probleem instellingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Heb het een beetje gehad met dxadsl. Er is pas iemand verhuist, heeft eindelijk haar adsl signaal en ze raakt niet op internet. Nochtans is er niets veranderd geweest in de router.

De modem is een level one FBR-1461A ADSL2+. Ik krijg de snelheden, de ruismarge, lijndemping en uitgangvermogen van de lijn te zien en 1 van die waardes is abnormaal hoog, maar weet niet van buiten welke. ik dacht dat uitgangsvermogen boven de 100 dbm uitkwam. Daarna hebben we een belkin getest en daarmee krijgen we hetzelfde verhaal.

De telefoonaansluiting is in orde, de bekabeling ook, de instellingen zijn normaal ook in orde, dus als iemand weet waar het probleem kan liggen.....
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55

Je moet op elk telefooncontact een splitter zetten; ook al is geen telefoon of modem op aangesloten.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1616
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

kweezie wabbit schreef:Je moet op elk telefooncontact een splitter zetten; ook al is geen telefoon of modem op aangesloten.
Bij mij zit er enkel een splitter wanneer er een telefoon/modem is. Anders niet.

Heb je dxadsl al eens gecontacteerd? Welke foutmelding krijg je al je op het internet wilt gaan?
Gebruikersavatar
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

het is een raw copper lijn dus een splitter is niet nodig en ook is het niet perse nodig op elk contact een splitter te voorzien indien je nog een telefoonabo hebt tenzij er een telefoon aanhangt :)

Het probleem is intussen gevonden. Volgens dxadsl aanvaarde hun servers het wachtwoord niet. Nu heb ik een ander wachtwoord dat ik zo meteen ga proberen en indien het werkt is het probleem opgelost :)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”