Naar http://www.post.be/site/nl/postgroup/ab ... em/15.html
En dan kan je al best ineens aan http://www.post.be/site/nl/postgroup/ab ... em/15.html beginnen,
Want als ze schrijven,:
Na een week tevergeefs geprobeerd te hebben een bedrag van 122.50€ over te schrijven aan de hand van de door de leverancier bankgegevens,besloot ik de som met een internationale postwissel te verzenden.Wij danken u voor het mededelen van uw probleem. Wij zullen alles in het werk stellen om u binnen de hierna vernoemde periode te antwoorden:
indien uw vraag een over een binnenlandse zending gaat: 30 dagen
indien uw vraag over een buitenlandse zending gaat, kan de opzoeking langer duren (tot 3 maanden voor landen buiten Europa)
Voor verdere vragen of inlichtingen kan u ons bereiken op het nummer 022/012345 (022/011111 voor bedrijven
De wissel werd betaald en vertrok op zaterdag 10-10-2009 09;38 uur, kosten daarvoor waren 15 euro,
De gegevens + de RC code mailde ik dezelfde dag door naar de leverancier.
Vrijdagavond 16-10-2009 mailde de leverancier dat Ing en Tnt nog niets van de wissel hadden gehoord of gezien en hij de verkoop annuleerde ,daar hij nog andere kopers had voor het door mij gevraagde.
Ik heb hem dan geantwoord dat hij zaterdagmorgen zijn geld kon afhalen,
bij 1 van de 50 Western Union vertegenwoordigers die binnen een straal van 25 km van zijn adres gelegen waren (dichtstbijzijnde op 3,67 km)
zaterdag 17-10-2009 om 10;23 uur heb ik op de post betaald,om 10;34 las ik na invoer van MTCN + gegevens, “kan afgehaald worden” en wat later kon de leverancier melden dat de goederen werden ingepakt en maandag vertrekken en hij me het nummer van het volgticket laat weten .
Ik heb al via het invulformulier van De Post gevraagd of mijn geld met paard en kar,
of met een ezel naar de bestemmeling vertrokken was.
En ik eis een terugbetaling van de extra kosten die ik heb gehad,zijnde 15.50 euro voor het
een tweede maal verzenden van het gevraagde bedrag naar de leverancier,ditmaal met Western Union ,
en nog eens zoveel dat het zal kosten om mij op dezelfde manier te laten terug betalen.
In totaal 31 euro wegens het niet afleveren binnen een redelijke termijn van de wissel aan mijn leverancier.
In het vervolg betaal ik liever 15.50 euro en is mijn geld bij de leverancier op 15 minuten,
Dan die 15.00 euro die ik betaald heb aan de post voor een wissel,
waarvan ik en De Post nu nog niet weten ,wanneer hij bij de bestemmeling zal zijn.
En over de rest wil ik dan nog niet zeveren.
Het verlies van vertrouwen van de leverancier,het een week zoeken,bellen en mailen om te weten waar dat geld gebleven is en ik die tweemaal heb betaald voor dezelfde artikel en een week langer heb moeten wachten op levering van de goederen
Betalen ze me die 31 euro niet,dan volg ik de raad van de Post en meld mijn geval bij hunne ombudsdienst.