BGC Adsl Go -> Cityconnect Plus

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
flak
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008, 20:32
Locatie: Lier

Hey,

Wij zijn hier thuis al verscheidene jaren klant bij belgacom, maar met de lage limieten en dure volumepacks kijk ik toch uit naar een andere provider.
Sinds een tijd komt ook regio Lier in aanmerking voor Dommel Cityconnect plus, maar geldt hun geadverteerde promotie nog van op hun site?
Waar kan ik daar iets over terugvinden?
Beneden de pagina staat geldig tot 30/06 :-( .

Of is er een ander alternatief voorhanden, of komt Belgacom met betaalbaar ongelimiteerd internet ipv de pro compact voor kmo's nu?
Momenteel hebben we hier dus Adsl Go, met extra optie van 10 euro voor 25GB erbij (duur, maar goedkoper als 2 aparte volumepacks).
Ik heb ook vorig jaar of 2 jaar geleden die snelheidsverhoging direct aangevraagd, we halen hier een goede 930kB/s (±7Mbs) van de maximale 12Mbs (dacht ik).
Maar welke fractie zou er van een vooropgestelde 24Mbs haalbaar zijn?
Kan ik de afstand tot de centrale berekenen of moet ik daar voor bellen?
En in hoeverre is Dommel goed/slecht?
Ik lees hier dikwijls de verhalen, en echt bemoedigend zijn ze soms niet.

Een ander alternatief waarvoor helaas nooit reclame wordt gemaakt, en dat moeilijk terug te vinden is op eender welke site, is internet generation, waar ge voor 35 euro 100GB krijgt (ben nog student). Dat is nog redelijk.

Edit: we hebben ook Telenet overwogen, zo'n shake + pakket (internet, tv) met een mooie downloadsnelheid van 24Mbs :-) en een limiet van 100GB.
Maar het zou 75 euro per maand kosten, dat is wat veel.
En ik heb op deze fora al dikwijls iets gelezen over het feit dat kabel aan zijn limiet zou zitten en momenteel adsl2+ beter is?

Alvast hartelijk dank voor jullie eventuele commentaren!
Mvg,
Eli
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De cityconnect snelheden schommelen heel sterk naargelang afstand tot centrale en kwaliteit van de lijn. Hun prijzen zijn echter niet te kloppen. En als je dichtbij de centrale zit, dan de snelheden ook niet ;).

Eens bij Dommel alles werkt, zijn ze in principe zeer goed. Als er problemen zijn, dan moet je geluk hebben... en soms ook geduld. Maar dat lijkt de laatste tijd wat te beteren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

http://www.skynet.be/entertainment-nl/generation

is nie zo moeilijk om terug te vinden zulle
ik heb generation en ben supper content
moest je overwegen te nemen vraag of ze u op vdsl2 willen plaatsen indien mogelijk
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
flak
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008, 20:32
Locatie: Lier

Heb net met dommel gemaild.
Nieuwe cityconnect aansluiting zou tussen de 1-2 weken duren vooraleer deze actief is.
Ik zit tussen de 2-2,5 km van de centrale verwijderd.
Geeft dit nog acceptabele adsl2+ snelheden (volgens de tabel een goede 10Mbs)?
Of zijn er betere alternatieven?
Bedankt.

@proximusboy: vond het alleen raar dat er nergens op de gewone belgacom site naar verwezen wordt en er amper reclame voor gemaakt wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”