Youtube filmpjes laden soms traag

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

De laatste tijd laden youtube filmpjes langzaam in, af en toe gaat dit nog vlot, maar meestal is dit niet het geval.
Volgens mij ligt dit bij youtube want als ik iets anders download dan is dat nog altijd aan dezelfde snelheid van vroeger.

Zijn er hier nog mensen met dit probleem ?
renzor
Starter
Starter

Ik heb de laatste paar weken exact hetzelfde probleem. De filmpjes laden heel traag.

Voor de rest is downloaden geen probleem.

(Scarlet)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Precies, hier ook. Ik dacht altijd dat het aan mijn mobistar lijn ligt. Maar dat kan dus niet, want soms trek ik mijn lijn redelijk dicht (tegen de hoogste snelheid). Moet echt wel bij Youtube liggen.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hier geen problemen, filmpjes zijn geladen na een 2tal seconden.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb ooit iets gelijkaardig gehad, en toen hielp het als ik mijn antivirus-instellingen bijwerkte... je kan eens proberen door die volledig uit te schakelen, dan weet je of je in die richtig verder moet zoeken.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is puur een YouTube-probleem volgens mij. Ik denk dat je zou schrikken als je zag hoeveel bandbreedte YT verstookt. Er zijn nog steeds servers nodig die dit van harde schijven ophaalt en die server staan niet altijd in de buurt. Bijgevolg kan dat op piekmomenten wel eens trager gaan dan normaal, helaas.
Laatste tijd inderdaad weer vaker last van...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb sinds kort een 9mbit ADSL2+ verbinding die over het algemeen wel OK werkt ... (nuja, ne mens heeft toch geen geduld meer tegenwoordig :p)

Maar youtube dat is echt een ramp. Als ik met NetLimiter 2 Monitor (freeware) kijk wat er allemaal gebeurd als ik een youtube filmpje wil bekijken (embedded, geen HD) dan zie ik dat dat steeds connecties zijn naar 74.125.* op poort 80 (duh) en dat die niet boven de 15KB/s uitkomen, en de hele tijd zit te stallen... Voor een filmple van 1minuut betekent dat dat ik het eerst op pauze moet zetten, dan 10 minuten wachten en dan kan ik het bezien ...

Zoiets kan toch eigelijk niet, is dat dan wat ze noemen "breedband"? :)

Nu, waarom dat youtube maar aan 15KB/s binnenkomt is mij een raadsel, maar ik denk dat ik daar niets aan kan doen ... da's ofwel een kut-peering van m'n ISP ofwel overbelasting van youtube ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

bij sommige filmpjes heb ik dat ook, geef ik dan een totaal andere zoekterm in, gaat het meestal terug normaal. Zal volgens mij afhangen van de fysieke server waar net dat filmpje op gehost staat.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

het is echt systematisch en maakt youtube gewoon onbruikbaar ... ik bel er morgen voor naar de helpdesk, maar ik weet al wel dat ik het zo goed mogelijk ga uitleggen ... ik wil niet opgescheept zitten met een ticket waarin "klant heeft traag internet, aanvraag voor lager profiel" staat omdat die nitwit het niet goed begrepen heeft :) Uit dat ticket zal ook wel geen oplossing voortvloeien, maar dan heb ik het toch eens gezegd hé :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

het verschilt soms van film tot film
maar deze heeft bij mij altijd aan volle snelheid kunnen laden
http://www.youtube.com/watch?v=zlfKdbWwruY
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

YouTube telt meer dan 1 miljard bezichtigingen per dag .

Dat is een ongelooflijke hoeveelheid dataverkeer aan 10 MB per filmpje. En er komt nog bij dat het in principe verlieslatend is. Dus grote/rendabele investeringen zoals peering met meer providers bijv. zullen ook nog niet voor morgen zijn.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”