lengte ADSL draad van telefoonsplitter naar computer
Hoe lang mag zo een draad zijn?
Mijn huidige is 12 m ( zit in de muur) en alles werkt perfect.
Kan ik daar een verlengstuk (met inklik aansluiting) aanzetten ook ongeveer 12 m; voor desktop op andere kamer?
hoe lang mag adsl verlengkabel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Kan je iets duidelijker zijn a.u.b.
Tussen je splitter en je computer zit er nog ergens een modem.
Geef a.u.b. aan waar die modem staat: naast de splitter, naast de computer, ergens halverwege,...
Tussen je splitter en je computer zit er nog ergens een modem.
Geef a.u.b. aan waar die modem staat: naast de splitter, naast de computer, ergens halverwege,...
Splitter staat beneden op plaats waar telefoon naar binnen komt.
Vanuit die splitter vertrekt er in muurbuis verlengdraad naar boven (+/- 12 meter)
die is daar ingeplugt in Asus usb modem die naast computer staat.
Ik zou daar aan die verlengdraad met een plug een verlengdraad willen aankoppelen voor computer op andere kamer.
De afstand is 12m .
De computers moeten niet tegelijk gebruikt worden. Ik meen ook dat dat met Skynet Light toch niet kan.
Vanuit die splitter vertrekt er in muurbuis verlengdraad naar boven (+/- 12 meter)
die is daar ingeplugt in Asus usb modem die naast computer staat.
Ik zou daar aan die verlengdraad met een plug een verlengdraad willen aankoppelen voor computer op andere kamer.
De afstand is 12m .
De computers moeten niet tegelijk gebruikt worden. Ik meen ook dat dat met Skynet Light toch niet kan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Als ik jouw bericht interpreteer, moet je telkens de modem verhuizen wanneer je op een andere PC wil werken (aangezien het een USB modem is). In dat geval moet je inderdaad de telefoonkabel verlengen.
Telefoonkabels zijn echter nefast voor de kwaliteit van het signaal. Hoe korter, hoe beter. Je zit al met 12 meter en als er daar nog eens 12 meter bovenop komt, kan (niet zeker) dat problemen geven. Het is echter niet mogelijk om te zeggen wat het maximum is. Alles hang af van de kwaliteit waarmee het signaal al in de woning binnenkomt. Is dat al slecht, dan kan die 12 meter extra dodelijk zijn.
Misschien zou je beter een nieuwe/2de-hands ADSL modem op de kop tikken die via netwerkkaart (geen USB meer) op de PC aangesloten kan worden. Op deze manier kan je de telefoonkabel van PC 1 naar PC 2 vervangen door een netwerkkabel (veel minder verlies) en kan de modem bij PC 1 blijven staan.
Telefoonkabels zijn echter nefast voor de kwaliteit van het signaal. Hoe korter, hoe beter. Je zit al met 12 meter en als er daar nog eens 12 meter bovenop komt, kan (niet zeker) dat problemen geven. Het is echter niet mogelijk om te zeggen wat het maximum is. Alles hang af van de kwaliteit waarmee het signaal al in de woning binnenkomt. Is dat al slecht, dan kan die 12 meter extra dodelijk zijn.
Misschien zou je beter een nieuwe/2de-hands ADSL modem op de kop tikken die via netwerkkaart (geen USB meer) op de PC aangesloten kan worden. Op deze manier kan je de telefoonkabel van PC 1 naar PC 2 vervangen door een netwerkkabel (veel minder verlies) en kan de modem bij PC 1 blijven staan.
Met dank voor je antwoord.
Ik ga eens kijken wat zo een verlengkabel kost. Als het niet duur is kan ik eens proberen.
Nu is het signaal goed en ook relatief snel (het is maar Skynet Light) maar ik heb nu mijn Norton Security (2005) vervangen door 2010 en dat remt ook stevig af.
Ik ga eens kijken wat zo een verlengkabel kost. Als het niet duur is kan ik eens proberen.
Nu is het signaal goed en ook relatief snel (het is maar Skynet Light) maar ik heb nu mijn Norton Security (2005) vervangen door 2010 en dat remt ook stevig af.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Misschien heb je toch het antwoord van de vorige posters niet helemaal goed begreoen.reynaert schreef:Met dank voor je antwoord.
Jij wil gelijktijdig met beide PC's op internet. Dit is gewoon onmogelijk te verwezenlijken door je telefoonkabel te verlengen. Je kan ook geen 2 modems op 1 telefoonkabel aansluiten.
Je zal een modem + router nodig hebben.
Een andere (low-cost) mogelijkheid is je 2 computers verbinden via een ethernetkabel, en je eerste PC zo instellen dat die het internet verdeelt. Je kan dit instellen via de thuisnetwerk wizard in Windows.
Dit werkt perfect, het enige nadeel is dat je eerste PC (met de USB modem) altijd moet draaien, als je op de 2de PC internet wilt.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Met dank
Ik heb juist een verlengkabel gehaald en het gaat.
Het is juist dat ik met twee computers tegelijk niet kan werken.
Maar de tweede computer staat op een verwarmde kamer.
Zolang het niet koud is werk ik op de ene kamer en anders op de andere het is niet de bedoeling met twee tegelijk.
Ik heb juist een verlengkabel gehaald en het gaat.
Het is juist dat ik met twee computers tegelijk niet kan werken.
Maar de tweede computer staat op een verwarmde kamer.
Zolang het niet koud is werk ik op de ene kamer en anders op de andere het is niet de bedoeling met twee tegelijk.