Mailen naar Scarlet of Yucom adres lukt niet meer

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Beste,

Sinds enige tijd kunnen wij vanuit ons bedrijf niet meer mailen naar alles wat met Scarlet te maken heeft. Steeds komt dezelfde fout boodschap terug. Da's vrij moeilijk werken omdat ook mensen wie hun domein via Scarlet gehost is niet meer te bereiken is.

Code: Selecteer alles

Remote server replied: 452 4.2.1 message n8T8BjqM022865 from 194.xxx.xxx.xxx deferred: please try again in a few minutes - http://www.scarlet.be/pm/?e=t06&m=n8T8BjqM022865

Tried 6 time(s)
Onze exchange heeft een vast IP.
De helpdesk wil ons niet helpen omdat we geen klantnummer hebben? Reeds 1 maal binnengeraakt.

Ik verwacht hier geen oplossing te vinden, maar het kan toch niet dat wij de enigen zijn? Zijn er nog die dit probleem ondervinden?
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

area32 schreef:Beste,

Sinds enige tijd kunnen wij vanuit ons bedrijf niet meer mailen naar alles wat met Scarlet te maken heeft. Steeds komt dezelfde fout boodschap terug. Da's vrij moeilijk werken omdat ook mensen wie hun domein via Scarlet gehost is niet meer te bereiken is.

Code: Selecteer alles

Remote server replied: 452 4.2.1 message n8T8BjqM022865 from 194.xxx.xxx.xxx deferred: please try again in a few minutes - http://www.scarlet.be/pm/?e=t06&m=n8T8BjqM022865

Tried 6 time(s)
Onze exchange heeft een vast IP.
De helpdesk wil ons niet helpen omdat we geen klantnummer hebben? Reeds 1 maal binnengeraakt.

Ik verwacht hier geen oplossing te vinden, maar het kan toch niet dat wij de enigen zijn? Zijn er nog die dit probleem ondervinden?
Lijkt mij een spamfilter probleem.
Kan het zijn dat je een bcc mail doet naar meedere scarlet adressen?
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Telkens maar 1 to adres.
Ons IP is van Telenet en volgens diverse test staat het niet op een (gekende) Blacklist

Ik dacht eerst aan greylisting, maar de mail komt gewoon nooit door.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

area32 schreef:Telkens maar 1 to adres.
Ons IP is van Telenet en volgens diverse test staat het niet op een (gekende) Blacklist

Ik dacht eerst aan greylisting, maar de mail komt gewoon nooit door.
Ik weet dat er een tijdje geleden een probleem geweest is met ip adressen van telenet. Die werden aanzien als dynamisch ipv statisch en mailserver aanvaarden dit niet.
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

rpr schreef:
area32 schreef:Telkens maar 1 to adres.
Ons IP is van Telenet en volgens diverse test staat het niet op een (gekende) Blacklist

Ik dacht eerst aan greylisting, maar de mail komt gewoon nooit door.
Ik weet dat er een tijdje geleden een probleem geweest is met ip adressen van telenet. Die werden aanzien als dynamisch ipv statisch en mailserver aanvaarden dit niet.
Zou dit probleem nog van toepassing zijn? Ik vermoed van wel.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dit is wel degelijk greylisting, een SMTP status code beginnend met een 4 is trouwens nooit een permanente weigering van de mail. Wanneer ja na ongeveer 4 minuten opnieuw probeer zal de mail (indien hij ongewijzigd is) wel degelijk worden aangenomen. Als dat je probleem niet oplost, volg dan de postmaster-link in de response uit de bounce die je hier zelf paste en rapporteer je probleem.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

selder schreef:Dit is wel degelijk greylisting, een SMTP status code beginnend met een 4 is trouwens nooit een permanente weigering van de mail. Wanneer ja na ongeveer 4 minuten opnieuw probeer zal de mail (indien hij ongewijzigd is) wel degelijk worden aangenomen. Als dat je probleem niet oplost, volg dan de postmaster-link in de response uit de bounce die je hier zelf paste en rapporteer je probleem.
Wat er ook geprobeerd word, de mail komt gewoon niet aan. Onze server stuurt een bericht meermaals, veel servers gebruiken greylisting, ook de onze. Nooit probleem mee gehad.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Rapporteer je probleem dan eens via die link in de foutmelding... dat is je enige optie...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

selder schreef:Rapporteer je probleem dan eens via die link in de foutmelding...
Erg veel hulp moet je op http://www.scarlet.be/pm/?e=t06&m=n8T8BjqM022865 anders toch niet verwachten lijkt me...
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

meon schreef:
selder schreef:Rapporteer je probleem dan eens via die link in de foutmelding...
Erg veel hulp moet je op http://www.scarlet.be/pm/?e=t06&m=n8T8BjqM022865 anders toch niet verwachten lijkt me...
Nu word het steeds vreemder...
Er is nu een soort formulierke te zien. Ik zweer het, is de eerste keer dat het tevoorschijn komt. Begrijpe wie begrijpe kan! :?
Gebruikersavatar
JimmyA
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 sep 2009, 20:03
Twitter: jimmyand
Locatie: Pelt

area32 schreef: Nu word het steeds vreemder...
Er is nu een soort formulierke te zien. Ik zweer het, is de eerste keer dat het tevoorschijn komt. Begrijpe wie begrijpe kan! :?
Klopt, gisteren was er dat zeker nog niet :)
Internet + Telefonie: Sagem F@ST 3464 + Linksys EA6700 + Scarlet ONE
GSM: HTC One + Proximus Smart+ 25 + 4G Option.
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

JimmyA schreef:
area32 schreef: Nu word het steeds vreemder...
Er is nu een soort formulierke te zien. Ik zweer het, is de eerste keer dat het tevoorschijn komt. Begrijpe wie begrijpe kan! :?
Klopt, gisteren was er dat zeker nog niet :)
Mail verzonden via formulier en probleem opgelost. Onze disclamer wijzigde steeds waardoor hun greylisting onze mails niet doorliet.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”