Herinnering betaling = 9 euro ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hello


Ik heb per ongeluk een factuur vergeten betalen waar BGC me natuurlijk attent op heeft gemaakt.
De betaling werd dus met vertraging uitgevoerd.


Nu staat er op de volgende factuur een extra bedrag van 9 euro te betalen zijnde de administratiekost schorsingsbericht.

Hebben die schurken nu al het recht op 9 euro aan te rekenen wanneer men een betaling vergeet / herinnering krijgt ?


Alvast bedankt voor jullie hulp.


Decat
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

decat schreef:Hello


Ik heb per ongeluk een factuur vergeten betalen waar BGC me natuurlijk attent op heeft gemaakt.
De betaling werd dus met vertraging uitgevoerd.


Nu staat er op de volgende factuur een extra bedrag van 9 euro te betalen zijnde de administratiekost schorsingsbericht.

Hebben die schurken nu al het recht op 9 euro aan te rekenen wanneer men een betaling vergeet / herinnering krijgt ?


Alvast bedankt voor jullie hulp.

Decat
Ze rekenen inderdaad extra administratieve kosten persoonlijk dacht ik dat deze kosten pas bij een rappel 3 kwamen. To the point, wij betalen die extra kosten nooit en nog nooit problemen mee gehad. Misschien dat ze wel rekening houden dat wij een firma zijn maar ik zou toch proberen deze niet te betalen. :wink:

Kan altijd gebeuren vind ik dat je een factuur uit het oog verliest.

/edit: voor jullie denken dat waar ik werk wanbetalers zijn, ik moeten deze facturen van andere vestigingen opgestuurd krijgen en dit kan soms wel even op zich laten wachten.
Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik deze post gemaakt terwijl ik bij Belgacom een 45 minuten aan de telefoon heb gewacht.
Heb een vriendelijke dame de lijn gehad die alles heeft bekeken en zag dat ik altijd onmiddellijk men facturen betaaldde, alleen deze keer was ik het vergeten. Gezien ik volgens haar een 'reguliere betaler' was heeft ze die 9 euro kwijtgescholden.

Ik krijg eerstdaags een nieuwe factuur 8)
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

decat schreef:Ik deze post gemaakt terwijl ik bij Belgacom een 45 minuten aan de telefoon heb gewacht.
Heb een vriendelijke dame de lijn gehad die alles heeft bekeken en zag dat ik altijd onmiddellijk men facturen betaaldde, alleen deze keer was ik het vergeten. Gezien ik volgens haar een 'reguliere betaler' was heeft ze die 9 euro kwijtgescholden.

Ik krijg eerstdaags een nieuwe factuur 8)

dat dacht ik al, moesten ze ons telkens die 9euro lappen zouden we in die jaren al veel geld kwijt geweest zijn :D

:beerchug:
Afbeelding
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Dat is een veel voorkomende werkwijze. Mobistar heeft dit ook klaar en duidelijk in zijn algemene voorwaarden staan (ken het exacte bedrag nu niet, maar zal wel in de buurt van die 9 Euro zitten). Ze rekenen trouwens ook extra kosten aan op uw volgende factuur indien er te weinig tegoed op uw bankrekening was op het moment dat ze uw gedomicilieerde factuur bij de bank aanbieden (spreek in deze uit ervaring). Tja, spijtig maar helaas, had ik op dat moment maar voldoende dekking op mijn rekening moeten hebben.
Heeft me wel aangezet om terug naar Tempokaart om te schakelen, want ik belde echt te weinig om ook maar enig voordeel aan een abonnement te hebben. Nu beschik ik voor 15 Euro 2 jaar lang over mijn telefoonnummer, zonder abonnementskosten. Met 15 Euro belkrediet ben ik 6 maanden toegekomen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Ik heb tot nog toe alleen positieve ervaringen met de dienst 080022900 over facturatie, buiten het dikwijls lange wachten.
Meestal werd ik vriendelijk en correct behandeld.
En men is zeer gewillig om kleine meningsverschillen in der minne te regelen. Voor 9€ die de computer automatisch aanrekend, laat Belgacom zich niet kennen. In de brief die volgt na de modelinge toezegging, staat gewoonlijk dat zij geen enkele fout hebben gemaakt, maar om commerciële redenen een creditnota overmaken.
Groetjes Twen
dr S.A.f.
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2004, 16:50
Contacteer:

Ik vraag me af als ze eigenlijk iets kunnen doen zolang er geen aangetekend schrijven verstuurd is. Het is altijd mogelijk dat je een factuur niet of laattijdig ontvangt, en zolang er niets aangetekend verstuurd is, hebben zij geen bewijs dat je op de hoogte bent van de schuld die je aan hen hebt.

Voor de duidelijkheid, ik heb het enkel over het bewijsmateriaal waarop ze zich baseren voor de extra kost die ze aanrekenen als je toevallig een paar dagen te laat zou zijn met een betaling, persoonlijk zou ik niet telkens wachten met een factuur te betalen tot er een aangetekende zending aankomt :)
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
VOODOOS!L
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 maa 2007, 21:52
Bedankt: 1 keer

Bij Telenet is het 7euro, ook vanaf de eerste herinnering bij niet tijdige betaling. 1 keer per jaar kunnen ze die 7euro administratiekosten wel laten vallen als je hen opbelt. Blijkbaar wordt dit de gewoonte binnen de telecom sector. Dit is al meermaals bij Test Aankoop gemeld maar blijkbaar doen zij er ook niet veel aan.

Laatst had ik zelf ook een factuur bij Telenet net te laat betaald, meteen werd mij 7euro aangerekend. Toen ik vervolgens bij Telenet vermeldde dat Telenet zelf nog een rekening van zo'n 140euro aan mij moest terugbetalen (wegens verhuis) en dat ik al 3 maanden op dit geld aan het wachten was en hen hiervoor dan ook maar 21euro administratiekosten zou aanrekenen bleek dit niet mogelijk. Zij doen maar wat zij willen, en zelf staan we blijkbaar machteloos tegen die schurken. Ze weten dat je voor zulke bedragen toch niet naar het gerecht stapt...

Misschien moet overwogen worden om eens een gezamelijke actie tegen BGC en TN op te zetten eventueel in samenwerking met Test-Aankoop of telecom minister. Het lijkt mij dat er toch moet kunnen afgedwongen worden dat er pas administratiekosten mogen aangerekend worden na een 2e herinnering (dus bij 3e brief).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Domicilie iemand?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik ben ook klant bij Telenet en ik wil toch even het volgende opmerken:

1) Je hebt bijna 3 weken tijd om te betalen (mijn factuur van 2 oktober moet betaald zijn op 22 oktober).
Dit vind ik persoonlijk ruim voldoende.

2) Er staat letterlijk op de factuur:
"Vergeet niet stipt te betalen. Gebruik bij voorkeur een domiciliëring. Voor een betalingsherinnering rekenen wij u administratieve kosten aan."
Maar daar spreken ze hun eigen algemene voorwaarden weer tegen:
7.1. De bedragen die u verschuldigd bent onder deze Overeenkomst zullen u maandelijks worden aangerekend en toegezonden op het door u opgegeven e-mailadres of aanrekeningsadres of PC-bankingadres. De Aanrekeningen van Telenet zijn betaalbaar uiterlijk op de vervaldatum zoals vermeld op de Aanrekening of bij het ontbreken van een vervaldatum betaalbaar na ontvangst van de Aanrekening. Alle bedragen die binnen de gestelde vervaltermijnen niet zijn betaald, worden na aanmaning verhoogd met nalatigheidskosten en verwijlintresten, berekend aan 12% per jaar, berekend vanaf de vervaldag tot volledige betaling, alsook met een schadebeding ten belope van 15 % met een minimum van 40 euro
.
7.4. Indien u uw Aanrekening niet heeft ontvangen, dient u het daarna door ons meegedeelde Aanrekeningsbedrag te betalen. Op uw verzoek wordt een duplicaat verstrekt. Vanaf het overmaken van een tweede duplicaat worden hiervoor kosten aangerekend.
Ik heb heel veel ervaring met betalingen in het buitenland en wij Belgen, zowel particulieren als bedrijven, moeten eens leren op tijd te betalen.
De mensen die daar problemen mee hebben zou ik vragen om naar hun baas te stappen en te vragen om hun loon ook met uitstel te betalen :wink:.
Laatst gewijzigd door Astralon 23 okt 2009, 10:01, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

decat schreef:Hello


Ik heb per ongeluk een factuur vergeten betalen waar BGC me natuurlijk attent op heeft gemaakt.
De betaling werd dus met vertraging uitgevoerd.


Nu staat er op de volgende factuur een extra bedrag van 9 euro te betalen zijnde de administratiekost schorsingsbericht.

Hebben die schurken nu al het recht op 9 euro aan te rekenen wanneer men een betaling vergeet / herinnering krijgt ?


Alvast bedankt voor jullie hulp.


Decat
Beste,

Spijtig genoeg hebben zij effectief dit recht (zie achterkant van uw faktuur). Echter, men is daar flexibel genoeg in en een "vriendelijk" telefoontje volstaat meestal om dit bedrag kwijt te schelden (als het niet elke maand voorkomt natuurlijk). Probeer ze dan alleen niet "schurken" te noemen :D

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Gezien mijn vroegere ervaringen bij BGC blijven het schurken.
Ondertussen al 2 jaar een tevreden dommel klant 8) :-D

Op tijd betalen is inderdaad wat ik altijd doe, deze factuur is me helaas uit het oog verloren, daar ineens 9 euro voor moeten ophoesten is me iets overdreven.
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

FunkStar schreef:
decat schreef:Ik deze post gemaakt terwijl ik bij Belgacom een 45 minuten aan de telefoon heb gewacht.
Heb een vriendelijke dame de lijn gehad die alles heeft bekeken en zag dat ik altijd onmiddellijk men facturen betaaldde, alleen deze keer was ik het vergeten. Gezien ik volgens haar een 'reguliere betaler' was heeft ze die 9 euro kwijtgescholden.

Ik krijg eerstdaags een nieuwe factuur 8)

dat dacht ik al, moesten ze ons telkens die 9euro lappen zouden we in die jaren al veel geld kwijt geweest zijn :D

:beerchug:


Bij BC luisteren ze beter naar de klant dan bij TN,
en het kost er niets om te klagen.

BC geeft ook gemakkelijker toe een fout gemaakt te hebben,dan TN
Bij TN moet ge betalen om te mogen klagen.

Maar het hangt voor het grootste deel af,van hoe de klant die 2 aanpakt.

Bron,: Ondervinding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”