Vdsl2 bij Dommel
Limburg schreef:1- login@schedom
2 verder niets.
in quickstart het nodige invullen en klaar!
lampjes dsl en @ branden altijd
Ik geraak niet geconnecteerd.. Waarschijnlijk heeft de technieker dus weeral iets niet juist gedaan.
Heeft der iemand nog een suggestie hoe ik kan checken dat zeker de modem niet kapot is?
Je hebt toch de juiste login gegevens gebruikt? dslxxxxx@schedom en bijhorend wachtwoord, niet de login van de CRM?zerotol schreef:Limburg schreef:1- login@schedom
2 verder niets.
in quickstart het nodige invullen en klaar!
lampjes dsl en @ branden altijd
Ik geraak niet geconnecteerd.. Waarschijnlijk heeft de technieker dus weeral iets niet juist gedaan.
Heeft der iemand nog een suggestie hoe ik kan checken dat zeker de modem niet kapot is?
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18
kan je dommel nog opzeggen als je het besteld hebt ?
Een vriend van mij is einde contract naar belgacom .
Hij surft aan bijna 18 kast sta naast de deur.
Woensdag keek hij naar de site van dommel en kon ook 18 krijgen heeft het besteld maar na controle vandaag via de site staat er nu plots dat hij max 4.6 nkan hebben.
Dit moet hij uiteraard niet hebben vraag is kan de aanvraag geannuleerd worden ?
Een vriend van mij is einde contract naar belgacom .
Hij surft aan bijna 18 kast sta naast de deur.
Woensdag keek hij naar de site van dommel en kon ook 18 krijgen heeft het besteld maar na controle vandaag via de site staat er nu plots dat hij max 4.6 nkan hebben.
Dit moet hij uiteraard niet hebben vraag is kan de aanvraag geannuleerd worden ?
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Als ik mij niet vergis bestaat er een wet dat je 7 of 14 (werk)dagen na de aankoop kan afzien ervan zonder een boete te moeten betalen. Dit ter bescherming van de consument. (ik vermoed 14 dagen, ben dit echter niet zeker)proximusboy schreef:kan je dommel nog opzeggen als je het besteld hebt ?
Een vriend van mij is einde contract naar belgacom .
Hij surft aan bijna 18 kast sta naast de deur.
Woensdag keek hij naar de site van dommel en kon ook 18 krijgen heeft het besteld maar na controle vandaag via de site staat er nu plots dat hij max 4.6 nkan hebben.
Dit moet hij uiteraard niet hebben vraag is kan de aanvraag geannuleerd worden ?
Best dan zo snel mogelijk een aangetekend briefje sturen met ontvangstbevestiging (is ietsjes duurder maar je hebt dan hoe dan ook iets in handen).
Ja, ik had eerst wat geprutst maar ik heb de modem teruggezet naar factory settings en enkel de inloggevens ingevuld. De technieker heeft er trouwens een tijdje aan zitten prutsen dus het werkte zowiezo niet van de start af. Hij was naar de centrale terug geweest en dan werkte de telefoon niet maar dat heeft hij dezelfde dag nog hersteld. Ik veronderstel dat hij dan nog iets verkeerd gedaan heeft..tw2007 schreef:Je hebt toch de juiste login gegevens gebruikt? dslxxxxx@schedom en bijhorend wachtwoord, niet de login van de CRM?zerotol schreef:Limburg schreef:1- login@schedom
2 verder niets.
in quickstart het nodige invullen en klaar!
lampjes dsl en @ branden altijd
Ik geraak niet geconnecteerd.. Waarschijnlijk heeft de technieker dus weeral iets niet juist gedaan.
Heeft der iemand nog een suggestie hoe ik kan checken dat zeker de modem niet kapot is?
Als ik terug een Belgacom technieker laat komen, kan ik dan eens testen of ik kan inloggen met hun BBOX, want volgens hem werkte het met zijn BBOX? (vgl die man kon het trouwens tot een half uur duren om te connecteren)
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als gij die technieker zo zot krijgt om zijn tijd daar aan te verspillen ...zerotol schreef:Als ik terug een Belgacom technieker laat komen, kan ik dan eens testen of ik kan inloggen met hun BBOX, want volgens hem werkte het met zijn BBOX? (vgl die man kon het trouwens tot een half uur duren om te connecteren)
Voor ons trouwens het inloggen niet belangrijk, enkel het synchroniseren met de dslam.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Het 1e lichtje moet gewoon branden, login gegevens e.d. maken niet uit.Trojan schreef:Als gij die technieker zo zot krijgt om zijn tijd daar aan te verspillen ...zerotol schreef:Als ik terug een Belgacom technieker laat komen, kan ik dan eens testen of ik kan inloggen met hun BBOX, want volgens hem werkte het met zijn BBOX? (vgl die man kon het trouwens tot een half uur duren om te connecteren)
Voor ons trouwens het inloggen niet belangrijk, enkel het synchroniseren met de dslam.
zo niet:kabels controleren en naar dommel bellen.
Het eerste lichtje heeft nog nooit gebrand, dat blijft maar pinken. Der is trouwens maar 1 kabel en das van de splitter naar de modem en die telefoonkabel werkte perfect voor adsl. Tjsa.. ik zal morgen dommel maar weer eens contacteren voor een technieker te sturen.silencer schreef:Het 1e lichtje moet gewoon branden, login gegevens e.d. maken niet uit.Trojan schreef:Als gij die technieker zo zot krijgt om zijn tijd daar aan te verspillen ...zerotol schreef:Als ik terug een Belgacom technieker laat komen, kan ik dan eens testen of ik kan inloggen met hun BBOX, want volgens hem werkte het met zijn BBOX? (vgl die man kon het trouwens tot een half uur duren om te connecteren)
Voor ons trouwens het inloggen niet belangrijk, enkel het synchroniseren met de dslam.
zo niet:kabels controleren en naar dommel bellen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Maandag 12/10. Alhoewel ik vrijdag gebeld heb en m'n mij verzekerd heeft dat m'n ticket de hoogste prioriteit had, heb ik nog steeds niets teruggehoord van Dommel. Ze gingen een lijntest doen om te zien wat de status van m'n lijn was en dan ging de technische dienst mij contacteren. Ik ga seffens nog maar eens bellen. Ik ben van plan om dat elke werkdag te doen, totdat dit eindelijk in orde is. Is Dommel zijn naam aan het waarmaken ?Uzzi schreef:01/10 Speedconnect aangevraagd
01/10 Contract doorgemaild en Proforma factuur betaald
02/10 Betaling ontvangen
05/10 Installatiedatum ontvangen : 08/10 komt de technieker langs
Heel netjes ! Nu hopen dat de modem op tijd aankomt.
Modem netjes ontvangen op 06/10. Hij ziet er echt wel nieuw uit, geen krasje of dergelijke op te zien.
8/10 geen BGC installateur gezien Mijn vrouw had de BGC man aan de ROP zien werken en was, toen ze weer thuis kwam, stomverbaasd toen bleek dat hij niet langsgekomen was. Om 17u15 naar Dommel gebeld. Quasi onmiddellijk een vriendelijke dame aan de lijn, die een beetje uit de lucht viel omdat in 'het systeem' stond dat mijn lijn opgeleverd was. Ze heeft m'n contactgegevens genoteerd en ging dit doorspelen aan de technische dienst, die met mij contact gingen opnemen.
't is zoals met de duiven denk ik .... Neerharen 23u00, zwaar bewolkt met kans op onweer ... wachten
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Ale, er staat eindelijk vdsl2 ... ipv netconnect in m'n CRM,
maar als ik dan op de "I" klik, krijg ik dit te zien.
address : unavailable
expected activation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
Maar ik ben toch al content dat ze er werk van gemaakt hebben
maar als ik dan op de "I" klik, krijg ik dit te zien.
address : unavailable
expected activation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
Maar ik ben toch al content dat ze er werk van gemaakt hebben
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18
gunther nie te vroeg victorie kraaien
een vriend van mij had ook vdsl gekregen op site van dommel paar dagen later nog eens test gedaan gewoon adsl
een vriend van mij had ook vdsl gekregen op site van dommel paar dagen later nog eens test gedaan gewoon adsl
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Bij mij hetzelfde ondertussen, hopelijk komt er snel een datum te staan... Aanvraag is gedaan op 24 augustus...GuntherDW schreef:Ale, er staat eindelijk vdsl2 ... ipv netconnect in m'n CRM,
maar als ik dan op de "I" klik, krijg ik dit te zien.
address : unavailable
expected activation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
Maar ik ben toch al content dat ze er werk van gemaakt hebben
- Coolrunner
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42
had ik dus ook ... al van 25 augustusGuntherDW schreef:Ale, er staat eindelijk vdsl2 ... ipv netconnect in m'n CRM,
maar als ik dan op de "I" klik, krijg ik dit te zien.
address : unavailable
expected activation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
Maar ik ben toch al content dat ze er werk van gemaakt hebben
vandaag gebeld en ineens mail met als activatiedatum 23/10/2009 .... denk dat ze me vergeten waren
ach als het maar in orde komt
It ain`t what you say but the way you say it !
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Mja dat ik nog moet wachten weet ik, maar er stond nog tot vandaag adsl(2+) netconnect en boost.
Het is pas van vandaag dus dat ze de migration gedaan hebben. Dat ik nu maar pas een afspraak met BGC kan krijgen weet ik, dus ik zal nog even op ADSL zitten.
I know ;p, ma kben gewoon content dat er eindelijk VDSL2 staat in de CRM ipv adsl(2+), al heb ik nog geen datum.
Het is pas van vandaag dus dat ze de migration gedaan hebben. Dat ik nu maar pas een afspraak met BGC kan krijgen weet ik, dus ik zal nog even op ADSL zitten.
I know ;p, ma kben gewoon content dat er eindelijk VDSL2 staat in de CRM ipv adsl(2+), al heb ik nog geen datum.
Hoelang duurt het eer ik dat proforma invoice en contract zou moeten zien?daffeh schreef:Ik heb in mijn CRM migratie naar speedconnect+ aangevraagd.
Moet ik nu gene mail ofzo krijgen?
Ik zit hier mijn inbox te refreshen lijk zot
ik zie hier bij de meeste mensen dat het dezelfde dag nog in de mailbox zit maar ik ben hier al wa lang aant wachten naar mijn goesting
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Hopelijk geven ze mij ook nog een vroege datum, het zou maar erg zijn moest ik nu als laatste aangesloten worden. We wachten al zo lang .foxhound schreef:expected activation date : 20/10/2009 (14.00u - 18.00u)
Later aangevraagd dan meesten, vroeger datum/activatie. Dat moet lukken .
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Volgens m'n vrouw was het probleem op 5 minuten gefixt. Blijkbaar loopt het VDSL2 signaal in mijn geval over 2 andere draadjes dan het ADSL signaal. 2 draadjes wisselen en het probleem was opgelost. Had de technieker de vorige keer de moeite genomen om bij mij thuis de binnenbekabeling te controleren (zoals ze hadden aangekondigd) dan was dit probleem de eerste keer verholpen geweest.Uzzi schreef:Morgen komt bij mij een tweede technieker langs om te zien wat er misgelopen is bij de initiële installatie op 8/10. Cross your fingers
Enfin, ik kan niet wachten tot vanavond
Bon
12/10 geklikt in mijne crm voor speedconnect+
14/10 crm zegt dat proforma factuur betaald is
15/10 mail van final invoice
krijg ik nu ne mail met taxipost tracking number? Ik ga mij ni amuseren met thuis te zitten... werken enzo
wanneer wordt dan normaal de datum gezet in crm? Ik gok dat da ni automatisch gaat maar dat er human interaction nodig is?
kleine vraag dan nog. Als ik nu overga op domicil, krijg ik dan nog dienen euro korting? En hoe gaat ge van proforma over op domicil, telefoneren?
12/10 geklikt in mijne crm voor speedconnect+
14/10 crm zegt dat proforma factuur betaald is
15/10 mail van final invoice
krijg ik nu ne mail met taxipost tracking number? Ik ga mij ni amuseren met thuis te zitten... werken enzo
wanneer wordt dan normaal de datum gezet in crm? Ik gok dat da ni automatisch gaat maar dat er human interaction nodig is?
kleine vraag dan nog. Als ik nu overga op domicil, krijg ik dan nog dienen euro korting? En hoe gaat ge van proforma over op domicil, telefoneren?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik heb nooit een tracking number gezien. Als je niet thuis bent (zoals bij mij het geval was) krijg je gewoon een briefje in de bus dat je het pakketje op het postkantoor kan komen afhalen.
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
-> ik kan niet wachten tot wanneer ze ons eindelijk op glasvezel aansluiten!
PS: dit zijn waarden van op het werk, I-line van belgacom als ik mijn niet vergis samen met telenet.
2 internet aansluiting om ons zeker online te houden. (online boekhoudprogramma's moeten 95% online zijn ofzo...)
Thuis is mijn vdsl+ besteld!
Ja en da zijn echt eikels, der is zo een mini post in de buurt en iet verder ne mega post.Uzzi schreef:Ik heb nooit een tracking number gezien. Als je niet thuis bent (zoals bij mij het geval was) krijg je gewoon een briefje in de bus dat je het pakketje op het postkantoor kan komen afhalen.
Openingsuren van die mini post: ma-vrij 10-12 &13-15, za: 9u30-12 en ge doet daar een uur ofzo file.
Openingsuren van mega post: ma-vrij 8u30-12u30 & 13u30-18u30 za 9u-16u.
Ge moogt 1 keer raden waar ze altijd mijn pakskes afleveren.
rpr schreef:Voor de download limiet...Isoik schreef:Ik vraag mij toch af waarom de meesten voor Dommel VDSL2 kiezen ipv Belgacom VDSL2 terwijl die van BC stukken goedkoper is voor het eerste jaar en daarna niet veel duurder.
Het is nu ook niet dat 60GB weinig is, he...
Ik download heel veel en geraak alleen maar over de 60GB als ik à volonté download EN upload. Maar ja, dat kan ook aan mijn snelheid liggen, die gelimiteerd is tot max 900kbps...
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Moet jij 60GB opgebruiken met maar 900kbps = ongeveer 1 Mb ???Isoik schreef:Het is nu ook niet dat 60GB weinig is, he...
Ik download heel veel en geraak alleen maar over de 60GB als ik à volonté download EN upload. Maar ja, dat kan ook aan mijn snelheid liggen, die gelimiteerd is tot max 900kbps...
dat moet ook lang duren vooraleer er iets binnen is zeker
Last Result:
Download Speed: 19100 kbps (2387.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 948 kbps (118.5 KB/sec transfer rate)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
En de prijs mag er ook zijn zeker?Patje schreef:Moet jij 60GB opgebruiken met maar 900kbps = ongeveer 1 Mb ???Isoik schreef:Het is nu ook niet dat 60GB weinig is, he...
Ik download heel veel en geraak alleen maar over de 60GB als ik à volonté download EN upload. Maar ja, dat kan ook aan mijn snelheid liggen, die gelimiteerd is tot max 900kbps...
dat moet ook lang duren vooraleer er iets binnen is zeker
Last Result:
Download Speed: 19100 kbps (2387.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 948 kbps (118.5 KB/sec transfer rate)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Alé kom, voip s****..zie de i talk van BGC die ze voorlopig niet meer aanbieden, dus analoge telefonie is nog het veiligste communiecatie middel qua telefonie (zowel op kabel of via koper),laten we nu eens de rekening maken met patje via telenet en ik via dommel vdsl2 speedconnect 12 Mbit maar, en analoge BGC telefonie...neem aan dat patje de DiamondShake+ heeft dwz inet 45 gig + digitv (digcorder) + freephone (ala happytime BGC enkel nog een uurtje eerder)
€59 voor patje, hier speedconnect vdsl2 12 Mbit!!! 500gig datavolume + Belgacom happytime...
patje betaald dus 59 €, ik 39€+18,5€ abbokost +simyokosten tijdens de piekuren ong 10€/pm = 67,5€ terwijl patje voor 24u/24 voor 5€ extra kan bellen= dus 64€, in mijn geval was die 24/24u naar vaste lijnen (No Limit National Anytime ) extra 19,95 !!! kost dus inmijn dezefde situatie 87,45€...en we gaan dan nog niet die 99€ activatiekost en die 139€ modemkost bij dit vdsl2 abbo van dommel bijrekenen wat bij die andere ISP's gratis geleverd wordt ect en btw als je het speedpack+ neemt betaal je nog 10€ etra...conclusie het kost veel geld het eerste jaar en dat enkel voor 500 gig datavolume of unlimited, wil maar zeggen het draait allemaal op de hoeveelheid datavolume je hebt bij ISP's
ps modem kaput na 2 jaar weer een extrakostje hé
Toch ga ik nooit nog terug naa BGC & Telenet allez ja na die overname enkel nog digtv/excl modem telenet...
€59 voor patje, hier speedconnect vdsl2 12 Mbit!!! 500gig datavolume + Belgacom happytime...
patje betaald dus 59 €, ik 39€+18,5€ abbokost +simyokosten tijdens de piekuren ong 10€/pm = 67,5€ terwijl patje voor 24u/24 voor 5€ extra kan bellen= dus 64€, in mijn geval was die 24/24u naar vaste lijnen (No Limit National Anytime ) extra 19,95 !!! kost dus inmijn dezefde situatie 87,45€...en we gaan dan nog niet die 99€ activatiekost en die 139€ modemkost bij dit vdsl2 abbo van dommel bijrekenen wat bij die andere ISP's gratis geleverd wordt ect en btw als je het speedpack+ neemt betaal je nog 10€ etra...conclusie het kost veel geld het eerste jaar en dat enkel voor 500 gig datavolume of unlimited, wil maar zeggen het draait allemaal op de hoeveelheid datavolume je hebt bij ISP's
ps modem kaput na 2 jaar weer een extrakostje hé
Toch ga ik nooit nog terug naa BGC & Telenet allez ja na die overname enkel nog digtv/excl modem telenet...