Politie laat twitter bericht verwijderen

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Verschillende media rapporteren vandaag dat Koen Delvaux (medeoprichter en CMO van Mobilevikings) op vraag van de politie een door hem geschreven twitter bericht heeft moeten verwijderen.

In het desbetreffende bericht vertelde hij dat juwelier Timmermans uit Tienen een schurk was. Zelf vindt hij dat hij niet in de fout gegaan is.

"Ik heb het bericht op vraag van de politie gewist. Toch ging ik niet in de fout. Volgens de juwelier was mijn horloge defect, terwijl er een nieuwe batterij in moest. "Een "schurk" is iemand die bedriegt of misleidt. Een correcte omschrijving, lijkt me", Aldus Koen Delvaux
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Man man man. Waar de politie zich mee bezig houdt zeg, vast geen nuttigere dingen te doen? :roll:
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cloink schreef:Man man man. Waar de politie zich mee bezig houdt zeg, vast geen nuttigere dingen te doen? :roll:
Laat ze doen... liever dat dan een bekeuring omdat je 1 km/u te snel reed :lol:
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

r2504 schreef:
cloink schreef:Laat ze doen... liever dat dan een bekeuring omdat je 1 km/u te snel reed :lol:
Die krijg je sowieso al hoor :lol:

Nuja, die man heeft toch gelijk? :\
(als het verhaal zich werkelijk zo afspeelde)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De definitie van schruk is wel iets uitgebreider dan wat deze man ervan maakt...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
KK
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Man man man. Waar de politie zich mee bezig houdt zeg, vast geen nuttigere dingen te doen? :roll:
Als ze dan al eens iets nuttigs doen en een zware crimineel oppakken, dan wordt die toch binnen de kortste keren terug vrij gelaten, dus waarom zouden ze nog moeite doen?

Edit: Ik zie net dat dit ook op de frontpage staat, misschien daarom best even de spelfouten uit het originele bericht halen (rapporteren, desbetreffende, Zelf vindt hij...).
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Goztow schreef:De definitie van schruk is wel iets uitgebreider dan wat deze man ervan maakt...

define: schurk @ google

# Een booswicht, slechterik of schurk is een personage met een slecht karakter. In een verhaal - meestal fictie - strijdt de slechterik tegen de held.
nl.wikipedia.org/wiki/Schurk

# een persoon die kwaad bedrijft; een ondeugend kind
nl.wiktionary.org/wiki/schurk

Nu is het gewoon eigen interpretatie!
Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

KK schreef:Edit: Ik zie net dat dit ook op de frontpage staat, misschien daarom best even de spelfouten uit het originele bericht halen (rapporteren, desbetreffende, Zelf vindt hij...).
Done, thx ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En zoals reeds zo vaak gebeurd is. De 'buzz' rond deze hele affaire zal die juwelier veel meer kwaad doen dan die ene tweet.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Slechte reclame is beter dan geen reclame! Afin ja, nu niet dat ik direct naar die sch*rk ga gaan natuurlijk...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tja, 't verhaal snijdt aan twee kanten eh.
@kodel had, in plaats van dat te tweeten had hij eveneens contact kunnen opnemen met de juwelier om verhaal te halen. Hij wist volgens mij heel goed wat het verwijderen van die tweet als gevolg ging hebben.
bravo
Member
Member

aangezien het om een Twitter posting gaat, werd Koen niet verplicht om het bericht te verwijderen. Twitter staat op een Amerikaanse server, dus de politie kan het bericht niet zelf (laten) verwijderen (door Twitter), tenzij er een uitspraak is door de rechtbank (wat ook weer vermoedelijk enkele jaren duurt alvorens er een uitspraak komt). Dus waarschijnlijk heeft de politie beleeft gevraagd, op vraag van de juwelier, om het bericht te verwijderen, en heeft Koen er mee ingestemd.

Uiteraard vind ik het vooral geweldig dat die juwelier zich hopeloos belachelijk maakt :lol: Nu weet heel Vlaanderen het, anders waren het misschien 100 mensen 8)
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

bravo schreef:aangezien het om een Twitter posting gaat, werd Koen niet verplicht om het bericht te verwijderen. Twitter staat op een Amerikaanse server, dus de politie kan het bericht niet zelf (laten) verwijderen (door Twitter), tenzij er een uitspraak is door de rechtbank (wat ook weer vermoedelijk enkele jaren duurt alvorens er een uitspraak komt). Dus waarschijnlijk heeft de politie beleeft gevraagd, op vraag van de juwelier, om het bericht te verwijderen, en heeft Koen er mee ingestemd.

Uiteraard vind ik het vooral geweldig dat die juwelier zich hopeloos belachelijk maakt :lol: Nu weet heel Vlaanderen het, anders waren het misschien 100 mensen 8)
negatieve reclame is ook reclame zeggen ze maar toen ik hem zag staan in het nieuwsblad (1volledige pagina incl. foto) lachte ik mij toch een kriek!
Afbeelding
destertjes
Member
Member

Ik zal eens tot daar gaan met mijn horloge met platte batterij en mijn spy pennetje :angel:

>> youtube

pz,: hoob dat ie het ier nie leesd :bdaysmile:
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

destertjes schreef:Ik zal eens tot daar gaan met mijn horloge met platte batterij en mijn spy pennetje :angel:

>> youtube

pz,: hoob dat ie het ier nie leesd :bdaysmile:

Maar destertjes toch dat spy pennetje is zo verleden tijd, dit is de oplossing ;-)
Afbeelding
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

Daar had ik ook al mijn twijfels over maar ondertussen heeft die kerel zich wel uitgeroepen tot official dealer van dat hebbeding :D
Afbeelding
dbr
Premium Member
Premium Member

bravo schreef:aangezien het om een Twitter posting gaat, werd Koen niet verplicht om het bericht te verwijderen. Twitter staat op een Amerikaanse server, dus de politie kan het bericht niet zelf (laten) verwijderen (door Twitter), tenzij er een uitspraak is door de rechtbank (wat ook weer vermoedelijk enkele jaren duurt alvorens er een uitspraak komt). Dus waarschijnlijk heeft de politie beleeft gevraagd, op vraag van de juwelier, om het bericht te verwijderen, en heeft Koen er mee ingestemd.

Als hij het niet zou verwijderen kan de juwelier aangifte gaan doen van laster of smaad.
en vervolgens van Koen een schadevergoeding gaan eisen.
Een term als misleiding hanteren bij een simpel voorval als dit is niet slim, de juwelier kan eenvoudig tegenwerpen dat het ging om een verschil van inzicht.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer

Ik ken het verhaal niet maar van wat ik hier kan op uit opmaken is dat iemand een vergissing begaat en dat de ander hem een schurk noemt, nu vind ik het geoorloofd dat mensen meningen mogen uiten, .. tja .. waarom niet normaal kijk je zoiets eerst na, nu is hij daarom een schurk ik denk het niet hij is wel een prutser maar een schurk, .. en daarom vind ik het ook zinvol dat zoiets verwijdert is, .. vooraleer je iemand openbaar beschuldigd vind ik dat men er toch een beetje zeker van mag zijn, over iemands intenties, .. of toch wat bewijslast zou mogen hebben, .. als hij nu zou gezegd hebben dat hij een prutser was, tja dan was ik het volledig eens maar iemand een schurk noemen terwijl het kan gaan om een vergissing is smaad.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”