Ik ben aan het overwegen om van Belgacom naar Dommel over te schakelen, namelijk op CityConnect. Maar ik heb nog een aantal vragen omdat het me wat onduidelijk is. (CityConnect is mogelijk en heb ook een Belgacom vaste lijn, ter informatie)
Moet ik nu een aangetekende brief schrijven naar Belgacom om mijn internet af te sluiten? En zal ik dan een enige tijd zonder internet zitten omdat Dommel alles in orde moet zetten aan hun kant?
Ik heb ook nog eens een draadloze router die geen ADSL2+ ondersteunt, is het dan mogelijk om deze in tussentijds te gebruiken totdat ik een andere aanschaf?
Tenslotte lees ik ook wat negatieve commentaren over Dommel omdat hun service niet echt denderend is; het duurt een tijd totdat ze u activeren, ze helpen u moeizaam, enz.. Dus is het een goeie zaak om naar Dommel over te schakelen?
Dank bij voorbaat!
CityConnect
Wel als eerste advies zou ik zeggen, bel eens naar de technische dienst van dommel en vraag hen om te bepalen hoe ver je je bevind van de centrale. Afstand is bij adsl2+ nog een stuk delicater geworden dan bij bv. adsl1. Voor meer info neem is een kijkje op http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2%2B (is wel een wiki dus echt betrouwbaar is het niet, for all you know heb ik het net aangepast
).
Over overstappen, geen idee.
Je zal enkele dagen tot weken zonder internet zitten, hangt er van af (ik heb bijvoorbeeld 10 dagen moeten wachten toen ze cityconnect op mijn nieuwe adres in orde maakten). Qua router weet ik het ook niet helemaal (ik heb zelf direct de siemens besteld), maar je kan de lijn omzetten naar adsl-signaal, dus misschien kan het..
De service. To be honest, ikzelf heb er nog niet al te veel last van gehad. Sure, er zijn altijd van die tamzakken bij de helpdesk die een ongeïnteresseerde en lakse indruk achterlaten als je ze te horen krijgt.. maar dat is niet echt 'to the point'. In my personal belief, zit het met de service wel snor - mij hebben ze altijd snel en goed kunnen helpen. Geen idee hoe dat voor jou gaat zijn, maar als je voldoende voorkennis hebt om dommel zijn ding te laten doen en je je DNS servers instelt op die van openDNS, komt alles wel goed.
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Over overstappen, geen idee.
Je zal enkele dagen tot weken zonder internet zitten, hangt er van af (ik heb bijvoorbeeld 10 dagen moeten wachten toen ze cityconnect op mijn nieuwe adres in orde maakten). Qua router weet ik het ook niet helemaal (ik heb zelf direct de siemens besteld), maar je kan de lijn omzetten naar adsl-signaal, dus misschien kan het..
De service. To be honest, ikzelf heb er nog niet al te veel last van gehad. Sure, er zijn altijd van die tamzakken bij de helpdesk die een ongeïnteresseerde en lakse indruk achterlaten als je ze te horen krijgt.. maar dat is niet echt 'to the point'. In my personal belief, zit het met de service wel snor - mij hebben ze altijd snel en goed kunnen helpen. Geen idee hoe dat voor jou gaat zijn, maar als je voldoende voorkennis hebt om dommel zijn ding te laten doen en je je DNS servers instelt op die van openDNS, komt alles wel goed.
Ja merci!
Heb dommel gebeld en vroeg of ik zonder internet zou liggen tijdens de procedure, maar die zei omdat ik al bij belgacom aangsloten ben dat ze automatisch m'n abonnement opzeggen op de dag dat ik bij dommel ben. Dus ik moet dus eigenlijk niets doen en ik zal niet zonder internet komen te staan.
Even ter info voor anderen!
Heb dommel gebeld en vroeg of ik zonder internet zou liggen tijdens de procedure, maar die zei omdat ik al bij belgacom aangsloten ben dat ze automatisch m'n abonnement opzeggen op de dag dat ik bij dommel ben. Dus ik moet dus eigenlijk niets doen en ik zal niet zonder internet komen te staan.
Even ter info voor anderen!
Sterker nog, als je zelf zou opzeggen, dan kan Dommel het signaal niet meer op uw lijn plaatsen ...
Zelf al is de lijn nog actief. Handig é Belgacom![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik wacht ondertussen al meer dan 1 maand op de activatie van CityConnect![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Zelf al is de lijn nog actief. Handig é Belgacom
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik wacht ondertussen al meer dan 1 maand op de activatie van CityConnect
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)