knijpt telenet .torrent af?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb de laatste tijd sterk de indruk dat telenet torrents afknijpt. Nog iemand die dat gevoel heeft? De maximale snelheid hangt af van het moment van de dag. Enige suggesties wat te doen indien het klopt?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Volgens mij gaat gewoon al het internationaal verkeer in de avonduren traag bij Telenet. Merk dat speedtests naar plaatsen buiten Europa enorm traag zijn (~1Mbps). Zo heb ik dikwijls problemen met de videopodcasts van live.twit.tv die constant uitvallen en moeten bufferen bij Telenet. Als ik dan op de Scarlet lijn overschakel is het ineens geen probleem meer. Duidelijk internationale capaciteitsproblemen bij Telenet die men niet wilt aanpakken!
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

heb hier deze voormiddag een torrent binnengehaald tegen; 830 KB/s. (verbinding van 20 mbps). Dus dat afknijpen is niet zo'n probleem denk ik?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

torrents zijn een slecht meetinstrument om de snelheid te meten, .. omdat je afhankelijk bent van andere clients daarom kan snelheid variëren, .. en dus is het een slechte referentie.
Opexx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2008, 19:41
Locatie: Voorde

Idd.

Een Amerikaanse torrent word pas heel laat in de avond of 's nachts veel geseed (GMT -8).
Ook de leeftijd van de torrent doet ertoe.

En dan nog, een nieuwe torrent met ongeveer 15.000 seeders en 5.000 leechers kan nog traag gaan. Nooit afgaan op een torrent voor snelheidstest.

(Check deze ook eens: http://azureuswiki.com/index.php/Availability)
Afbeelding
Afstand centrale ~1,7km
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Test het met een Ubuntu torrent - die worden geseed door servers.
GaGo
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:07

Razornord schreef:Ik heb de laatste tijd sterk de indruk dat telenet torrents afknijpt. Nog iemand die dat gevoel heeft? De maximale snelheid hangt af van het moment van de dag. Enige suggesties wat te doen indien het klopt?


niet volgens deze test :)

Is BitTorrent traffic on a well-known BitTorrent port (6883) throttled?

* The BitTorrent upload (seeding) worked. Our tool was successful in uploading data using the BitTorrent protocol.

* There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP upload achieved at least 754 Kbps while a BitTorrent upload achieved at most 1492 Kbps. You can find details here.

* The BitTorrent download worked. Our tool was successful in downloading data using the BitTorrent protocol.

* There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved at least 2007 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 2606 Kbps. You can find details here.


Is BitTorrent traffic on a non-standard BitTorrent port (10011) throttled?

* The BitTorrent upload (seeding) worked. Our tool was successful in uploading data using the BitTorrent protocol.

* There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP upload achieved at least 1464 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 1495 Kbps. You can find details here.

* The BitTorrent download worked. Our tool was successful in downloading data using the BitTorrent protocol.

* There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved at least 1923 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 2537 Kbps. You can find details here.


Is TCP traffic on a well-known BitTorrent port (6883) throttled?

* There's no indication that your ISP rate limits all downloads at port 6883. In our test, a TCP download on a BitTorrent port achieved at least 2527 Kbps while a TCP download on a non-BitTorrent port achieved at least 1923 Kbps. You can find details here.

* There's no indication that your ISP rate limits all uploads at port 6883. In our test, a TCP upload on a BitTorrent port achieved at least 1572 Kbps while a TCP upload on a non-BitTorrent port achieved at least 1464 Kbps. You can find details here.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Testen op verschillende tijdstippen hé, vooral tijdens piekuren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

op school waar een telenetlijn ligt halen we soms wel eens de 2.5mbs met torrents hoor...is dan wel altijd tussen 9-12
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

q-tec schreef:op school waar een telenetlijn ligt halen we soms wel eens de 2.5mbs met torrents hoor...is dan wel altijd tussen 9-12

Zou dat geen professionele verbinding zijn?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Lord Utopia schreef:
q-tec schreef:op school waar een telenetlijn ligt halen we soms wel eens de 2.5mbs met torrents hoor...is dan wel altijd tussen 9-12

Zou dat geen professionele verbinding zijn?


ja moet wel heel misschien turbonet maar dat betwijfel ik er wordt veel gedownload bij degenen die in virtual pc kunnen werken omdat ze thuis niets kunnen doen vanwege die limiet dus ik gok Office Network.

*dus op die lijnen zouden ze geen torrents afknijpen?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Telenet durft p2p verkeer afknijpen.
Ben er zelf gaan lopen omdat ik tussen 18u & 24u afgeknepen werd. (naar -50kilobyte/s) om vervolgens klokslag 12uur naar 2.2MB/s te gaan (private torrent)
Heb enkele malen gedreigd om op te vertrekken, toen is dit wonderbaarlijk opgelost.
Had echter al geproefd van limietloos surfen (dommel :P) en dus uiteindelijk toch weg :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Devilzown schreef:Heb enkele malen gedreigd om op te vertrekken, toen is dit wonderbaarlijk opgelost.


Moest men het afknijpen (en dat laat ik in het midden) dan is dit een globale policy die men heus niet gaat aanpassen omdat jij klaagt.
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Rapidshare ;) ;)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

eljefke schreef:Rapidshare ;) ;)

Maar dan wel als Premium user (die krijgen full download speed), want als free user gaat het ook niet snel.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Telenet durft misschien de snelheid van torrents een beetje beperken maar wees blij dat je niet in GB woont.

Daar worden torrents pas echt vertraagd (10-25kb/sec) en dan vanaf 23.00 of 00.00 (weet het nie direct meer) krijg je fullspeed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

FunkStar schreef:Telenet durft misschien de snelheid van torrents een beetje beperken maar wees blij dat je niet in GB woont.

Daar worden torrents pas echt vertraagd (10-25kb/sec) en dan vanaf 23.00 of 00.00 (weet het nie direct meer) krijg je fullspeed.

Op zich lijkt me dat wel eerlijk. Waarom moet iedereen nu precies 's avonds, als het meeste mensen het Internet gebruiken voor een variëteit aan dingen, gaan zijn torrents downloaden. Dat kan ook 's nachts of overdag. Dan ligt er niemand van wakker.

Alle problemen bij scarlet en resellers van het ogenblik zijn net hieraan gelegen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Goztow schreef:
FunkStar schreef:Telenet durft misschien de snelheid van torrents een beetje beperken maar wees blij dat je niet in GB woont.

Daar worden torrents pas echt vertraagd (10-25kb/sec) en dan vanaf 23.00 of 00.00 (weet het nie direct meer) krijg je fullspeed.

Op zich lijkt me dat wel eerlijk. Waarom moet iedereen nu precies 's avonds, als het meeste mensen het Internet gebruiken voor een variëteit aan dingen, gaan zijn torrents downloaden. Dat kan ook 's nachts of overdag. Dan ligt er niemand van wakker.

Alle problemen bij scarlet en resellers van het ogenblik zijn net hieraan gelegen.



Je hebt gelijk, ben ik 100% mee eens. Maar niet iedereen kan 's nachts downloaden.

Ik ga mezelf als voorbeeld gebruiken. (zal wel beteren als ik alleen zal gaan wonen maar atm liefst nog effe hotel chez mama et papa)

Reden waarom ik 's nachts niet kan downloaden:

Mijn moeder trekt stopcontacten uit no mather what (computer aan of niet)
Reden daarvoor volgens haar zijn.
    1. Brandgevaar (oververhitting als bepaalde apparaten continue zouden aanblijven)
    2. Gevaarlijke straling (wifi - linksys wrt54g) :roll:
    3. Sluipverbruikers (lichtjes router/computer, scherm etc... word door mij altijd uitgezet)
    4. En volgens haar als je niet achter de computer zit kan de computer niets aan het doen zijn buiten stroom verbruiken.

Misschien herkennen sommige mensen zich ook in deze situatie of ben ik een alleenstaand geval?
Afbeelding
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

FunkStar schreef:Knip

Toen ik 14, 15 jaar was zat ik in dezelfde situatie ja :-D
Vader die "de plan" (zekering) van mijn kamer afzette als ik te laat op mijn pc zat enz. Och de goeie oude tijd hehe.
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb zonet windows 7 geïnstalleerd. Er zaten enkele patches bij en ik viel zo ongeveer van mijne stoel toen ik volgende instructie van één van die patches tegenkwam:

TCPIP Patcher
-------------

Automatic 1-click patcher.

If it doesn't all run smooth you can always just open the
included exe with WinRAR and drag the patcher out.

Use this to increase the TCP/IP half-open connections from
10 to 255.

Microsoft sets the number to 10, meaning, in say "uTorrent"
you would only be able to connect to 10 seeds at once. As
you can probably work out, this is quite ridiculous and MS
to this day has never given any realistic answer to why they
do this, when most routers can handle hundreds of connections.

To stop the spread of viruses? No, to stop the downloading
of torrents, even though many software distributions do get
downloaded via BitTorrent, like Linux for example.

Stopping everyones torrent traffic and limiting it to 10
connections is just crippling your internet connection.

Nog iemand bekend met bovenstaande? Indien dit klopt is telenet dan ook vrijgepleit van enige beschuldiging natuurlijk. Ik ben misdadig met illegale downloads maar Microsoft is misdadiger met zijn monopolie.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Is al sinds XP, SP1 zo. En sinds toen hebben de meeste deftige torrent download programma's er ook een patch voor ingebouwd ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

r2504 schreef:
Devilzown schreef:Heb enkele malen gedreigd om op te vertrekken, toen is dit wonderbaarlijk opgelost.


Moest men het afknijpen (en dat laat ik in het midden) dan is dit een globale policy die men heus niet gaat aanpassen omdat jij klaagt.


En toch is dit gebeurd :lol:
Klokslag 18 uur ging de snelheid omlaag & klokslag 24 uur ging de snelheid omhoog.
Na enkele klaagmails was dit ineens gedaan.

Oh wat een toeval :wink:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

FunkStar schreef:
Goztow schreef:
FunkStar schreef:Telenet durft misschien de snelheid van torrents een beetje beperken maar wees blij dat je niet in GB woont.

Daar worden torrents pas echt vertraagd (10-25kb/sec) en dan vanaf 23.00 of 00.00 (weet het nie direct meer) krijg je fullspeed.

Op zich lijkt me dat wel eerlijk. Waarom moet iedereen nu precies 's avonds, als het meeste mensen het Internet gebruiken voor een variëteit aan dingen, gaan zijn torrents downloaden. Dat kan ook 's nachts of overdag. Dan ligt er niemand van wakker.

Alle problemen bij scarlet en resellers van het ogenblik zijn net hieraan gelegen.



Je hebt gelijk, ben ik 100% mee eens. Maar niet iedereen kan 's nachts downloaden.

Ik ga mezelf als voorbeeld gebruiken. (zal wel beteren als ik alleen zal gaan wonen maar atm liefst nog effe hotel chez mama et papa)

Reden waarom ik 's nachts niet kan downloaden:

Mijn moeder trekt stopcontacten uit no mather what (computer aan of niet)
Reden daarvoor volgens haar zijn.
    1. Brandgevaar (oververhitting als bepaalde apparaten continue zouden aanblijven)
    2. Gevaarlijke straling (wifi - linksys wrt54g) :roll:
    3. Sluipverbruikers (lichtjes router/computer, scherm etc... word door mij altijd uitgezet)
    4. En volgens haar als je niet achter de computer zit kan de computer niets aan het doen zijn buiten stroom verbruiken.

Misschien herkennen sommige mensen zich ook in deze situatie of ben ik een alleenstaand geval?


hmm nooit echt last van gehad :) maarja als ze alles lam leggen is er geen telefoon meer ook)



@Razornord : ja in xp heb ik oot eens een register aanpassing gedaan ivm torrents daarna liep het toch wel iets vlotter nu ben ik al een 18tal maanden gestopt met torrents lang leve gratis rapidshare en netload
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goztow schreef:
FunkStar schreef:Telenet durft misschien de snelheid van torrents een beetje beperken maar wees blij dat je niet in GB woont.

Daar worden torrents pas echt vertraagd (10-25kb/sec) en dan vanaf 23.00 of 00.00 (weet het nie direct meer) krijg je fullspeed.

Op zich lijkt me dat wel eerlijk. Waarom moet iedereen nu precies 's avonds, als het meeste mensen het Internet gebruiken voor een variëteit aan dingen, gaan zijn torrents downloaden. Dat kan ook 's nachts of overdag. Dan ligt er niemand van wakker.

Alle problemen bij scarlet en resellers van het ogenblik zijn net hieraan gelegen.

Nu op zich is dit een probleem van telenet, als zij hun capaciteit niet opvoeren, hebben jullie daar last van straks gaan ze ons nog zeggen wanneer we mogen surfen wanneer we het licht mogen aansteken enz. Als telenet zijn gebruikers motiveert om 's nachts te downloaden zul jij hier alleszins minder last van hebben, .. en dan denk ik met name aan nachttarief, .. of 's nachts limietloos internet misschien?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Limietloos van 1 Am tot 8 AM dan, maar voor de rest van de dag een quotum van 12 GB per maand?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Goztow schreef:Limietloos van 1 Am tot 8 AM dan, maar voor de rest van de dag een quotum van 12 GB per maand?

Waarom niet? Als je de downloads zorgvuldig plant heb je met 12GB meer dan voldoende om enkel te surfen en te mailen.
Ik zou daar alleszins tevreden mee zijn, liever 's nachts limietloos dan aan 50%...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Nou ja, limietloos zou mss niet werken, maar 150 GB of zo. Dream on, I'd say :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

download dan linux :p
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

denk ook dat telenet mijn torrents limiteert... Vaak is het zo dat ik maar rond de 700 à 800 kan halen, ook al heb ik een torrent die het max aankan van 2.5mbit. Als ik het dan afhaal via FTP, heb ik wel de volledige snelheid, dus het is telenet die iets doet met torrentverkeer:p . Eigenlijk wel erg dat het al zo ver gekomen is ma bon
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Test eens via deze link
http://loki08.mpi-sws.mpg.de/bb/bittorrent-blocking.php?measure=yes&repeat=3&down=yes&up=yes&port=-1&port2=-2&tcp=yes&duration=20

Zag er volgens mij OK uit ;

Is BitTorrent traffic on a well-known BitTorrent port (6881) throttled?
The BitTorrent upload (seeding) worked. Our tool was successful in uploading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP upload achieved at least 621 Kbps while a BitTorrent upload achieved at most 674 Kbps. You can find details here.

The BitTorrent download worked. Our tool was successful in downloading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved at least 2101 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 2312 Kbps. You can find details here.



Is BitTorrent traffic on a non-standard BitTorrent port (10009) throttled?
The BitTorrent upload (seeding) worked. Our tool was successful in uploading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP upload achieved at least 659 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 659 Kbps. You can find details here.

The BitTorrent download worked. Our tool was successful in downloading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved at least 2033 Kbps while a BitTorrent download achieved at most 2535 Kbps. You can find details here.



Is TCP traffic on a well-known BitTorrent port (6881) throttled?
There's no indication that your ISP rate limits all downloads at port 6881. In our test, a TCP download on a BitTorrent port achieved at least 2434 Kbps while a TCP download on a non-BitTorrent port achieved at least 2033 Kbps. You can find details here.

There's no indication that your ISP rate limits all uploads at port 6881. In our test, a TCP upload on a BitTorrent port achieved at least 734 Kbps while a TCP upload on a non-BitTorrent port achieved at least 659 Kbps. You can find details here
Black is the colour of my true love's hair
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Een tip om effectief te testen of je ISP torrents af knijpt. Download de Torrent van Opensuse. Deze is gegarandeerd je topsnelheid, dus als deze traag loopt worden torrents afgeknepen ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

wtf nu haalde ik nog geen 300kb/s . Ga ik nu echt alles eerst naar mijn ftp moeten downloaden, en dan van ftp naar pc?:D Op de server gaat dezelfde torrent dus vliegenssnel...
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

frado schreef:wtf nu haalde ik nog geen 300kb/s . Ga ik nu echt alles eerst naar mijn ftp moeten downloaden, en dan van ftp naar pc?:D Op de server gaat dezelfde torrent dus vliegenssnel...


ik ben blij dat ik toch min of meer een medestander heb want ik dacht dat ik begon te hallucineren ;-) . Ik heb nu wat zitten testen met die Opensuse-torrent en voorlopig haal ik nog niet de helft van de maximale snelheid (23:00). Ik ga nog enkele malen proberen op verschillende tijdstippen. Hoe zit het bij jullie met het afhalen via de vrije rapidshare? Dat gaat ook voor geen meter vooruit. Of beeld ik me dat ook in? ;-)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Razornord schreef:Hoe zit het bij jullie met het afhalen via de vrije rapidshare? Dat gaat ook voor geen meter vooruit. Of beeld ik me dat ook in? ;-)

Nee je beeld je dat niet in, staat trouwens op rapidshare zelf dat de free user downloads gelimiteerd zijn en dat je met een premium account de volle download speed krijgt ;) en dit heb ik ook al ondervonden.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Maar Telenet-gebruikers lijken wel geweerd te worden van TPB?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:Maar Telenet-gebruikers lijken wel geweerd te worden van TPB?

Wat voor onzin is dat nu weer :eek:
En dan durf je te beweren dat je niet continue op Telenet zit in te hakken?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

alez, nu hebben ze mij gecapped op 255kB/s
Echt triest eigenlijk. Mag dit allemaal maar zo? . Ze geven mij nu maar 10% vd snelheid die ik aankan.. En het ligt niet aan mijn lijn, want al de rest gaat wel vliegensvlug
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

frado schreef:alez, nu hebben ze mij gecapped op 255kB/s
Echt triest eigenlijk. Mag dit allemaal maar zo? . Ze geven mij nu maar 10% vd snelheid die ik aankan.. En het ligt niet aan mijn lijn, want al de rest gaat wel vliegensvlug

Je mag niet zomaar aannemen omdat je Torrent traag gaat dat dit onmiddelijk met capping te maken heeft. Torrent is een complex netwerk protocol dat een zeer slecht meetinstrument is je maximale snelheid te bepalen.

Wat die 10% betreft, geen enkel particulier abbo's geeft je rechts op die maximale speed snelheden. Het is pas bij professionele abbo's dat je gegarandeerde bandbreedte krijgt. Ik ben er vrij zeker van dat je je volledige snelheid wel zult halen op speedtesten ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jelte schreef:Ik ben er vrij zeker van dat je je volledige snelheid wel zult halen op speedtesten ...


Wat niet wegneemt dat torrents nog steeds kunnen gecapped zijn (maar het is inderdaad moeilijk om het éénduidig vast te stellen).

Uiteindelijk betaal je voor een "internet" verbinding, en geen "HTTP/SMTP" verbinding (al geloof ik zelfs dat TN dat ergens in z'n voorwaarden heeft staat !)
jelte
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 apr 2006, 12:24

Devilzown schreef:
r2504 schreef:
Devilzown schreef:Heb enkele malen gedreigd om op te vertrekken, toen is dit wonderbaarlijk opgelost.


Moest men het afknijpen (en dat laat ik in het midden) dan is dit een globale policy die men heus niet gaat aanpassen omdat jij klaagt.


En toch is dit gebeurd :lol:
Klokslag 18 uur ging de snelheid omlaag & klokslag 24 uur ging de snelheid omhoog.
Na enkele klaagmails was dit ineens gedaan.

Oh wat een toeval :wink:

Kan evengoed zijn dat je een aantal goeie peers had waarvan de provider zo'n shaping toepast...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”