Belgacom moet limiet opzeggen anders...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Stefken01 schreef:lol

"Alle betrokkenen kregen intussen een nieuw paswoord"

alshij er 280.000 geeft , amai Belgacom nog 279.970 te gaan ^^ :lol: :lol:


En dan willen ze ons bij Belgacom nog allemaal zo een BBOX2 door de strot duwen, omdat ze 'veiliger' zijn. Moest ik ooit verplicht worden om zo brakke BBOX2 te gebruiken zeg ik gewoon mijn abonnement op...
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Ze hebben de passwoorden gereset van die gepubliceerde klanten, maar de klanten zijn niet op de hoogte gebracht van die reset...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

meon schreef:
Uzzi schreef:Als ik me niet vergis wordt de firmware van de BBOX2 (of de Sagem 3464) centraal door BGC beheerd. Zij kunnen dus perfect een nieuwe firmware naar 300.000 modems pushen. Dit zal in de toekomst zeker en vast gebeuren.

Oké, dat zou kunnen (en hoop ik dan ook). Met m'n door Belgacom verkochte Philips-modem ben ik echter op mijzelf aangewezen voor een firmware-update...

Ik betwijfel dat, box staat hier in bridge(pfsense router).
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

olitox schreef:Ze hebben de passwoorden gereset van die gepubliceerde klanten, maar de klanten zijn niet op de hoogte gebracht van die reset...



ja oke paswoord gereset maar zolang dat ze da gat niet dichten door middel van een firmware
is het dweilen met de kraan open denk ik
:|
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Helaas gaat het niet werken als de bbox2 bridged is... ik had eindelijk gehoopt mijn gebruikersgegevens te krijgen (Pro Compact, dus ik heb enkel mijn circuit id...)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Killermen
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2009, 17:18

Gelukkig heb ik geen Bbox, dus moet ik al geen schrik hebben. :angel:
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het eerste nieuws avontuur van userbase nu te bezichtigen op youtube :)

http://www.youtube.com/watch?v=wSwMUZG7Cqc
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bij VTM dus enkel de 'stoute meneer' versie zonder duiding van de datalimieten tov het buitenland.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

gr4vity schreef:Het eerste nieuws avontuur van userbase nu te bezichtigen op youtube :)

http://www.youtube.com/watch?v=wSwMUZG7Cqc


ze mochten toch wat meer uitgezoomd hebben toen ze het artikel van userbase showden!
Afbeelding
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

de limieten moeten omhoog zo simpel is dat in plaats van de burger uit te knijpen.

had ik die lijsten gehad dan waren die allang op het net !!!

Belgacom voelt hem al zo machtig,maar het tegendeel is bewezen. :!:
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

olitox schreef:Ze hebben de passwoorden gereset van die gepubliceerde klanten, maar de klanten zijn niet op de hoogte gebracht van die reset...

De klanten niet op de hoogte gebracht ???
Dat kan niet, want dan kunnen de betrokkenen hun e-mail niet meer opvragen van de Belgacom pop3 server.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

philippe.deleye schreef:
olitox schreef:Ze hebben de passwoorden gereset van die gepubliceerde klanten, maar de klanten zijn niet op de hoogte gebracht van die reset...

De klanten niet op de hoogte gebracht ???
Dat kan niet, want dan kunnen de betrokkenen hun e-mail niet meer opvragen van de Belgacom pop3 server.
Philippe.
Toch wel, het internet en e-mail paswoord werken afzonderlijk van elkaar, en nergens wordt er melding gemaakt dat ze de e-mail paswoorden ook hebben gereset.

Voor de curieuzeneuzemosterdpotten onder jullie, belgacom kan perfect zien welke login waar en wanneer gebruikt is. Een gewaarschuwd man is er twee waard.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het nieuws van de site van VTM zelf ipv YouTube: http://www.vtm.be/syndicatedplayer/?vID ... id&sID=NBE
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gr4vity schreef:Het eerste nieuws avontuur van userbase nu te bezichtigen op youtube :)

http://www.youtube.com/watch?v=wSwMUZG7Cqc


"Een hacker heeft DE computer van Belgacom gekraakt"... de nieuwsdienst begrijpt het duidelijk niet :roll:

Als hij trouwens de 280.000 accounts wil publiceren zal hij eerst een scriptje moeten schrijven om alle IP-adressen af te gaan om de exploit op uit te voeren. Op zich geen probleem, maar ik vermoed wel dat men bij Belgacom dergelijke verkeer nu ook wel wat meer zal monitoren.

In ieder geval, de hacker speelt met meer dan vuur... this is not done.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
gr4vity schreef:Het eerste nieuws avontuur van userbase nu te bezichtigen op youtube :)

http://www.youtube.com/watch?v=wSwMUZG7Cqc


"Een hacker heeft DE computer van Belgacom gekraakt"... de nieuwsdienst begrijpt het duidelijk niet :roll:



Idd... en ik heb dat die vrouw met sexy stem nogtans uitgelegd :(

r2504 schreef:Als hij trouwens de 280.000 accounts wil publiceren zal hij eerst een scriptje moeten schrijven om alle IP-adressen af te gaan om de exploit op uit te voeren. Op zich geen probleem, maar ik vermoed wel dat men bij Belgacom dergelijke verkeer nu ook wel wat meer zal monitoren.


Hij heeft ze waarschijnlijk al he...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

gr4vity schreef:Idd... en ik heb dat die vrouw met sexy stem nogtans uitgelegd :(


Heb tge haar telefoonnummer? :P Is ze single? :)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Goendi schreef:Heb tge haar telefoonnummer? :P Is ze single? :)


She's mine! Begrepen ;)
Nee, de VTM redactie belt met een anoniem nummer.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Vraagje bij het advies om je paswoord te vervangen.
Als ik het goed begrijp moet je je paswoord vervangen waarmee je je aanmeld bij Belgacom de allereertste maal.
Dit paswoord vervangen hoe doe je dat???
'k Heb al ondervonden dat dit paswoord niet hetzelfde is als het paswoord waarmee je je aanmeld bij mijn e-services.
Als je dit wijzigt, wijzigt je paswoord om je aan te melden bij Belgacom niet.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
Groetjes Twen
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Is op Radio 1 atm.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Inloggen op e-Services -> Tabblad 'my internet' -> kies in de dropdown uw Internet-verbinding (bkXXXXXX of faXXXXXX) en klik dan op 'Change my password'.
Niet vergeten in je modem/router je wachtwoord in dezelfde zin aan te passen!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Inloggen op e-Services -> Tabblad 'my internet' -> kies in de dropdown uw Internet-verbinding (bkXXXXXX of faXXXXXX) en klik dan op 'Change my password'.
Niet vergeten in je modem/router je wachtwoord in dezelfde zin aan te passen!


Wat dus allemaal nutteloos is omdat de bug niet is opgelost in de modem... iedereen kan dus meteen weer je paswoord achterhalen.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Die actie is wel "koren op de molen" van diegene (politici) die alles wat op het internet verschijnt aan banden wil leggen. Althans dat was eigenlijk het eerste waar ik aan dacht toen ik het op het nieuws zag.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag allemaal,

Meon heeft hierboven uitgelegd hoe je je internetwachtwoord kan wijzigen. Hiervoor moet je geregistreerd zijn voor de Belgacom e-services. Dat kan via de volgende link:

http://selfcare.belgacom.net/private-in ... _C-nl.html

Je kan ook telefonisch je wachtwoord laten resetten (090582124, ma-za 13u-16u, 1euro per oproep) of in een Belgacom teleboetiek.

Let wel, als je het internetwachtwoord verandert moet je ook de modem opnieuw configureren. Voor de B-box gaat dat als volgt:

http://tinyurl.com/yhgqbsl

voor de B-box 2 is de procedure min of meer dezelfde.

vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Inloggen op e-Services -> Tabblad 'my internet' -> kies in de dropdown uw Internet-verbinding (bkXXXXXX of faXXXXXX) en klik dan op 'Change my password'.
Niet vergeten in je modem/router je wachtwoord in dezelfde zin aan te passen!

Wat dus allemaal nutteloos is omdat de bug niet is opgelost in de modem... iedereen kan dus meteen weer je paswoord achterhalen.


Bedankt. Dus voorlopig geen aktie ondernemen. Wilde nu net weten hoe je dat paswoord kan wijzigen.
Groetjes Twen
VOODOOS!L
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 mar 2007, 21:52
Bedankt: 1 keer

FYI
reactie van Belgacom te lezen op Tweakers: http://tweakers.net/nieuws/63221/belgac ... acker.html
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Eva_van_Belgacom schreef:Je kan ook telefonisch je wachtwoord laten resetten (090582124, ma-za 13u-16u, 1euro per oproep)

Mijn liefste Eva, lees ik dat goed? Waarom geen 0800 nummer?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trojan schreef:
Eva_van_Belgacom schreef:Je kan ook telefonisch je wachtwoord laten resetten (090582124, ma-za 13u-16u, 1euro per oproep)

Mijn liefste Eva, lees ik dat goed? Waarom geen 0800 nummer?

Voor niets gaat de zon op.

Alles wordt haarfijn uitgelegd online op hun supportpagina. Als je wilt dat iemand dat inspreekt, moet je daar 1 euro voor betalen, tja.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik mis een reactie van dommel (ook exploitable volgens de hacker) in het verhaal.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Als hij de logins heeft kan de hacker de wachtwoorden toch wijzigen?
Moest ik hem zijn zou ik een programma schrijven om bij iedereen het wachtwoord te veranderen. Dan gaat belgacom pas werk hebben :lol:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

gr4vity schreef:Ik mis een reactie van dommel (ook exploitable volgens de hacker) in het verhaal.


Hahaha, grapjas! Dommel en klantencommunicatie... :nono:

:wink:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

gr4vity schreef:Ik mis een reactie van dommel (ook exploitable volgens de hacker) in het verhaal.
Dommel heeft abo's zonder limiet tegen een betaalbare prijs en hoeft zich dus geen zorgen te maken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Trojan schreef:
gr4vity schreef:Ik mis een reactie van dommel (ook exploitable volgens de hacker) in het verhaal.
Dommel heeft abo's zonder limiet tegen een betaalbare prijs en hoeft zich dus geen zorgen te maken.


en dan is het normaal dat men de gegevens van die klanten wel kan / mag misbruiken door derden? :bang: :cop:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:"Een hacker heeft DE computer van Belgacom gekraakt"... de nieuwsdienst begrijpt het duidelijk niet :roll:


Jawel maar ze passen zich aan aan het gemiddelde niveau van de VTM-kijker. Alhoewel die misschien nu naar barsten in zijn pc-kas gaat sporen om te zien of hij ook niet gekraakt is geweest.
Killermen
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2009, 17:18

deej schreef:
r2504 schreef:"Een hacker heeft DE computer van Belgacom gekraakt"... de nieuwsdienst begrijpt het duidelijk niet :roll:


Jawel maar ze passen zich aan aan het gemiddelde niveau van de VTM-kijker. Alhoewel die misschien nu naar barsten in zijn pc-kas gaat sporen om te zien of hij ook niet gekraakt is geweest.

xD die is wel goed gevonden
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

FunkStar schreef:Het kan natuurlijk ook zijn dat Belgacom deze hacker heeft ingehuurd om dit uit te stellen als je van conspiracy theory's houd! :lol: :P


'k was juist hetzelfde aan het denken :p
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

deej schreef:
r2504 schreef:"Een hacker heeft DE computer van Belgacom gekraakt"... de nieuwsdienst begrijpt het duidelijk niet :roll:


Jawel maar ze passen zich aan aan het gemiddelde niveau van de VTM-kijker. Alhoewel die misschien nu naar barsten in zijn pc-kas gaat sporen om te zien of hij ook niet gekraakt is geweest.


ja ik heb een kras bij mij hebben ze ook geprobeerd maar ik heb een firewall hehe
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
gr4vity schreef:Het eerste nieuws avontuur van userbase nu te bezichtigen op youtube :)

http://www.youtube.com/watch?v=wSwMUZG7Cqc


"Een hacker heeft DE computer van Belgacom gekraakt"... de nieuwsdienst begrijpt het duidelijk niet :roll:

Als hij trouwens de 280.000 accounts wil publiceren zal hij eerst een scriptje moeten schrijven om alle IP-adressen af te gaan om de exploit op uit te voeren. Op zich geen probleem, maar ik vermoed wel dat men bij Belgacom dergelijke verkeer nu ook wel wat meer zal monitoren.

In ieder geval, de hacker speelt met meer dan vuur... this is not done.

Waren het niet de modems die vuln waren ipv "dé computer" van BGC
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Als hij trouwens de 280.000 accounts wil publiceren zal hij eerst een scriptje moeten schrijven om alle IP-adressen af te gaan om de exploit op uit te voeren. Op zich geen probleem, maar ik vermoed wel dat men bij Belgacom dergelijke verkeer nu ook wel wat meer zal monitoren.


Als hij slim is geweest, heeft hij die account al enkele weken in zijn bezit en post hij die vanuit een cyber-café of via een publieke wlan.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wie minimeter gebruikt in Firefox heeft het vast gemerkt dat deze niet meer werkt.
Voorheen kon je nog via enkel gebruikersnaam en wachtwoord van de ADSL-verbinding je verbruiksmeter opvragen en volumeblokken kopen, maar tegenwoordig ben je verplicht om in te loggen op de e-Services, onder je onafhankelijke gebruikersnaam die je geactiveerd hebt via de code op je factuur.

Vermoedelijk naar aanleiding van de gelekte wachtwoorden - niet dat dit het probleem opgelost heeft, maar als je user/password te weten komt kan je alvast niet iemand anders op kosten jagen :).

Minimeter is ondertussen blijkbaar bijgewerkt, als je nu je e-Services-login geeft update hij weer netjes!

Ik zie net dat Eva_van_Belgacom op TIK het volgende geplaatst heeft, welke mijn vermoedens bevestigen:
Re: Hacker chanteert Belgacom tegen limieten

Nieuw berichtdoor Eva_van_Belgacom op vandaag, 15:39
Dag allemaal,

Naar aanleiding van een recent incident waarbij een hacker erin slaagde om de gegevens van een aantal klanten te bemachtigen, werd uit veiligheidsoverwegingen de E-Care site aangepast.
Volgende functionaliteiten zijn niet meer mogelijk via deze toepassing:

Beheer van de verbinding
Beheer van de e-mail accounts

Klanten die deze functionaliteiten wensen te gebruiken kunnen dit voortaan uitsluitend nog via e-Services.
Gelieve ervan bewust te zijn dat dit een dringende en noodzakelijke maatregel is en een meer klantvriendelijke oplossing zal uitgewerkt worden.

vriendelijke groet,

Eva
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ofloo schreef:ja ik heb een kras bij mij hebben ze ook geprobeerd maar ik heb een firewall hehe


Knap dat jij een firewall kan zetten op je RJ11/ADSL aansluiting 8)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”