hoy,
Een vraagje..kan je telenet digitaal (+Digicorder) bestellen zonder interactief, dus zonder modem en dan ook de een+,canvas+,eurosport2 ontvangen ?
Telenet digitaal
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja. Interactief heb je alleen nodig voor video-on-demand, rode knop, e-mail etc...kaise1 schreef:hoy,
Een vraagje..kan je telenet digitaal (+Digicorder) bestellen zonder interactief, dus zonder modem en dan ook de een+,canvas+,eurosport2 ontvangen ?
Zelfs zonder interactief is het perfect mogelijk om je te abonneren op verschillende extra packs.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Eerst moet alles wel geinstalleerd worden, dus volgens mij vertrekt de mens die alles installeert, niet zonder dat alles werkt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Uiteindelijk zijn de plus zenders niet meer dan normale preselecties... het enige "foefje" is dat wanneer je gewoon naar bv Eén kijkt, er een melding op je scherm komt (wat niets met interactiviteit te maken heeft) om via de Rode knop te switchen (wat dan ook niets anders doet dan je preselectie veranderen).kaise1 schreef:Een vraagje..kan je telenet digitaal (+Digicorder) bestellen zonder interactief, dus zonder modem en dan ook de een+,canvas+,eurosport2 ontvangen ?
Je legt gewoon een UTP kabel dwars door je huis, laat hem de interactiviteit instellen (is trouwens niets aan in te stellen) en rolt de kabel gewoon terug op als hij buiten is.Lord Utopia schreef:Eerst moet alles wel geinstalleerd worden, dus volgens mij vertrekt de mens die alles installeert, niet zonder dat alles werkt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb gewoon een Digicorder gehaald in een winkel, hier hebben ze mij on-line aangemeld voor digitale televisie (aktivatie kost 50 EUR).Lord Utopia schreef:Eerst moet alles wel geinstalleerd worden, dus volgens mij vertrekt de mens die alles installeert, niet zonder dat alles werkt.
Er is (nog) niemand langsgekomen, en moesten ze bellen voor een afspraak, dan zeg ik gewoon dat ik het niet nodig heb.
Ze kunnen je toch niet verplichten om iets te installeren wat je niet wilt ???r2504 schreef:Je legt gewoon een UTP kabel dwars door je huis, laat hem de interactiviteit instellen (is trouwens niets aan in te stellen) en rolt de kabel gewoon terug op als hij buiten is.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
dus gewoon digicorder halen,online bestellen(in de winkel zelf ?) en aansluiten aan coaxkabel (via scart hdmi.. aan tv)(analoog kun je dan ook blijven kijken op een 2dé tv)er moet dan geen tech langskomen van telenet als ik het goed begrijp..
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Denk dat beste is zelf de winkel binnenstappen, je krijgt alles mee (digicorder) en zij geven de bestelling door naar Telenet. Voilakaise1 schreef:dus gewoon digicorder halen,online bestellen(in de winkel zelf ?) en aansluiten aan coaxkabel (via scart hdmi.. aan tv)(analoog kun je dan ook blijven kijken op een 2dé tv)er moet dan geen tech langskomen van telenet als ik het goed begrijp..
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Normaal digicorder afhalen in een Telenet Verdeler/Center en daar vragen om ook de activatie te doen.kaise1 schreef:dus gewoon digicorder halen,online bestellen(in de winkel zelf ?) en aansluiten aan coaxkabel (via scart hdmi.. aan tv)(analoog kun je dan ook blijven kijken op een 2dé tv)er moet dan geen tech langskomen van telenet als ik het goed begrijp..
En dan zullen ze aandringen om toch het interactieve deel te komen installeren en dan voet bij stuk houden !
Ze zullen je waarschijnlijk ook een tijdje gratis Prime willen geven. Ofwel zeggen dat je dat niet wilt of ervoor zorgen dat je dan op tijd (voor afloop van je gratis periode) opzegt.
-
- Elite Poster
yep, zal dat doen, (het enige wat ik wil is die digicorder via de coaxkabel aan 1 tv verbinden zodat ik op die ene tv (nu nog crt dus scart;) een+,canvas+ en eurosport2 kan ontvangen...
tnx all
tnx all
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
kaise1, is het een satelliet+kabel combinetie die je wilt maken ?
Indien dit het geval is ben ik ook mischien zoiets van plan omdat een+, canvas+ en canvasHD (nog?, naja duurt al te lang) niet op sat zitten.
Ik heb nu alleen internet van telenet en ze hebben buiten aan de paal ergens een filter gestoken vermoed ik omdat alles alles geblokkeert is tot ~443Mhz
, dus ik kan nu maar een paar analoge zenders ontvangen en niets digitaal omdat al de rest daaronder zit (anders zou ik gewoon een DVB-C kaartje kunnen kopen en de digitale VRT zenders kunnen ontvangen aangezien deze niet gecodeerd zijn)
Indien dit het geval is ben ik ook mischien zoiets van plan omdat een+, canvas+ en canvasHD (nog?, naja duurt al te lang) niet op sat zitten.
Ik heb nu alleen internet van telenet en ze hebben buiten aan de paal ergens een filter gestoken vermoed ik omdat alles alles geblokkeert is tot ~443Mhz
![Evil of Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Elite Poster
neeje, was klant(analoog) bij infrax die telenet overgenomen heeft nu, en wil dus hun digitaal aanbod op de kabel (met digicorder) maar dan niet interactief (excl modem dus) waar ik die + zenders dan kan bekijken..
(enfin nog ffkkens wachten toch tot er mss promo's komen ivb activatiekost ofzo, maar allesinds tegen begin volgend jaar als de australian open begint
)
(enfin nog ffkkens wachten toch tot er mss promo's komen ivb activatiekost ofzo, maar allesinds tegen begin volgend jaar als de australian open begint
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Deel van't meubilair
Waarom evil... als je niet betaald voor kabel TV is het ook niet de bedoeling dat je kijkt.SplinterByte schreef:Ik heb nu alleen internet van telenet en ze hebben buiten aan de paal ergens een filter gestoken vermoed ik omdat alles alles geblokkeert is tot ~443Mhz, dus ik kan nu maar een paar analoge zenders ontvangen en niets digitaal omdat al de rest daaronder zit (anders zou ik gewoon een DVB-C kaartje kunnen kopen en de digitale VRT zenders kunnen ontvangen aangezien deze niet gecodeerd zijn)
Je zou dus niets mogen ontvangen, noch analoog, noch digitaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ja, das waar maar ik vind het ook belachelijk dat je een decoder van hun moet huren of kopen om toch maar met je eigen dvb-c kaartje/kastje te kunnen kijken naar de weinige kanalen die open staan...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 18 keer
Hello,SplinterByte schreef:kaise1, is het een satelliet+kabel combinetie die je wilt maken ?
Ik heb nu alleen internet van telenet en ze hebben buiten aan de paal ergens een filter gestoken vermoed ik omdat alles alles geblokkeert is tot ~443Mhz, dus ik kan nu maar een paar analoge zenders ontvangen en niets digitaal omdat al de rest daaronder zit (anders zou ik gewoon een DVB-C kaartje kunnen kopen en de digitale VRT zenders kunnen ontvangen aangezien deze niet gecodeerd zijn)
Misschien is het niet relevant voor jou, maar canvas+ kan je ook digitaal via DVB-T bekijken.
[en hopelijk binnenkort ook één+] In nieuwe Tv's zit de benodigde decoder vaak al in, enkel nog een antenneke aansluiten.
Greetz
S.
-
- Deel van't meubilair
Da's niet correct... je kan gewoon een kabelabonnement afsluiten... daar zitten zowel de analoge als digitale kanalen in.SplinterByte schreef:Ja, das waar maar ik vind het ook belachelijk dat je een decoder van hun moet huren of kopen om toch maar met je eigen dvb-c kaartje/kastje te kunnen kijken naar de weinige kanalen die open staan...
Niemand verplicht je een decoder te huren (al zal je wel niet veel digitale kanalen kunnen zien dan)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dus uiteindelijk word je wel verplicht...r2504 schreef: Niemand verplicht je een decoder te huren (al zal je wel niet veel digitale kanalen kunnen zien dan)
-
- Elite Poster
uiteraard, wil je digitaal en dus extra zenders ontvangen zoals dus de + zenders(een+ en canvas+) en eurosport2 ontvangen moet je momenteel digitaal en dus via kabel of BGC tv dacht ik toch ? enfin die 8€ extra voor huur digiCORDER wil ik wel aan telenet kwijt, maar das ook het enige
(kabelaansluiting betaal ik zowiezo...)
ps natuurlijk is 21,33€ per maand een enorm bedrag om abbo kabel+ dig tv+corder momenteel te bekijken hé... maarja dit is was ze hier willen
(ongelooflijk wat tv nu kost, en je rekent dan nog niet die idiote interactieve opties bij ala ... ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ps natuurlijk is 21,33€ per maand een enorm bedrag om abbo kabel+ dig tv+corder momenteel te bekijken hé... maarja dit is was ze hier willen
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
- Deel van't meubilair
Anders heeft het inderdaad weinig zin... maar het statement van de persoon was wel fout.Lord Utopia schreef:Dus uiteindelijk word je wel verplicht...
Die interactieve opties kosten mij in ieder geval 0,0 euro... ik gebruik ze dan ook gewoon nietkaise1 schreef:en je rekent dan nog niet die idiote interactieve opties bij ala ...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
- Pro Member
Als het enkel om de "plus+" zenders is, kan je ze ook voor gratis (ik durf dat woord niet meer gebruikenkaise1 schreef:uiteraard, wil je digitaal en dus extra zenders ontvangen zoals dus de + zenders(een+ en canvas+) en eurosport2 ontvangen moet je momenteel digitaal en dus via kabel of BGC tv dacht ik toch ? enfin die 8€ extra voor huur digiCORDER wil ik wel aan telenet kwijt, maar das ook het enige(kabelaansluiting betaal ik zowiezo...)
ps natuurlijk is 21,33€ per maand een enorm bedrag om abbo kabel+ dig tv+corder momenteel te bekijken hé... maarja dit is was ze hier willen(ongelooflijk wat tv nu kost, en je rekent dan nog niet die idiote interactieve opties bij ala ...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
via dvb-t (=digitale antenne). Een+ hebben we nog te goed. Van het toevoegen heb ik vorige week nogmaals bevestiging gehad.
...-> Hou November in de gaten
Greetz
S
-
- Elite Poster
Nee, wil de basis zenders behouden, en de + zenders als ook eurosport 2 ! (die + zenders zijn enkel via de kabel te bekijken via telenet dacht ik )(en eurosport 2 enkel via telenet, alsook BGCtv of tv vlaanderen maar bij de 2 laaste heb je dan weer die + zenders niet zie ik nu..) kan dus niet anders dan voor telenet digitaal te gaan...
-
- Pro Member
Hello kaise1,kaise1 schreef:Nee, wil de basis zenders behouden, en de + zenders als ook eurosport 2 ! (die + zenders zijn enkel via de kabel te bekijken via telenet dacht ik )(en eurosport 2 enkel via telenet, alsook BGCtv of tv vlaanderen maar bij de 2 laaste heb je dan weer die + zenders niet zie ik nu..) kan dus niet anders dan voor telenet digitaal te gaan...
Ik wil u zeker niet zeggen dat u uw kabel moet opzeggen hoor
Een paar dingen wil ik wel even verduidelijken voor u en de anderen. Klaarblijkelijk bestaat daar nogal veel verwarring over.
De Plus zenders zullen vrij toegangelijk zijn via DVB-T. Hiervoor moet u geen abonnement bij wie dan ook nemen. (noch TN, noch BGC, Scarlet, ...)
Uiteraard kan je ook de Plus-zenders bij Telenet digitaal ontvangen, samen met eurosport 2, en al de andere zenders. (welke je niet op DVB-T hebt)
Conclusie: als je alleen de plus zenders extra wil, samen met de rest van de analoge kabel: combineer Kabel + DVB-T
Als je de Plus zenders wil, aangevuld met de andere/extra zenders ook digitaal, dan ga je voor Telenet Digitaal gaan (of BGC/Scarlet).
Wat ik ook nog wou vermelden: de ene technologie sluit de andere niet uit
Greetz,
S.
-
- Pro Member
Hoi,kaise1 schreef:vasonline, versta je hoor, maar ik moet er persé eurosport 2 erbij (en de +zenders natuurlijjk) en dit is enkel te bereiken met telenet digitaal
Dan is Telenet digitaal idd aangewezen.
De plus kanalen zijn ook te ontvangen met BGC-TV, maar of eurosport2 erbij zit, weet ik echter niet.
Groetjes,
S.
-
- Elite Poster
Ben je dat zeker van die + zenders ? toch niet te bespeuren in hun aanbod (eurosport2 idd deze kan je ontvangen) http://www.belgacomtv.be/documents/pdf/ ... _vl_06.pdfvasonline schreef: De plus kanalen zijn ook te ontvangen met BGC-TV, maar of eurosport2 erbij zit, weet ik echter niet.
Groetjes,
S.
-
- Elite Poster
tedju, sorry m8, een+, canvas+en!!!!! EUROSPORT 2 ZIJN enkel te ontvangen op telenet digitaal !!nietwaar ?
(en daar heb ik geen interactieve aansluiting voor nodig heb ik begrepen..tnx m8's voor de info hier gegeven ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Pro Member
Asjemenou. Ze staan er inderdaad niet tussen! Ik zou zweren dat ik ze toch gezien heb.kaise1 schreef:Ben je dat zeker van die + zenders ? toch niet te bespeuren in hun aanbod (eurosport2 idd deze kan je ontvangen) http://www.belgacomtv.be/documents/pdf/ ... _vl_06.pdfvasonline schreef: De plus kanalen zijn ook te ontvangen met BGC-TV, maar of eurosport2 erbij zit, weet ik echter niet.
Groetjes,
S.
http://www.medianed.com/2008/04/23/vrt- ... rode-knop/
iemand die dat kan bevestigen?
Greetz,
S.