abnormaal langzaam dit weekend

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Zijn er nog mensen die dit weekend een abnormaal langzame lijn hebben ?
Ik zit nu op het net via mijn gsm omdat ik nog niet eens een website kan openen.
Met momenten gaat het prima gelijk het zou moeten werken, maar dan na een bepaalde tijd
dan geraak je zelfs niet meer op een website.

Ik heb vrijdagavond (want toen is het begonnen alhoewel donderdag ik er ook al last van had) mijn modem
gewisseld met een andere en daarbij had ik het probleem ook.
Dus mijn andere modem maar terug gezet. Eens naar de lijnwaarden gekeken en die waren gelijk anders.
Ik zit wel ver van de centrale dus mijn waardes liggen op de limiet, maar het heeft altijd perfect gewerkt.
De modem synchroniseert nog altijd op 3 megabit.

Als ik een trace route doe dan scheelt er wel iets:

Code: Selecteer alles

C:\Documents and Settings\And>tracert google.be

Bezig met het traceren van de route naar google.be [216.239.59.104]
via maximaal 30 hops:

  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
  2     7 ms     8 ms     7 ms  ip-212-239-161-1.dsl.scarlet.be [212.239.161.1]

  3     8 ms     8 ms     8 ms  atm4-0-0-102.ndl-pe01.mpl.scarlet.be [195.95.30.109]
  4     *       10 ms    10 ms  194.119.228.145
  5    10 ms     *        9 ms  so-0-0-0.bru21.ip4.tinet.net [77.67.66.157]
  6    14 ms    14 ms    14 ms  xe-2-2-0.ams10.ip4.tinet.net [89.149.186.201]
  7    21 ms    13 ms    14 ms  as15169.ip4.tinet.net [77.67.73.54]
  8    14 ms    14 ms    15 ms  209.85.251.12
  9    35 ms    32 ms    33 ms  66.249.95.150
 10    33 ms    32 ms    33 ms  72.14.232.241
 11    33 ms    33 ms    45 ms  216.239.49.126
 12     *       34 ms    33 ms  gv-in-f104.google.com [216.239.59.104]

De trace is voltooid.

Code: Selecteer alles

C:\Documents and Settings\And>tracert google.be

Bezig met het traceren van de route naar google.be [216.239.59.104]
via maximaal 30 hops:

  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
  2     7 ms     8 ms     7 ms  ip-212-239-161-1.dsl.scarlet.be [212.239.161.1]

  3     8 ms     8 ms     8 ms  atm4-0-0-102.ndl-pe01.mpl.scarlet.be [195.95.30.109]
  4     *       10 ms    10 ms  194.119.228.145
  5    10 ms     *        9 ms  so-0-0-0.bru21.ip4.tinet.net [77.67.66.157]
  6    14 ms    14 ms    14 ms  xe-2-2-0.ams10.ip4.tinet.net [89.149.186.201]
  7    21 ms    13 ms    14 ms  as15169.ip4.tinet.net [77.67.73.54]
  8    14 ms    14 ms    15 ms  209.85.251.12
  9    35 ms    32 ms    33 ms  66.249.95.150
 10    33 ms    32 ms    33 ms  72.14.232.241
 11    33 ms    33 ms    45 ms  216.239.49.126
 12     *       34 ms    33 ms  gv-in-f104.google.com [216.239.59.104]

De trace is voltooid.
Triestig is het.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het lijkt er wel op dat het probleem niet bij Scarlet ligt maar elders in de route.

So don't shoot the messenger.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Waar ligt het dan aan? Deze nacht, stipt om 0:00 deed dit probleem zich weer voor en deze morgen was het er nog.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

je kan even het programma "mtr" downloaden doet eigenlijk juist het zelfde als tracert maar je ziet ook je packetloss, misschien dat je dan iets meer te weten kan komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

FunkStar schreef:je kan even het programma "mtr" downloaden doet eigenlijk juist het zelfde als tracert maar je ziet ook je packetloss, misschien dat je dan iets meer te weten kan komen.
Dat eens proberen die mtr, op dit moment werkt alles weer normaal.
Gebruikersavatar
Ptjoeter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 nov 2005, 11:06
Locatie: Rand Brugge

Ik heb daar al een paar weken last van.
Gedurende de dag verloopt alles normaal en vanaf de avonduren (na 17uoo ongeveer) is het een slakkengangetje.
Vandaag zondag identiek.
Heb hier getest met twee computers, een met xp en rechtstreeks op de kabel en de andere met vista draadloos, bij beiden zelfde resultaat.
Op verscheidene fora wordt hierover geklaagd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja, ook op adsl-bc.org, waar trouwens een Scarlet medewerker (officieus) zit, wordt hierover geklaagd. Bedoelde Scarlet medewerker doet alsof zijn neus bloedt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Hier ook de laatste dagen problemen (EDPnet):

-Lijn sync die meerdere malen wegvalt
-Langzame (<4mbit) en sterk fluctuerende downloadsnelheden

Eerst dacht ik dat het misschien een probleem met de binnenbekabeling was door de hevige onweders afgelopen week. Nu merk ik echter dat ik tijdens de daluren aan de volledige snelheid van mijn profiel kan downloaden.
Het lijkt me dus een capaciteitsprobleem, hopelijk wordt er snel wat aan gedaan.
parsifal98
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:11

Heb dit al geruime tijd. Goed overdag maar 's avonds en weekend kan het serieus tegenvallen. Zone 09.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik merk hetzelfde fenomeen op mijn scarlet lijn de laatste 2-3 weken eigenlijk. Soms langzaam, soms snel, lijnsynch die af en toe wegvalt. Het is leefbaar momenteel (hoewel het dit weekend inderdaad echt ERG was), dus ik wacht nog even af. Lijnwaardes e.d. zijn nog steeds goed, splitter en modem al uitgetest.

Wat ik wel merk, is dat sinds de wijziging de routing naar bepaalde landen sterk verslechterd is. De snelheid naar mijn duitse servers bvb, is met tijden ENORM slecht. Ook vind ik dat de snelheidsdaling vooral te merken is aan het surfen, FTP en andere protocollen hebben er minder last van.

Ik vermoed dat de migratie van Scarlet naar BGC nog wel even zal aanslepen.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ja,hier ook,(09,kanaalzone Gent) in het weekend bijzonder traag,mijn snelheid ligt dan zo rond de 1 mbps,nu is het weer meer dan 5 mbps (normale waarden voor mij).
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Het is mij wel al opgevallen dat het streamen veel moeizamer loopt de laatste weken. Soms gaat het helemaal goed, maar vaker loopt het na een tijd (dip in de shelheid ?) mis. Zelf low quality youtube filmpjes geven met momenten problemen.

Vroeger kon ik op gametrailers de reviews zonder problemen in HD (flash) bekijken, maar de laatste tijd lukt mij dat totaal niet meer.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Eigelijk kunnen we met z'n allen maar 1 ding doen ... en dat is bellen naar de Helpdesk, of een ticket via mijn.scarlet openen ... uit goede bron "hoe meer tickets, hoe beter" ... Hoe meer tickets er over de traagheid binnenkomen, hoe hoger dat probleem op de lijst komt.

Via mijn.scarlet kost het je de minste moeite... Ga daar bijvoorbeeld naar "status netwerk & werkzaamheden" en klik dan op "stel een vraag"... Dat kost het minste moeite en je ticket telt mee voor de ernstigheid van het probleem. Vermeld er dan nog wel bij dat het vooral tijdens de piekuren is dat je er last van hebt...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

selder schreef:Eigelijk kunnen we met z'n allen maar 1 ding doen ... en dat is bellen naar de Helpdesk, of een ticket via mijn.scarlet openen ... uit goede bron "hoe meer tickets, hoe beter" ... Hoe meer tickets er over de traagheid binnenkomen, hoe hoger dat probleem op de lijst komt.

Via mijn.scarlet kost het je de minste moeite... Ga daar bijvoorbeeld naar "status netwerk & werkzaamheden" en klik dan op "stel een vraag"... Dat kost het minste moeite en je ticket telt mee voor de ernstigheid van het probleem. Vermeld er dan nog wel bij dat het vooral tijdens de piekuren is dat je er last van hebt...
Net ook zo een bericht gestuurd, ik dacht dat het over was want gisteren had ik er geen last van maar daarstraks wel en nu weer niet. :s
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Je gaat een bericht terugkrijgen met een verhaal over spyware en virussen en p2p crap ... even doorheenbijten (die helpdeskers volgen ook maar wat ze moeten doen) en terug antwoorden het feiten en speedtests ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

selder schreef:Je gaat een bericht terugkrijgen met een verhaal over spyware en virussen en p2p crap ... even doorheenbijten (die helpdeskers volgen ook maar wat ze moeten doen) en terug antwoorden het feiten en speedtests ...
Vandaag al antwoord terug gekregen.

Hier is het:
Beste,

Door het bekijken van de lijn ondervind ik dat dit probleem zou kunnen gevestigd zijn in de binnenbekabeling van jullie woning. Ik raad jullie aan om de modem even op het eerste telefonie contact punt aan te sluiten en de status van de Adsl op te volgen. Op het eerste contact moet de modem een perfect signiaal hebben. Laat de modem op het eerste contact punt voor 24u staan zodat wij hier een duidelijke opvolging hebben.

Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice
Dus ze zeggen dat ik de modem op het eerste contactpunt moet aansluiten, in mijn schrijven naar hun heb ik heel duidelijk aangegeven dat mijn modem op het eerste contactpunt is aangesloten en ook dat het is getest met 2 modems. Ik had er beter wel bijgezet dat ik op meer dan 5 Km van de centrale zit, maar ik heb nooit problemen gehad zoals ze nu zijn en mijn lijnwaarde voor de download (SNR) zit op de limiet (6 soms 6.5). Ik had er eigenlijk al bang voor dat ze dit zouden aanhalen en ik hoop ook dat ze me niet gaan zetten op een lager profiel. Ik had er ook nog bijgeschreven dat ik dit ook zonder telefoons ervaar en dat het getest is geweest met een windowsxp computer en een ubuntu laptop.

PS: waar kan ik die nu antwoorden, want via email is het een noreply adres ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Gewoon nieuw ticket aanmaken ...

Vandaag is het hier ook weer huilen met de pet op :

Afbeelding
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

selder schreef:Gewoon nieuw ticket aanmaken ...

Vandaag is het hier ook weer huilen met de pet op :

Afbeelding

het is bij mij toch al een tijdje geleden dat ik zulke waarden heb gehad met scarlet. Heb nu adsl+ op 3.2+- van de centrale en ik heb altijd tussen 300-400kb/sec
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik kan het niet harder blijven benadrukken ... als we met z'n allen tickets blijven maken dan moeten ze op den duur wel luisteren... Zo'n ticket via mijn.scarlet kost bijna geen moeite, dus zéker blijven doen! Door die zure appel van die 1st line call agents moet je maar bijten :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

selder schreef:Ik kan het niet harder blijven benadrukken ... als we met z'n allen tickets blijven maken dan moeten ze op den duur wel luisteren... Zo'n ticket via mijn.scarlet kost bijna geen moeite, dus zéker blijven doen! Door die zure appel van die 1st line call agents moet je maar bijten :)

Zeker en vast, ik ga nu hopelijk overgeschakeld worden op vdsl2 in de loop van de maand (ze moeten nog eens terug bellen voor een def. afspraak) en dan gaat men speed wat omhoog! Maar ze zijn zeker nog niet verlost van mij, ik zit nog steeds op een 3mbit lijn terwijl ik zeker beter aan kan met mijn adsl+!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”