Snelheid Zwaar Beneden Peil (014)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Nog mensen die hun snelheid de laatste dagen hebben zien zakken tot een erbarmelijke 600kB/sec (omgeving 014)
Heb dommel gebeld en ze hebben een ticket aangemaakt, maar in die tickets heb ik het minste vertrouwen meer.
Voor mijn gebrekkige telefoonlijn hadden ze 4mnd geleden ook een ticket aangemaakt en nog steeds geen oplossing (zoals "ken je beller", kwaliteit)

Als mijn snelheid Maandag niet terug op peil is (had 1200kB/sec) dan stuur ik de aangetekende brief op met de opzegging
en ga ik terug van waar ik ooit gekomen ben, Turbonet bij Telenet (kost me evenveel dan wat ik nu betaal inc Digitale TV want dat heb ik nu apart)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik hoop van harte dat je niet 600KB/s bedoelt? Want dat is nogal verre van "erbarmelijk" te noemen? Welk type abonnement?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb het vermoeden van wel...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ah, wacht... telefonie... da's dus allicht Homeconnect? Zitten die al op VDSL2?

Anyway, draai of keer het gelijk ge wilt, Dommel gebruikt de infrastructuur van Belgacom. Het is bijgevolg niet Dommel die snelle actie kan ondernemen indien uw lijnkwaliteit onvoldoende is. Met een opzegging zou ik ook oppassen, want een snelheid van "slechts" 600KB/s is niet meteen een geldige reden voor een eventuele contractbreuk...
ooh. shiny.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Ik heb een Home Connect abbo
Sinds de snelheids verhoging nooit geen last gehad en constant 1180kB/sec gehad
Maar nu heb ik idd maar 650KB/sec oftewel 5.4Mb/sec

Het verwonderd mij enorm dat het juist de helft is van wat ik had.
Ik vraag mij ook af waarom ze dat niet direct een keer kunnen checken, echt vervelend.

Afbeelding

PS: contractbreuk doe ik niet omdat ik homeconnect al sinds Juli 2008 heb, dus opzeggen kan wanneer ik wil
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Allicht een soort repairprofiel? Er zal iets mis zijn met de bekabeling, of bij jou thuis, of ergens op het Belgacom-stuk. En dan is het dus wachten op Belgacom...
ooh. shiny.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Bedankt Cloink, Ik zal Maandag nog wel eens een belletje doen.
Ze hebben een ticket aangemaakt, maar vind nergens info over dat ticket (heb wel een nr gekregen)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ThaMan schreef:Ze hebben een ticket aangemaakt, maar vind nergens info over dat ticket (heb wel een nr gekregen)

Normalerwijze heb je dat ticket-nr per e-mail aangekregen (op het e-mail adres gespecifieerd in het CRM).
ooh. shiny.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Niets aan gekregen hoor, daarom dat ik ook zeg dat ik totaal geen vertrouwen in dat ticket systeem heb.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Net nog maar eens gebeld, en het ticket nr bleek natuurlijk niet te bestaan.
Wederom alles uitgelegd, weer geen mail gehad met een ticket nr

Anyway ik heb ze tot Woensdag gegeven, is het dan niet opgelost dan gaat de aangetekende brief de deur uit.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik weet niet waar je naartoe wilt gaan maar 600KB/s is nog altijd niet "beneden alle peil" hoor.
Wees content dat je dat kan krijgen op ADSL lijnen, veel mensen krijgen die 6Mbit upgrade zelfs niet, al is hun lijn adequaat genoeg.

Je weet trouwens toch dat je zelf ook een ticket kan starten door gewoon een mail te sturen ipv te bellen eh?
Wel rap ontevreden eigenlijk jij :p.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Dommel zit niet rechtstreeks met onbeperkte capaciteiten op belgacom netwerk hoor.
Ze gebruiken eigen DNS server, die al eens faalt,
Ze gebruiken eigen server die logins verwerkt, die ook al eens heeft gefaald,
Ze leasen/huren een bepaalde beperkte capaciteit van belgacom netwerk en als er teveel klantjes op het netwerk zitten 's avonds kan u snelheid dus idd een héél pak lager liggen omdat die capaciteit verdeelt wordt 's avonds over meer actieve gebruikers.

Hierop zullen ze dus wrs besparen, aangezien hun cheape homeconnect aanbod.

Ik heb homeconnect, en download steeds boven de 1000KB/s, maar vandaag zijn de reactietijden enorm traag! een website opvragen duurt wel 5 tot 10 seconden vooraleer ik antwoord krijg van http aanvraag, waarna de website inéénklap op het scherm verschijnt...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”