Snelheid beperkt tot 0.5 mbit

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Joost
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2009, 22:06

Sinds een week is mijn gemiddelde downloadsnelheid beperkt tot 0.5mbit/s. De uploadsnelheid heeft ook een zware klap gekregen. Heb een Adsl Home abbo sinds januari dit jaar (al 2 jaar internet bij EDPnet). Mijn modem/router (US Robotics 9105 ADSL (1) router) synchronizeert zonder problemen aan het 6144mbit down/640kbit up profiel. Ik zit in de 014-zone (gemeente Mol en omstreken). Misschien nog mensen die een terugval hebben opgemerkt? EDPnet onderzoekt de zaak. Op de toegvoegde screenshot van de statistieken van mijn router lijken er geen fysieke problemen te zijn met de lijn. Ik veronderstel dat die lijnwaarden in orde zijn? Heb met deze lijnwaarden steevast downloads gehaald van 650-665 kilobyte per seconde bij een 6mbit profiel (uiterst tevreden hierover!)

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 27.4 16.0
Attenuation (dB): 2.0 2.0
Output Power (dBm): 11.9 7.6
Attainable Rate (Kbps): 11360 1068
Rate (Kbps): 6144 640

screenshot:
statistics adsl.JPG
Screenshot US Robotics ADSL Statistics
(151.86 KiB) 35 keer gedownload


Sinds een week lijkt er ergens dus iets mis te zijn waardoor mijn verbinding 'niet meer van de grond komt'...
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Ik zit ook in zone 014 - Dessel.
Ik geraak amper aan 200kb/sec en als ik een pingtest uitvoer naar google.be krijg ik regelmatige hoge pingspikes en timeouts.

Daarvoor downloade ik tegen 1,2 - 1,3mb/s.
Zie screenshots van mijn normale snelheid:
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal straks eens een nieuwe test doen, momenteel surf ik met telenet :|
Ik heb een week gewacht alvorens een ticket te maken maar mijn geduld was na een week weg.

Hopelijk vinden ze het probleem snel.

edit: speeds die ik nu heb zijn armzalig
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door murda op 04 okt 2009, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb hier (zone 016) problemen met de stabiliteit van de connectie vooral.
Snelheid is soms ook om van te huilen, maar sommige momenten valt het internet 30 a 40 keer op een uur uit.
letterlijk verbindingen van 1 a 2 min soms minder.

Dan is het weer beter voor een dag en valt het 3 keer op een dag uit, de dag erna weer om de 2 min.

Ik heb een ticket aangemaakt en ook al reageren ze snel en ben ik nog altijd tevreden van de service (ze kunnen er misschien niet aan doen, ik weet niet goed aan wat het ligt), veel nuttige reacties heb ik alleszins niet gehad (buiten het logische modem testen, splitter testen verhaal).

De laatste maand was het al minder stabiel, maar nu is het met momenten onbruikbaar geworden. Hopelijk vinden we snel een oplossing en moet ik niet (onnodig) een nieuwe modem kopen om dan te merken dat het daar niet aan ligt.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

heb je de waardes van je modem als eens gepost want zonder waardes kan je niet echt weten waar de oorzaak ligt.
De problemen in zone 014 zijn duidelijk provider problemen.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

murda schreef:heb je de waardes van je modem als eens gepost want zonder waardes kan je niet echt weten waar de oorzaak ligt.
De problemen in zone 014 zijn duidelijk provider problemen.


Ik kan daan de waardes van mijn modem niet aan vermits die achter de router zit.
Ze hebben bij EDPnet wel metingen gedaan en die zien er goed uit volgens hun, alleen disconnect er vanalles om de zoveel tijd bepaalde momenten (hebben ze ook tabelletjes van later zien).

De dag erna was het beter en toen zagen alle waardes er goed uit, maarja blijkbaar zit er toch ergens iets niet meer in orde.
Het rare is dat deze opstelling (modem/router + firmware) nu al 2.5 a 3 jaar bijna perfect werkt zonder al te veel problemen en er nu ineens niks als problemen zijn.

Ik heb echt geen idee aan wat het kan liggen en de enige manier om dit te achterhalen is vrees ik nieuwe hardware kopen.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Mette schreef:
murda schreef:heb je de waardes van je modem als eens gepost want zonder waardes kan je niet echt weten waar de oorzaak ligt.
De problemen in zone 014 zijn duidelijk provider problemen.


Ik kan daan de waardes van mijn modem niet aan vermits die achter de router zit.

Zou normaal toch mogelijk moeten zijn. Doe anders een IPSCAN als je niet zeker bent welk IP je modem heeft.
Mijn modem hangt achter 2 switchen en een router dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

murda schreef:
Mette schreef:
murda schreef:heb je de waardes van je modem als eens gepost want zonder waardes kan je niet echt weten waar de oorzaak ligt.
De problemen in zone 014 zijn duidelijk provider problemen.


Ik kan daan de waardes van mijn modem niet aan vermits die achter de router zit.

Zou normaal toch mogelijk moeten zijn. Doe anders een IPSCAN als je niet zeker bent welk IP je modem heeft.
Mijn modem hangt achter 2 switchen en een router dus dat zou geen probleem mogen zijn.


In het begin was het inderdaad het probleem dat zowel de modem als de router hetzelfde IP hadden.
Het probleem nu is dat de modem aan de WAN poort van de router hangt en ik geraak hier nu niet meer aan (het is mij ooit 1 keer gelukt dmv de routing tabel aan te passen en op die manier heb ik het IP kunnen switchen, maar daarna ben ik er niet meer op geraakt.

Het zou mogelijk moeten zijn volgens google door een switch te kopen en die aan een LAN poort van de router nog te hangen, en er tussen te loopen, maar daar ga ik geen geld aan geven voor iets waar ik normaal gezien weinig tot nooit op moet zijn.

Het heeft alleszins iets te maken met dat ik PPPoE gebruik en de modem dus niet op het interne netwerk hang maar aande WAN poort van de router.

Ik weet welk IP de modem heeft vermits ik het zelf heb toegewezen, ik kan er gewoon niet naar surfen of pingen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

In het begin was het inderdaad het probleem dat zowel de modem als de router hetzelfde IP hadden.
Het probleem nu is dat de modem aan de WAN poort van de router hangt en ik geraak hier nu niet meer aan (het is mij ooit 1 keer gelukt dmv de routing tabel aan te passen en op die manier heb ik het IP kunnen switchen, maar daarna ben ik er niet meer op geraakt.

Het zou mogelijk moeten zijn volgens google door een switch te kopen en die aan een LAN poort van de router nog te hangen, en er tussen te loopen, maar daar ga ik geen geld aan geven voor iets waar ik normaal gezien weinig tot nooit op moet zijn.

Het heeft alleszins iets te maken met dat ik PPPoE gebruik en de modem dus niet op het interne netwerk hang maar aande WAN poort van de router.

Ik weet welk IP de modem heeft vermits ik het zelf heb toegewezen, ik kan er gewoon niet naar surfen of pingen.

Sluit je modem dan aan op één van de lan poorten van je router.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Blijkbaar VP CAP problemen op de backbone (10/16 - 14DES 595 - VP cap).
Niet iets dat edpnet in de hand heeft ...achja, er zullen weer wat meer mensen op Belgacom TV zijn aangesloten op de zone 014...
Dan zeggen ze(Belgacom - scarlet?) in het ticket naar edpnet :
After several checks at level of backbone we indeed see some load on certain interfaces but such load cannot be justified taking into account the number of provisioned connections/customers and our standard capacity planning rules, which have been communicated to you on several occasions. We invite you to monitor your customer's usage profile closely and implement an acceptable usage policy rule so to avoid general performance degradation.


Haha, in het land met limieten durven ze nog zo'n dingen zeggen :nono:
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ik zit in zone 02 en heb ook erg trage verbindingen tegenwoordig:
Afbeelding
nu terwijl ik normaal gezien rond de 8 à 9 Mb/s moet geraken...
Mijn probleem of dat van EDPnet?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Edpnet die te veel mensen op hun beschibare capaciteit zet (of hun provider die hun niet genoeg capaciteit kan bieden).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Goztow schreef:Edpnet die te veel mensen op hun beschibare capaciteit zet (of hun provider die hun niet genoeg capaciteit kan bieden).

Ik denk eerder Scarlet die hun nodes overvol zetten.

Het valt heel hard op dat het door de dag en 's avonds erg traag is en tussen 2-8uur 's morgens beter speeds haal maar bijlange niet aan de voorgestelde snelheid.

om 2.42h
Afbeelding
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb ook eens gekeken naar mijn snelheid nu; hij ligt inderdaad stukken hoger nu:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

murda schreef:
Goztow schreef:Edpnet die te veel mensen op hun beschibare capaciteit zet (of hun provider die hun niet genoeg capaciteit kan bieden).

Ik denk eerder Scarlet die hun nodes overvol zetten.

Dat bedoel ik met hun provider.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Was eigenlijk bedoeld voor dit topic:

Ik heb ook al enkele dagen last van een trage connectie, gemiddeld ergens tussen de 1Mbps en 2Mbps, terwijl ik een 11Mbps profiel heb. De zone is 014, Turnhout.

De helpdesk heeft me gevraagd om enkele speedtest resultaten door te sturen, wat ik dan ook gedaan heb, maar een oplossing lijkt niet in zicht :?
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Hier zelfde probleem: 10Mbps/740 kbps profiel en nu download tussen 1 en 1,5 Mbps.
Upload blijft redelijk: 500 kbps.
Heb ticket aangemaakt (met speedtest.net gegevens in cvs bestand) maar krijg na 2 dagen nog geen antwoord.
Straks een bellen. :x
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Gisterochtend heeft iemand van EDPnet me opgebeld,
plotseling was alles terug in orde, snel internet.

Zopas hebben ze blijkbaar hun goede gebaar-actie afgesloten,
en surfen lukt nu nog amper.

Afbeelding

Ben van plan m'n abonnement met onmiddellijke ingang stop te zetten. Stopzetten van domicilering.
Da's tegenwoordig nog het enige doeltreffende middel om van paljassen af te zijn.
Betalen kan overal, zelfs binnen de seconde, wel, dan moet opzeggen ook lukken.

Het kan me niet langer schelen waaraan de problemen nu weer gelegen zijn,
nog was het aan het vallen van de bladeren, maar voor dit pond schijtkersen betaal
ik niet langer.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Neem wel één maand opzegtermijn in acht.
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Woensdag werk ik vaak thuis, waardoor ik het internet een hele dag in het oog heb kunnen houden, mijn bemerkingen zijn dat het de hele dag door tamelijk goed verliep: altijd mooi snelheden van rond de 10 Mb/s, maar vanaf een uur of 5u-6u begint alles te vertragen: om 6u 30 had ik volgens speedtest.net een download van 3.67 Mb/s, hoe later hoe trager: rond 8u was het maar de gekende ±1,5 Mb/s

Scarlet zit volgens mij echt met een probleem door dat digitaal internet over hun lijnen te laten gaan
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Génicus schreef:Woensdag werk ik vaak thuis, waardoor ik het internet een hele dag in het oog heb kunnen houden, mijn bemerkingen zijn dat het de hele dag door tamelijk goed verliep: altijd mooi snelheden van rond de 10 Mb/s, maar vanaf een uur of 5u-6u begint alles te vertragen: om 6u 30 had ik volgens speedtest.net een download van 3.67 Mb/s, hoe later hoe trager: rond 8u was het maar de gekende ±1,5 Mb/s

Scarlet zit volgens mij echt met een probleem door dat digitaal internet over hun lijnen te laten gaan


Dat zou wel eens goed kunnen, maar dat ze zich bij EDPnet dan maar haasten met hun eigen netwerk, want door zaken als dit gaan ze toch klanten verliezen (ik wacht voor mijn probleem rustig af tot de nieuwe modem arriveert en dan zien we wel verder).
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Als ze dit niet onder controle krijgen, zie ik mij overstappen naar dommel
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Génicus schreef:Woensdag werk ik vaak thuis, waardoor ik het internet een hele dag in het oog heb kunnen houden, mijn bemerkingen zijn dat het de hele dag door tamelijk goed verliep: altijd mooi snelheden van rond de 10 Mb/s, maar vanaf een uur of 5u-6u begint alles te vertragen: om 6u 30 had ik volgens speedtest.net een download van 3.67 Mb/s, hoe later hoe trager: rond 8u was het maar de gekende ±1,5 Mb/s

Allemaal goed en wel, maar daar ben ik vet mee dat het overdag wel vlot ga, dan zit ik op mijn werk :?

Nee, ik overweeg ook een overstap naar Dommel als dit niet gauw opgelost geraakt. Deze snelheden zijn verdorie terug naar de "oertijd", 1Mbps had ik 8 jaar geleden ook al hoor.

Génicus schreef:Scarlet zit volgens mij echt met een probleem door dat digitaal internet over hun lijnen te laten gaan

Bestaat er ook analoog internet dan? :lol:
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

janvkn schreef:
Génicus schreef:Scarlet zit volgens mij echt met een probleem door dat digitaal internet over hun lijnen te laten gaan

Bestaat er ook analoog internet dan? :lol:

Hij bedoelt digitale TV volgens mij.
En natuurlijk bestaat er "analoog internet", alleen wordt het niet meer gebruikt (bv 56k modems van vroeger en alles van daar voor).
Digitaal internet is er pas sinds DSL en kabel internet er is en ISDN.
Je telefoondraad is voor zover ik weet nog altijd analoog.
De inhoud van het internet op zich is natuurlijk altijd digitaal.

En over het overstappen naar Dommel.
Lees toch eerst het dommelforum hier maar goed, want er zijn ook veel mensen met problemen bij dommel.
En wat ik aan EDPnet juist zo goed vind is hun helpdesk (en sinds UPC en Scarlet heb ik liever geen slechte helpdesk meer en die van dommel staan niet bekend als een goede helpdesk).
De problemen + helpdesk hebben mij toch al enkele keren mij weerhouden van over te stappen alleszins, maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze.
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Mette schreef:Hij bedoelt digitale TV volgens mij.

Weet ik wel hoor ;)

Mette schreef:En over het overstappen naar Dommel.
Lees toch eerst het dommelforum hier maar goed, want er zijn ook veel mensen met problemen bij dommel.
En wat ik aan EDPnet juist zo goed vind is hun helpdesk (en sinds UPC en Scarlet heb ik liever geen slechte helpdesk meer en die van dommel staan niet bekend als een goede helpdesk).
De problemen + helpdesk hebben mij toch al enkele keren mij weerhouden van over te stappen alleszins, maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze.

Tja de helpdesk ... je bent vet met een goeie helpdesk als ze het fundamentele probleem niet kunnen oplossen he?

Enfin, EDPnet krijgt van mij nog wel even krediet, ik ben al enkele jaren tevreden klant geweest, en ik hoop dat ze het probleem onder controle krijgen maar ik blijf geen 11Mbps geld betalen voor een 1à2Mbps verbinding.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

janvkn schreef:Enfin, EDPnet krijgt van mij nog wel even krediet, ik ben al enkele jaren tevreden klant geweest, en ik hoop dat ze het probleem onder controle krijgen maar ik blijf geen 11Mbps geld betalen voor een 1à2Mbps verbinding.


Het eeuwige antwoord van elke ISP : er is geen enkele snelheidsgarantie op dit soort abonnementen.
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Uzzi schreef:Het eeuwige antwoord van elke ISP : er is geen enkele snelheidsgarantie op dit soort abonnementen.

Er is ook geen enkele garantie dat ik hun klant blijf als ze niet de verwachte kwaliteit leveren
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ik bedoelde digitale TV ja. En met de helpdesk ben ik maar 1 keer in contact geweest: toen ik vroeg of ik een MySQL database bij m'n gigabyte webspace kreeg
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:
janvkn schreef:Enfin, EDPnet krijgt van mij nog wel even krediet, ik ben al enkele jaren tevreden klant geweest, en ik hoop dat ze het probleem onder controle krijgen maar ik blijf geen 11Mbps geld betalen voor een 1à2Mbps verbinding.


Het eeuwige antwoord van elke ISP : er is geen enkele snelheidsgarantie op dit soort abonnementen.

+ ik betaal even veel als een klant die een hoger profiel kan krijgen als ik omdat ik 4.4 KM van de centrale af zit.
In principe is dat ook niet eerlijk maar zo werkt het spijtig genoeg.
Langs de andere kant. Als je al zo'n lange tijd een profiel van 11Mbps hebt gehad en nu gaat het ineens slecht is het logisch dat je niet tevreden bent.
Nu mijn internet constant uitvalt ben ik ook alles behalve tevreden. De vraag is echter of EDPnet er veel aan kan doen (al zouden ze op zijn minst de illusie moeten wekken dat ze er moeite voor aan het doen zijn, of het nu Scarlet/Belgacom is of eender wie wilt, het is EDPnet hun taak om zijn klanten van deftige service/internet te voorzien).
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb gisteravond dan toch maar eens een ticket op de helpdesk aangemaakt, dit was hun antwoord:
Geachte

Er kunnen zijn verschillende redenen van trage verbinding: problemen met uw binneninstallatie (oxidatie, defecte splitter, modem die begint te verslijten), te hoog profiel van uw verbinding of extra aansluitingen op de dslam-poort bij de telefooncentrale, met meer interferentie.

We hebben een kwaliteitstest op uw lijn uitgevoerd en volgens de onderstaande synchronisatiewaarden is er momenteel geen signaalverlies op de lijn. Alleen de waarden van isolatie tussen sommige telefoondraden zijn niet helemaal goed.

Toen we statistiek van onze Radius server hebben nagekeken sinds 28.09.09 (u kunt hieronder een deel ervan zien), constateren we meestal lange stabiele internetsessies, maar we hebben opgemerkt dat uw verbinding soms erg kort uitvalt.

We raden u aan op te letten, of het DSL-lampje op uw modem constant brandt of knippert tijdens problemen met snelheid. Als DSL-led flikkert, betekent dat een signaalverlies.

Dat heeft te maken met het feit dat uw eindinfrastructuur (binnenbekabeling, aftakkingen, telefoonstopcontacten, adsl-splitters, modem) niet van goede kwaliteit is. We raden u aan deze link te gebruiken:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... m_knippert
om de binneninstallatie na te kijken, zo mogelijk alle filters en kabels te vervangen en met een andere modem te testen.

Als u zeker bent dat uw binneninstallatie in orde is en het niet mogelijk is om hem verder te optimaliseren, kan EDPnet bij de Broba-netwerkadministratie een aanvraag indienen om de wijkcentrale waarop uw lijn is aangesloten, van meer bandbreedte te voorzien, zodat er tijdens de piekuren minder sprake is van verzadiging. In dit geval hebben we wat meer informatie nodig:

Om een idee te krijgen van de daadwerkelijk gehaalde snelheid van uw internetverbinding, zouden we het op prijs stellen mocht u ons de resultaten van enkele snelheidstestjes bezorgen.

Hiervoor surft u naar een aantal testwebsites, zoals http://www.userbase.be, http://www.speedtest.nl en speedtest.edpnet.be/nl, waar u uw resultaten noteert, en dit bij voorkeur gedurende enkele dagen herhaalt, gespreid over verschillende tijdstippen van de dag. Let u er uiteraard op dat u tijdens het testen uw internetverbinding niet belast door bv. net op hetzelfde moment via VoIP te telefoneren of uw e-mail af te halen of te versturen. Probeer daarom zoveel mogelijk toepassingen die van uw internetverbinding gebruik maken, af te sluiten.

U mag er redelijkerwijs van uitgaan dat u (in goede omstandigheden, tijdens de daluren) kunt down- en uploaden aan ongeveer 80 % van de synchronisatiesnelheid van uw modem. 20 % van de capaciteit van uw lijn gaat namelijk sowieso verloren aan atm- en ip-overhead (controlepakketten).

Met uw 12 Mbit-adsl2+lijn kunt u doorgaans dus rekenen op ongeveer 9,6 Mbit/s (1200 kByte/s) down- en 400 kbit/s (50 kByte/s)uploadsnelheid in de praktijk.

Met vriendelijke groeten
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Genecius, laat een keer u vraag zien ook...

Ik bedoel, iedereen die hier problemen heeft met zijn verbinding zal al wel weten dat hij zijn modem waardes moet posten.
Hou u modem waardes een keer bij als u internet goed en snel verloopt en ook een keer als het niet goed verloopt.

Zo kun je al snel zien waar het probleem zich gaat situeren. En zoals EDPNET zegt, het kan inderdaad aan u binneninstallatie liggen.

Zo heb ik verleden jaar mijn probleem snel kunnen vinden met mijn snelheid issues en stabiliteit. Mijn SNR was zodanig gezakt (tegen de 6dB) tegen mijn vorige meting dat ik eigenlijk 90% zeker was dat het aan mijn installatie lag. Het was uiteindelijk mijn modem die de geest begon te geven..

En voor al die mensen die naar Dommel willen overstappen, ik zal voor jullie bidden :angel:
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dat is een standaard antwoord.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

mijn vraag was deze:
Beste,
sinds een dikke week is ons internet uitermate traag, vooral 's avonds.

Overdag en in de nacht halen we snelheden van rond de 10Mb/s (normale snelheid), in de avond vanaf 17u ongeveer begint dit af te nemen om rond 19u terecht te komen op slechts 1 à 1,5 Mb/s.
Is het mogelijk om onze verbinding opnieuw stabiel op deze snelheid te krijgen.
Mvg

Ik ben er eigenlijk zeker van dat het niet aan mijn installatie ligt omdat ik altijd op dezelfde computer de metingen doe, en het tot sinds iedereen beginnen klagen is pas de problemen er zijn.
Het werkt snel, als niemand hun netwerk gebruikt, pas als er veel mensen het internet op gaan zakken de waarden enorm
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Dat is een standaard antwoord.

Inderdaad, iets in die aard heb ik ook 1 a 2 weken geleden gehad toen ik een call had gelogd ivm mijn vreselijk instabiele lijn (met momenten).
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Ik zou toch wel even willen opmerken dat ik helemaal geen instabiele lijn heb, en mijn lijnwaardes zijn ook dik okee. Wel zijn mijn downloadsnelheden op twee weken tijd als een pudding in mekaar gezakt van een meer dan acceptabele 7-800kb/s naar een lamentabele 100-200kb/s, en ik ben blijkbaar niet de enige die dat ervaart.

Dit wijst er toch duidelijk op dat er ergens iets structureels veranderd is, en dat het niet aan de gebruiker zelf of zijn binnenapparatuur ligt. Ook het feit dat de traagheid afhankelijk schijnt te zijn van het tijdstip van de dag wijst hierop.
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb ook een stabiele lijn, de keren dat het internet wegviel, was toen de telefoon opgenomen werd in de keuken, die heeft geen splitter omdat hij rechtstreeks op de lijn aangesloten is.
Ik vind het erg jammer dat ze zelf niet beter weten wat er gaande is of dat ze niet willen toegeven dat er problemen zijn. De helft van hun antwoord vind ik persoonlijk op niks slaan
Laatst gewijzigd door Génicus op 11 okt 2009, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je hebt toch altijd een splitter nodig?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

We hebben 2 plaatsen waar een telefokn staar: in de keuken,een wandtelefoon waar ik nog steeds geen splitter heb,en in de bureau waar een splitter zit met de modem aangesloten. In de keuken,als je daar de telefoon opneemt of aflegt,valt het adsl signaal even weg,en das wat ze merken op hun servers

[Afbeelding Post made via mobile device ]
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Ik gebruik zelfs helemaal geen telefonie over mijn vaste lijn, dus daar zal het écht niet aan liggen.

Momenteel (zondagnamiddag) is het weer te triestig voor woorden, ik haal met moeite 100kb/s :?
Génicus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 05 okt 2009, 21:47
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

das wel hééél weinig...
hier is het momenteel te doen, maar nog veel te weinig:
Afbeelding
janvkn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2006, 23:27

Tja :-(
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”