zinvol om nog contract af te sluiten met A2F ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gast

Ik ben op zoek naar een ongelimiteerde account.
Versatel lijkt net te straag en dus kijk ik naar A2F.
De horrorverhalen rond zeer lage snelheden doen mij echter serieus twijfelen.
Zouden jullie afwachten of toch de sprong wachten in de hoop dat ik in een regio zit (Roeselare) waar nog normale snelheden kunnen worden bereikt.

Btw, blijkbaar is je afstand tot een "ADSLcentrale" belangrijk voor je snelheid.
Is er ergens info te verkrijgen over waar die centrales liggen zodat ik kan nagaan hoe ver ik verwijderd ben om zo tot een inschatting te kunnen komen van hoe traag de lijn zal zijn ?
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Persoonlijk denk ik dat je nog beter wat wacht. Tot nu toe kan niemand je zeggen wat er allemaal verkeerd is. Beterschap is al dikwijls beloofd maar feit is dat er nu mensen zijn die 250 kb, 80kb en 4 kb hebben als snelheid (onafhankelijk van afstand centrale en verspreid over belgie).
Als A2F gedurende geruime tijd (drie tot zes maand) goed zou doen zou ik het aanraden, nu durf ik het echter niet omdat er teveel klachten zijn (lees forum).

ter info :
er loopt een poll wie zijn abo zou vernieuwen

met deze post neem ik geen standpunt in van goed of slecht, ik probeer de situatie objectief te bekijken.
Gebruikersavatar
Daf2Day
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 maa 2004, 00:45
Locatie: Kalmthout

Kijk, momenteel worstelt A2F met enkele problemen; waaraan ik echter niet twijfel is dat deze problemen 100% aan hen te wijten zijn. Volgens hetgeen ik gelezen heb, is er komende vrijdag een meeting aangaande de lopende problemen (en mogelijke oplossingen?).
Ik heb persoonlijk weinig te klagen over A2F; tenslotte als we objectief zijn, is er bij elke provider wel iets dat niet 100% OK is. Hetzij wisselvallige snelheden, anderszijds limieten... dat moet je voor jezelf tegen elkaar afwegen.
Uitendelijk, als je veel traffiek genereerd, en het is niet prioritair dat je snelheden van +250KB/s MOET halen (laatste tijd: LEES: +100KB/s), denk ik dat je beter afbent met een limietloze provider... Voor sommige mensen is het de quantiteit en niet de snelheid die telt...

Happy choice :|
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb het erop gewaagd , ik heb een contract afgesloten met A2F. Het is toch al gevalideerd :)
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Hoe ik dacht dat je al klant was?
Aangezien A2F nog relatief jong is is het normaal dat er een paar problemen zijn, hopelijk is het van korte duur
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

binnen 1 van dees dagen ben ik A2F klant, het is toch al betaald voor de eerste 3 volgende maanden.
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Daf2Day schreef:Uitendelijk, als je veel traffiek genereerd, en het is niet prioritair dat je snelheden van +250KB/s MOET halen (laatste tijd: LEES: +100KB/s), denk ik dat je beter afbent met een limietloze provider... Voor sommige mensen is het de quantiteit en niet de snelheid die telt...

Happy choice :|


vertel dat aan de mensen die aan 4 kbyte/s zitten, denk dat ze :evil: zullen kijken

Djorre schreef:Hoe ik dacht dat je al klant was?
Aangezien A2F nog relatief jong is is het normaal dat er een paar problemen zijn, hopelijk is het van korte duur


kan je "kort" definiëren? 3-6-12 maand?

Hoeveel a2f klanten zouden dit forum bezoeken en weten van het bestaan af? 1%? Hiermee rekening houdend veronderstel ik dat er dus een heel pak meer klachten zijn dan dat je hier kan lezen als je de analogie doortrekt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

inter schreef:vertel dat aan de mensen die aan 4 kbyte/s zitten, denk dat ze :evil: zullen kijken


Ik veronderstel ook dat de heavy users tussen al dat downloaden ook nog eens gewoon wat surfen... en met die cijfers kan je dat wel vergeten.

Trouwens Tiscali blijkt ook geen grondige controle te doen van de limieten volgens wat ik hoor (iemand hier details over ?)... waarom wil iedereen dan deze marteling van A2F nog ondergaan ?
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

r2504 schreef:Trouwens Tiscali blijkt ook geen grondige controle te doen van de limieten volgens wat ik hoor (iemand hier details over ?)... waarom wil iedereen dan deze marteling van A2F nog ondergaan ?


Het klopt dat ze momenteel nog niet controleren, maar ze kunnen van vandaag op morgen besluiten om het wel te doen. Er staat nergens in het contract dat je geen limiet hebt, als ik me niet vergis staat er zelf in dat je een limiet hebt van 10Gb per maand. Bij A2F staat wel in het contract dat er geen limieten zijn.
No LiMiT
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2003, 18:46
Locatie: Aalst
Contacteer:

AND , mooi boxer :D


en on topic :

Ik ga zojuist morgen mijn contract afsluiten van A2F

reden ? : zeer lage download , met andere woorden belange de snelheden niet wat ze je beloven. Minder als 1 mbit ... zelfs op momenten 4 kb/s ....
+ slechte service

duidelijk ontevreden over A2F

Dus dada A2F
.: Trance , a Lifestyle :.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

1/Hilarisch gewoon, hoe dat sommigen de erbarmelijke snelheden blijven goedpraten.

2/Wat heb je begod aan dat groot bandwidth volume? Ze controleren je zelfs al op je downloads (alé ja aanvaarden de klachten), dus voor mij is de pret er af. Als Belgacom de limiet gewoon al naar 20GB optrekt ben ik weg bij A2F.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gast

Zou het dan kunnen dat A2F de mensen die veel dll op een lage snelheid zet om zo toch een dll-limiet in te voeren ?

Zou interessant zijn om eens na te gaan !
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Neen, dat doen ze niet. Daar durf in m'n hand voor in het voor steken. A2F zet geen mensen op smallband ofzo.

Cheers
Afbeelding
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Nee, dat doen ze idd niet.
Ik download vrij veel per maand en mijn snelheid is nog redelijk goed.
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Het is dus een feit dat je snelheid afhankelijk is van je accountID.
Situatie :
iemand heeft last van trage verbinding en jij hebt snelle. Jij gaat naar die persoon, vult jouw accountID en pass in en ineens kan die persoon op volle snelheid terwijl jouw pc met zijn accountID dan traag zal zijn.

Dit heeft dus niks meer te maken met de fysische toestanden van het netwerk, zoveel is duidelijk! Alles hangt gewoon af met welk accountID je inlogt ... Als dit geen cappen is, wat is het dan wel?
ChAmPi0N
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 maa 2003, 22:09
Locatie: Brussel
Contacteer:

Inderdaad, ik heb het al gedaan met Meneer Steven. Diene sukkelaar heeft maar 4 kb/s en ik ongeveer 80 tot 200 (erg onstabiel de laatste tijd). Ineens kon diene jongen tegen mijn snelheid surfen. En als ik zijn account probeerde kon ik ook niets doen. En het allerergste is dat ze bij A2F doen alsof hun neus bloedt.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Je mag geen accounts uitwisselen, wat wel spijtig is.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

je mag dit wel, zolang je jou eigen gegevens geheim houdt, dus als jij via een remote desktop tool jou username en pass invoert, dan ben je volgens hun regels bezig
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

en ... is het ook wel degelijk a2f die deze capping invoert ? Lijkt me sterk (en dom) om zo random te cappen ... want wat iedereen kan beamen is dat het zgn. "cappen" niets te maken heeft met het verbruikte volume ... als a2f zou cappen zouden ze dit toch doen op de gebruikers met het meeste volume ?

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Davy_117
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 08 feb 2004, 02:28
Locatie: Antwerpen

Ik heb 2 vriende die allebei juist over de grens van antwerpe wone(in vlaams brabant),en die met hun a2f geen probleme hebbe,maar ik die dan 5 km verder woon,in de provincie antwerpe,heb wel probleme...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”