Telenet en 'het strafste nieuws'
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Momenteel loopt er op de grootste nieuwssites een banner die -ondanks het vermelden van een merknaam- duidelijk van Telenet komt:
Indien bovenstaande banner niet veel beweging toont: rechtermuisknop op klikken, kies voor "Play".
Eerst telde de teller af naar 14u, nu is het tijdstip blijkbaar verlaat. We herinneren ons nog de 'telenet drukt op de knop' desillusie, dus ik ben benieuwd wat dit 'straffe nieuws' gaat zijn. Ik dacht de banner te snel af te zijn door het tijdstip dat opgehaald wordt via de banner te manipuleren, maar eenmaal op 0 seconden beland telt ie gewoon door (url komt van http://telenet.thesedays.com).
Laat de geruchtenmolen en speculaties maar beginnen, op twitter kennen ze er ook iets van: http://search.twitter.com/search?q=telenet
URL's lijken te verwijzen naar iets in verband met een mobiel aanbod, maar je komt telkens op hun normale homepage uit.
Indien bovenstaande banner niet veel beweging toont: rechtermuisknop op klikken, kies voor "Play".
Eerst telde de teller af naar 14u, nu is het tijdstip blijkbaar verlaat. We herinneren ons nog de 'telenet drukt op de knop' desillusie, dus ik ben benieuwd wat dit 'straffe nieuws' gaat zijn. Ik dacht de banner te snel af te zijn door het tijdstip dat opgehaald wordt via de banner te manipuleren, maar eenmaal op 0 seconden beland telt ie gewoon door (url komt van http://telenet.thesedays.com).
Laat de geruchtenmolen en speculaties maar beginnen, op twitter kennen ze er ook iets van: http://search.twitter.com/search?q=telenet
URL's lijken te verwijzen naar iets in verband met een mobiel aanbod, maar je komt telkens op hun normale homepage uit.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik lees dingen van "Gsm's voor 1 euro met een abonnement van 24 maanden dat 20 euro per maand kost", "200 MB surfvolume op je gsm met een abonnement van 12 maanden dat 10 euro per maand kost" en "Telenet vernieuwt mobiel aanbod, de @mobilevikings zullen nog eens goed kunnen lachen vanavond" (allen van raf__ - http://twitter.com/raf__ )
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
http://twitter.com/raf__/status/5253717039meon schreef:Ik lees dingen van "Gsm's voor 1 euro met een abonnement van 24 maanden dat 20 euro per maand kost", "200 MB surfvolume op je gsm met een abonnement van 12 maanden dat 10 euro per maand kost" en "Telenet vernieuwt mobiel aanbod, de @mobilevikings zullen nog eens goed kunnen lachen vanavond" (allen van raf__ - http://twitter.com/raf__ )
hehe meon your fast!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Dat wordt lachen, laat die flop maar komen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Als ik naar de nieuwssites ga, telt hij tot 14u.
In dit topic, tot ergens omstreeks 16u.
Als ik dan terug naar de nieuwssite ga, is het daar ook tot 16u.
btw, de Adblock Plus plugin van Firefox werkt goed, ik zag eerst de banner niet staan
In dit topic, tot ergens omstreeks 16u.
Als ik dan terug naar de nieuwssite ga, is het daar ook tot 16u.
btw, de Adblock Plus plugin van Firefox werkt goed, ik zag eerst de banner niet staan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Is dit misschien het straffe nieuws :
'Telenet start met koppelverkoop'
Telenet start binnenkort met koppelverkoop. De Mechelse kabelmaatschappij biedt gsm's voor 1 euro aan wanneer een klant een abonnement van 24 maanden afsluit bij Telenet. Dat staat althans op de sociale netwerksite Twitter. Bij Telenet geeft men geen commentaar.
(tijd) - Indien het bericht op Twitter klopt, dan zou Telenet de eerste echt grote partij zijn die koppelverkoop aanbiedt.
Telenet geeft geen commentaar maar verwijst naar het persbericht ter gelegenheid van de derdekwartaalresultaten. Dat verschijnt deze avond nabeurs.
In ons land was lange tijd een verbod op koppelverkoop van kracht. Maar in april van dit jaar werd België door Europa teruggefloten. Vandaag is een nieuwe wet op de handelspraktijken in de maak. Die schaft het verbod op koppelverkoop in ons land officieel af. Bij koppelverkoop wordt een product of dienst gratis of goedkoper aangeboden bij aankoop van een ander product of dienst. De wet zou binnenkort gestemd worden.
Vandaag is koppelverkoop niet langer strafbaar, maar grote spelers aarzelden om een aanbod in de markt te zetten wegens de juridische onzekerheid.
Mobiel aanbod
Dezelfde gebruiker op Twitter meldt ook dat een aanbod start waarbij men voor 10 euro per maand een mobiel surfvolume van 200 MB krijgt.
Het is geen geheim dat Telenet aan de uitbouw van zijn mobiel aanbod werkt. Eerder dit jaar sloot het een verregaand MVNO-contract met Mobistar. Telenet lijkt ook de enige serieuze geïnteresseerde partij voor de vierde gsm-licentie, al heeft het dat nog niet met zoveel woorden gezegd. DS
Bron : http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 40-435.art
'Telenet start met koppelverkoop'
Telenet start binnenkort met koppelverkoop. De Mechelse kabelmaatschappij biedt gsm's voor 1 euro aan wanneer een klant een abonnement van 24 maanden afsluit bij Telenet. Dat staat althans op de sociale netwerksite Twitter. Bij Telenet geeft men geen commentaar.
(tijd) - Indien het bericht op Twitter klopt, dan zou Telenet de eerste echt grote partij zijn die koppelverkoop aanbiedt.
Telenet geeft geen commentaar maar verwijst naar het persbericht ter gelegenheid van de derdekwartaalresultaten. Dat verschijnt deze avond nabeurs.
In ons land was lange tijd een verbod op koppelverkoop van kracht. Maar in april van dit jaar werd België door Europa teruggefloten. Vandaag is een nieuwe wet op de handelspraktijken in de maak. Die schaft het verbod op koppelverkoop in ons land officieel af. Bij koppelverkoop wordt een product of dienst gratis of goedkoper aangeboden bij aankoop van een ander product of dienst. De wet zou binnenkort gestemd worden.
Vandaag is koppelverkoop niet langer strafbaar, maar grote spelers aarzelden om een aanbod in de markt te zetten wegens de juridische onzekerheid.
Mobiel aanbod
Dezelfde gebruiker op Twitter meldt ook dat een aanbod start waarbij men voor 10 euro per maand een mobiel surfvolume van 200 MB krijgt.
Het is geen geheim dat Telenet aan de uitbouw van zijn mobiel aanbod werkt. Eerder dit jaar sloot het een verregaand MVNO-contract met Mobistar. Telenet lijkt ook de enige serieuze geïnteresseerde partij voor de vierde gsm-licentie, al heeft het dat nog niet met zoveel woorden gezegd. DS
Bron : http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 40-435.art
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Mja, dat nieuwsbericht is dus puur gebaseerd op die 3 tweets van raf__
Op het forum van TIK weet ie te zeggen:
Als dit inderdaad de volledige boodschap is, dan ben ik niet echt onder de indruk. 200 MB kost bij:
* Proximus: € 19,99 per maand, 3 cent per extra MB (geen verbrekingsvergoeding, opties zijn maandelijks opzegbaar)
* Mobistar: Ik vind enkel het iPhone-abonnement aan 30 euro per maand (maar dit is dus geen optie op een ander abonnement)
* Base: Kent geen optie van 200 MB, wel van 500 MB voor 10 euro.
En daarnaast heb je natuurlijk ook Mobile Vikings, maar dankzij het prepaid-principe niet echt te vergelijken...
Op het forum van TIK weet ie te zeggen:
Bron: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f ... 90#p150690Walk & Talk 20:
- bellen en sms'en op je gsm
- € 20/maand met een contract van 24 maanden
- 118 minuten bellen naar vaste en mobiele nummers inbegrepen
- sms kost 12 cent/bericht, extra minuten bellen kost 17 cent/minuut
- éénmalige activeringskost van €5 per simkaart
- alleen voor Telenetklanten.
Optie Surf 10:
- surfen en mailen op je gsm
- € 10/maand met een contract van 12 maanden
- 200 MB inbegrepen volume
- 10 cent per extra MB
- € 30 verbrekingsvergoeding
- alleen voor Telenet Mobile klanten
Daarnaast de mogelijkheid om bij het Walk & Talk 20 abonnement een gsm erbij te nemen voor de prijs van 1 euro. Keuze uit volgende modellen:
- LG KU990i Viewty
- Samsung S5230 Star
- Nokia 3720 classic
- Sony Ericsson Naite
Als dit inderdaad de volledige boodschap is, dan ben ik niet echt onder de indruk. 200 MB kost bij:
* Proximus: € 19,99 per maand, 3 cent per extra MB (geen verbrekingsvergoeding, opties zijn maandelijks opzegbaar)
* Mobistar: Ik vind enkel het iPhone-abonnement aan 30 euro per maand (maar dit is dus geen optie op een ander abonnement)
* Base: Kent geen optie van 200 MB, wel van 500 MB voor 10 euro.
En daarnaast heb je natuurlijk ook Mobile Vikings, maar dankzij het prepaid-principe niet echt te vergelijken...
- FunkStar
- Elite Poster
€ 20 * 24 = € 480
Daarvoor ga ik geen abbo van 24maanden nemen
EDIT: TOP SHIT -> TOP LOL
prijzen: belcompany.be- LG KU990i Viewty = 149.00€
- Samsung S5230 Star = 149.00€
- Nokia 3720 classic = 149.00€
- Sony Ericsson Naite = 159.00€
Laatst gewijzigd door FunkStar 29 okt 2009, 12:54, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Voor Mobistar http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/opti ... ailandsurf
18€ / 200MB of 30€ / 2GB, als optie bij een abbonement
18€ / 200MB of 30€ / 2GB, als optie bij een abbonement
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
M.a.w. zolang je maar heel luidt kan roepen dat je aanbod fantastisch is, zullen er altijd wel schapen zijn die het kopen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Elite Poster
Voor dat geld zal je toch wel minstens een iPhone of HTC krijgen hoop ik. ANders wordt je pas serieus in het zak gezet
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Errm, nu niet om TN te verdedigen, maar je vergeet dat die 20€ / maand ook je abbo kosten voor 118minuten belwaarde omvat hé. Dat is quasi hetzelfde tarief als bij de andere grote providers (MV buiten beschouwing gelaten, maar dan nog).FunkStar schreef:€ 20 * 24 = € 480
prijzen: belcompany.be- LG KU990i Viewty = 149.00€
- Samsung S5230 Star = 149.00€
- Nokia 3720 classic = 149.00€
- Sony Ericsson Naite = 159.00€
DUS 24*20 ==> 480 (-149) = 331€ (komt dus neer op +/- 14€ / maand voor je abbokosten ... reken maar uit)
Op papier lijkt het dus een correct aanbod, niet meer of minder dan wat we gewend zijn in dit apenland, maar zeker geen zever in pakskes of oplichterij hé.
Langs de andere kant, mij zul je hier toch ook nooit op zien ingaan hoor. Maar ik zie hier wel potentieel voor de 14-17 jarige generatie ...
grtz,
Sasuke
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Persbericht:
Frontpage-berichtje van maken?
Bovenstaand verhaal klopt dusTelenet lanceert “Walk and Talk 20” … met top GSM aan 1 Euro.
Mechelen, 29 oktober 2009 – Vandaag lanceert Telenet een nieuw mobiel telefonieproduct onder de
naam “Walk and Talk 20”. Een klant die intekent op Walk and Talk 20 krijgt voor 20 Euro per
maand 118 gratis belminuten naar eender welk netwerk in België. Bovendien heeft de klant ook de
mogelijkheid om het nieuwe tariefplan te combineren met een top GSM toestel aan 1 Euro. Walk
and Talk 20 is, zoals alle Walk and Talk producten, uitbreidbaar met de optie “Surf 10”. Walk and
Talk 20 is de nieuwe stap in de mobiele strategie van Telenet, waarbij het Mechelse bedrijf de
ambitie heeft de prijzen voor mobiele basisdiensten te verlagen en de penetratie van mobiel
internet via GSM’s te verhogen.
Uit internationaal onderzoek blijkt dat de penetratie van mobiel voice- en dataverkeer in België
gevoelig onder het Europees gemiddelde ligt. Door een gebrek aan (financiële) stimuli voor de aankoop
van geavanceerde GSM’s blijft de ontwikkeling van mobiel internet ook onder de verwachtingen en
dreigt in België de digitale kloof groter te worden. Met een duidelijke strategie om de hardware (GSM
toestellen) te koppelen aan interessante abonnementsvoorstellen kan in de Belgische mobilofoniemarkt
een dynamiek ontstaan die zowel de prijzen van mobiele basisdiensten verlaagt als de penetratie van
mobiele breedbanddiensten verhoogt.
“Met deze nieuwe stap in onze mobiele strategie, willen we baanbrekend zijn en een nieuwe impuls
geven aan de mobilofoniemarkt” beklemtoont Ronny Verhelst, CEO van Telenet Mobile en Executive
Vice President bij Telenet. “Met de lancering van een tariefplan als Walk and Talk 20 en de mogelijke
koppeling aan een top GSM toestel voor 1 Euro, doorbreken we een taboe: vanaf nu zal het ook in
België mogelijk zijn om een hoogwaardige GSM te kopen voor 1 Euro gecombineerd met een
interessante abonnementsformule. Daardoor verlaagt de totaalfactuur voor mobilofonie van onze
klanten significant. Walk and Talk 20 is de prelude op andere - minstens even innovatieve - mobiele
plannen van Telenet. Innovatie rond producten, tariefplannen en klantenbenadering is niet alleen het
handelsmerk van Telenet, maar ook van Telenet Mobile.”
Walk and Talk 20 met een top GSM aan één euro wordt vanaf vandaag verkocht in alle BelCompany
Winkelsbij een aantal geselecteerde Telenet verdelers, telefonisch op 0800/66 853 en via
http://www.telenet.be/mobile. Walk and Talk 20, gebundeld met een top GSM aan 1 Euro, is een
gezamenlijke actie van Telenet en erkende Telenet verdelers.
Frontpage-berichtje van maken?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Jij niet alleen, gr4vity. En alweer zo'n mediacampagne, zij het nu ietsje kleiner dan de rode flop. Ze zijn daar echt niet bewust van wat spectaculair is naar mijn mening.
To download or not to download, that's the question.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Probeer dat maar eens wijs te maken aan mijn 14-jarig petekind dat al een paar maand zit te sparen voor een Samsung Star !!! Elk tarief heeft zijn doelgroep, en neem van mij aan dat Telenet totaal niet mikt op +18-jarigen met dit product hoor !Fireblade schreef:Jij niet alleen, gr4vity. En alweer zo'n mediacampagne, zij het nu ietsje kleiner dan de rode flop. Ze zijn daar echt niet bewust van wat spectaculair is naar mijn mening.
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
Die gratis prul zal waarschijnlijk ook nog wel gesimlocked zijn...
-
- Elite Poster
Lijkt me sterk dat hun doelgroep minderjarigen zouden zijn. Vergeet niet dat dit een abonnement is (en je 18+ moet zijn). Verder zal de GSM wel gesimlocked zijn, dus pa met abonnement opzadelen en zoon gsm geven zit er ook al niet in. Verder zit er al helemaal geen sms bundel in, enkel belminuten. Deze promo lijkt me dus wel echt voor een oudere doelgroep gemaakt...Sasuke schreef:Probeer dat maar eens wijs te maken aan mijn 14-jarig petekind dat al een paar maand zit te sparen voor een Samsung Star !!! Elk tarief heeft zijn doelgroep, en neem van mij aan dat Telenet totaal niet mikt op +18-jarigen met dit product hoor !Fireblade schreef:Jij niet alleen, gr4vity. En alweer zo'n mediacampagne, zij het nu ietsje kleiner dan de rode flop. Ze zijn daar echt niet bewust van wat spectaculair is naar mijn mening.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Raar. 14-jarigen sms'en nochtans graag voor niet veel geld. Proximus, Mobistar en BASE springen daar graag op in.Sasuke schreef:Probeer dat maar eens wijs te maken aan mijn 14-jarig petekind dat al een paar maand zit te sparen voor een Samsung Star !!! Elk tarief heeft zijn doelgroep, en neem van mij aan dat Telenet totaal niet mikt op +18-jarigen met dit product hoor !Fireblade schreef:Jij niet alleen, gr4vity. En alweer zo'n mediacampagne, zij het nu ietsje kleiner dan de rode flop. Ze zijn daar echt niet bewust van wat spectaculair is naar mijn mening.
Grtz,
Sasuke
Proximus =
10 euro = 600 SMSen
20 euro = 10.000 SMSen = 15 surfsessies = 60 gratis belminuten
En als de ouders iets of wat verantwoordelijk zijn, zullen ze dat uitrekenen voor hun kind wat het goedkoopste is.
- FunkStar
- Elite Poster
Welke ouder zou dit product nu aan zijn zoon/dochter geven?Sasuke schreef:Probeer dat maar eens wijs te maken aan mijn 14-jarig petekind dat al een paar maand zit te sparen voor een Samsung Star !!! Elk tarief heeft zijn doelgroep, en neem van mij aan dat Telenet totaal niet mikt op +18-jarigen met dit product hoor !Fireblade schreef:Jij niet alleen, gr4vity. En alweer zo'n mediacampagne, zij het nu ietsje kleiner dan de rode flop. Ze zijn daar echt niet bewust van wat spectaculair is naar mijn mening.
Grtz,
Sasuke
Ik neem aan dat de meeste 14jarigen aan hun 1ste of misschien 2de gsm toe zijn.
Wie geeft hun zoon/dochter dan een abbo van 2jaar die volgens bij toch niet zo student vriendelijk is.
-> De meesten jongeren sms'en nog altijd meer dan ze bellen en nergens zie ik gratis sms'en staan. Eerder 12/cent per sms wat enorm duur is.
My humble opinion!
Als je het anders bekijkt mag je gerust een paar argumenten geven. Wie weet zie ik het gewoon verkeerd?
EDIT: Ik zie dat meerdere mensen mijn standpunten ongeveer steunen dus der zal toch wel wat waarheid inzitten hoop ik
-
- Plus Member
- Contacteer:
Spectaculair is dit zeker niet te noemen.
20/118= 0,17€ per minuut, hun standaard tarief.
Hadden ze nu eens ditzelfde gegeven voor bv 12€/maand, zou al een heel ander beeld zijn denk ik.
Of misschien de optie walk&surf begrepen in de 20€, hadden ze mij meteen als klant. Simpele gsm in de vuilbak en het simkaartje in m'n pda
Hadden ze nu eens ditzelfde gegeven voor bv 12€/maand, zou al een heel ander beeld zijn denk ik.
Of misschien de optie walk&surf begrepen in de 20€, hadden ze mij meteen als klant. Simpele gsm in de vuilbak en het simkaartje in m'n pda
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je kan ook gewoon de korting van 10 euro per maand nemen voor 12 maanden lang. Dan kost het abonnement nog 15 euro gezien over 24 maanden.The Conquer schreef:Spectaculair is dit zeker niet te noemen.
- brooklyn
- Elite Poster
pfff arm telenet, al die tralala voor niks. Ik ben niet onder de indruk
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Deel van't meubilair
Maw. men laat je er eerst zelf voor betalen... en dan krijg je het "gratis".Lord Utopia schreef:Je kan ook gewoon de korting van 10 euro per maand nemen voor 12 maanden lang.
Trouwens hoe komt dat men nu plots 120 euro korting kan geven... enige conclusie is dat je voordien veel te veel betaalde !
-
- Elite Poster
Voor elk product van Telenet/Belgacom betaal je minstens de helft te veelr2504 schreef: Trouwens hoe komt dat men nu plots 120 euro korting kan geven... enige conclusie is dat je voordien veel te veel betaalde !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
ik zie geen enkele topgsm in hun nieuwe super de luxe flop actie hoor.....
Sorry maar imho is een topgsm al iets meer in de aard van de Samsung Omnia II of een paar van de HTC's
( mijn Samsung Omnia II is een toppertje trouwens en een aanrader voor ieder die een leuke winmo phone wil ( en met de vele roms en tools die je vind : ))
Sorry maar imho is een topgsm al iets meer in de aard van de Samsung Omnia II of een paar van de HTC's
( mijn Samsung Omnia II is een toppertje trouwens en een aanrader voor ieder die een leuke winmo phone wil ( en met de vele roms en tools die je vind : ))
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Pro Member
ze hebben beslist met belcompany alle gsms beneden de 150€ te verkopen aan 1€
ook de duurdere hebben een fikse korting !
ook de duurdere hebben een fikse korting !
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
-
- Pro Member
Wij beginnen met koppelverkoop, en in de VS - waar die praktijken al jaren aan de gang zijn - beginnen ze eindelijk in te zien dat koppelverkoop de consument niet vooruithelpt. De operatoren bieden ondertussen al weer abonnementen aan waar ze je niet verplichten tot het intekenen voor verschillende jaren, en de concurrentie begint hevig te woeden.
Hier denken ze dan dat de zaken vooruitgeholpen zullen worden door:
- consumenten te laten verleiden tot ogenschijnlijk goedkope deals die er uiteindelijk op neerkomen dat je voor jaren vasthangt aan je operator;
- operators die deals afsluiten met producenten van toestellen (zie: iPhone en AT&T in de VS. Het AT&T netwerk lijkt nergens op, en je mag de iPhone in principe op geen ander netwerk gebruiken), waardoor andere producten niet op de markt geraken (Nokia heeft hierdoor veel moeite om in de US binnen te geraken) en de prijzen gecontroleerd worden door de grote spelers;
- operatoren meer gegarandeerde toekomstige inkomsten (vastgeketende klanten) te bieden.
"Openbreken van de markt", mijn voeten.
Wie denkt dat koppelverkoop zaligmakend is (en geen aandeelhouder is van een telco operator), die moet zijn hoofd doen nakijken. Het zou toch maar heel onlogisch zijn dat de operatoren zo aandringen op koppelverkoop als dit zou betekenen dat ze "eindelijk goedkoper kunnen aanbieden aan hun klanten" en dus minder winst zullen maken?
Hier denken ze dan dat de zaken vooruitgeholpen zullen worden door:
- consumenten te laten verleiden tot ogenschijnlijk goedkope deals die er uiteindelijk op neerkomen dat je voor jaren vasthangt aan je operator;
- operators die deals afsluiten met producenten van toestellen (zie: iPhone en AT&T in de VS. Het AT&T netwerk lijkt nergens op, en je mag de iPhone in principe op geen ander netwerk gebruiken), waardoor andere producten niet op de markt geraken (Nokia heeft hierdoor veel moeite om in de US binnen te geraken) en de prijzen gecontroleerd worden door de grote spelers;
- operatoren meer gegarandeerde toekomstige inkomsten (vastgeketende klanten) te bieden.
"Openbreken van de markt", mijn voeten.
Wie denkt dat koppelverkoop zaligmakend is (en geen aandeelhouder is van een telco operator), die moet zijn hoofd doen nakijken. Het zou toch maar heel onlogisch zijn dat de operatoren zo aandringen op koppelverkoop als dit zou betekenen dat ze "eindelijk goedkoper kunnen aanbieden aan hun klanten" en dus minder winst zullen maken?
Mooi verwoord, dat dacht ik er ook van. Het ergste is dat ook veel financieel zwakkeren zich aangesproken voelen om in te stappen op dit soort schijnbaar interessante deals waardoor ze voor een langere periode een deel van hun schaarse inkomen hypothekeren.
Wat betreft dit aanbod van TN deel ik de mening van andere sceptici, dit is een triestig aanbod: twee jaar vastzitten aan een voor de meeste oninteressante abo formule ( duur, geen gratis sms, geen mobiele data) voor een gsm'tje dat je binnen een half jaar koopt voor €100 en dat bovendien waarschijnlijk waardeloos is als je naar een andere provider wenst over te stappen. No thanks, ik blijf wel waar ik ben
Wat betreft dit aanbod van TN deel ik de mening van andere sceptici, dit is een triestig aanbod: twee jaar vastzitten aan een voor de meeste oninteressante abo formule ( duur, geen gratis sms, geen mobiele data) voor een gsm'tje dat je binnen een half jaar koopt voor €100 en dat bovendien waarschijnlijk waardeloos is als je naar een andere provider wenst over te stappen. No thanks, ik blijf wel waar ik ben
-
- Plus Member
- Contacteer:
-
- Deel van't meubilair
Waarom zouden ze het SIM-locken... je hangt zo ie zo toch twee jaar aan hen vast als je in de 1 euro val trapt.The Conquer schreef:Zouden deze toestellen een sim-lock hebben zodat je ze enkel bij Telenet kan gebruiken? Dat maakt hun aanbod nog droeviger...