EDPnet start met VDSL2

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Persbericht EDPnet:
EDPnet start met het aanbieden van VDSL2-verbindingen (Very high speed Digital Subscriber Line) en dit zowel voor de particuliere als de zakelijke gebruiker. Hiermee bevestigt EDPnet dat ze vasthoudt aan één van haar basisprincipes, nl. blijven investeren in nieuwe technologieën en op die manier een verdere groei te garanderen.

Met het VDSL2-aanbod biedt EDPnet haar klanten de mogelijkheid om downloadsnelheden te halen van 18000 kbps. Eén van de belangrijkste troeven van dit nieuwe aanbod is echter dat de VDSL2-aansluitingen minder afstandgevoelig zullen zijn (in tegenstelling tot ADSL), want de (maximaal toegelaten) afstand tussen de klant en de lokale wijkcentrale wordt voor een groot stuk ingekort. Daarnaast is ook de haalbare uploadsnelheid tot 1200 kbps een verbetering in vergelijking met ADSL.

Momenteel is VDSL2 voor zo'n 65% van de Belgische bevolking reeds mogelijk. Wie een VDSL2-aansluiting wenst, zal bij EDPnet kunnen navragen of het op een welbepaald adres beschikbaar is.

Het nieuwe aanbod geldt niet alleen voor de thuisgebruiker. EDPnet heeft het ook op maat van de professionele gebruiker uitgewerkt. Bovendien kan deze laatste zijn aansluiting uitbreiden met een Service Level Agreement. Dergelijke agreement of overeenkomst verzekert de professionele gebruiker van een nog hogere beschikbaarheid en dienstverlening.

EDPnet zal het nieuwe VDSL2-aanbod tijdens de eerste week van november op de website, www.edpnet.be , lanceren.
Eenmaal de specificaties en prijzen bekend zijn zullen we hier wel een mooi berichtje aan wijden :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ben eens benieuwd. Zouden ze onder de prijs van Dommel zakken? Zouden ze dezelfde limiet aanbieden of zelfs beter doen?
Of gewoon realistische limieten als 100 GB tegen een iets lagere prijs. Maar waar ik het allerbenieuwste naar ben zijn de professionele packages en de verplichte modem. In bruikleen of toch volledig betalen?
destertjes
Member
Member

Maken ze 3 jaar nadat ze het beloofden,eindelijk waar ?
Ik neem er nota van.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Zal waarschijnlijk niet die sagem huren worden mijn gedacht (schandalige prijs bij dommel trouwens en zie niet in dat EDPnet een voorkeursbehandeling gaat krijgen door die sagem als wel te verhuren ..)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik ben benieuwd hoe hoog de upload snelheid zal zijn de download is minder belangrijk voor mij en wat de prijs zal zijn tov hun adsl2+ aanbod, wat in principe dezelfde snelheid aanbied.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Dat zijn toch dikke kwieten bij Edpnet. Ik heb tot voor een paar weken op regelmatige basis gevraagd wanneer ze VDSL2 abonnementen zouden lanceren. Toen kreeg ik steevast het antwoord dat dit niet voor de nabije toekomst zou zijn en blablabla. En paar weken later dit. Enfin, ik ben ondertussen van Edpnet naar Dommel Speedconnect (VDSL2) overgestapt. Pech voor Edpnet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ofloo schreef:ik ben benieuwd hoe hoog de upload snelheid zal zijn de download is minder belangrijk voor mij en wat de prijs zal zijn tov hun adsl2+ aanbod, wat in principe dezelfde snelheid aanbied.
Klassieke profielen hé. 12/1 en 18/1.2.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Als ik op de BGC website mijn telnr ingeef, zegt die mij dat ik alleen tv in standaard kwaliteit, niet in HD kan krijgen ...
Maw dus ook geen VDSL2 volgens mij, of zoals al jaren, ongeacht hun voorwaarden (profielen en prijzen), totaal onbelangrijk want niet van toepassing.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Blijkbaar gaan ze de Pro Compact ook in wholesale verkopen, das zeker niet slecht. Trouwens EDPnet (en dommel trouwens ook) zouden der zeker goed aan doen om een soort huur oplossing te voorzien voor die Sagems.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
CnB
Starter
Starter

ik veronderstel als je bij dommel nog geen vdsl2 kan krijgen dat je dat ook niet bij edpnet zal krijgen.
support zegt dat in ca70% van Belgie VDSL2 beschikbaar zou moeten zijn.

bij dommel zegt de check bv dat ik alleen netconnect en homeconnect kan krijgen.
Geen cityconnect of vdsl2.

Edit: zou trouwens misschien deze week of volgende week op de website van edpnet staan, met de prijzen.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Correctie, het Pro abo van EDPnet is geen wholesale van de Pro Compact maar van de Plus + vast ip.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
johnny2020
Starter Plus
Starter Plus

CnB schreef:ik veronderstel als je bij dommel nog geen vdsl2 kan krijgen dat je dat ook niet bij edpnet zal krijgen.
support zegt dat in ca70% van Belgie VDSL2 beschikbaar zou moeten zijn.

bij dommel zegt de check bv dat ik alleen netconnect en homeconnect kan krijgen.
Geen cityconnect of vdsl2.

Edit: zou trouwens misschien deze week of volgende week op de website van edpnet staan, met de prijzen.
Deze week normaal gezien.
Prijs is 34,95€ , voor de rest zijn dat de zelfde specificatie als de home abonnement.

Code: Selecteer alles

Beste

Verwacht wordt dat we deze week nog VDSL Home en VDSL Office bestelbaar maken op onze site.

U zal niet verplicht zijn de VDSL2 modem aan te schaffen via EDPnet. EDPnet zal een Sagem VDSL router (splitter inbegrepen) aanbieden.

Activatie zal voor VDSL Home inderdaad 50€ incl. BTW bedragen voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

Steeds tot uw dienst
Ondertussen heb ik al een bbox2 voor 35€ gekocht :-)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Jammer genoeg geen VDSL2 beschikbaar op ons adres :-(
Heeft er iemand enig idee van de planning rond de verdere uitrol hiervan?
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ach, als je dat vraagt (had hier eens een BGC technieker voor een storing), dan is het antwoord dat zoiets hooguit een paar maanden nog duurt, want alle infrastructuur is er hier al (kabels en ROP op straat), maar in de praktijk zijn we alweer een jaar later en nog altijd niks ... waarschijnlijk moeten ze de centrale zelf nog wel upgraden en dat zal geld kosten, allicht stellen ze dat liever uit.
Als je ergens zit waar ze nog moeten beginnen graven, zal het dus nog veel langer duren, volgens mij (tenzij in de steden, maar da's waarschijnlijk dat % waar het al beschikbaar is).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”