Snelheid beperkt tot 0.5 mbit

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Dit zegt ook veel he ...

Afbeelding
Bijlagen
myresult.png
(17.5 KiB) 1075 keer gedownload
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Grr, ik heb het ook zitten. Ze zouden alle isp's moeten verplichten om mrtg stats van al hun routers publiek te maken. Vanochtend nog 10Mbit, nu met moeite 2.
En nu ze limieten verhogen gaan ze ook dringend hun overboeking moeten herbekijken...

Het kan me niet veel schelen dat mijn downloads wat trager gaan, maar ik gebruik mijn lijn ook voor het werk. Ssh valt goed mee, maar een rdp connectie begint er wel onder te lijden. En ip KVM is helemaal om te lachen.
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

van die statistieken is inderdaad geen slecht idee...
Nu ben ik bij m'n vriendin, wat gaat het internet hier snel zeg op de avond!
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Génicus schreef:van die statistieken is inderdaad geen slecht idee...
Nu ben ik bij m'n vriendin, wat gaat het internet hier snel zeg op de avond!

Welke ISP heeft zij?
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Hier ligt een telenet lijntje
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ok, we hebben de boosdoener van onze instabiele lijn gevonden.
Het bleek de splitter te zijn (maar niet die waar onze modem op zit, een 2de splitter op de 2de telefoonaansluiting).

Ik had een nieuwe modem gekocht en ik kreeg geen verbinding via die splitter, dat vond ik al raar.
En omdat ze aangeraden hadden bij EDPnet van de de modem eens zonder splitter aan te sluiten hadden we voor het gemak al eens eerst die splitter uitgetrokken.
Sinds toen (2.5 dag geleden) geen disconnecties meer.

Stom van de nieuwe modem maarja ik had maar eerst de splitters moeten testen.

Ik had ook de indruk dat de snelheid iets hoger was en stabieler was nadat we de splitter hebben verwijderd.
Toch blij dat het gedaan is met om de haverklap onze verbinding te verliezen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

seagull schreef:Hier zelfde probleem: 10Mbps/740 kbps profiel en nu download tussen 1 en 1,5 Mbps.
Upload blijft redelijk: 500 kbps.
Heb ticket aangemaakt (met speedtest.net gegevens in cvs bestand) maar krijg na 2 dagen nog geen antwoord.
Straks een bellen. :x

Update:
Mijn ticket heeft nog altijd de status "follow up".
Daarnet gebeld met de level 2 helpdesk: "Het probleem ligt aan onze leverancier (Scarlet=Belgacom) en is geëscaleerd naar het niveau van het management." De centrale zou te zwaar belast zijn door teveel gebruikers, en de leverancier zou weigeren om de centrale te upgraden.
Ik vind het wel vreemd dat dit dan zo plots gaat: van de ene dag op de andere van 8.5 Mbps naar 1.0-1.5 Mbps op speedtest.net.
Vind het ook vreemd dat het probleem zich altijd voordoet. Ook tijdens de daluren waarop er weinig mensen online zijn.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Mette schreef:Ok, we hebben de boosdoener van onze instabiele lijn gevonden.
Het bleek de splitter te zijn (maar niet die waar onze modem op zit, een 2de splitter op de 2de telefoonaansluiting).

Ik had een nieuwe modem gekocht en ik kreeg geen verbinding via die splitter, dat vond ik al raar.
En omdat ze aangeraden hadden bij EDPnet van de de modem eens zonder splitter aan te sluiten hadden we voor het gemak al eens eerst die splitter uitgetrokken.
Sinds toen (2.5 dag geleden) geen disconnecties meer.

Stom van de nieuwe modem maarja ik had maar eerst de splitters moeten testen.

Ik had ook de indruk dat de snelheid iets hoger was en stabieler was nadat we de splitter hebben verwijderd.
Toch blij dat het gedaan is met om de haverklap onze verbinding te verliezen.


Had ik niet gezegd dat je eerst u modem waardes moest controleren? 8)


seagull schreef:
seagull schreef:Hier zelfde probleem: 10Mbps/740 kbps profiel en nu download tussen 1 en 1,5 Mbps.
Upload blijft redelijk: 500 kbps.
Heb ticket aangemaakt (met speedtest.net gegevens in cvs bestand) maar krijg na 2 dagen nog geen antwoord.
Straks een bellen. :x

Update:
Mijn ticket heeft nog altijd de status "follow up".
Daarnet gebeld met de level 2 helpdesk: "Het probleem ligt aan onze leverancier (Scarlet=Belgacom) en is geëscaleerd naar het niveau van het management." De centrale zou te zwaar belast zijn door teveel gebruikers, en de leverancier zou weigeren om de centrale te upgraden.
Ik vind het wel vreemd dat dit dan zo plots gaat: van de ene dag op de andere van 8.5 Mbps naar 1.0-1.5 Mbps op speedtest.net.
Vind het ook vreemd dat het probleem zich altijd voordoet. Ook tijdens de daluren waarop er weinig mensen online zijn.


Idd, het ligt aan de 3rde partij. Nooit geen problemen gehad met de lijn, ik zit in een boerendorp dus ik denk niet dat hier veel groot verbruikers zijn...
Gangster Belgacom is bezig om edpnet in een slecht dag licht te stellen en over Scarlet nog maar te zwijgen.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

murda schreef:
Mette schreef:Ok, we hebben de boosdoener van onze instabiele lijn gevonden.
Het bleek de splitter te zijn (maar niet die waar onze modem op zit, een 2de splitter op de 2de telefoonaansluiting).

Ik had een nieuwe modem gekocht en ik kreeg geen verbinding via die splitter, dat vond ik al raar.
En omdat ze aangeraden hadden bij EDPnet van de de modem eens zonder splitter aan te sluiten hadden we voor het gemak al eens eerst die splitter uitgetrokken.
Sinds toen (2.5 dag geleden) geen disconnecties meer.

Stom van de nieuwe modem maarja ik had maar eerst de splitters moeten testen.

Ik had ook de indruk dat de snelheid iets hoger was en stabieler was nadat we de splitter hebben verwijderd.
Toch blij dat het gedaan is met om de haverklap onze verbinding te verliezen.


Had ik niet gezegd dat je eerst u modem waardes moest controleren? 8)


Jawel, maar zoals gezegd kon ik die niet deftig zien + ken ik daar toch niets van.
Maar deze nacht heeft het weer vrij vaak uitgelegen blijkbaar (nieuwe splitter gekocht en alle telefoons daar terug ingestopt), dus misschien ligt het aan een van de telefoons? Ik was zo overtuigd dat het opgelost was, niet dus.
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Misschien kraai ik te vroeg victorie, maar vanavond loopt het (eindelijk!) een stuk beter...

Afbeelding
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Idem dito hier.Vandaag terug normaal
Al meer dan 2 weken tergend lage downloadwaarden tijdens de piekperiodes.

Afbeelding
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Hier is het ook nog niet wat het moet zijn maar het is al flink wat beter als wat het al geweest is.
Afbeelding
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Het probleem is dat de "goeie" periodes meestal maar een dagje duren, de laatste tijd eigenlijk meer een paar uren of minuten.
Op m'n vraag of hun Scarlet netwerk gewoon verzadigd is, en dat gewoon eens eerlijk toe te geven kreeg ik, natuurlijk, geen antwoord.
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Pluis schreef:Het probleem is dat de "goeie" periodes meestal maar een dagje duren, de laatste tijd eigenlijk meer een paar uren of minuten.
Op m'n vraag of hun Scarlet netwerk gewoon verzadigd is, en dat gewoon eens eerlijk toe te geven kreeg ik, natuurlijk, geen antwoord.

Momenteel draait het toch al 3 dagen goed. Ik haal nu consistent snelheden rond de 9Mbps.

Afbeelding
already
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:16

Ik zit al weken met het probleem van een tage download limiet (streek Leuven) en het gaat steeds van kwaad naar erger.

Edpnet zegt dat ze aan haar leverancier een hogere capaciteit heeft gevraagd. Mag ik daar wel iets van verwachten en vooral wanneer?



Download Speed: 380 kbps (47.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 431 kbps (53.9 KB/sec transfer rate)

groeten

Al
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

wel dan mogen ze hier ook eens in gang schieten... Regio rond Halle
Gebruikersavatar
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jun 2009, 14:58
Bedankt: 2 keer

Ik heb ook al weken last van snelheidsproblemen en heb twee weken lang speedtest.edpnet.be tests gedaan en in grafiek gezet. Zie deze post: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=24266.

Mijn modem/splitter aansluiting is perfect in orde. Mijn postcode is 3220 omgeveving Holsbeek/Leuven.
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

ik denk dat ik ook niet meer mag klagen...
volgens het scriptje van littlebighuman haal ik deze snelheden
20-october-2009 16:27|927,077
20-october-2009 17:27|631,922
20-october-2009 18:28|594,039

volgens speedtest deze
Afbeelding

Ik geloof speedtest :D
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Bij mij geen verbetering ,buiten één dag.
Heb net een ticket aangemaakt .
Gebruikersavatar
littlebighuman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jun 2009, 14:58
Bedankt: 2 keer

Voor de geintreseerden, ik heb een nieuw bash script geschreven dat de speedtest.edpnet.be test automatisch uitvoert volgens een instelbaar interval (standaard om het uur) en de resultaten hiervan in CSV formaat opslaat die je dan weer in Google Docs of Excel kan importeren om een grafiekje te maken. Zie ook mijn eerdere posts hierover.

Het script op mijn blog (mag ik dat wel posten hier?) http://www.littlebighuman.com/?p=368 en ook hier http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=24266#p301528
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Vandaag al een antwoord gekregen op mijn ticket.
Mijn waardes
DownstreamBitRate: 9018.0 Kbps
UpstreamBitRate: 509.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 9.9 dB
UpstreamNoiseMargin: 27.3 dB
DownstreamAttenuation: 27.2 dB
UpstreamAttenuation: 10.4 dB

De downstreamnoisemargin is slechts 9,9 db.Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Vandaag een mail gekregen dat het probleem opgelost is. :-D

Afbeelding

Speedtest van EDPnet: Your result is 8145.958 Kbps (1018.245 KB/sec) per second.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

seagull schreef:Vandaag een mail gekregen dat het probleem opgelost is. :-D

Afbeelding

Speedtest van EDPnet: Your result is 8145.958 Kbps (1018.245 KB/sec) per second.



Jij bezit dan een SDSL 1024 abo bij EDPnet? is €299/maand is da niet wat overkill?

Is natuurlijk wel verschillend als je op een bedrijf zit of thuis werkt.
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

eh ? hij heeft volgens mij gewoon en adsl home abo hoor, ik gok op een 10/764 lijnprofiel, net gelijk ik hier heb momenteel...

Afbeelding
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

FlashBlue schreef:eh ? hij heeft volgens mij gewoon en adsl home abo hoor, ik gok op een 10/764 lijnprofiel, net gelijk ik hier heb momenteel...

Afbeelding


woops :D ik had MB/s gelezen :oops:

Afbeelding
-> tja drukke werkdag en ondertussen forums checken ter ontspanning is NOT good :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef:eh ? hij heeft volgens mij gewoon en adsl home abo hoor, ik gok op een 10/764 lijnprofiel, net gelijk ik hier heb momenteel...

Afbeelding


Goed gegokt! :thumbs:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Maar geen euromillions gewonnen zeker ? :|
:P
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

ik heb de indruk dat ze aan het probleem werken; ik haal vaak behoorlijke snelheden. Hopelijk komt het weer allemaal inorde
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Afbeelding

Iemand is vergeten me terug op breedband profiel te zetten denk ik... Modem en router meermaals gereset, /ipconfig release/renew/flushdns al gedaan, PC's opnieuw opgestart...
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

hmm, dat lijkt idd wel verdacht veel op smallband :P
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Een ticketje later is het opgelost gelukkig :)
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Ik heb nog altijd schommelende waardes.
Hier 3 tests achter elkaar gedaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:|

28/10
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door murda op 28 okt 2009, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ik zie niet in wat daar mis mee is ?

Je lijn haalt op alle tests meer dan 4mbit downstream, en een steady 430kbps upstream, wat niet slecht is.

Niet vergeten dat je niet betaald voor een lijn met een gegarandeerde bandwith he :)
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Als je weet dat ik op 900 meter van de centrale zit en ik synchroniseer op 12mbit en altijd een constante download snelheid heb gehad ongeacht het tijdstip van de dag.
Elke keer dat ik speedtest heb gebruikt heb ik een resultaat tussen de 1150-1200kb/sec. Ik kan ook de snelheid zien van mijn finished downloads en die liggen gemiddeld 300kb/sec lager dan vroeger.

Sry maar dan ga je 10 terug in de tijd, zeker met zo'n schommelende snelheden.. dat bewijst dat de capaciteit er nog altijd NIET is!!
Het is niet dat ik constant tegen dezelfde lage snelheid zit te downloaden, dat kan je stabiel noemen. Wat ik heb is gewoon een kaarten huisje dat volgende week(en) weer inéén gaat zakken. :nono:
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Ik heb een dik jaar geleden geklaagd dat tussen 19u en 22u het gewoon niet vooruit te branden was hier. Ik had dus op "drukke" dagen zoals een zondagnamiddag en weekdagavonden gemiddeld 30KB/sec terwijl ik normaal altijd 660KB/sec haal. Ze hebben 2 of 3x een VP upgrade uitgevoerd en steeds hielp het niet. Ondertussen gaat het al beter, maar dat is vermoedelijk door een minder lokale upgrade. Zolang er niet genoeg ECHTE concurrentie is, zal ons land gedoemd blijven met dergelijke beperkingen te zitten.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Probleem is bij mij nog niet verholpen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
DaMob
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2009, 00:15

Ik ben dus niet alleen, ook regio 014 hier
Dit is nu al anderhalve maand bezig en ik ga overstappen als het niet snel opgelost geraakt
Ik zit nog met een contract dat ik nog een jaar moet aanhouden, zou het dan toch niet mogelijk zijn,
door de vele problemen, om het direct op te zeggen? Morgen ook eens met testaankoop bellen

Wat is een goede provider? Ik had al naar Dommel gekeken maar hoor daar ook meer en meer slechts van
Telenet dan toch de winnaar?
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Hier is 't ook terug van dat :|

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Phuncz schreef:Afbeelding

Iemand is vergeten me terug op breedband profiel te zetten denk ik... Modem en router meermaals gereset, /ipconfig release/renew/flushdns al gedaan, PC's opnieuw opgestart...
Alé, leuk zeg, niet veel interessanter te doen dan dat? :p Als je weet dat je pc clean is en er niks anders aan je netwerk hangt wanneer je een speedtest doet is het simpel éh.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Intussen gaat het hier weer vooruit. Na een lijntest bleek mijn noisemargin veel te laag te liggen (schommelde tussen de 7-8-9db), wat ook al enkele dagen zorgde voor instabiliteit. Na eliminatie van binnenbekabeling, splitters etc. als oorzaak bleef volgens de helpdesk enkel nog de modem als mogelijke boosdoener over. Ik was hier eerst wat skeptisch over, maar ik heb hem gisteren dan toch vervangen ... en wonderwel, mijn connectie werkt terug vlekkeloos nu, ik haal de volle snelheid en ik heb geen disconnect meer gehad! :-D

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”