Belgacom moet limiet opzeggen anders...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

meon schreef:Wie minimeter gebruikt in Firefox heeft het vast gemerkt dat deze niet meer werkt.


Werkt momenteel terug. Kwam waarschijnlijk doordat de e-service van Belgacom zelf niet werkte :-)
Wat wel niet meer werkt is : ISP monitor en Skyband.
blabla
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

yep ier werkt isp monitor ook nie meer !
al een paar dagen niet meer
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

r2504 schreef:Knap dat jij een firewall kan zetten op je RJ11/ADSL aansluiting 8)


Euh?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Condoom rond de stekker doen. Da's pas veilig surfen!
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

meon schreef:Condoom rond de stekker doen. Da's pas veilig surfen!


Absoluut met meon eens, er zijn veel mensen die dat zouden moeten doen! Het internet zou een heel pak veiliger zijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

proximusboy schreef:yep ier werkt isp monitor ook nie meer !
al een paar dagen niet meer

Hier geen problemen met ISP monitor, werkt perfect!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:
proximusboy schreef:yep ier werkt isp monitor ook nie meer !
al een paar dagen niet meer

Hier geen problemen met ISP monitor, werkt perfect!

Jij hebt dan ook Telenet...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

selder schreef:
r2504 schreef:Knap dat jij een firewall kan zetten op je RJ11/ADSL aansluiting 8)


Euh?


Wel Ofloo schreef dat hij geen probleem heeft omdat hij een firewall heeft... nu die firewall van de modem beschermt zijn interne LAN, niet de modem zelf. Om die te beschermen zou je eigenlijk een firewall moeten kunnen zetten voor je modem, maar het enige wat je hebt voor je modem is een ADSL signaal... nogal moeilijk dus om daar iets op te zetten.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Het is vandaag tijd voor een nieuwe 1000-tal logins, zeker?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Goztow schreef:Het is vandaag tijd voor een nieuwe 1000-tal logins, zeker?



:banana:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Goztow schreef:Het is vandaag tijd voor een nieuwe 1000-tal logins, zeker?


nog even geduld nu zullen het 1000 belgacom & telenet gegevens zijn :angel:
Afbeelding
snowboylatin
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2007, 16:47

:banana: Zou je dit niet als reden kunnen aangeven om onder je contract uit te komen , het is immers onveilig en dit wil je dus niet als klant :roll:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

FunkStar schreef:
Goztow schreef:Het is vandaag tijd voor een nieuwe 1000-tal logins, zeker?


nog even geduld nu zullen het 1000 belgacom & telenet gegevens zijn :angel:

En jawel, de volgende lijst is gepubliceerd.
Zal er frontpage-bericht van maken.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

We ontvingen net de officiële bevestiging van Belgacom dat het om een wansmakelijke grap gaat. Van de 32 door hem opgegeven logins zijn 20 geen klant meer en de overige blijken niet te kloppen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

gr4vity schreef:We ontvingen net de officiële bevestiging van Belgacom dat het om een wansmakelijke grap gaat. Van de 32 door hem opgegeven logins zijn 20 geen klant meer en de overige blijken niet te kloppen.



Mijn vraag is: Is dit waar? Belgacom kan altijd liegen om imago schade binnen de perken te houden. Spijtig genoeg moeten we op hun woord geloven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik had er stiekem een aantal geprobeerd en deze werkten op dat moment (al) niet meer...
Ik begin als maar meer te denken dat dit een actie is van een ex-Belgacom-medewerker welke ooit een lijstje heeft gehad van werkende logins...
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

meon schreef:Ik had er stiekem een aantal geprobeerd en deze werkten op dat moment (al) niet meer...
Ik begin als maar meer te denken dat dit een actie is van een ex-Belgacom-medewerker welke ooit een lijstje heeft gehad van werkende logins...


Damn, to good to be true! BB drukkings middel :D
Afbeelding
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Bij de 500 klanten die deze nacht gepubliceerd werden, is het email passwoord veranderd... Just FYI ;-)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

En dus blijkbaar toch waarheid ;). http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=59081

Dat BGC hier nu eens gewoon eerlijk over communiceert en de bug oplost. Dan spreekt binnenkort geen kat er meer van. Maar neen...

PS: Meon, VTM nogmaals opbellen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

olitox schreef:Bij de 500 klanten die deze nacht gepubliceerd werden, is het email passwoord veranderd... Just FYI ;-)

Hoezo? Werk jij bij/voor Belgacom en hebben jullie deze al gewijzigd?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
selder schreef:
r2504 schreef:Knap dat jij een firewall kan zetten op je RJ11/ADSL aansluiting 8)


Euh?


Wel Ofloo schreef dat hij geen probleem heeft omdat hij een firewall heeft... nu die firewall van de modem beschermt zijn interne LAN, niet de modem zelf. Om die te beschermen zou je eigenlijk een firewall moeten kunnen zetten voor je modem, maar het enige wat je hebt voor je modem is een ADSL signaal... nogal moeilijk dus om daar iets op te zetten.


Het was dan ook maar om te lachen bedoelt 'k had misschien beter gezegd ik heb er een muizenval naast staan.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

olitox schreef:Bij de 500 klanten die deze nacht gepubliceerd werden, is het email passwoord veranderd... Just FYI ;-)


En nu is het tijd voor proactieve maatregelen? Als hij er 500 kan posten, dan heeft hij ze allemaal...
Als ik hen was zou ik dadelijk alle TR-069 functionaliteit disablen en alle wachtwoorden veranderen van mensen met een bbox. Dat is voorlopig de enige juiste actie.
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Siglo schreef:
olitox schreef:Bij de 500 klanten die deze nacht gepubliceerd werden, is het email passwoord veranderd... Just FYI ;-)


En nu is het tijd voor proactieve maatregelen? Als hij er 500 kan posten, dan heeft hij ze allemaal...
Als ik hen was zou ik dadelijk alle TR-069 functionaliteit disablen en alle wachtwoorden veranderen van mensen met een bbox. Dat is voorlopig de enige juiste actie.


En nu dit duidelijk maken aan belgacom :p
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

TR-069 is volgens mij niet eens mogelijk met de bbox. Anders zouden ze geen bbox + speedtouch installeren bij pro compact. Het moet een andere manier zijn en ik denk dat we die op 30 november wel zullen krijgen he?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Killermen
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2009, 17:18

Dat emailadres is zo public viewable, zie je gewoon alle aanhangers van vendetta :p
Killermen
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2009, 17:18

Userbase at VTM nieuws, over vendetta
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Ook onze Noorder buren zijn prc al op de hoogte,welliswaar met dezelfde tekst maar toch....

http://www.telegraaf.nl/digitaal/5179743/__Belgacom-hacker_slaat_weer_toe__.html

Tzal beginnen pijn te doen bij Belgacom.

/me onthoud dit geval ! :x
Afbeelding
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Hackers maken elke dag nieuwe software om in te breken in beveiligde systemen. Ingenieurs en veiligheidsdiensten bij operatoren, banken, instellingen e.d. beschermen langs hun kant de informaticasystemen van hun bedrijf.
We zijn ons bij Belgacom bewust van dit hacker-fenomeen en werken constant aan het maximaal beveiligen van onze systemen en klantengegevens.
We zijn ook op de hoogte van het bestaan van de informaticapiraat Vendetta en hebben onmiddelijk een procedure gestart om de wachtwoorden van de getroffen klanten te wijzigen.
Op dit ogenblik loopt er een onderzoek bij de federale politie (computer crime unit). Over de vooruitgang van het onderzoek kunnen we helaas geen verdere informatie geven, maar er is geen reden om zich ongerust te maken.

Vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Mooie woordjes om eerlijk te zijn. Maar het probleem is er nog.
Wachtwoorden veranderen wanneer het gat in de beveiliging nog altijd wagenwijd openstaat is dweilen met de kraan open.

"Hackers maken elke dag nieuwe software om in te breken...."

Ja maar deze keer gebruiken ze een bestaand en bekend beveiligingslek wat trouwens al een heel tijdje online te vinden was. Dit incident valt te vergelijken met een deur die men jarenlang heeft laten openstaan, en met geluk was er nog niemand binnengewandeld om iets te stelen.
Afbeelding
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Wel Eva van Belgacom, jullie zouden beter iets doen aan die vooroorloogse limieten van jullie in plaats van op TV heel stoer komen verklaren dat per keer die piraat gegevens post hij zich dieper in de sh*t werkt.
Dat Belgcacom problemen heeft met een hacker/cracker op zich is geen nieuws, wel waarom het gebeurt, Belgacom blijft echter blind en doof zeker?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

foxhound schreef:Ja maar deze keer gebruiken ze een bestaand en bekend beveiligingslek wat trouwens al een heel tijdje online te vinden was.


Fout, het is een ander lek. Lees maar even terug :)
Momenteel staat een mogelijke exploit op ADSL-BC. Wie het wil vertalen mag altijd. Mijn Frans is helaas nagenoeg even goed als mijn Swahili.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Pardon?

Ik ben het niet volledig eens met de manier waarop deze hacker te werk gaat, maar Belgacom heeft al eens eerder modems met lekke firmware 3 jaar laten staan zonder er iets aan te doen (en na gewaarschuwd te zijn!)
Dat is in mijn optiek eigenlijk net zo laakbaar als wat de hacker doet!
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Idd Belgacom,

De rede dat ik vroeger mijn abonnement bij jullie heb opgezegd was ook de limieten. Als je met meerdere mensen een computer gebruikt en je hebt zulke limieten dan ben je op termijn genoodzaakt om ergens anders te gaan. Van mag het zelfs wat duurder zijn dan bij alternatieve aanbieders die goedkoper zijn maarnee, jullie bieden het zelfs gewoon niet aan!!!
Zelfde met jullie Digitale tv, jullie willen deze niet verkopen als je bij een andere provider reeds het internet hebt, in mijn geval bij Dommel.
Dus liever een klant in de kou laten staan dan ze verder te helpen en het geld dat je verdient toch gewoon te verdienen.

Hun uitleg is dan, het is technisch niet mogelijk om 2 providers op 1 lijn te laten werken. Waarom heeft een kabel dan 2 paar???

Anyway, mij zien ze nooit nog bij belgacom, en ik denk dat iedereen op termijn met een beetje verstand wel hetzelfde denkt. De tijd dat iedereen nog leeg te melken was begint in mijn ogen voorbij te zijn en dankzij de crisis openen meer en meer mensen hun ogen dat het ook goedkoper kan.

En dan nog als laatste wou ik ff zeggen dat belgacom de kleinere firma's die hun infrastructuur gebruiken nog lekker pest door hoge kosten en andere pesterijen. Tword tijd dat ze van hogerhand is deftig ingrijpen en zulke wanpraktijken gaan afschaffen :)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Eva_van_Belgacom schreef:We zijn ons bij Belgacom bewust van dit hacker-fenomeen en werken constant aan het maximaal beveiligen van onze systemen en klantengegevens.

Daarom dateert de firmware nog van eind 2007 ?
BGC doet niets, probeert de hacker weg te lachen en nog geen tegenreacties gehoord op bvb het journaal, ze komen er blijkbaar mee weg?
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Zonder iemand te veroordelen of gelijk te geven. Vergeet niet dat Eva ook maar een werknemer is van Belgacom en waarschijnlijk niet zo direct betrokken is bij wat de limieten zijn of welke firmware er op die vdsl modems staat. Don't shoot the messenger zou'k zo zeggen ;-)
Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat Belgacom met die vdsl modems wel degelijk een serieuze steek liet vallen.

Mvg
T.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Hun uitleg is dan, het is technisch niet mogelijk om 2 providers op 1 lijn te laten werken. Waarom heeft een kabel dan 2 paar???


Het retourpaar dient als reserve-paar, als het rechtstreekse paar defect is. Als je op beide paren DSL steekt ga je problemen krijgen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

GunSmoke007 schreef:IHun uitleg is dan, het is technisch niet mogelijk om 2 providers op 1 lijn te laten werken. Waarom heeft een kabel dan 2 paar???
één paar is één lijn. twee paar zijn twee lijnen.
rowan schreef:
Hun uitleg is dan, het is technisch niet mogelijk om 2 providers op 1 lijn te laten werken. Waarom heeft een kabel dan 2 paar???


Het retourpaar dient als reserve-paar, als het rechtstreekse paar defect is. Als je op beide paren DSL steekt ga je problemen krijgen.
Zolang er over beide paren dezelfde adsl lopen kan het geen kwaad, het is pas als je over één paar adsl laat gaan en over het andere cdsl2 dat je problemen krijgt, en dan speelt het type lus ook nog een grote rol.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

Ik vind dat Belgacom hier toch zwaar op zijn bek gaan, amaai. Als PR probleem kan dit tellen. En zelfs al doen ze 'het maximum', blijkbaar is het niet genoeg. Persoonlijk ben ik blij dat ik daar geen Internetklant meer ben. Ja, ja, de paswoorden worden snel veranderd nadat ze gepubliceerd zijn. Maar het feit dat ze bekomen kunnen worden, en ondertussen gebruikt is echt onaanvaardbaar. Stoer gaan zeggen dat 'de klanten er geen probleem van ondervinden' is gewoon liegen. 'T is alsof je je huissleutel van de voordeur onder de mat laat liggen. Zolang dit niet publiek wordt gemaak is het risico relatief. Maar iemand met kwade bedoelingen kan zomaar binnen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”