De Post zijne Kost , 15€ voor de miserie +31€ voor de rest

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Via http://www.post.be/site/nl/postgroup/ab ... /home.html
Naar http://www.post.be/site/nl/postgroup/ab ... em/15.html
En dan kan je al best ineens aan http://www.post.be/site/nl/postgroup/ab ... em/15.html beginnen,
Want als ze schrijven,:
Wij danken u voor het mededelen van uw probleem. Wij zullen alles in het werk stellen om u binnen de hierna vernoemde periode te antwoorden:
 indien uw vraag een over een binnenlandse zending gaat: 30 dagen
 indien uw vraag over een buitenlandse zending gaat, kan de opzoeking langer duren (tot 3 maanden voor landen buiten Europa)
Voor verdere vragen of inlichtingen kan u ons bereiken op het nummer 022/012345 (022/011111 voor bedrijven
Na een week tevergeefs geprobeerd te hebben een bedrag van 122.50€ over te schrijven aan de hand van de door de leverancier bankgegevens,besloot ik de som met een internationale postwissel te verzenden.
De wissel werd betaald en vertrok op zaterdag 10-10-2009 09;38 uur, kosten daarvoor waren 15 euro,
De gegevens + de RC code mailde ik dezelfde dag door naar de leverancier.
Vrijdagavond 16-10-2009 mailde de leverancier dat Ing en Tnt nog niets van de wissel hadden gehoord of gezien en hij de verkoop annuleerde ,daar hij nog andere kopers had voor het door mij gevraagde.
Ik heb hem dan geantwoord dat hij zaterdagmorgen zijn geld kon afhalen,
bij 1 van de 50 Western Union vertegenwoordigers die binnen een straal van 25 km van zijn adres gelegen waren (dichtstbijzijnde op 3,67 km)
zaterdag 17-10-2009 om 10;23 uur heb ik op de post betaald,om 10;34 las ik na invoer van MTCN + gegevens, “kan afgehaald worden” en wat later kon de leverancier melden dat de goederen werden ingepakt en maandag vertrekken en hij me het nummer van het volgticket laat weten .
Ik heb al via het invulformulier van De Post gevraagd of mijn geld met paard en kar,
of met een ezel naar de bestemmeling vertrokken was.

En ik eis een terugbetaling van de extra kosten die ik heb gehad,zijnde 15.50 euro voor het
een tweede maal verzenden van het gevraagde bedrag naar de leverancier,ditmaal met Western Union ,
en nog eens zoveel dat het zal kosten om mij op dezelfde manier te laten terug betalen.
In totaal 31 euro wegens het niet afleveren binnen een redelijke termijn van de wissel aan mijn leverancier.
In het vervolg betaal ik liever 15.50 euro en is mijn geld bij de leverancier op 15 minuten,
Dan die 15.00 euro die ik betaald heb aan de post voor een wissel,
waarvan ik en De Post nu nog niet weten ,wanneer hij bij de bestemmeling zal zijn.

En over de rest wil ik dan nog niet zeveren.
Het verlies van vertrouwen van de leverancier,het een week zoeken,bellen en mailen om te weten waar dat geld gebleven is en ik die tweemaal heb betaald voor dezelfde artikel en een week langer heb moeten wachten op levering van de goederen
Betalen ze me die 31 euro niet,dan volg ik de raad van de Post en meld mijn geval bij hunne ombudsdienst.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Welkom bij De Post 8) die nog altijd als een log (staats)bedrijf werkt. Iedere keer ik een Post kantoor binnen ben geweest denk en hoop ik dat de liberalisering er maar zo snel mogelijk komt :roll: enkel en alleen maar omdat men dan eindelijk verplicht wordt te denken vanuit de klant. :roll: en niet vanuit hun log klant onvriendelijk denken en handelen.

Langs de andere kant vrees ik de liberalisering volledig. Alle andere liberaliseringen in dit land hebben al uitgewezen dat de consument er de dupe van is en dat de prijzen in een record tempo stijgen en blijven stijgen.
Het is ook een slechte zaak voor de werknemers die er zullen gaan werken, moeten armoede contracten aanvaarden (allemaal in het teken van mega winsten en graai premies voor een select clubje). maar dit allemaal :offtopic: zijnde hoop ik dat je heel snel je geld mag terug krijgen van De Post.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

destertjes schreef: Na een week tevergeefs geprobeerd te hebben een bedrag van 122.50€ over te schrijven aan de hand van de door de leverancier bankgegevens, besloot ik de som met een internationale postwissel te verzenden..
- Ik neem aan dat jouw leverancier een niet Europese bankrekening opgaf. Want overschrijven naar een Europese bankrekening verloopt tegenwoordig heel vlot, maximaal enkele dagen.
- Je hebt dan natuurlijk de korrekte gegevens nodig in het nieuwe IBAN formaat: IBAN nr + BIC code (dit laatste ook wel SWIFT code genoemd)
- Indien je niet beschikt over de bank gegevens in dit formaat, dan zijn er op het Internet "IBAN calculators" die een oud rekeningnummer kan omzetten in het nieuwe formaat.
Voor Belgische nummers, kan je eens kijken op: http://www.ibanbic.be/Default.aspx
Voor buitenlandse nummers, probeer eens http://www.ibancalculator.com/?L=3
- Dit werkt natuurlijk niet voor buiten-europese nummers. Hoewel het in de meeste gevallen toch mogelijk is, mits korrekte gegevens, een overschrijving uit te voeren. Maar dan vallen de kosten niet onder het "IBAN" stelsel.
- Zelf betaal ik altijd met paypal. Heb hiermee al vele jaren ervaring, en nog nooit problemen gehad, zelfs voor heel kleine bedragen. Indien leverancier geen paypal heeft, dan gebruik ik VISA. Ook nog nooit een probleem gehad. Je moet natuurlijk je VISA gegegvens niet gebruiken bij de eerste de beste louche website ;)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Eerst had hij een IBAN nummer gegeven waarvan het landnummer ontbrak,na verbetering moest alles juist zijn.
Bij het internet bankieren werd de BIC code geweigerd ,het was een nummer van de ING (NL-Post)
Leverancier nog eens alles laten nakijken,en het moest juist zijn
."ffen naar Hulst ING kantoor en daar moeten horen dat alles juist zou moeten zijn.
En dan maar naar onze Post voor die miserie wissel.

Ik begin al te denken dat onze De Post en de NL-ING ( vrij of onvrij-willig) niet compatibel zijn. :troosten:

Volgens onze De post zijn de NL de énige op deze planeet die moeilijk doen met een internationale postwissel,
en ze willen daar eigenlijk vanaf maar dat kan niet met de europese wetten.
Dus proberen ze er van af te geraken door er moeilijk mee te doen,
is een van de cowboy verhalen die ik al heb mogen aanhoren. 8)

Als dat waar is,mag de Post mij geven wat ik vraag en een factuur daarvoor naar ING sturen.
En dan kunnen beide het plezier hebben om over die factuur te gaan bekvechten.
Maar probeer dat De Post maar eens wijs te maken.

:idea: Wordt m'n voorstel aan de Ombudsman
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Snap ik niet goed...
Storten op NL account van ING doe ik wel vaker en geeft nooit problemen.
Geld zo versturen vind ik altijd riskant... Paypal vind ik dan bvb ook een mooi alternatief.
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

Volgende keer ga ik de goederen halen want net wat ik uitspaar aan betaal en verzendingskosten was mijn benzine bijna betaald en de goederen waren hier al 11 dagen.

Ik heb er gisteren ene aan de lijn gehad die me vertelde dat klachten bij de Post maar na 10 werkdagen kunnen ingediend(aanvaard) worden
en ik daarvoor tot morgen moet wachten,
10 dagen en meer kunnen ze nodig hebben om een internationale postwissel aan de bestemmeling af te leveren
,waarna hij hem kan gaan ontvangen
Op mijn vraag waar ik die informatie kon vinden en waarom hun operatie 10 dagen moest duren,
daar waar bv. Western Union nog geen 10 minuten nodig heeft,om het geld in handen van de bestemmeling te deponeren,
kon of wilde hij niet antwoorden en ik moest overmorgen maar eens terugbellen


word vervolgt
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

gedaan met klagen,de leverancier heeft de wissel ontvangen,ik heb hem het betaalde laten houden als voorschot op m'n volgende bestelling.
Deze ezel zal zich geen tweede maal aan de zelfde steen(de Post) stoten.

en ga me er niet druk meer over maken.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”