één telefoontje doe naar een Belgacom lijn (of gaan we dan ook discussieren, het was 95, 90, 85, ... %) ?
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

BasMSI schreef:

Het probleem van dit ligt bij de schandalige connectie tarieven die TN andere providers oplegt.
Zou iedereen massaal naar de ombudsdienst voor Telecom schrijven, vooral omdat je de rekening pas achteraf krijgt, dan kan er iets gebeuren.
Het probleem van dit is niet de andere providers maar enkel en alleen Telenet, want die rekent het aan.
Belgacom is bv veel en veel goedkoper in die connectie kost.

Boem u bent fout :)

Wij bellen enkel via onze vaste lijn naar onze familie en een paar kennisen.
Laat het nu toeval zijn of niet maar iedereen die wij bellen zit wel degelijk op Telenet.
Ik kan u mijn facturen laten zien waar enkel en alleen telenet naar telenet op staat hoor en niets anders.
En er zullen best nog wel een pak mensen zijn zoals ik.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het ergste is nog steeds dat het nergens op hun website staat... laat staat of het gaat over 100% van je gesprekken, of over een ander eveneens niet vermeld getal.

Ik kan best begrijpen dat men opziet tegen de hoge connectiekost, en ik steun hen volledig in hun protest... maar dat neemt niet weg dat je als potentiele klant recht heb om te weten welke gevolgen dit voor jou kan hebben. Nu lijkt het me weer de typische sprong in het duister.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wel, ik kan je verzekeren dat het geen probleem is.
Mocht het wel zo zijn, dan wordt er een oplossing gezocht.
Echter, ik ken niemand die naar Voip is gegaan om enkel gesprekken naar TN te voeren, dan neem je toch iets met CPS?

Ze zijn een pakket begonnen op basis van fair-use, dit is wel over alle users, als maar 10 mensen het nemen en ze bellen meteen allemaal constant naar TN, ja dan is er een probleem.
Maar als er 1000 mensen zijn en een paar doen het dan is er geen probleem.

Met andere woorden, het hangt van de gebruikers zelf af of het blijft bestaan of niet.
Als er enkel misbruikers op afkomen dan is het rap gedaan.

Ben trouwens benieuwd hoe lang WeePee de eenmalige 9 euri voor de DID gaat volhouden?

Want je kan wel leuk goedkoper via Betamax bellen, maar je misbruikt WeePee voor de inbound...je kan op je klompen aanvoelen dat dit niet blijft werken.

Anyway, voor normale bellers is er niets aan de hand, en die komen ook niet in de problemen.
En ja het gaat over 100% van je gesprekken bij normaal belgedrag.
Nu mag je zelf bedenken wat normaal belgedrag is :-D

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bestaat niet, nergens, dus ofwel zie je het zitten ofwel niet....maar misbruikers zijn niet gewenst, vandaar de slag om de arm.
Wel raar hoor, dat altijd misbruikers iets als fair use zien als maximaal misbruik! Welk deel van fair use snappen die lui niet?

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Opus schreef: Boem u bent fout :)

Wij bellen enkel via onze vaste lijn naar onze familie en een paar kennisen.
Laat het nu toeval zijn of niet maar iedereen die wij bellen zit wel degelijk op Telenet.
Ik kan u mijn facturen laten zien waar enkel en alleen telenet naar telenet op staat hoor en niets anders.
En er zullen best nog wel een pak mensen zijn zoals ik.
Als je enkel naar Telenet belt, waarom heb je dan geen Telenet CPS of telefonie?
Er is toch een reden dat je dat niet hebt?
Het is dan toch raar dat als je enkel naar daar belt dat je dan niet via TN belt, want dat is het goedkoopste.

Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

CPS gebruikt een actieve telefoonlijn. GEEN VoIP. Is nogal onnozele suggestie als je zelf over VoIP begint dus...
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:CPS gebruikt een actieve telefoonlijn. GEEN VoIP. Is nogal onnozele suggestie als je zelf over VoIP begint dus...
Weet ik wel, maar het is net zo onnozel als enkel naar Telenet bellen, ik ken geen hond die enkel en alleen naar daar belt.
Immers, de overheid heeft geen Telenet en ik kan me niet voorstellen dat je die nooit moet bellen.
Niemand in je familie of kennissen heeft een GSM? Raar in een land als België waar vrijwel iedereen met zo'n ijzer aan z'n oor loopt.

Ik bedoel maar, het is onmogelijk dat iemand enkel en alleen naar TN zou bellen.

Afbeelding
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

eindeloze discussie vrees ik.
Ok het zal niet voor de hand liggend zijn. Maar zeggen dat het onmogelijk is is ook weer overdreven he.
Everything that has a beginning has an end.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”