Nieuw abonnement en telefoneren naar buitenland
Ben overgeschakeld van Scarlet One naar het nieuwe aboonement met digitale TV. Ik bel regelmatig met een voorafbetaalde kaart naar het buitenland (XL-Call, Eurocity, Lycatel) maar dit werkt nu niet meer : ik bel het 0800-nummer en wanneer ik de code van de kaart moet ingeven blokkeert het ("uw code is niet geldig...). Heb contact opgenomen met Scarlet en zij zeggen dat dit inderdaad niet meer kan omdat ik nu VOIP-bel via de nieuwe router van Belgacom...? Met de vorige router van Scarlet werkte dit perfect en belde ik zeer goedkoop of zelfs gratis (3StarsNet) naar Zuid-Amerika. Vanaf nu kan ik dus nog enkel bellen naar het buitenland aan het scarlettarief wat toch heel wat duurder is... Of weet er iemand andere alternatieven...
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Via je PC bellen. De voip bedrijven bieden allemaal een software applicatie die dit mogelijk maakt. Dan moet je wel best een headset (koptelefoon met micro) aanschaffen en aansluiten op je pc. Dan moet ook je pc aanstaan, natuurlijk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Waarschijnlijk wordt je code niet goed meer herkend aan de overkant. Het lijkt mij stug dat ze niet eens meer gestuurd zou worden.vacano schreef:ik bel het 0800-nummer en wanneer ik de code van de kaart moet ingeven blokkeert het ("uw code is niet geldig...).
Om dit na te gaan kan je best eens een 0800-nummer draaien waarvan je weet dat je geholpen zal worden door de digitale secretaresse ('druk 1 voor bla, druk 2 voor meer bla, druk 3 voor nog meer bla, ...'). Als dat ook niet meer werkt, dan worden de tonen die gestuurd worden niet correct herkend aan de overkant. Dat je tegenwoordig VoIP-belt, is hieraan debet.
Dergelijk probleem heb ik onlangs ook meegemaakt en heb ik kunnen oplossen door op mijn ATA (da's een bakske die tussen mijn telefoon en internetverbinding hangt om over het internet te kunnen bellen) in te stellen dat DTMF niet gecomprimeerd mag worden.
Geen idee of dat instelbaar is op die modem wegens niet mee bekend.
Dat het systeem niet meer zou werken doordat je nu VoIP belt, lijkt mij klinkklare nonsens.
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Je kan nog altijd met 3starsnet naar het buitenland bellen. Kost je enkel een nationaal gesprek bij scarlet.
http://www.3starsnet.com/index.php/UnlimitedCalls/nl/
Je kan ook belkrediet kopen bij een van de deze voip aanbieders.
http://www.backsla.sh/betamax
Vervolgens kan je bellen via Phone-to-Phone.
Of via het lokaal toegangsnummer.
Je kan ook naar het buitenland bellen met deze.
http://www.talkster.com/Default.aspx
Keuze genoeg om naar het buitenland te bellen tegen lokaal tarief.
http://www.3starsnet.com/index.php/UnlimitedCalls/nl/
Je kan ook belkrediet kopen bij een van de deze voip aanbieders.
http://www.backsla.sh/betamax
Vervolgens kan je bellen via Phone-to-Phone.
Of via het lokaal toegangsnummer.
Je kan ook naar het buitenland bellen met deze.
http://www.talkster.com/Default.aspx
Keuze genoeg om naar het buitenland te bellen tegen lokaal tarief.