Lijn onbruikbaar op 3,3 Mbit profiel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gesloten
Gebruikersavatar
sventunus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2006, 17:05
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 1 keer

Beste forumleden,

Ik richt me tot jullie, aangezien er hier blijkbaar heel wat mensen op het forum zitten die werkzaam zijn in de telecomsector, in de hoop enig advies te kunnen krijgen.
Mijn situatie is de volgende:

Ik ben deze week verhuisd van Burcht naar Reet.
Sinds een dikke 2 jaar was ik een tevreden klant van Dommel, en voorheen van EDPNet, maar aangezien Scarlet een mooie promotie had met haar No Limit-pakket @ 20 Euro/maand had ik besloten over te schakelen naar Scarlet tegelijk met mijn verhuis.

Gisteren zijn er Nederlandse techniekers langsgekomen in naam van Belgacom om m'n Scarlet-abonnement te activeren.
Ik zit in een bestaande woning, bouwjaar 1982. Er dienden geen graaf- of laswerken te gebeuren aangezien de kwaliteit van de koperdraad volgens de techniekers in orde was en de vorige bewoners hier een actieve telefoonaansluiting van Belgacom hadden.
Mijn internetverbinding is echter onbruikbaar! Volgens de speedtest haal ik een downstream-snelheid van 2748kbps, wat me doet vermoeden dat ik op een 3,3 Mbit profiel zit.
Dat op zich is al triestig genoeg...
Mijn verbinding vat echter ongeveer elke 15 seconden weg, waarna de modem opnieuw een sync en een connect start, die dan weer zo'n 15 seconden actief blijft alvorens opnieuw weg te vallen.
Als ik naar de lijnwaarden in m'n modem-admin-paneel ga kijken tonen de usual suspects hiervoor de te vrezen verklaring.
Volgende zijn de gegevens:

Code: Selecteer alles

DSL Status:  	Connected
DSL Modulation Mode: 	T1.413
DSL Path Mode: 	Fast
Downstream Rate: 	2624 kbps
Upstream Rate: 	640 kbps
Downstream Margin: 	6 db
Upstream Margin: 	13 db
Downstream Line Attenuation: 	58 db
Upstream Line Attenuation: 	16.5 db
Downstream Transmit Power: 	11 db
Upstream Transmit Power: 	17 db
Een quasi onwerkbare connectie dus.
In mijn geval, met meer downtime als uptime, een compleet onwerkbare connectie.

Ik verdien m'n inkomen als systeembeheerder in een permanentierol en moet dus ten allen tijde kunnen rekenen op m'n internetverbinding.
Aangezien Scarlet duidelijk niet aan de verwachtingen kan voldoen, en gezien m'n lijnwaardes geen enkele ADSL(2)(+) verbinding stabiel zal kunnen zijn heb ik vandaag met Telenet gebeld om een internetaansluiting bij hen aan te vragen.
Bij Scarlet zou ik me beroepen op de Wet op de Consumentenbescherming die bepaal dat ik tot 7 werkdagen na levering van het product/dienst recht heb om af te zien van de aankoop. Een onwerkbare verbinding lijkt me hiervoor reden genoeg, al ben je zelfs niet verplicht om een reden op te geven waarom je van je aankoop afziet.
Krijg ik van de persoon aan de andere kant van de lijn plots te horen dat ik geen aansluiting kan krijgen omdat ik op de Preventel-lijst sta.
De man in kwestie kon me niet zeggen sinds wanneer ik daarop sta, of waarom, maar zei me enkel dat ik dit moest regelen alvorens ik internet via Telenet kon krijgen.
Ik ben een correct en nauwgezet persoon, en weet absoluut zeker dat ik met mijn facturatie in orde ben.
De enige verklaring die ik kan bedenken die kan verklaren dat ik op de Preventel-lijst voorkom, is een laatste factuur die Dommel me onterecht heeft toegestuurd na opzegging van mijn abonnement.
Ik heb van hen een schriftelijke bevestiging ontvangen dat de factuur onterecht werd verstuurd en dat ik 100% in orde ben met mijn facturatie, maar dat hun automatisch systeem facturen blijft genereren zolang mijn account niet is geannuleerd.
Blijkbaar is dit nog steeds niet gebeurd, want vandaag nog kreeg ik opnieuw een aanmaning om de factuur in kwestie te betalen, waarop ik hen uiteraard opnieuw mijn dringende vraag tot annulatie van mijn account heb doorgestuurd, met in bijlage hun bevestiging dat de factuur onterecht is en dat ik met alles in regel ben.

Als ik de website van Preventel lees, lees ik dat ik enkel inzage kan krijgen in mijn dossier door een aangetekende zending te versturen, gehandtekend en met een kopij van mijn identiteitskaart, en dat zij vervolgens 45 dagen de tijd hebben om actie te ondernemen, en de eisende partij daaropvolgend nog eens 10 dagen om naar mij toe te reageren.

Daar situeert zich dus mijn probleem.
Als ik deze periode moet afwachten resten mij maar 2 opties:
-ofwel intussen genoegen nemen met een Scarlet-verbinding die hooguit 15 seconden werkt, om toch maar iéts te hebben
-ofwel 2, (3?) maanden wachten tot het gedoe met Preventel is geregeld en ik een Telenet-verbinding kan krijgen, Scarlet niet meer kunnen opzeggen binnen de 7 dagen na levering en zodoende vast hangen aan een jaarcontract voor een onbruikbare verbinding, en m'n job kwijt geraken omdat ik m'n werk niet meer kan doen

Beide opties zijn no-go's zoals jullie wel zullen begrijpen.
Dus is mijn vraag aan jullie: hoe geraak ik hier nu zo snel mogelijk uit?
Aangezien ik me AB-SO-LUUT niet kan permitteren om zonder internet te zitten, zit er voor mij niets anders op dan de Scarlet-verbinding te behouden lijkt me, intussen op te klaren waarom ik in het Preventel-bestand sta, te zorgen dat ik daaruit geraak en daarna alsnog Telenet in huis te halen.
Maar dan ga ik wel m'n advocaat inschakelen om een schadevergoeding te eisen jegens het bedrijf dat me onterecht op die lijst heeft laten belanden om me de kostprijs van een jaar onwerkbare ADSL terug te laten betalen, plus de kosten die m'n advocaat me hiervoor in rekening heeft gebracht, en in extremis ook de schade die ik eventueel heb geleden doordat ik m'n werk niet heb kunnen uitoefenen.

Aan diegenen die deze lange post tot hiertoe hebben gelezen, bedankt voor jullie moeite, en bedankt voor het advies dat je me eventueel zou kunnen geven!

Vriendelijke groeten,
Sven Dens
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Volgens mij is Domml geen lid van preventel:

Volgende operatoren zijn lid van de VZW Preventel:

* BASE
* Belgacom Mobile (Proximus)
* Clearwire
* KPN Belgium
* Mobistar
* Telenet
http://www.preventel.net/members.html

Update: dubbele post , gelieve hier verder te gaan: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=24173
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gesloten

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”