hallo,
ik heb een modem van dommel moeten aankopen omdat ze beweerden dat mijn modem voor cityconnect niet ging werken...
dus ik betaal 139 euro....
dag nadien bljkt mijn modem wel te werken...
dus ik bel naar dommel: antwoord: sorry meneer de betaling is door u uitgevoerd ,u kan deze niet meer anuleren,u zult deze modem later moeten doorverkopen...
ik maak de dame aan de andere kant van de lijn erop attent dat ik 14 dagen recht heb met verkoop op afstand...waarna ze zei dat ik maar aangetekend moet mijn klacht vermelden...
ik heb dit ook dezelfde dag nog aangetekend opgestuurd....
ik mail zeker wekelijks naar dommel hoe het zit met mijn geld en dan krijg ik altijd het antwoord dat ze met mijn dossier bezig zijn!!!
dit is nu al bijna 2 maanden bezig!!
dit kan toch niet meer,
weet iemand nog iets wat ik kan doen?
dommel aankoop modem(klachten)
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Zeggen dat je er een advokaat zult opzetten als het binnen x-aantal tijd niet geregeld is. Als ze dan nog niet betaald hebben, effectief een advocaat inschakelen want winnen doe je altijd.
Als europees burger heb je dacht ik minstens 7 werkdagen te tijd om goederen terug te sturen en je geld terug te krijgen. De eventuele vervoerskosten kunnen ze daaar wel vanaftrekken. Maar beter iets dan niets.
Enige nadeel in deze zaak is het feit dat het maar om 139€ gaat en dat een advokaat meer geld kost...
Als europees burger heb je dacht ik minstens 7 werkdagen te tijd om goederen terug te sturen en je geld terug te krijgen. De eventuele vervoerskosten kunnen ze daaar wel vanaftrekken. Maar beter iets dan niets.
Enige nadeel in deze zaak is het feit dat het maar om 139€ gaat en dat een advokaat meer geld kost...
heb mijn bewijs van aangetekend schrijven ook he...GunSmoke007 schreef:Zeggen dat je er een advokaat zult opzetten als het binnen x-aantal tijd niet geregeld is. Als ze dan nog niet betaald hebben, effectief een advocaat inschakelen want winnen doe je altijd.
Als europees burger heb je dacht ik minstens 7 werkdagen te tijd om goederen terug te sturen en je geld terug te krijgen. De eventuele vervoerskosten kunnen ze daaar wel vanaftrekken. Maar beter iets dan niets.
Enige nadeel in deze zaak is het feit dat het maar om 139€ gaat en dat een advokaat meer geld kost...
vind het zelfs schandalig dat dommel aan de telefoon zelfs durft beweren dat je die modem MOET houden enz....
advocaat zie ik ni als optie kost idd meer...
maar zijn er geen andere instanties meer?
ik vind het schandalig! ik heb geen modem en ook mijn centen niet terug!
ik zal als klant maar op tijd betalen....
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17
abonnement opzeggen ,
en de contractverbrekingskosten als zijnde betaald beschouwen
zeggen ze dat het te weinig is laat hen dan maar achter de rest komen jagen
is uw contract al opzegbaar zonder verbrekingskost,dan heb je 2X pech.
Je kan ze ook voorstellen om het betaalde als voorschot op uw maandelijkse abonnementsgelden te aanvaarden
zij krijgen hun goesting (niet terugbetalen) en u moet een paar maanden geen abonnement betalen
ieder wat hem toekomt is toch normaal.
had je dit bijna 2 maand geleden voorgesteld,dan was je al aan het recupereren.
wacht je op een oplossing van hun kant ,dan........het is niet te beschrijven,te verwoorden eigenlijk.
en ze mogen hun modem zelf aan een ander slachtoffer verkopen.
en de contractverbrekingskosten als zijnde betaald beschouwen
zeggen ze dat het te weinig is laat hen dan maar achter de rest komen jagen
is uw contract al opzegbaar zonder verbrekingskost,dan heb je 2X pech.
Je kan ze ook voorstellen om het betaalde als voorschot op uw maandelijkse abonnementsgelden te aanvaarden
zij krijgen hun goesting (niet terugbetalen) en u moet een paar maanden geen abonnement betalen
ieder wat hem toekomt is toch normaal.
had je dit bijna 2 maand geleden voorgesteld,dan was je al aan het recupereren.
wacht je op een oplossing van hun kant ,dan........het is niet te beschrijven,te verwoorden eigenlijk.
en ze mogen hun modem zelf aan een ander slachtoffer verkopen.
Laatst gewijzigd door destertjes 28 okt 2009, 18:35, in totaal 1 gewijzigd.
Moet je wel rekening houden dat hun facturatie vierkant draait. Ze zullen je van die pestberichten sturen over openstaande facturen en op willekeurige momenten afsluiten.destertjes schreef:abonnement opzeggen ,
en de contractverbrekingskosten als zijnde betaald beschouwen
zeggen ze dat het te weinig is laat hen dan maar achter de rest komen jagen
is uw contract al opzegbaar zonder verbrekingskost,dan heb je 2X pech.
Je kan ze ook voorstellen om het betaalde als voorschot op uw maandelijkse abonnementsgelden te aanvaarden
zij krijgen hun goesting (niet terugbetalen) en u moet een paar maanden geen abonnement betalen
ieder wat hem toekomt is toch normaal.
had je dit bijna 2 maand geleden voorgesteld,dan was je al aan het recupereren.
wacht je op een oplossing van hun kant ,dan........het is niet te beschrijven,te verwoorden eigenlijk.
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17
Nie overdrijven héKlant schreef:
Moet je wel rekening houden dat hun facturatie vierkant draait. Ze zullen je van die pestberichten sturen over openstaande facturen en op willekeurige momenten afsluiten.
destertjes schreef:Nie overdrijven héKlant schreef:
Moet je wel rekening houden dat hun facturatie vierkant draait. Ze zullen je van die pestberichten sturen over openstaande facturen en op willekeurige momenten afsluiten.
Ik was van goede wil en had hun gezegt dat ik die 139 euro wou bezigen voor de volgende rekeningen mee te betalen(dus zodat ze het niet moeten terug storten...en dit gingen ze ook beloofd doen...
maar ik krijg al 2 maand proforma's die ik dna nog moet betalen volgens hun...
en als ik dan spreek over die 139 euro dan zeggen ze dat er nog een dossierbeheerder van hun mee bezig is en dat ik deze rekeningen nog zo moet betalen?
2 maanden voor zo'n administratief dingeske schandalig...
ik ben nu 2 maand klant he en als ik volgende week geen degelijk gevolg heb ,zeg ik mijn domiciliering op en mogen ze alles afsluiten(als ze dan zelf maar die 10 maanden aan belgacom betalen als schadevergoeding!
wat denken jullie?
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17
Ik geef u groot gelijk,en er zijn er die dat niet graag hebben,
maar dat ligt aan hen en niet aan U of mij.
Tip,: maak copy van deze thread of verzend hem naar uzelf en met een ticket naar Drommel
samen met het ticket verwittig je hen dat je uw contract zal verbreken wegens een grove fout vanwege hun zijde
en je hebt alvast een bewijs van uw klacht en uw redelijkheid
't is wel zonde van wat je al betaald hebt,maar dat kan nog aangeklaagd worden.
blokkeer uw domiciliering en je blijft met wat geluk nog meer dan een maand aangesloten.
Nadien sluiten ze je af,ondanks het feit dat je al teveel betaald hebt
en wie begaat de fout ? ?
drommellllllllllllll
ps,: ze zullen lachen als je ze een kopie van deze thread stuurt en ze hem lezen.
maar dat ligt aan hen en niet aan U of mij.
Tip,: maak copy van deze thread of verzend hem naar uzelf en met een ticket naar Drommel
samen met het ticket verwittig je hen dat je uw contract zal verbreken wegens een grove fout vanwege hun zijde
en je hebt alvast een bewijs van uw klacht en uw redelijkheid
't is wel zonde van wat je al betaald hebt,maar dat kan nog aangeklaagd worden.
blokkeer uw domiciliering en je blijft met wat geluk nog meer dan een maand aangesloten.
Nadien sluiten ze je af,ondanks het feit dat je al teveel betaald hebt
en wie begaat de fout ? ?
drommellllllllllllll
ps,: ze zullen lachen als je ze een kopie van deze thread stuurt en ze hem lezen.
Ik overdrijf niet, maar spreek uit ervaring. Dommel stuurde me altijd m'n rekening een maand te vroeg, verwachtte ook dat ik die een maand te vroeg betaal (maw: dat ik sowieso een maand extra betaal) en hebben me al's op een willekeurige vrijdagavond afgesloten omdat ze vonden dat ik niet snel genoeg betaalde (hadden volgens de helpdesk intern de betalingstermijn ingekort. Wist ik als klant niets van). En elke paar dagen als je niet "op tijd" (lees: maand te vroeg) betaalt, zit er een mail met dreigementen van je te deleten in je mailbox. Zelfs m'n broer, die nochtans een domiciliëring heeft lopen, kreeg eens zo'n pestmail, een week nadat ze geld van z'n rekening genomen hadden.destertjes schreef:Nie overdrijven héKlant schreef:
Moet je wel rekening houden dat hun facturatie vierkant draait. Ze zullen je van die pestberichten sturen over openstaande facturen en op willekeurige momenten afsluiten.
Maw, die pestmails en dat willekeurig afsluiten om je wat te treiteren zijn niet overdreven.
Klant schreef:Ik overdrijf niet, maar spreek uit ervaring. Dommel stuurde me altijd m'n rekening een maand te vroeg, verwachtte ook dat ik die een maand te vroeg betaal (maw: dat ik sowieso een maand extra betaal) en hebben me al's op een willekeurige vrijdagavond afgesloten omdat ze vonden dat ik niet snel genoeg betaalde (hadden volgens de helpdesk intern de betalingstermijn ingekort. Wist ik als klant niets van). En elke paar dagen als je niet "op tijd" (lees: maand te vroeg) betaalt, zit er een mail met dreigementen van je te deleten in je mailbox. Zelfs m'n broer, die nochtans een domiciliëring heeft lopen, kreeg eens zo'n pestmail, een week nadat ze geld van z'n rekening genomen hadden.destertjes schreef:Nie overdrijven héKlant schreef:
Moet je wel rekening houden dat hun facturatie vierkant draait. Ze zullen je van die pestberichten sturen over openstaande facturen en op willekeurige momenten afsluiten.
Maw, die pestmails en dat willekeurig afsluiten om je wat te treiteren zijn niet overdreven.
hallo,
ik wil als klant totaal niet onmens zijn maar heb er dus al 2 maanden 139 euro van te goed...
ik betaal maandelijks maar 17 euro ongeveer dus das in princiepe 8 maanden huurgeld!!
ik heb sinds vandaag mijn domiciliering laten schrappen...wil niet dat ze weer voor de 3 de keer geld van m'n rekening halen terwijl ik nog te goed heb he...
als ik mail krijg ik altijd onzinnige mailtjes terug dat ze ermee bezig zijn pfff....
kan ik als klant dat dan ook niet zeggen? als ik 3 maand niet betaal,dat ze maar geduld moeten hebben want ik ben ermee bezig? haha
nu ga je zien he nu gaan ze me waarschijnlijk binne 3 weken afsluiten en dna nog es kosten aanrekenen nadien voor heraansluiten enz ...
kan het mij al voorstellen...
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17
troost u ,u bent niet alleen en het kan(kon) erger,: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 93#p266193
en overloop de titels van,: http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=57 eens
en overloop de titels van,: http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=57 eens
hallo,destertjes schreef:troost u ,u bent niet alleen en het kan(kon) erger,: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 93#p266193
en overloop de titels van,: http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=57 eens
Even verdere reactie op mijn klacht naar dommel:
ik heb ondertussne al verschillende keer gemailt naar dommel en krijg steeds reactie dat ze met mijn ticket bezig zijn(al bijna 2 maanden)
ik heb de ombudsdienst al ingeschakeld maar tot heden nog geen reactie...
mijn domiciliering heb ik ook al ingetrokken...
Groetjes,
man man, zo'n miserie. Ik had even overwogen om dommel te pakken, maar na het lezen van verschillende threads hier en het horen van het verhaal van 2 vrienden van me, zal ik het maar snel aflaten.
Toch heb ik niet zomaar blind vertrouwd op iedereen en heb ik minstens een informatief mailtje naar dommel verstuurd. Ze zijn er in geslaagd om op geen enkele van mijn vragen (geen lastige vragen btw) te antwoorden... dat geeft echt veel vertrouwen...
Toch heb ik niet zomaar blind vertrouwd op iedereen en heb ik minstens een informatief mailtje naar dommel verstuurd. Ze zijn er in geslaagd om op geen enkele van mijn vragen (geen lastige vragen btw) te antwoorden... dat geeft echt veel vertrouwen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
ik heb het er een beetje moeilijk mee dat dommel je deze modem zou verplicht hebben te kopen omdat je huidige modem/router niet zou werken. lijkt me ook nogal sterk aangezien ze bij hun producten expleciet vermelden of de aankoop van specifieke hardware nodig is zoals bij homeconnect of speedconnect, maar dat is mijn persoonlijke mening.
ik ga er eerder vanuit dat je zelf niet zeker was of je modem/router zou werken en dit aan de helpdesk hebt gevraagd, maar zij kennen ook niet elke modem/router die te koop is en mogelijk je daarom geadviseert hebben alsnog deze modem aan te schaffen.
in elk geval: normaal zou dommel de ongebruikte siemens terug kunnen nemen en begrijp ik zelf niet goed waarom ze dit niet hebben gedaan of doen , langs de de andere kant kan je die siemens alsnog verkopen via ebay en dergelijke of gewoon uit de hand voor datzelfde bedrag. ik ben er zeker van dat je er niet lang mee zal blijven zitten.
ik ga er eerder vanuit dat je zelf niet zeker was of je modem/router zou werken en dit aan de helpdesk hebt gevraagd, maar zij kennen ook niet elke modem/router die te koop is en mogelijk je daarom geadviseert hebben alsnog deze modem aan te schaffen.
in elk geval: normaal zou dommel de ongebruikte siemens terug kunnen nemen en begrijp ik zelf niet goed waarom ze dit niet hebben gedaan of doen , langs de de andere kant kan je die siemens alsnog verkopen via ebay en dergelijke of gewoon uit de hand voor datzelfde bedrag. ik ben er zeker van dat je er niet lang mee zal blijven zitten.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH schreef:ik heb het er een beetje moeilijk mee dat dommel je deze modem zou verplicht hebben te kopen omdat je huidige modem/router niet zou werken. lijkt me ook nogal sterk aangezien ze bij hun producten expleciet vermelden of de aankoop van specifieke hardware nodig is zoals bij homeconnect of speedconnect, maar dat is mijn persoonlijke mening.
ik ga er eerder vanuit dat je zelf niet zeker was of je modem/router zou werken en dit aan de helpdesk hebt gevraagd, maar zij kennen ook niet elke modem/router die te koop is en mogelijk je daarom geadviseert hebben alsnog deze modem aan te schaffen.
in elk geval: normaal zou dommel de ongebruikte siemens terug kunnen nemen en begrijp ik zelf niet goed waarom ze dit niet hebben gedaan of doen , langs de de andere kant kan je die siemens alsnog verkopen via ebay en dergelijke of gewoon uit de hand voor datzelfde bedrag. ik ben er zeker van dat je er niet lang mee zal blijven zitten.
heeey pumbaah
die modem hebben ze me nooit opgestuurd gehad... ik heb enkel die 139 euro betaald...
ze gingen hem niet opsturen want ik had m'n 14 dagen bedenktijd.... ze houden gewoon al 2 maanden mijn geld achter!
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
mijn excuses dat het even duurde voor ik je thread in de gaten kreeg
dus als ik het goed begrijp: je hebt cityconnect aangevraagd en ze hebben je de siemens evenzeer aanbevolen omdat niemand zeker waren of je huidige modem al dan niet zou werken. Jij bent hierop ingegaan en hebt de modem alsnog aangekocht. je het de modem betaalt, maar nadat je zag dat je oude modem werkte heb je de aankoop van de modem trachten te annuleren.
wat ik je al wel kan zeggen is dus dat de siemens uit productie genomen is en ze niet meer gaan kunnen leveren. ik ga straks kijken wat ik voor je kan doen. gelieve mij wel via pm even de volgende gegevens door te seinen:
naam, adres, klantennummer (indien je deze hebt) en je telefoonnummer
ik raad je evenzeer aan de achterstallige facturen te betalen want het is zoals op cafe gaan: als je te lang niet betaalt krijg je niks meer
dus als ik het goed begrijp: je hebt cityconnect aangevraagd en ze hebben je de siemens evenzeer aanbevolen omdat niemand zeker waren of je huidige modem al dan niet zou werken. Jij bent hierop ingegaan en hebt de modem alsnog aangekocht. je het de modem betaalt, maar nadat je zag dat je oude modem werkte heb je de aankoop van de modem trachten te annuleren.
wat ik je al wel kan zeggen is dus dat de siemens uit productie genomen is en ze niet meer gaan kunnen leveren. ik ga straks kijken wat ik voor je kan doen. gelieve mij wel via pm even de volgende gegevens door te seinen:
naam, adres, klantennummer (indien je deze hebt) en je telefoonnummer
ik raad je evenzeer aan de achterstallige facturen te betalen want het is zoals op cafe gaan: als je te lang niet betaalt krijg je niks meer
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Wat is je rol/functie als jij iets met deze informatie kan doen? Ben je een Dommel-medewerker?PumbaaH schreef:wat ik je al wel kan zeggen is dus dat de siemens uit productie genomen is en ze niet meer gaan kunnen leveren. ik ga straks kijken wat ik voor je kan doen. gelieve mij wel via pm even de volgende gegevens door te seinen:
naam, adres, klantennummer (indien je deze hebt) en je telefoonnummer
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
ik werk niet direct bij dommel, al ben ik overeengekomen met dommel dat klachten en dergelijke mogen gebundeld worden en eveneens doorgegeven kunnen worden via mij. zo worden ze ook sneller behandeld (via telefoon of via mail). Dat doe ik eigenlijk intussen al wel langer. Dommel ziet er geen graten in en zijn zelfs blij met het gedane voorstel komende van mezelf. er is zelfs 1 bestaande case nummer waarin alle klachten van userbase in worden doorgegeven.
Echter, als je dan bij dommel aankomt zonder concrete gegevens kan je niet verwachten dat er ook effectief iets aan gedaan kan worden en vandaar dat ik dan ga proberen via dat bepaalde ticket achter een oplossing te bekomen. Mij is het echter eender. Heb je liever van niet, mij ook goed. ik laat dan ook de keuze aan boy om desondanks alle miserie alsnog dit zo snel mogelijk op te lossen.
ik den dan wel geen eva of charlotte, maar het is wel beter dan compleet niks en blijven watertrappelen op dezelfde plaats natuurlijk
Echter, als je dan bij dommel aankomt zonder concrete gegevens kan je niet verwachten dat er ook effectief iets aan gedaan kan worden en vandaar dat ik dan ga proberen via dat bepaalde ticket achter een oplossing te bekomen. Mij is het echter eender. Heb je liever van niet, mij ook goed. ik laat dan ook de keuze aan boy om desondanks alle miserie alsnog dit zo snel mogelijk op te lossen.
ik den dan wel geen eva of charlotte, maar het is wel beter dan compleet niks en blijven watertrappelen op dezelfde plaats natuurlijk
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Leuk om je bezig te houden zeg, niks anders te doen? Zo vriendelijk van je zeg om dit te doen...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
noemen ze ook wel es bezigheidstherapie
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini