Vdsl2 bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Djohnnie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2009, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

KiLLa schreef:
GuntherDW schreef:Still nothing hier.
hoe kan da nu dat het zo lang duurt voor een afspraak te regelen? :(
Ik deel dezelfde frustratie, aangevraagd op 24 augustus en het is ondertussen al oktober.
Ik denk dat het ligt aan de datum :)
Hier ook 24 augustus aanvraag gedaan en nog steeds geen datum in m'n crm. Ik hoop dat hier ooit nog iets gaat in veranderen...
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

pffff zit zelf ook al van ainde augustus te wachten op datum, kheb wel al de modem (al 2 weken ik bezit)

ach zullen in de loop van de week wel eens een telefoontje plegen
It ain`t what you say but the way you say it !
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

spacekiek schreef:
/update

- 29/09 Aanvraag bij Dommel
- 30/09 Proforma overgeschreven & contract doorgefaxt
- 30/09 Betaling blijkbaar reeds ontvangen
- 01/10 "De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op 20091005 (YYYYMMDD)"

Waaw dat was wel héél snel :-D
Vandaag 05/10 helaas niemand gezien ... morgen toch maar even bellen wat er verkeerd gelopen is.

Btw, in de doos van m'n SAGEM modem zat er trouwens géén splitter. Moet ik dit zelf nog gaan halen bij Belgacom ofzo ?

Aangezien ik een raw copper lijn heb, denk ik in feite géén splitter nodig te hebben ?! Of moet hier toch een fullrate splitter op ?
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

spacekiek schreef:
spacekiek schreef:
/update

- 29/09 Aanvraag bij Dommel
- 30/09 Proforma overgeschreven & contract doorgefaxt
- 30/09 Betaling blijkbaar reeds ontvangen
- 01/10 "De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op 20091005 (YYYYMMDD)"

Waaw dat was wel héél snel :-D
Vandaag 05/10 helaas niemand gezien ... morgen toch maar even bellen wat er verkeerd gelopen is.

Btw, in de doos van m'n SAGEM modem zat er trouwens géén splitter. Moet ik dit zelf nog gaan halen bij Belgacom ofzo ?

Aangezien ik een raw copper lijn heb, denk ik in feite géén splitter nodig te hebben ?! Of moet hier toch een fullrate splitter op ?

Ik had ook raw copper & VDSL2 plus van Dommel en bij mij zat er ook geen spitter bij. Deze is wel nodig !
Sinds ik wat installatie problemen had heb ik de spitter gratis gekregen van de Belgacom technieker, maar normaal moet je hem dus betalen volgens mij. De geschatte waarde is een 20 a 30 euro toen ik het aan diene Belgacom technieker vroeg.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

pm schreef: Ik had ook raw copper & VDSL2 plus van Dommel en bij mij zat er ook geen spitter bij. Deze is wel nodig !
Sinds ik wat installatie problemen had heb ik de spitter gratis gekregen van de Belgacom technieker, maar normaal moet je hem dus betalen volgens mij. De geschatte waarde is een 20 a 30 euro toen ik het aan diene Belgacom technieker vroeg.
Beter een splitter dan geen zeker ...

Heb je dan een gewone standaard splitter of zo'n full rate splitter?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

spacekiek schreef:Vandaag 05/10 helaas niemand gezien ... morgen toch maar even bellen wat er verkeerd gelopen is.

Btw, in de doos van m'n SAGEM modem zat er trouwens géén splitter. Moet ik dit zelf nog gaan halen bij Belgacom ofzo ?

Aangezien ik een raw copper lijn heb, denk ik in feite géén splitter nodig te hebben ?! Of moet hier toch een fullrate splitter op ?
Bij raw-copper, dus wanneer er geen telefoon aanhangt, is er geen splitter nodig.
Een splitter, zowel de gewone als de fullrate, heeft een directe doorverbinding tussen de lijn-ingang en de dsl-uitgang, alleen tussen de 'tel' uitgang zit een filter, maar deze wordt dan niet gebruikt.
Dus is de splitter overbodig.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Djohnnie schreef:
KiLLa schreef:
GuntherDW schreef:Still nothing hier.
hoe kan da nu dat het zo lang duurt voor een afspraak te regelen? :(
Ik deel dezelfde frustratie, aangevraagd op 24 augustus en het is ondertussen al oktober.
Ik denk dat het ligt aan de datum :)
Hier ook 24 augustus aanvraag gedaan en nog steeds geen datum in m'n crm. Ik hoop dat hier ooit nog iets gaat in veranderen...
Heh, net gekeken en hier is het op 25augustus aangevraagd, maar pas op 11 sept betaald, was met domi betaald dusjah.
Moest het daaraan liggen zou ik het wel lame vinden.

Ik heb trouwens opnieuw na dommel gebeld, maar ze zeiden dat ze me niet verder konden helpen, het was intern al doorgegeven, en ze konden niets anders doen dan wachten :(.
spacekiek schreef:Vandaag 05/10 helaas niemand gezien ... morgen toch maar even bellen wat er verkeerd gelopen is.

Btw, in de doos van m'n SAGEM modem zat er trouwens géén splitter. Moet ik dit zelf nog gaan halen bij Belgacom ofzo ?

Aangezien ik een raw copper lijn heb, denk ik in feite géén splitter nodig te hebben ?! Of moet hier toch een fullrate splitter op ?
Er komt niemand bij u thuis eh (afaik toch), die afspraak is voor in de centrale u te versteken, zodat je weet wanneer je kunt switchen van modem.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

GuntherDW schreef:
spacekiek schreef:Vandaag 05/10 helaas niemand gezien ... morgen toch maar even bellen wat er verkeerd gelopen is.

Btw, in de doos van m'n SAGEM modem zat er trouwens géén splitter. Moet ik dit zelf nog gaan halen bij Belgacom ofzo ?

Aangezien ik een raw copper lijn heb, denk ik in feite géén splitter nodig te hebben ?! Of moet hier toch een fullrate splitter op ?
Er komt niemand bij u thuis eh (afaik toch), die afspraak is voor in de centrale u te versteken, zodat je weet wanneer je kunt switchen van modem.
Dus Spacekiek, je bent hoogst waarschijnlijk aangesloten!
Modem inpluggen en het werkt!
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Limburg schreef:
GuntherDW schreef:
spacekiek schreef:Vandaag 05/10 helaas niemand gezien ... morgen toch maar even bellen wat er verkeerd gelopen is.

Btw, in de doos van m'n SAGEM modem zat er trouwens géén splitter. Moet ik dit zelf nog gaan halen bij Belgacom ofzo ?

Aangezien ik een raw copper lijn heb, denk ik in feite géén splitter nodig te hebben ?! Of moet hier toch een fullrate splitter op ?
Er komt niemand bij u thuis eh (afaik toch), die afspraak is voor in de centrale u te versteken, zodat je weet wanneer je kunt switchen van modem.
Dus Spacekiek, je bent hoogst waarschijnlijk aangesloten!
Modem inpluggen en het werkt!
Zou wel eens goed kunnen, sinds gisterenavond staat er nu op crm: "the adsl signal is installed and operational since 05/10/2009" :-D
Heb nog even dubbelgechecked met Dommel en splitter is idd niet nodig wanneer je raw copper hebt (is wel logisch in feite, vandaar dat ik er ook geen ontvangen heb in de doos)
Vanavond ga ik dat modemke eens inpluggen zie ! :twisted:
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Waar op het CRM zie je wanneer de activatie gepland wordt, als je migreert van netconnect naar speedconnect?
Afbeelding
Djohnnie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2009, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

foxhound schreef:Waar op het CRM zie je wanneer de activatie gepland wordt, als je migreert van netconnect naar speedconnect?
Je klikt bij "My Packages" op de letter "i" en in het scherm wat nu opent zie je onderaan: (bij mij toch)
switch your account to speedconnect (vdsl2)
speedconnect migration: migration has been requested <- hier komt dan een datum als het zo ver is vermoed ik...
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

It works like a charm !!!! :banana:

Afbeelding

Zijn dit trouwens wat goeie waarden ? Vooral die dB's !

Downstream line rate : 25104 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 17.4 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20064 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
TX total power : -19.4 dbm
Downstream delay : 7.2 ms
Upstream delay : 3.5 ms
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

Mijn vdsl is down sinds gisteren middag en werkt pas vrijdag terug (hoop ik) na een leuke interventie van bgc in de centrale is er iets fout gegaan op onze lijn en moeten wij dus 4 dagen wachten tot alles terug in orde gebracht is ...

kloteboel
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ale, het is woensdagavond, nog altijd geen datum.
Als ik ze vrijdag niet heb ga ik gewoon zeggen dat ze me op 6Mbit zetten en/of m'n geld terug geven...
Isoik
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2007, 23:18
Locatie: Vlaams-Brabant

Waarom zijn die installatiekosten van VDSL2 abonnementen bij Dommel zo overdreven hoog? Ik zou graag willen overschakelen naar een VDSL2 abo bij hun maar die installatiekost schrikt mij toch af... :(

Het is toch niet dat ze meer installatie werk hebben t.o.v. een netconnect abo?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Isoik schreef:Waarom zijn die installatiekosten van VDSL2 abonnementen bij Dommel zo overdreven hoog? Ik zou graag willen overschakelen naar een VDSL2 abo bij hun maar die installatiekost schrikt mij toch af... :(

Het is toch niet dat ze meer installatie werk hebben t.o.v. een netconnect abo?
Integenedeel, het is zelfs minder werk dan netconnect of cityconnect.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Isoik
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2007, 23:18
Locatie: Vlaams-Brabant

Dat vind ik dan toch wel smeerlapperij! Ik heb hun juist een emailtje gestuurd met dezelfde vraag. Het is een jaarcontract dat ze geven, dus waarom niet gewoon die belachelijk hoge installatiekost weglaten...?!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Wat betreft mijn klacht over de gedwongen firmware en het gepaard verlies van enkele functies van een aangekocht stuk hardware: vandaag reactie gehad...
WIj hebben inderdaad geen controle over de specs van de firmware maar we hebben uw getuigenis wel gebruikt naar belgacom en het bipt toe om te bewijzen dat er heel wat dient te veranderen.
De toekomst op dat punt ziet er in principe wel goed uit en we verwachten binnen 1 a 2 maanden van belgacom een geupdate versie.
/me is benieuwd !
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

we verwachten binnen 1 a 2 maanden van belgacom een geupdate versie.
Ha lol, dat zegt al genoeg. Ze zouden beter 'ons' (of dommel) de vrijheid laten om zelf een modem te selecteren zoals nu al mogelijk is bij ADSL ipv die kak sagem/bbox2 te verplichten. Dat ze hun eigen klanten zo betuttelen tot daartoe.

Ze weten drommels goed genoeg dat klanten die dit type abonnement nemen iet of wat veeleisend zijn en graag zelf controle hebben over hun apparatuur ed (aka it'er/nerd/leecher), getuige de vele threads/posts met de vraag naar hoe ze de modem in bridge moeten zetten om zelf hun eigen router te kunnen gebruiken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Voor zij die geïnteresseerd zijn, er staat een nieuw besluit betreffende VDSL2 op de website van het BIPT

Link : http://www.bipt.be/nl/614/ShowDoc/3140/ ... _VDSL.aspx

Daarin staat onder andere het volgende :

Het Instituut gaat akkoord met de beperking van het type modem en de automatische update van
deze modems want de kans is anders veel te groot dat er problemen ontstaan omdat de
interoperabiliteit niet gegarandeerd is. Belgacom moet de OLO’s minstens twee weken op voorhand
via een Flash op de hoogte brengen van een modemupgrade zodat zij hun klanten kunnen inlichten
over de korte onderbreking.

Van zodra de standaard voor interoperabiliteit van het Broadband Forum beschikbaar is, moet
Belgacom enerzijds de nodige inspanningen leveren om hun DSLAMs zo snel mogelijk aan te passen
(zonder dat dit problemen oplevert voor de bestaande dienstverlening aan retail en wholesale) zodat
de interoperabiliteit ondersteund wordt zoals voorzien door het Broadband Forum en de
modemverplichting schrappen uit het WBA-aanbod.

Belgacom moet een voorstel voor een addendum die andere modems toelaat in het WBA VDSL2
aanbod één maand na het nemen van dit besluit aan het Instituut voorleggen. Het Instituut zal
hierover een discussie met de sector voeren om zich een oordeel over dit onderwerp te vormen. Op
deze manier gaat er geen tijd verloren na het publiceren van de interoperabiliteitsstandaard.

De opgelegde beperking zorgt ervoor dat SAGEM een monopolie krijgt op de Belgische markt
waardoor de OLO’s moeilijk tegen een interessante prijs deze modems zullen kunnen aanschaffen.
Anderzijds zorgt het ervoor dat de OLO’s na het wegvallen van de beperking met twee type modems
overblijven, waardoor de managementkosten kunnen toenemen. Het Instituut kan niet ingaan op de
vraag van de alternatieve operatoren om de SAGEM-modems aan dezelfde commerciële condities te
bekomen als Belgacom. Het Instituut kan niet tussenkomen in de commerciële onderhandelingen met
derden.

Het Instituut heeft zich in het kader van deze consultatie de vraag gesteld of het niet aangewezen is
dat Belgacom deze modems doorverhuurt (op basis van een retail minus) aangezien er problemen
kunnen opduiken bij het bestellen van lage volumes en de prijzen veel hoger liggen doordat ze niet
verschillende fabrikanten kunnen uitspelen. Het Instituut vraagt dan ook aan Belgacom om 7
intermediair te spelen en de SAGEM-modem door te verkopen aan de OLO’s tegen dezelfde
voorwaarden als momenteel voor carrier wholesale (en dus ook Scarlet) van toepassing zijn.
Belgacom is hiertoe bereid maar vraagt wel dat de OLO zelf de firmware op het toestel zet om het
startklaar te krijgen.
Isoik
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2007, 23:18
Locatie: Vlaams-Brabant

Ik vraag mij toch af waarom de meesten voor Dommel VDSL2 kiezen ipv Belgacom VDSL2 terwijl die van BC stukken goedkoper is voor het eerste jaar en daarna niet veel duurder.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Isoik schreef:Ik vraag mij toch af waarom de meesten voor Dommel VDSL2 kiezen ipv Belgacom VDSL2 terwijl die van BC stukken goedkoper is voor het eerste jaar en daarna niet veel duurder.
Voor de download limiet...
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
Locatie: 3910 / Neerpelt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Isoik schreef:Ik vraag mij toch af waarom de meesten voor Dommel VDSL2 kiezen ipv Belgacom VDSL2 terwijl die van BC stukken goedkoper is voor het eerste jaar en daarna niet veel duurder.
Dude :lol: Als je dan toch een vergelijking wilt maken doe er dan ook even de Extra GB's bij die je elke maand moet bijkopen..
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Voor mij omdat ik geen gecastreerde modem/router wilde waar vrijwel alles in vastligt en niet door de klant is te veranderen.
De Gigs zijn hier van ondergeschikt belang.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Uzzi schreef:01/10 Speedconnect aangevraagd
01/10 Contract doorgemaild en Proforma factuur betaald
02/10 Betaling ontvangen
05/10 Installatiedatum ontvangen : 08/10 komt de technieker langs

Heel netjes ! Nu hopen dat de modem op tijd aankomt
Modem netjes ontvangen op 06/10. Hij ziet er echt wel nieuw uit, geen krasje of dergelijke op te zien.

8/10 geen BGC installateur gezien :bang: :bang: Mijn vrouw had de BGC man aan de ROP zien werken en was, toen ze weer thuis kwam, stomverbaasd toen bleek dat hij niet langsgekomen was. Om 17u15 naar Dommel gebeld. Quasi onmiddellijk een vriendelijke dame aan de lijn, die een beetje uit de lucht viel omdat in 'het systeem' stond dat mijn lijn opgeleverd was. Ze heeft m'n contactgegevens genoteerd en ging dit doorspelen aan de technische dienst, die met mij contact gingen opnemen.

't is zoals met de duiven denk ik .... Neerharen 23u00, zwaar bewolkt met kans op onweer ... wachten :roll:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Let op Uzzi,
Zoals ik zelf heb ervaren, er komt niemand langs om je modem aan te sluiten, dat moet je zelf doen.
Waarschijnlijk werkt je lijn nu en als je je modem, mits je hem goed instelt, er aanhangt ben je online.
Succes!
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik ben nog steeds met m'n ADSL modem (niet VDSL2 compatibel) online dus ik denk niet dat VDSL2 al actief is op m'n lijn. Ik heb daarnet die Sagem eens aangesloten, maar toen ik volgens de wel zeer beknopte handleiding van Dommel deze aan de praat probeerd te krijgen, gebeurde er niet veel.

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten ? De netwerkkabel moet toch in LAN1 neem ik aan ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Isoik schreef:Ik vraag mij toch af waarom de meesten voor Dommel VDSL2 kiezen ipv Belgacom VDSL2 terwijl die van BC stukken goedkoper is voor het eerste jaar en daarna niet veel duurder.
Dommel: newsserver met retentie van 400d, bgc 0d.
Limiet is beter(500GB), download dan ook bijna niet veel meer, 3-4 minder dan vroeger (vrijheid om gelijk wat wanneer te downloaden!)
Geen irritante telefoontjes van BGC.
Steun de alternatieve provider die het zo al lastig heeft (dankzij hen is er uiteindelijk een limietverhoging doorgekomen).
Geen poorten die geblokkeerd zijn.
Heb al genoeg problemen gehad met BGC, gelukkig is er een alternatief.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Isoik schreef:Ik vraag mij toch af waarom de meesten voor Dommel VDSL2 kiezen ipv Belgacom VDSL2 terwijl die van BC stukken goedkoper is voor het eerste jaar en daarna niet veel duurder.
Stukken goedkoper zou ik het niet noemen. Het is goedkoper ja, maar de optie voor unlimited ontbreekt wel bij belgacom.
silencer schreef: Dommel: newsserver met retentie van 400d, bgc 0d.
Limiet is beter(500GB), download dan ook bijna niet veel meer, 3-4 minder dan vroeger (vrijheid om gelijk wat wanneer te downloaden!)
Geen irritante telefoontjes van BGC.
Steun de alternatieve provider die het zo al lastig heeft (dankzij hen is er uiteindelijk een limietverhoging doorgekomen).
Geen poorten die geblokkeerd zijn.
Heb al genoeg problemen gehad met BGC, gelukkig is er een alternatief.
Die nieuwsserver daar heb je gelijk in, die heeft bgc niet, maar nu ook niet overdrijven hé.
Dommel heeft het helemaal niet zo moeilijk, ze betalen netjes een bedrag aan belgacom en ze krijgen hun aansluitingen. Dat er zoveel problemen zijn ligt in de meeste gevallen aan dommel zelf.
Irritante telefoontjes? Uh...
Er zijn helemaal geen poorten geblokkeerd bij belgacom.

Niet dat ik niet geloof dat jij problemen met bgc hebt gehad, maar qua service en betrouwbaarheid zou ik eerder voor belgacom opteren dan dommel.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Limburg schreef:Let op Uzzi,
Zoals ik zelf heb ervaren, er komt niemand langs om je modem aan te sluiten, dat moet je zelf doen.
Waarschijnlijk werkt je lijn nu en als je je modem, mits je hem goed instelt, er aanhangt ben je online.
Succes!
Mja waarom zeggen ze dan dat er iemand thuis MOET zijn als ze gewoon in de ROP moeten werken ?
Ik heb daar speciaal verlof voor genomen ...
Enfin, de aansluiting was die dag effectief in orde, dus ben wel happy hoor :-)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

@spacekiek:
dit stond in mijn aankondigingsmail:
De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op (YYYYMMDD).
In principe dient er niemand op dat moment op het installatieadres aanwezig te zijn aangezien we de activatie/aanpassingen volledig vanop afstand kunnen uitvoeren
Dus niemand diende aanwezig te zijn.
Laatst gewijzigd door Limburg 09 okt 2009, 09:50, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Bij mij was het :
De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op
20091005 (YYYYMMDD).
Gelieve ervoor te zorgen dat er op deze datum zeker iemand ter plaatse is.
Er komt een technicus langs om uw lokale bekabeling na te kijken of aan te
passen.
Indien er op de voorgestelde datum niemand aanwezig is, wordt er automatisch
een kost aangerekend van 49.00 euro voor een tweede bezoek.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Dit stond er bij mij :

De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op 20091008 (YYYYMMDD).
Gelieve ervoor te zorgen dat er op deze datum zeker iemand ter plaatse is. Er komt een technicus langs om uw lokale bekabeling na te kijken of aan te passen.
Indien er op de voorgestelde datum niemand aanwezig is, wordt er automatisch een kost aangerekend van 49.00 euro voor een tweede bezoek.


Aangezien ze niet geweest zijn en de verbinding niet in orde is, mag ik Dommel (of misschien beter BGC) een factuur van 49 EURO sturen ? :roll:
Enfin, seffens nog maar eens naar Dommel bellen, kwestie van de druk op de ketel te houden.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Duidelijk :)
Of procedurewijziging sinds 2 weken
Of afwijking per telefoondistrict
Of huisbezoek afhankelijk van de lokale situatie.

Maar kan me voorstellen dat niet langskomen bij een aangekondigd bezoek verwarring oplevert.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik vermoed dat bij mij een huisbezoek noodzakelijk is omdat ik een raw copper connectie heb/had bij mijn vorige provider.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Uzzi schreef:Ik ben nog steeds met m'n ADSL modem (niet VDSL2 compatibel) online dus ik denk niet dat VDSL2 al actief is op m'n lijn. Ik heb daarnet die Sagem eens aangesloten, maar toen ik volgens de wel zeer beknopte handleiding van Dommel deze aan de praat probeerd te krijgen, gebeurde er niet veel.

Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten ? De netwerkkabel moet toch in LAN1 neem ik aan ?
Je pc een fixed ip geven in de range 192.168,1,x (waarbij x niet o of 1 of 255 mag zijn) en als dns en gateway 192.168.1.1 , of na het verbinden van je pc aan de sagem je pc opnieuw opstarten.
verbinding maken met 192.168.1.1
Bij quickstart je inloggegevens inbrengen en klaar.
Hoever ben je gekomen?

Was je al dommelklant? Zijn je inloggegevens dezelfde gebleven?
Dan zou het kunnen zijn, wanneer de modems in de rop over een adsl-fallback beschikken, dat je met je oude modem verbonden bent met de rop.
Dat zou aan je lijnstats te zien moeten zijn.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik kom van Edpnet (Max6Dyn). Momenteel ben ik nog steeds verbonden met mijn Edpnet klantengegevens (abonnement is pas op 12/11 ten einde ... misschien gelukkig maar).

M'n lijnwaardes zijn nog even goed (of liever : even slecht) als voordien. Dus fysisch is er volgens mij niets veranderd. Ik heb de hele procedure van de Sagem doorlopen. Ik heb ingelogd (via 192.168.1.1) en heb mijn gebruiker en paswoord ingegeven. Het lichtje van ADSL bleef knipperen op de modem en ik dacht dat dat betekende dat de VDSL2 connectie nog niet actief was.

Enfin ik ga nu eens naar Dommel bellen.

Update : net getelefoneerd met Dommel. Er stond al een ticket in het systeem met een zeer hoge prioriteit dus ik zou snel nieuws mogen verwachten. Ze gaan mijn lijn uitmeten en dan contact met me opnemen. Fingers crossed !
zerotol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 okt 2009, 17:56

Vandaag is VDSL2 geactiveerd bij mij, ik geraak er echter niet op

daarom enkele vraagjes

1.Is de log-in naam enkel @schedom of @schedom.be ?
2. ik heb mijn log-in en pass ingevuld wat moet ik dan verder nog verandere.

Afbeelding

Enkel dns ingeven bij PPOE? ( de 4de optie hier?) Of moet er nog iets anders gebeuren?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

1- login@schedom
2 verder niets.
in quickstart het nodige invullen en klaar!


lampjes dsl en @ branden altijd
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Hmm, ik heb ondertussen al een mail gekregen waar in stond

Code: Selecteer alles

Dear Sir, Madam,

Thank you for your e-mail!
If your current issues is stabilized, you do not need to reply to this e-mail.
If not, please provide us an update in reply.
Thank you!

--

Geachte,

Hartelijk dank voor uw mail!
Indien ondertussen alles ok is, mag u deze mail negeren.
Mocht u deze issue nog steeds ondervinden, gelieve ons een update te bezorgen in reply.
Alvast bedankt!
Al is het een geautomatiseerde, ik heb nog altijd geen VDSL2 datum, dus heb ik maar rap iets terug gestuurd, maar zijn de kantoren natuurlijk gesloten :p.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”