bbox 1483 routing config hulp aub

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
soelle
Starter
Starter

Hallo iedereen,

Eerst en vooral, alvast bedankt voor de eventuele hulp... jullie zijn mijn laatste hoop :?

Ik heb sinds eind augustus dommel cityconnect, ik heb 2 modems/routers, een bbox en een Philips CIA6720NB.

Nu heb ik met beide geprobeerd 1483 bridging protocol en dat werkt perfect, maar dan kan ik niet met meerdere pc's tegelijk surfen. En weet niet hoe ik 1483 routing moet instellen.

Ik heb dommel al een aantal maal gebeld zonder resultaat, hun antwoord is koop een sagem modem van 140€ (wat ik tbh veel te veel vind en kan niet geloven dat dit niet met de modems/routers kan die ik heb liggen thuis)

Als ik 1483 routing protocol wil gebruiken vraagt de model een ip-adres, subnetmask en standard gateway en of ik dhcp client aan of uit wil.
Ik heb al zoveel dingen daar proberen invullen maar da werkt dus niet.

Ik heb ook iets over NAT gelezen, weet niet of dit een oplossing kan zijn?

Een vriend zij dat ik 1 modem/router op de andere moest aansluiten en die als enkel router gebruiken om meerdere pc's aan te koppelen. Maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit moet doen. --> Wat ik voor dit geporbeerd heb = philips als modem bridged protocol wireless uitgeschakeld, en de bbox met utp daaraan verbonden, in de bbox routing aangezet en als ip, subnet en gateway de philips ingesteld dus respectievelijk 192.168.1.1 / 255.255.255.0 / 192.168.1.1 en de wireless daarvan aangezet. Als ik dan op de wireless van de bbox conecteer krijg ik nog altijd net hetzelfde resultaat alsof ik bridging gebruik. dus de eerste pc die een ip vraagt krijgt mijn publieke ip adres

een hele boterham, nogmaals dank voor jullie hulp

btw, indien er screenshots nodig zijn kan ik die wel uploaden
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Antwoord lijkt me vrij simpel: geen bridging gebruiken en dan heb je ook maar één modem nodig.
soelle
Starter
Starter

wel, zover was ik ook maar ik weet niet hoe ik routing moet instellen... de eventuele opbouw met 2 modems is gewoon een mogelijkheid indien ik geen oplossing vind met 1 modem met routing in te stellen ofzo...

Mischien iemand die ervaring heeft met dergelijke netwerken die weet hoe ik dit moet oplossen?

Nogmaals dank
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

De normale instelling voor een ADSL is de volgende
Bijlagen
Instelling.jpg
(17.34 KiB) 214 keer gedownload
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

kweezie wabbit schreef:De normale instelling voor een ADSL is de volgende
Cityconnect gebruikt niet de gebruikelijke protocol's kweezi wabbit ;)

Je advies is dus fout ...
The eternal and true pessimist :D
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

a3ke schreef:
kweezie wabbit schreef:De normale instelling voor een ADSL is de volgende
Cityconnect gebruikt niet de gebruikelijke protocol's kweezi wabbit ;)

Je advies is dus fout ...
Ik protesteer!
Ik zei wel degelijk NORMALE instellingen.
Aangezien cityconnect niet de normale instellingen gebruikt, is mijn advies misschien wel onbruikbaar maar daarom is mijn bewering niet fout.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
soelle
Starter
Starter

dus niemand die enig idee heeft hoe het moet... ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

soelle schreef:dus niemand die enig idee heeft hoe het moet... ?
Misschien toch nog eens goed jouw situatie beschrijven, en wat heele xact wat jij eigenlijk wenst.
We willen je wel helpen, maar uit je vorige post(s) is het ons niet duidelijk wat je wil ...
- je wil 1483 bridging gebruiken (per definitie is dat 1 IP adres - dus bypass van de router functie)
- maar je wil met verschillende PC's op internet (router functie)
Lijkt me verwarrend, en begrijp niet echt wat je probleem is :-(
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
soelle
Starter
Starter

Wel eigenlijk komt het neer op dat het niet uitmaakt welke techniek ik moet gebruiken, het enige wat ik wil bereiken is dat ik met meerdere pc's op het internet kan.

Ik wilde in mijn vorige post gewoon duidelijk maken dat bridging werkt dus dat mijn internet werkt maar dus niet voldoet aan mijn nood van meedere pc's tegelijk op het internet te krijgen en dat ik beschik over 2 adsl2+ modems/routers voor moest dit nodig zijn. En dat ik eveneens over routing techniek heb gehoord maar niet weet hoe ik dit moet instellen met wat uitleg wat ik allemaal heb geprobeerd.

Groeten,
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Euh. Als je je BBOX (een ADSL2+ modem én (wifi)router) aan uwe telefoonkabel hangt en je zorgt er voor dat bridging uit staat (aka er voor zorgt dat NAT aanstaat en de ingebouwde DHCP ook (dat is by default zo)), dan heb je toch wat je wil? Of waar loopt het fout dan?
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”